Skocz do zawartości



Zdjęcie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 WOjtas^

WOjtas^

    Użytkownik

  • PipPip
  • 107 postów
  • Na forum od: 12.2006
40
  • Umiejętności: 8
  • Kielce

Napisano 16 marzec 2018 - 12:25

Za wykop.pl:

https://www.wykop.pl...mulec-na-wycia/

https://www.wykop.pl...adek-w-gudauri/

 

https://youtu.be/B_cmw2bIJEw

 

 

 

Podobno bez ofiar śmiertelnych, ale ciężko w to uwierzyć. Na pewno mnóstwo innych obrażeń. Masakra. I nauka - na wszelki wypadek chyba lepiej skakać niż dać się na końcu wystrzelić.



#2 WOjtas^

WOjtas^

    Użytkownik

  • PipPip
  • 107 postów
  • Na forum od: 12.2006
40
  • Umiejętności: 8
  • Kielce

Napisano 16 marzec 2018 - 17:27

UPDATE:

 

https://1tv.ge/en/ne...-gudauri-grave/

8 10 rannych.

Prawdopodobnie 2 ofiary śmiertelne /w ciężkim stanie.

Poszkodowani są z Ukrainy, Rosji, Szwecji i Gruzji.

 

Materiał z Gruzińskiej TV:

 

Widok z bliska z szybką akcją pomocową:

https://youtu.be/B_cmw2bIJEw

 

I więcej info:

 

At least ten people were injured in a ski-lift crush in Georgia’s mountain resort of Gudauri.

The citizens of Georgia, Ukraine, Russia and Sweden were reportedly taken to a hospital with minor injuries.

 

A ski lift malfunction was reported at Sadzele mountain ski trail in Gudauri in the morning on 16 March. There was an emergency stop after which the ski lift chairs started sliding back. The riders had to jump off the ski lift to survive. According to the Georgian Healthcare Minister, David Sergeenko, 8 people turned to the Gudauri-based medical emergency clinic. “Luckily no one was killed or seriously injured.

 

There are two patients, the nationals of Ukraine and Sweden, who still need to be paid particular attention,” said David Sergeenko. According to the Georgian Healthcare Minister, the Ukrainian citizen has an open fracture of a forearm, while another injured person, a Swedish national, is a pregnant woman. Both of them have been transported from Gudauri to Tbilisi by helicopter. The Georgian Ministry of Interior has instituted criminal proceedings under Article 275 of the Criminal Code of Georgia – “violation of safety regulations or procedures for the operation of the railway, water, air or cableway transport traffic”.



#3 lukas63

lukas63

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 703 postów
  • Na forum od: 08.2006
100
  • Umiejętności: 7
  • Oława

Napisano 16 marzec 2018 - 19:58

Po takim wypadku większość zagranicznych turystów przestanie tam jeździć



#4 radcom

radcom

    KNA DZIKOWIEC

  • PipPipPipPip
  • 1474 postów
  • Na forum od: 12.2011
1102
  • Umiejętności: 1
  • wałbrzych

Napisano 16 marzec 2018 - 20:12

Dozór techniczny, to po (...) mają. Tak to się kończy, gdy w nieskończoność przedłuża się resus starych krzeseł...

 

Pozdrawiam, radcom


  • mlesik podziękował za tę wiadomość

#5 pawelw

pawelw

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 377 postów
  • Na forum od: 10.2007
112
  • Umiejętności: 8
  • wawa

Napisano 16 marzec 2018 - 21:51

Dozór techniczny, to po (...) mają. Tak to się kończy, gdy w nieskończoność przedłuża się resus starych krzeseł...

 

Pozdrawiam, radcom

to krzesło miało raptem 10 lat  - to był "nowowczesny " full wypas doppelmayer 



#6 grimson

grimson

    Użytkownik

  • PipPip
  • 268 postów
  • Na forum od: 12.2009
84
  • Umiejętności: 5
  • Pyrlandia

Napisano 16 marzec 2018 - 23:07

Nie można z hebla zatrzymać napędu? Przecież taki wyciąg to nie perpetum mobile.



#7 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6534 postów
  • Na forum od: 02.2008
4702
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 17 marzec 2018 - 14:49

Nie można z hebla zatrzymać napędu? Przecież taki wyciąg to nie perpetum mobile.
Jesli lina niezrownowazona to prawie ze jest. ... ;-) Byłoby interesujące poznać przyczyny. Przewiduje ze media juz o tym nie napiszą. Przegląd i próba hamulców należy do obsługi codziennej. ( tak przypuszczam, bo podobne wymogi są w dźwigach kopalnianych-tez czasem 2 i więcej km liny i to w pionie- i nawet trywialnych wyciągach i zurawiach budowlanych). Co musi się stać by 2 niezależne urządzenia hamujace nie zadziałały? Może się dowiemy. Samoloty tez nie mają prawa spadać. .... :-(

#8 bubol

bubol

    Użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1520 postów
  • Na forum od: 01.2010
1294
  • Umiejętności: 1
  • Katowice

Napisano 17 marzec 2018 - 18:25

Jesli lina niezrownowazona to prawie ze jest. ... ;-) Byłoby interesujące poznać przyczyny. Przewiduje ze media juz o tym nie napiszą. Przegląd i próba hamulców należy do obsługi codziennej. ( tak przypuszczam, bo podobne wymogi są w dźwigach kopalnianych-tez czasem 2 i więcej km liny- i nawet trywialnych wyciągach i zurawiach budowlanych). Co musi się stać by 2 niezależne urządzenia hamujace nie zadziałały? Może się dowiemy. Samoloty tez nie mają prawa spadać. .... :-(

Niestety ,ale oglądając choćby program katastrofy w przestworzach ,widać ,że w większości przypadków zawodzi czynnik ludzki



#9 kulikowski

kulikowski

    Użytkownik

  • PipPip
  • 104 postów
  • Na forum od: 04.2007
1
  • Warszawa

Napisano 17 marzec 2018 - 23:10

sytuacja przypomina Szrenicę z 1994 ...


Kneissl ESW + Tyrolia TD 8 + Dachstein 66 pro

#10 galczych

galczych

    Użytkownik

  • Pip
  • 54 postów
  • Na forum od: 02.2008
25
  • Umiejętności: 7
  • Radom

Napisano 19 marzec 2018 - 15:16

Ja tak sobie myślę jakie by były skutki tej awarii na automatycznie zamykanej osłonie....  



#11 i_Lolek

i_Lolek

    Nowy użytkownik

  • 5 postów
  • Na forum od: 03.2012
0

Napisano 20 marzec 2018 - 15:11

Ja tak sobie myślę jakie by były skutki tej awarii na automatycznie zamykanej osłonie....  

O tym samym pomyślałem.

 

Widać na filmie ze wyciąg się rozpędza i kręci się do tyłu coraz szybciej.

Zastanawiam się co go w końcu wyhamowało?

Bo w dół ciągnął go ciężar ludzi na krzesełkach, 

w tym przypadku w góre jechały puste krzesełka. A do dołu pełne. 

Tak ze bardziej by tu pasowało porównanie do koła młymu wodnego, niż do perypetum mobile.

Ale wracając do pytania -  co ten wyciąg w końcu zatrzymało? bo nie mogły być to uszkodzone hamulce.

Wg. mnie, masa ciągnąca wyciąg w dól sukcesywnie malała, z każdym pasażerem który zdecydował sie zeskoczyć z krzesełka.

Po drugie, krzesełka które sie zablokowały na dolnej stacji stawiały opór.

 

Co do samego wyciągu, to gdzieś czytałem, ze wyciągi w Gudauri budowała jakaś doswiadczona szwajcarska firma i że należą one do najnowocześniejszych.

Tak czy inaczej wygląda to przerażająco.

Z perspektywy  monitorowego obserwatora, łatwo teraz mówić co należy zrobić, Że lepiej skakać niż dać się wystrzelić. 

Ale siedząc na krzesełku w dalekim kraju, gdzie ludzie podpowiadają co robić w innym języku i do namysłu jest kilka sekund to nie jest już takie proste.

Ąbsolutnie nie czepiam sie autora tych słów, tylko stwierdzam fakt.

 

Zgadzam sie z opinia że wystraszy ten wypadek zagranicznych turystów. Najwięksi miłośnicy Gudauri z tego forum, pewnie powiedzą, że takie wypadki mogą się zdarzyć wszędzie i prawdopodobieństwo ich wystąpienia gdzieś w Szwajcarii, w Rosji, czy Gruzji jest takie samo.

Ale mysle że ci sami miłośnicy Gruzji przyznają, Jak często Gruzini jeżdżą samochodami pijani.



#12 Kuba99

Kuba99

    Narciarz

  • PipPipPip
  • 982 postów
  • Na forum od: 10.2007
338
  • Umiejętności: 10
  • Beskid Sądecki

Napisano 20 marzec 2018 - 16:38

O tym samym pomyślałem.

 

Widać na filmie ze wyciąg się rozpędza i kręci się do tyłu coraz szybciej.

Zastanawiam się co go w końcu wyhamowało?

Bo w dół ciągnął go ciężar ludzi na krzesełkach, 

w tym przypadku w góre jechały puste krzesełka. A do dołu pełne. 

Tak ze bardziej by tu pasowało porównanie do koła młymu wodnego, niż do perypetum mobile.

Ale wracając do pytania -  co ten wyciąg w końcu zatrzymało? bo nie mogły być to uszkodzone hamulce.

Wg. mnie, masa ciągnąca wyciąg w dól sukcesywnie malała, z każdym pasażerem który zdecydował sie zeskoczyć z krzesełka.

Po drugie, krzesełka które sie zablokowały na dolnej stacji stawiały opór.

 

Co do samego wyciągu, to gdzieś czytałem, ze wyciągi w Gudauri budowała jakaś doswiadczona szwajcarska firma i że należą one do najnowocześniejszych.

Tak czy inaczej wygląda to przerażająco.

Z perspektywy  monitorowego obserwatora, łatwo teraz mówić co należy zrobić, Że lepiej skakać niż dać się wystrzelić. 

Ale siedząc na krzesełku w dalekim kraju, gdzie ludzie podpowiadają co robić w innym języku i do namysłu jest kilka sekund to nie jest już takie proste.

Ąbsolutnie nie czepiam sie autora tych słów, tylko stwierdzam fakt.

 

Zgadzam sie z opinia że wystraszy ten wypadek zagranicznych turystów. Najwięksi miłośnicy Gudauri z tego forum, pewnie powiedzą, że takie wypadki mogą się zdarzyć wszędzie i prawdopodobieństwo ich wystąpienia gdzieś w Szwajcarii, w Rosji, czy Gruzji jest takie samo.

Ale mysle że ci sami miłośnicy Gruzji przyznają, Jak często Gruzini jeżdżą samochodami pijani.

A co jak zsuwają się wagoniki ?  Były też i takie wypadki / np. w Tatrzańskiej Łomnicy/. :(


:)Pozdrowienia

#13 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9316 postów
  • Na forum od: 09.2006
3585
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 20 marzec 2018 - 16:39

Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne

wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc......


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#14 Veteran

Veteran

    Veteran

  • PipPipPipPip
  • 1352 postów
  • Na forum od: 01.2015
1491
  • Umiejętności: 1

Napisano 20 marzec 2018 - 17:17

Witam

 

Na tym filmie z Gruzji wyraźnie widać, że kto zeskoczył na dole, przez wjazdem na koło wyciągu, to raczej nie zrobił sobie krzywdy. Krzesełka na kole zrywały się z  zaczepów. To są takie stalowe szczęki dociskane śrubą i pozwalające linie przetoczyć się po kółeczkach, na podporach, czy "objechać" koło napędowe i zwrotne. Wagoniki kolejek też są mocowane podobnymi szczękami. Z tym, że tutaj mają bardzo mocną sprężynę, która w pewnym momencie mocno dociska te "szczęki'. Wagonik wtedy gwałtownie startuje. Wcześniej, ten mechanizm jest luzowany, przy dojeździe do dolnej i górnej stacji. 

 

Wagonik w Tatrzańskiej Łomnicy(wystarczy jeden) miał może za słaby docisk przez ww. sprężynę. To jest cały mechanizm. I zaczął się ślizgać ten zaczep po linie jadąc w dół. Uderzając następny wagonik. Wystarczyło, że wzrosło nachylenie liny. Wszystkie tego typu kolejki mają taki luzowany i blokowany zaczep na linie. Która "niesie" wagonik i ciągnie go do góry. Podobnie kolejki z krzesłami, które zwalniają do wsiadania i wysiadania. Duże kabiny(np. Kasprowy) mają dwie(trzy liny) Jedną ciągnącą i pozostałe jezdne.

 

Każdy mechanizm może się zepsuć. I każdy trzeba sprawdzać, ściśle wg. instrukcji eksploatacji, którą każdy producent dostarcza. Ale nieraz instrukcje sobie, a życie sobie.

 

Pozdrawiam



#15 bubol

bubol

    Użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1520 postów
  • Na forum od: 01.2010
1294
  • Umiejętności: 1
  • Katowice

Napisano 20 marzec 2018 - 20:11

Bubol - ja mam wrecz odwrotne zdanie - "w przestworzach" jest niesamowicie bezpiecznie. A to ,ze w Rosji I poradzieckich krajach spade tak malo w sumie samolotow, jest niewyobrazalne

wszyscy wiemy, jak sie "dba" o narzedzia pracy w bylym CCCP. wiec w sumie powinni miec nieskonczenie wiecej wypadkow samolotowych. Tylko czesc z nich mozna ukryc......

Pisząc czynnik ludzki miałem na myśli też ludzkie zaniedbania ,niedopełnienie obowiązków , przeglądów,stan narzędzi itd.



#16 Veteran

Veteran

    Veteran

  • PipPipPipPip
  • 1352 postów
  • Na forum od: 01.2015
1491
  • Umiejętności: 1

Napisano 20 marzec 2018 - 20:55

Witam

 

Film z rosyjskiego portalu.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 



#17 Laeriel

Laeriel

    Nowy użytkownik

  • 22 postów
  • Na forum od: 02.2018
4
  • Umiejętności: 3
  • Gdańsk

Napisano 22 marzec 2018 - 22:43

To co ci ludzie przeżyli to jest masakra, dobrze że nikt nie zginął





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych