Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. star

    Ku przestrodze

    Dla Ciebie przestroga.
  3. Cześć Wiesz raczej chyba jest nieco inaczej. Dla mnie NTN - a miałem, może gdzieś mam, pierwsze 4 czy 5 numerów. I właśnie te testy spowodowały, że zrozumiałem, że testy nart są bardzo oszukańcze. Wtedy Tomek (znam osobiście więc mogę tak mówić)zapraszał do testów zawodowców ale i dobrych narciarzy amatorów. Opinie były bezsensowne - przestałem w tamtym okresie kupować NTN. Czy teraz gdy testerzy (wtedy też była pierwsza polska półka) są inni, lepsi, jest to wskazówka... Nie potrafię powiedzieć. Na moja wiedzę żadna. Obiektywność testów, nawet tych ślepych jest dość mierna. Nie trzeba się specjalnie znać aby rozpoznać nartę/producenta po detalach, wiązaniach - bo przecież teraz mamy zestawy. Nawet w sportowych są płyty pasujące tylko do konkretnych firm. To po pierwsze. Ale drugie to obiektywna jakość testu - w perspektywie zakupu narty tej jedynej - w zależności od zmiennych obiektywnych oraz subiektywnych. Dlatego też uważam, że ich wartość w sensie próby przed zakupem jest... ŻADNA. Natomiast ich wartość w sensie edukacyjno poznawczym - ZAJEBISTA. TAK JEST. Co sądzisz? Pozdro serdeczne Aha... Jurek, Dzięki za to, że dałeś się sprowokować do odkrycia ułamka historii Jantarów. Myślę, że historia ta jest warta książki a nie wpisów na jakichś gównianych forach. Wiem,że nie masz na to czasu bo ... trzeba działać, ale może... Nie przypominam sobie narty w swoim życiu, która by wywoływała większe OCHY i ACHY niż Jantar wtedy To był sprzęt wymyślony i skonstruowany w komunie przez paru pasjonatów, który wtedy był jedną z lepszych konstrukcji na świecie. Warto tą pasję pokazać. Reaktywacja marki to - pisałeś o tym - to tak jak AC/DC na Narodowym - żałosne nabijanie kuponów. Pozdro serdeczne Pozdro
  4. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć No to dzisiaj - ze sporym opóźnieniem zaczęliśmy z Rybelkiem sezon 25-26. Znakomita, historyczna już, inscenizacja Nabucco. Zajebiste chóry, zajebiste. Pozdro
  5. Wczoraj
  6. Wiesz może miał model o bardzo małej sztywności. Ja mało jeździłem na takich nartach ale te kilkanaście par było. Dynastar Cham był znakomity ale wersji poniżej 10cm. Ale takie np Majesty, niezależnie od modelu aby - swego czasu - to musiałyby mieć ze 210 cm aby czuć si e na nich stabilnie na nierównym, a niby do tego były tworzone, a GS wystarczał w takich warunkach damski... Pozdro
  7. Nie, napisałem że się zgadzam, bo de facto tak jest. Czasami różnic nie ma czasami to niuanse. Szerokie, cóż znam paru gości/ gościówek co potrafią na nich jeżdzić w każdych warunkach. Poznałem kiedyś gościa, w Krynicy i to chyba było na Jaworzynie. Jeździł na tyskich ultra szerokich dechach. Ale był beton. Bardzo dobrze jeździł, ale na mój gust bardzo uważnie, tzn. Bardzo technicznie, pieczołowicie cyzelował skręty. Spytałem o co kaman, to odparł: Jazdss na tych nartach na ttakim betonowym e, to jak jazda w samych butac
  8. No to musi być zajebisty sprzęt, rewelacyjny pomysł. I to finezyjne spięcie gumą na chama. Pozdro
  9. Cześć Możesz się nie zgadzać ale tak jest. Większe różnice będą w zależności od przygotowania nart - sam wiesz. Moda na szerokie... wiesz, duża powierzchnia można zrobić fajną szatę.
  10. Paweł, ale na zdjęciach co drugi to Head😉 3 z 5-ciu to znakomite ta większość. Fosztów brak, ale design super. pozdro
  11. Mitek

    Ku przestrodze

    Cześć Zawsze szczerze zazdrościłem tych busowych wyjazdów Panowie uczestnicy. Życie nauczyło mnie, że na drogim wyjeździe z wygodami, nie mówiąc o wypasionym hotelu nie ma szansy na spotkanie ludzi, których można obdarzyć zaufaniem. Ci z busów, prywatnych kwater i spania na podłodze, często stają się przyjaciółmi na długie lata. Pozdro
  12. Mitek

    Pasje

    Trzeba się po prostu skoncentrować tak jakbyś chciał szybko przejechać przez Warszawę. Ja w każdym razie bałem się tej próby a okazało się, że zupełne spoko. Jeździłem samochodem na brytyjskich numerach i według mnie to chyba lesze rozwiązanie. Jesteś normalnym uczestnikiem ruchu i nie może być jakiejś taryfy ulgowej a przede wszystkim świadomości, że ona jest. Pozdro
  13. To może przetestuj najpierw te z 3 góra dół jak by ktoś chciał to wrzucę @Victorowi do auta i przywiezie do Zwardonia, jak się nie spodobają to zawsze @Adam ..DUCH może zużyć na sztachety do płota
  14. Jurek, ale Ty jesteś poza (). Więc dla Ciebie tylko narta wiadomo jaka. Być może kiedyś dorośniesz😀. Obecnie masz i używasz narty dopasowane do Twoich możliwości, więc każde inne będą słabe, ale jak już będziesz duży 😉, i będziesz w stanie się troszkę cofnąć, to być może zauważysz w tych innych odmiennych nartach jakieś pozytywy. Warunek jest jeden, Ty się musisz do nich dopasować. A to już inny level, taki pro😀. Na razie kupiłeś GS-y, te semi „prawdzie”. Tu różnica między SL będzie spora. Ale wierzę, że dasz radę, jeśli nie …. to wróć do początku posta, trzeba dorosnąć😀. pozdro ps. Są badziewie i to sporo, z których nic nie da się wydobyć, nawet w płużkach śnieżnych są słabe. Ale są i ciekawe, inne, początkowo słabe …. ale po czasie niezłe a nawet zajebiste.
  15. Jan

    Ku przestrodze

    to przestroga czy zachęta ?
  16. Orzesz kuwa. Głupota ludzka nie zna granic. Podbijam stawkę. Czekamy na cztery rockery.
  17. już takie robią seryjnie MOMENT https://www.momentskis.com/pages/triple-camber-tech?srsltid=AfmBOoqDAmItUMJrowQr8wP0WvGk2wmb3RYhCHs55_FjThUDb0_E1ZKV
  18. grimson

    Ku przestrodze

    Ktoś tu się ogłasza na Ski Forum, i organizuje mocno wesołe przejazdy busem na narty. Duch w narodzie nie upada.
  19. Czekamy na pojawienie się nart z trzema rockerami. Drogie firmy. Oddaję Wam mój pomysł za darmo 🙂
  20. Zabawne jest ciśnienie firm na szerokie narty w sytuacji w której w większości jeździmy po śniegu technicznym, wytworzonym przez armatki. Dośnieża się nawet lodowce. Co nowe sezony to nowe rozdania. Zobaczymy co będzie MODNE w kolejnych 🙂 Ja od zawsze ...........beton😁 Dobra narta jest zawsze dobra. Wiadomo jaka.
  21. 2 rockery robią robotę zawsze 😎
  22. Zgrubnie się zgadzam, ale są między nimi różnice w odczuciach z jazdy, bo tak powinno być. Jednak z reguły wybór sprzętu dla narciarzy te niuanse nie mają znaczenia, bo zwykle te są za długie i nie skręcają, te za wąskie i po odsypach nie jadą, a te szerokie to sztos bo same ponoć jadą, najlepiej krótkie i 2 rockery😉, r10. pozdro
  23. No i chyba taniej wychodzi bo nie trzeba wydawać kasy na skipas
  24. Cześć He he - ja niestety, nawet jak wiozę 4 narciarzy to nie mam jak podzielić kosztów - rodzina
  25. Szybko bo nie mam czasu: Znasz powód pojawienia się nazwy race-carver? To nazwa, która pojawiła się w momencie gdy równolegle występowały narty o profilu klasycznym i narty taliowane. Produkowano wtedy np. GS i race carver - dwie zupełnie różne narty do tego samego. Zawodnicy jeździli na jednych lub drugich, podobnie w SL. Nart obecnie nie da się ściśle podzielić na grupy i... nie ma to sensu. Są trzy grupy nart: - sportowe - popularne amatorskie czy ja je tam zwał - specjalne (np. freeride czy skitour...) Reszta podziałów to czysty marketing dla lubiących czytać i tworzyć poezję.
  26. A race carver (wyścigowy rzeźbiarz) to nie marketing był? Swoją drogą nic nie widzę złego w nowym nazewnictwie, a raczej próbę wyraźniejszego rozdziału. Skoro kiedyś skicross to były deski o R16-17 w najdłuższych wersjach, a race carver R16-19, więc mixowały się. Teraz race carver, to w takim razie sklepowe GS (R17-19), a skicross, to właśnie cross turn, gdzie zeszli z promieniami do średnio R15. Grzesiek mi się nie chce też szukać, ale będziesz zadowolony, bo chodziło mniej, a raczej więcej o Twój pogląd, iż po co się melepetować na SL sklep, jeśli już chcesz tego typu, to SL FIS. Tylko jak, to młodzi i gniewni użyli zabawnie-sarkastycznych zwrotów, w stylu, jedzie sobie starszy Austriak na SL sklep i po co mu ta narta, jak nie jeździ w sposób do tego przeznaczony.
  27. Lexi

    Pasje

    Takie numery zdarzają się nawet po latach jazdy - a jak nie to w drugą stronę... po jakimś czasie wracasz do Polski i jazda na lewy pas.. :)...
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...