Skocz do zawartości

Twardsze narty dla średniozaawansowanej -7


myszawwa

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie są dwie możliwości: 1) W product finderze ktoś wpisał złe cyferki do tabelek 2) Tą nartę faktycznie tak się dobiera

Tę nartę to faktycznie mniej więcej tak bym dobrał ale jako uniwersalną on-piste a nie do giganta. Powinni wykasować opcję race skoro nie ma komórek w product finderze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a czy jakieś modele z damskiej kolekcji by były dla mnie dobre czy raczej nie?

Koledzy i koleżanki się rozdyskutowali, i o radach jakie narty zapomnieli... ;) Mysza, jeździsz przynajmniej nieźle, wymiary liczbowo masz jak facet, czyli narty męskie. Do tej pory jeździłaś na narcie o promieniu slalomowym, czyli albo: dowolna raczej pierwsza niż druga slalomka - może ale nie musi być Fischera o długości 160-165 cm. albo nowe wyzwania i: wysoki model AR lub AM. 165-170 cm. Proste jak budowa cepa...? :D ;) Tadek

a może jest jest jakaś wyszukiwarka w której wpisuje się także wagę narciarza? Ta waga jednak ważna. a poza Fischerem na czym jeszcze by mi się dobrze jeździło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może jest jest jakaś wyszukiwarka w której wpisuje się także wagę narciarza? Ta waga jednak ważna. a poza Fischerem na czym jeszcze by mi się dobrze jeździło?

Nie samym Fischerem człowiek zyje ;) - każda narta pierwsza, max druga w kolekcji (licząc og róry) dowolnej firmy bedzie odpowiednia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie samym Fischerem człowiek zyje ;) - każda narta pierwsza, max druga w kolekcji (licząc og róry) dowolnej firmy bedzie odpowiednia...

Ja z tą pierwszą w kolekcji to jednak był bym ostrożny, bo mieliśmy już przykład ze worldcupy troszkę "poniosły" jedna z koleżanek i skończyło się kontuzją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie też z tą skalą jest coś nie tak. Trudno jednak stworzyć właściwy opis. Dla jednego stwierdzenie "opanowałeś czarne trasy" może znaczyć że daje radę zjechać pługiem lub zsuwać się na trzęsących się nogach ale bez gleby dojedzie na dół. Dla innego będzie to jazda po czarnych trasach ciętym skrętem slalomowym z perfekcyjnym stylem i bardzo dużą prędkością. Ja bardziej skłaniam się ku tej drugiej wersji. Po za tym uważam że powinniśmy patrzeć na skalę nie tylko przez pryzmat opisu ale założyć sobie że 0 to ktoś kto nie jeździł a 10 to zawodnik pucharu świata i zastanowić się gdzie nam mniej brakuje. Niedługo zamieszczę swoją propozycje skali ale jeszcze muszę poprawić co nieco. O to moja propozycja skali. Niestety nie jest ona perfekcyjna dlatego proszę o uwagi i krytykę. Proszę również o komentarz tych osób które inaczej oceniły swoje umiejętności niż wcześniej – najlepiej razem z dwoma ocenami. 0-nie jeździłeś nigdy na nartach. 0,5 - Już próbowałeś jeździć na oślej łączce, wiesz jak upadać i podnosić się uczysz się skręcać i zatrzymywać. 1 - Umiesz skręcać i zatrzymywać się przy pomocy pługu oraz regulować prędkość i korzystać z wyciągów narciarskich. Wszystko to jednak sprawia ci trudności i nie czujesz się jeszcze pewnie. 1,5 - Zaczynasz łączyć coraz więcej skrętów, w dobrych warunkach czuje się dobrze na oślej łączce i zaczynasz jeździć na łatwych niebieskich trasach. 2 - Twoja jazda pługiem jest już płynna i czujesz się dosyć komfortowo na niebieskich trasach w dobrych warunkach, jestem w stanie zjeżdżać również w nieco gorszych warunkach jednak jest to pozbawione stylu. Robię pierwsze próby skrętów równoległych (NW). 2,5 - Opanowałeś skręt stop i kontynuujesz próby jazdy równoległej. 3 - Jeździsz równolegle w dobrych warunkach ale czasem ratujesz się pługiem Zaczynasz jeździć po łatwiejszych czerwonych trasach. 3,5 Jazda równoległa staje się bardziej płynna, zaczynasz wbijać kijek (jeśli wcześniej uczyłeś się bez). 4 – Jeździsz płynnie i na luzie stylem równoległym NW. Doskonalisz swoje umiejętności w trudnych warunkach i na czerwonych trasach. Zaczynasz jeździć szybko. Czasem próbujesz swoich sił na czarnych trasach(niekoniecznie) Stawiasz pierwsze kroki w Carvingu. 4,5 - Zaczynasz "czuć krawędź" powoli przerzucasz się na nowy styl jazdy. 5 - Opanowałeś skręt cięty na łatwiejszych trasach i w dobrych warunkach. Wciąż popełniasz błędy stylowe ale doskonalisz się. 5,5 - Korygujesz błędy stylowe i jeździsz coraz płynniej i szybciej. Potrafisz jechać skrętem ciętym nawet na niezbyt równym stoku lub w rozmiękniętym śniegu 6 - Jeździsz płynnie skrętem carvingowym , NW i śmigiem, dostosowujesz technikę do warunków. Potrafisz zjechać ze stylem z każdej trasy w dobrych warunkach, wciąż jednak popełniasz błędy a bardzo trudne warunki sprawiają ci kłopoty. Możesz wybrać się na kurs kwalifikacyjny. 6,5 - Cały czas doskonalisz swój styl i umiejętności, zwykła jazda przestaje ci wystarczać, szukasz nowych wyzwań. Fun, tyczki czy jazda poza trasą zaczynają cię interesować. Czynisz pierwsze próby lecz okazuje się to trudne i często się przewracasz. 7 – Jeździsz szybko ze stylem w każdych warunkach i po wszystkich trasach. Masz za sobą próby jazdy na tyczkach, umiesz kilka ewolucji fun lub Freestyle, potrafisz jeździć w puchu i ciężkim wiosennym śniegu choć wymaga to dużej koncentracji i czasem kończy się upadkiem. Kwalifikujesz się na kurs PI. 7,5 - Doskonalisz umiejętności wciąż poprawiając styl. Jesteś wszechstronnym narciarzem ale zaczynasz się specjalizować w którymś z wybranych kierunków. Możesz posiadać stopień PI. 8 – Większość czasu poświęcasz na doskonalenie swoich umiejętności w wybranej i dziedzinie narciarstwa ale nie zapominasz też o innych stylach. Możesz trenować w klubie być zapalonym „freeriderem” lub też kłaść się na śniegu przy każdym skręcie. Twoje ogólne umiejętności pozwalają na udział w kursie instruktorskim. 8,5 – Prawdopodobnie jesteś instruktorem narciarstwa, czujesz się świetnie w niektórych dziedzinach narciarstwa ale brakuje ci jeszcze niektórych umiejętności i doświadczenia. Jeździsz pewnie, szybko i poprawnie stylowo w każdych warunkach. Nie zawsze jednak wygląda to efektownie i wiesz że możesz jeszcze poprawić drobne błędy. 9 – Właściwie potrafisz wszystko co jest możliwe przy jeździe amatorskiej. Opanowałeś każdy styl i technikę. Świetnie czujesz się na oblodzonych trasach, potrafisz przejechać SL i GS w dobrym czasie. Muldy, kalafiory, ciężki śnieg i głęboki puch nie stanowią dla ciebie problemu. Potrafisz podstawowe ewolucje free i dasz radę zjechać wąskim i stromym żlebem. Jeśli jesteś instruktorem to można cię polecić każdemu. 9,5 - Jazda wyczynowa, Starty w prestiżowych zawodach lub inne znaczne sukcesy sportowe 10 - Stopień ten zarezerwowany jest dla nielicznych. Jeśli jesteś gwiazdą PŚ zjechałeś z Everestu lub kilkakrotnie wygrałeś X-games to na pewno będziesz wiedział o co mi chodzi. To jest właśnie skala Śpiocha.No i co nadal 7?

czy moge poddac pod glosowanie calego forum, zeby ta skala wyparla stara 0-10.. bardzo mi sie podoba, jest mniej niejasna (chociaz o idealna trudno). oczywiscie na tym forum max byla by 9-ka, ale z kolei precyzyjniej odzwierciedla potrzeby/porady Oficjalna prosba do Admin!!!!! Glownym powodem jest to, ze w skali "starej" jest duzo stopni na dole skali, powiedzmy do 7-ki, ktora stosunkowo latwo i w krotkim czasie przecietnie uzdolnniony czlowiek osiaga. natomiast od 6/7-9 jest olbrzymia przepasc, b duza lliczba narciarzy mieszczacych sie w tym przedziale, a MALO stopni rozrozniajacych te poziomy w nowej skali stara 6/7 zaczyna sie od , powiedzmy 5-ki i idzie do 9 (9,5 i 10 odrzucam, bo nikt tutaj tego nie prezentuje - jezeli tak to przepraszam) z podzialem na polstopnie. w zwiazku z tym, latwiej mozna precyzyjnie ( w miare) okreslic umiejetnosci wiekszosci narciarzy dostatecznych i lepszych

Użytkownik jan koval edytował ten post 30 wrzesień 2012 - 13:59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a np. atomic cloud 9 atomic st były by oki?

W temacie było - "Twardsze narty dla średniozaawansowanej", a te Atomiki to wcale nie są twardsze. Wydaje mi się ze problem jest raczej w długości. Dłuższa krawędź lepiej trzyma. 160 - to dla Ciebie absolutne minimum. Sam tego doświadczyłem przesiadłem się z 160 na 165 i jest lepiej. Pozdrawiam.

czy moge poddac pod glosowanie calego forum, zeby ta skala wyparla stara 0-10.. bardzo mi sie podoba, jest mniej niejasna (chociaz o idealna trudno). oczywiscie na tym forum max byla by 9-ka, ale z kolei precyzyjniej odzwierciedla potrzeby/porady Oficjalna prosba do Admin!!!!! Glownym powodem jest to, ze w skali "starej" jest duzo stopni na dole skali, powiedzmy do 7-ki, ktora stosunkowo latwo i w krotkim czasie przecietnie uzdolnniony czlowiek osiaga. natomiast od 6/7-9 jest olbrzymia przepasc, b duza lliczba narciarzy mieszczacych sie w tym przedziale, a MALO stopni rozrozniajacych te poziomy w nowej skali stara 6/7 zaczyna sie od , powiedzmy 5-ki i idzie do 9 (9,5 i 10 odrzucam, bo nikt tutaj tego nie prezentuje - jezeli tak to przepraszam) z podzialem na polstopnie. w zwiazku z tym, latwiej mozna precyzyjnie ( w miare) okreslic umiejetnosci wiekszosci narciarzy dostatecznych i lepszych

Jestem za !!! Skala jest OK, ale wymaga drobnych poprawek, w niektórych punktach tak żeby było jaśniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie było - "Twardsze narty dla średniozaawansowanej", a te Atomiki to wcale nie są twardsze. Wydaje mi się ze problem jest raczej w długości. Dłuższa krawędź lepiej trzyma. 160 - to dla Ciebie absolutne minimum. Sam tego doświadczyłem przesiadłem się z 160 na 165 i jest lepiej. Pozdrawiam.

To czy mam kupić narty zastępujące Fischery fire rx 8 tylko dłuższe .. Czy iść dalej i kupić np procesory 800...900 w wymiarze 160 cm... Próbuję coś wybrać innego niż Fischer .. Ale moja wiedzą w tym temacie niewielka:-(...stąd te ciągłe pytania .:-[
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy mam kupić narty zastępujące Fischery fire rx 8 tylko dłuższe .. Czy iść dalej i kupić np procesory 800...900 w wymiarze 160 cm... Próbuję coś wybrać innego niż Fischer .. Ale moja wiedzą w tym temacie niewielka:-(...stąd te ciągłe pytania .:-[

Mysle, ze odpusc fischa, ja nie jestem jego zwolennikiem, zaproponowalbym ci narte volkl attiva fuego,poczytaj o tej narcie,uzywane idzie kupic za 600-800pln,a naprawde warto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze odpusc fischa, ja nie jestem jego zwolennikiem, zaproponowalbym ci narte volkl attiva fuego,poczytaj o tej narcie,uzywane idzie kupic za 600-800pln,a naprawde warto

Koleżanka szuka narty trochę twardszej od RX8, a Ty proponujesz coś o wiele miększego........??? Jeśli Voelki to raczej coś takiego w dł 160 http://www.skionline...acing,3911.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanka szuka narty trochę twardszej od RX8, a Ty proponujesz coś o wiele miększego........??? Jeśli Voelki to raczej coś takiego w dł 160 http://www.skionline...acing,3911.html

A miales w rece fuego? zreszta widze ze monotemat - jak cos twardszego to juz sl musi byc :rolleyes:

Użytkownik bruner79 edytował ten post 30 wrzesień 2012 - 19:17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi być SL, ale wygooglowało mi się coś takiego.... i nie wygląda to zachęcająco. http://www.skionline...fuego,4649.html

Z ta skala trudnosci ktora jest pod narta na skionline jest roznie,tutaj np model z roku wczeniej ma juz wyzszy poziom trudnosci - http://www.skionline...fuego,3930.html - a w opisie napisane jest ze model docenia doswiadczone narciarki itp, ja trzymalem te deche w rece, kolezanka na niej jezdzila, takze smialo mozna polecic modele attiva od fuego w gore

Cześć 7 = pomocnik instruktora mniej więcej to chyba konkretna narta by się przydała. Może gigantka 170-175 - pierwsza w katalogu dla kobiety idealna. Pozdrawiam

Dokladnie tak, przy okazji posiadam taka narte w dlugosci 171 na sprzedaz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tą pierwszą w kolekcji to jednak był bym ostrożny, bo mieliśmy już przykład ze worldcupy troszkę "poniosły" jedna z koleżanek i skończyło się kontuzją.

Ja to też się trochę obawiam takich bardziej taliowanych i sztywniejszych nart. Zwłaszcza, że kolano czasem dokucza po kontuzji sprzed lat. Obawiam się, że w chwili dekoncentracji nie nadążę za torem jazdy, który obierze sobie narta. Wolę zatem taki mniej podtaliowany race (np. świetnie jeździło się na raceowych P40 a później P50 "od Volkla", mam wrażenie, że pozwalają "uratować się" w razie potrzeby ześlizgiem. (Tak, wiem, zupełnie to nieprofesjonalne)

Użytkownik ski4ever edytował ten post 01 październik 2012 - 11:53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja to też się trochę obawiam takich bardziej taliowanych i sztywniejszych nart. Zwłaszcza, że kolano trochę dokucza po kontuzji sprzed lat. Trochę boję się, że w chwili dekoncentracji nie nadążę za torem jazdy, który obierze sobie narta. Wolę zatem taki mniej podtaliowany race (np. świetnie jeździło się na raceowych P40 a później P50 "od Volkla", mam wrażenie, że pozwalają "uratować się" w razie potrzeby ześlizgiem. (Tak, wiem, zupełnie to nieprofesjonalne)

Profesjonalnie czy nieprofesjonalnie ważne, że tak bywa i trzeba o tym pamiętać. Pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zmianą nart na twardsze??? 1. K/M - k 2. Wiek - 47 3. Waga - 84kg 4. Wzrost - 170 cm 5. Jak długo jeździsz na nartach ? - od 2007 r 13 wyjazdów tygodniowych ( parę wyjazdów z wykorzystaniem instruktora ) 6. Ja się oceniasz wg skali Forum ? -7 7. Jakie masz buty ? ( FLEX ) - Salomon Divine Rs 10, flex chyba 80 lub 100 8. Jakie masz teraz narty / na jakich już jeździłeś ? Fischer Fire FX 8, dł 155cm. Znajomi stwierdzają i ja też ze stanowczo mam za słabe narty głownie chodzi o ich twardość, po mimo ostrzenia na oblodzonych trasach nie trzymają - zbyt miękkie. 9. Jaki preferujesz promień skrętu, szybkość jazdy ? - mały promień skrętu, szybkie i skretne 10. Jakie lubisz trasy, w jakim kraju ?Sztruks -niebieskie, ogólnie przygotowane stoki, jazda głownie w Austrii i Włochy, niestety czesto w wyjazdach grudniowych i marcowych po godz 12 jest śnieg już dość mokry z muldami 11. Jak lubisz jeździć, lub jak chciałbyś jeździć ? turystycznie ale poprawiać swoja technikę jazdy 12. Jak z Twoją kondycją, ile dni w sezonie spędzasz na stoku ? - Kondycja dobra, treningi mtb itp., wyjazdy na narty 2-3 razy w roku na jeden tydzień 13. Możliwości finansowe - myślę o zakupie nart używanych marki Fischer Zastanawiałam się nad jakimiś nartkami które są następcami Fischerów Fire lub nartami Fischer Super Race SC Dziękuję

Ladnie mieszacie dziewczynie w glowie, dobrze, ze zadeklarowala, a ze nie chce byc instruktorem narciarskim. Wystarczy profil przeczytac. Ja to przeczytalem tak: Zaawansowana wiekowo, nadwaga, "czego sie Jas nie nauczyl..." nie umie jezdzic na nartach, narty przykrotkie. Zadne narty nie trzymaja na betonie do lodu wlacznie jak sie jezdzi na slizgach a tak wlasnie lubi jedzic tz zarzuca pupcia i obslizguje sie w tempie szybkich skretow. Mimo instruktorow nie wie jak pokonywac rozjezdzone stoki. Lubi bo na przygotowanych niebieskich trasach umiejetne "puszanie rupcia" umozliwia jazde krotkimi obslizgowymi skretami. Kondycja narciarska slaba. Kazdy model nart dla srednio zaawansowanych, w dlugosci 160-165 cm. Fischer tez.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy model nart dla srednio zaawansowanych, w dlugosci 160-165 cm. Fischer tez.

Twoja rada wydaje mi się słuszna, ale należy uważać na foldery reklamowe różnych firm a przoduje tu [email protected]#$ro c..h @ [email protected]"#$y, po prostu pod hasłem "narty dla początkujących i średnio zaawansowanych" kryje się często sprzęt słabej jakości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...