Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Cze W "agresywnej" jeździe przede wszystkim pomagają umiejętności. Oczywiście nic nie sugeruję, ani nic Ci nie zarzucam, ale zmiana samego buta na nieco sztywniejszy (bo nadal poruszamy się w butach dla amatorów) nie spowoduje jakiejś radykalnej poprawy. Bardziej tuning nart będzie miał wpływ na odczucia z jazdy. Tutaj Kolega @Chertan może się wypowie, bowiem w zeszłym sezonie zmieniał buty właśnie w tym sklepie co Ty. Ile razy był na poprawkach, to nie wiem dokładnie, ale mało tego nie było. Ja bym jeszcze powalczył z tymi butami i starał się je dopasować na ile to możliwe. Ja takich problemów nie mam, ale wiem co to znaczy źle dopasowany but na stoku. Odbiera całą przyjemność z jazdy. Miałem takie kiedyś, na szczęście bardzo krótko. Propozycja Andrzeja też nie wydaje się głupia, system Vaccum faktycznie dopasowuje but do stopy. Ale Ty masz nietypowe i nie masz pewności że po wygrzaniu będzie ok. A nikt Ci nie wygrzeje buta na próbę, bo to praktycznie jednorazowa operacja. Można je później poprawiać nieco, ale nie w nieskończoność. No i Fischer (miałem, syn też) ma tą przypadłość - fatalne ukształtowanie skorupy w okolicach drugiej klamry. Andrzej o tym wspomina. Ja też tego doświadczyłem i syn też (nie raz nieomal płakał). Zakładanie i ściąganie to kosmos. Rysują wierzchnią część stopy niemiłosiernie. Po założeniu są ok. ale te dwie operacje to droga przez mękę. Nie wiem jak teraz w nowych modelach jest, ale tak było i sam tego doświadczyłem. Przy Twoim wysokim podbiciu to może być mordęga. Przy nietypowych stopach bootfitting zajmuje trochę czasu, a przy okazji sporo może kosztować. Niestety nie zawsze da się to zrobić od strzału, bo nie jesteśmy w stanie tego w tak krótkim czasie stwierdzić. Skoro jestem z KRK i masz dostęp do dobrego serwisu, w pagóry masz niedaleko, trzeba w przyszłym sezonie jechać na narty w PL i po powrocie fetować buty do skutku, aż będzie dobrze. Nie pchać się na dzień dobry w Alpy na tygodniowy wyjazd, bo finał jest Ci znany. Życzę powodzenia. pozdro ps. Podobno w Krk jest mobilny serwis, gość robi fitting w samochodzie i opinie ma bardzo dobrą. Niestety nie mam namiarów, gdzieś się na forum przewinął o Nim temat, czy też wzmianka.
  3. Cześć Bez urazy Andrzeju (jak to się mówi) ale masz dziwną manierę namawiania ludzi na to co Ty akurat masz lub robiłeś bo to jest najlepsze a tak nie jest - chociażby z tego powodu, że nie masz pełnej próby do porównania, że nie jesteś kolegą, któremu radzisz tylko kim innym o zapewne - zupełnie innych potrzebach. Trochę obiektywizmu. Ja nie namawiam wszystkich na kupno byle jakich spasowanych rozmiarowo butów i docieranie ich "w jeździe" - choć ja tak robię, bo zdaję sobie sprawę, że to postępowanie z nieco innej epoki a kolega może jeździć na poziomie dla mnie niedostępnym. Ok, to tak ogólnie. O Winsporcie to nawet ja nie raz słyszałem choć w Krakowie nie mieszkałem nigdy i nie mieszkam, więc chyba warto kontynuować tą znajomość ale być może proponowana przez np. Andrzeja placówka jest lepsza... Przy obecnie oferowanych technologiach dopasowania adaptowanych czy też kopiowanych ze sportu wyczynowego możemy spasować praktycznie wszystko. Inna sprawa, że w pewnie w 80 albo więcej procentach proces ten jest zbędny bo: - wystarczy dobrze dobrać but i go na śniegu oswoić. Przy twardym bucie pierwsze dni zawsze są słabe nawet jak masz fittowany but. - ludzie nie znają odczuć jakie powinny towarzyszyć prawidłowo dopasowanym butom. Brak doświadczenia głównie. - większość ludzi dopasowuje buty ale nie umie jeździć na nartach, nie umie prawidłowo stać, wyważać się itd. więc cały proces jest z założenia bez sensu. Pozdrowienia
  4. Tam raczej wiedzą co robią - przynajmniej kilka osób z tego forum "robiło" tam buty i nigdzie indziej siee nie wybierają. Wiesz ..sporo też zależy od wywiadu jaki z Tobą fachowiec przeprowadzi - jak mu naopowiadasz że jeździsz wyczynowo i szykujesz sie. na olimpiade a twój lewel to 12 na 10 możliwych to będzie ci szykował wyczynowe kierpce... :)...
  5. Wczoraj
  6. Taki trend. Za kilka lat będzie inny. 🙂 Trochę przypomina bajkę o kopciuszku. 🙂 Tam też było coś o za małych trzewikach. 🙂 Skoroś z Krakowa, tak jak ja, to spróbuj w sklepie Narty Krakow przy Konopnickiej a ściślej małej uliczce Swoboda. Tam fitowałem moje Fischery. Ja bym próbował 27 i dalej kombinował z dopasowaniem. Te moje Fischery sprzedawane były tylko w numeracjach połówkowych, typu 26.5, 27.5,... właśnie dlatego, że można zmniejszyć obszerność skorupy w specjalnej procedurze wygrzewania Vacuum Fit. Fischer twierdzi, że jest w stanie zmniejszyć rozmiar skorupy o pół stopnia. Tzn. wielkośc podeszwy się nie zmienia, ale zmienia się objętość skorupy nad podeszwą. Ale popróbuj różne buty. Mają tego sporo.
  7. Cześć No a o czym innym mam pisać? Wiadomo, że szerokość buta zmienia się z długością i wiadomo, że są robione buty na szersze i na węższe stopy. Natomiast same cyferki - tak modne wśród niezorientowanych nic nie znaczą - a tendencja jest: muszę mieć 130 i 98 bo będzie sportowo - wiesz sam. Pozdro
  8. Cześć Jeżeli przybrałeś 7kg to... chyba musisz kupić nowe buty albo masz 200cm i jesteś solidnej budowy czyli ważysz te 130kg. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. 7kg to dla mnie gigantyczna różnica a jestem ciężki. Buta pasujemy w czasie jazdy czasami to jedna próba czasami dwie czasami więcej - to normalne jak chcesz sportowe buty na wymiar. Ale... Sztywne buty - myślę tu o wszystkich współczesnych butach narciarskich - to tylko pewnego rodzaju ułatwienie - jak narciarz nie potrafi się sam wyważać to but za niego tego nie zrobi choćby był najlepszy. Wart więc sprawdzić czy się np. umie jeździć w rozpiętych bytach. Na równym stoku nie powinno być kłopotu - jeżeli jest, buty nie pomogą. Różnicy we flexie 10 czy nawet 20 nie poczujesz - sprawdzone. Radzę skupić się na kroju buta katach trzymania itd. Jak dobrze dobierzesz i dopasujesz - ale pamiętaj koniecznie na stoku tzn. trzeba robić próby na stoku i po jeździe iść do bootfittera a nie przed. Erace pro - to raczej miękka narta, bardzo dobra ale z pewnością nie sztywna, może to było co innego? I jeszcze takie pytanie: ile lat jeździsz na nartach, od kiedy (od jakiego wieku), gdzie najczęściej? Pozdrowienia Pozdro
  9. Cze A piszesz o tzw. Last? Bo jeśli tak, to prawda że jest zależna od wielkości skorupy (zazwyczaj się podaje jako wzorcowy dla 26,5), nieprawdą jest że nie zależy od linii czy też serii. Są buty ultra wąskie o bardzo małej objętości (a taki parametr także jest), z reguły zawodnicze z wiadomych powodów, jak i bardzo szerokie tzw. wide dla osób o szerokich stopach. pozdro
  10. Cześć Szerokość buta jest zależna od rozmiaru skorupy i nie jest przywiązana do kolekcji czy też linii. Pozdro
  11. Cześć Seria Hawx ma trzy modele buta Ultra 98mm Prime 100mm i Magna 102mn przy rozmiarze 26-26.5 i Redster CS 96mm rozmiar pod butem zwiększa się o 2mm dosłownie od następnego rozmiaru czyli 27-27.5 przy czym wszystkie Hawx są tej samej wysokości i ważą coś koło 1800g a redster CS są niższe i cięższe z tego co pamiętam coś koło 2300g . Jeździłem w Prime do momentu zabawy w balans na jednej nodze wtedy wyczułem,że coś jest nie tak z prawa stopą (obracała się dziwnie czyli but był za szeroki ). Przymierzyłem Ultra i CS ale,że jako jeszcze nie doświadczony narciarz który wszystkiego uczy się metodą prób i błędów wybrałem Ultra w których jeżdżę dziś przez cały dzień i nie robia mi najmniejszego problem( faktycznie ciężko nogę wyprostować choć mam ćwiczenie czyli siedzenie na kanapie i prostowanie w kolanie dobra praca na czteroglowy) ale z chęcią pojeździł bym w tych CS Jakie odczucie jazdy w takim bucie nie mam pojęcia ale mogę przypuszczać tylko ze coś w klimat takiego RS6 do jazdy w koło komina , pozdrawiam
  12. Pojechałem do Włoch w moich za małych Hawxach i po pierwszym dniu pierd...em nimi do szafy i poszedłem do wypożyczalni. Pożyczyłem Fishchery Nexo Lyt 130 (takie mieli jedne z lepszych) i komfort był nieziemski. Jednak dalej czułem, że z butów powinienem coś więcej jednak wycisnąć jeśli chodzi o szybkość przechodzenia z krawędzi na krawędź i generalnie "czucie" krawędzi. Tak, zdecydowanie jest problem. Tak doradził Pan w Windsport Kraków wedle wspomnianej tu zasady, żeby kupić zbyt małe a potem kombinować. No jednak to było zbyt mało, a na "kombinowaniu" straciłem już zbyt dużo czasu i pieniędzy, a efekt i tak mizerny. Dopiero po drugim odbarczeniu byłem w stanie cokolwiek w nich pojeździć - tak max ze 3h. Ale ostantio przybrałem na masie 7kg i być może również i na stopach się ciut-ciut tłuszczu odłożyło? 🙂 Sam już nie wiem, ale w tym roku powiedziałem: dosyć męczarni
  13. Zapewne, bo mam 192 cm. Pochylenie do przodu mam bardzo duże, zauważalnie większe niż przeciętne. Nie miałem wcześniej świadomości tego faktu, wyszło to jak zacząłem ustawiać chłopaków na Kaltenbachu, a oni nie mogli za cholerę chwycić takiego pochylenia wprzód jak dają Mach 1.
  14. Wiesz, przez problemy z wysokim podbiciem i wysokim łukiem wysklepienia (który wymaga wysokiej wkładki) na prawdę jest niewiele butów, które mieszczą moją stopę na wysokość. Przerabiałem to 2 razy: 4 lata temu, gdy szukałem butów zjazdowych (wybrałem te Hawx'y) oraz 2 lata temu, gdy szukałem skiturów (tutaj jeszcze mniej modeli dawało mi komfort). No chyba, że ja oczymś nie wiem i buty narciarskie da się też odbarczać (rozciągać?) na wysokość przy drugiej klamrze?
  15. Nie mam nart zawodniczych, tylko Volkl Racetiger SL. W tym sezonie testowałem też kilka modeli klasy premium i już się dowiedziałem, że np. na Head e-Race PRO 170cm (które miałem okazje testować jeden dzień) nie pojeżdże dłużej niż 2-3 godziny. Trzeba tak dużo siły włożyć w skręt, że niestety nogi wysiadają - mimo, że dosyć regularnie bywam na siłowni. Ale... gdy już się dołoży siły do tej narty, to nic jej nie wyprowadzi ze skrętu - tnie jak marzenie. Nie za bardzo rozumiem: piszę, że mam problem na podbiciu i prawie nie zapinam drugiej klamry, to sugerujesz mi buty z jedną klamrą w miejscu tej drugiej? Nie słyszałem o takich w ogóle, więc jak to jest: ma to sens czy nie zrozumiałem trollingu? 🙂
  16. W butach klasy tej, co mam: Hawx Prime 120 a np. Fisher Nexo Lyt 130 nie czułe różnicy jeśli chodzi o flex. Napisałem, że chcę 130, gdyż wiem, że miększych butów nie potrzebuję, a z kolei nie chcę się bawić w zawodnicze. Ot, co Natomiast bardziej ciekawi mnie sprawa sztywności bocznej. I dlatego tutaj robię ukłon w stronę linii (Redster), która wydaje mi się bardziej "zawodnicza", ale mimo wszystko jeszcze dla przeciętnego narciarza, który jednak probuje jeździć coraz bardziej agresywnie carvingiem, na dobrze przygotowanych stokach. Z tego, co wysłuchałem p. Kurdziela z NTN, to właśnie ta sztywność boczna powinna pomóc mi w agresywniejszej jeździe. Stąd też moje pytanie. Tak, dobre buty. Tak: źle dopasowane: starałem się bardzo wytrzymać w zbyt ciastnych butach, ale już odpuszczam. Szkoda zdrowia
  17. Z Krakowa. Jeśli masz do polecenia któryś sklep, to który i dlaczego? Ludzie, ja myślałem, że mam powiadomienia włączone i że nikt nie odpisał. Dzisiaj tu wchodzę i patrzę, że gorąco się zrobiło 🙂 Już odpisuję..
  18. Cześć A to ciekawe bo jak się patrzy na Ciebie to stoisz dość wysoko ale może to być kwestia Twojego niebanalnego wzrostu. 😉 i stąd to odczucie. Pozdro
  19. Cześć Nie jest możliwe zmniejszenie skorupy buta, można zmienić jej profil wewnętrzny ale nie zmniejszymy wewnętrznej objętości. Jest to związane z technologią tworzyw używanych do konstrukcji skorup. Zmniejszenie skorupy musiałoby być wynikiem zmiany struktury tworzywa z którego jest zrobiona. Tak, że niestety nie masz wyjątkowych butów tylko jedne z wielu. I od razu proszę Andrzeju nie próbuj mi udowadniać czegoś innego bo wiem, czytałem, sprawdzałem. Każde dobrze dobrane rozmiarowo buty można idealnie dopasować. wymaga to tylko sporo roboty. Pozdro
  20. Hej To znaczy że to idealne buty dla mnie. Mam dokładnie tak samo z Technica Mach 1. Koledzy na wyjazdach w Austrii nie mogli się nadziwić, jak bardzo te buty wymuszają odpowiedni kąt pochylenia. O wiele bardziej niż ich, często całkiem dobre modele (Head, Fischer, etc.). Polecam gorąco, bo robią wspaniałą robotę za narciarza. Jeśli Redstery robią to samo to już je lubię, choć na nogach nigdy nie miałem. 🙂
  21. Cześć To nie jest takie proste niestety. Szerokość buta jest zależna od rozmiaru skorupy i nie jest przywiązana do kolekcji czy też linii. Ta kolekcja prime zresztą jest dość dziwnie zestawiona bo są tam buty o różnej charakterystyce - popularne buty zjazdowe ale też buty wyposażone w BOA - czyli jest to raczej kolekcja typowo amatorska raczej dla średnich narciarzy. I te buty właśnie są niższe - co też charakteryzuje buty popularne. Kolekcja o charakterystyce sportowej to Ultra - od razu to widać po proporcjach buta, bo są wysokie, niższe mogą być wersje damskie. Ale tu też są skuchy. Porządnie wygląda np. Hawx Ultra 130 RS - bardzo fajne proporcje. Redstery są stworzone do bardzo agresywnego stania - warto się zastanowić na d wyborem tego buta bo tam się nogi nie prostuje nigdy. 🙂 Pozdro
  22. Ale będzie zabawa... setki w aucie 💪
  23. AleNo i chu... chyba z wyjazdu na Molltka, gó...o z nieba roz... imprezę 🤷😡
  24. Krótka rozprawa między neofitą a specjalistą. Komu bije dzwon? Bije on tobie.
  25. Nie za bardzo wiem do czego biją Twoje dzwony ?! Za radę piękne dzięki. Kierunek obrany uważam za właściwy a co z tego wyniknie czas pokaże . Polecam pług z zamkniętymi oczami 😉 lub tzw kołysankę również z zamkniętymi pozdrawiam
  26. Victor mógł gorzej trafić… o ile mnie pamięć nie myli trafił do Tadeo
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...