Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Czechy - Pec pod Śnieżką


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
334 odpowiedzi w tym temacie

#321 fredowski

fredowski

    Umiejetnosci 11

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4592 postów
  • Na forum od: 03.2006
2444
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 styczeń 2020 - 09:42

Przy okazji jak ktoś nie zna Nienartowicza (ban za nazwisko;-)
https://goryiludzie....rkonoszach.html

Powiedz temu panu, ze Rychory maja polska nazwe i w Karkonoszach nie ma Pogorza(dalej nie czytalem).
  • sstar podziękował za tę wiadomość

Jak ciezko jest lekko zyc :)  Nie ma gazu nie ma skretu


#322 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2070 postów
  • Na forum od: 11.2007
1295
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 09 styczeń 2020 - 09:48

Powiedz temu panu, ze Rychory maja polska nazwe i w Karkonoszach nie ma Pogorza(dalej nie czytalem).

 

nie ma Pogórza jest Podgórze,

 

jest takie coś wyróżniane: Podgórze Karkonoskie -  Krkonošské podhůří (potocznie także Podkrkonoší)


>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#323 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 09 styczeń 2020 - 09:53

Powiedz temu panu, ze Rychory maja polska nazwe i w Karkonoszach nie ma Pogorza(dalej nie czytalem).

Dzięki za info. Niestety w odróżnieniu od Jirziego Holecka (Jiří Holeček) z HS tego Pana Nienartowicza znam jedynie z internetu, znaczy znam jego stronę i twórczość, a osobiście nie miałem przyjemności niestety:-( No ale on nie nartowicz jest więc w sumie nie wiem czy warto;-)



#324 fredowski

fredowski

    Umiejetnosci 11

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4592 postów
  • Na forum od: 03.2006
2444
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 styczeń 2020 - 09:58

nie ma Pogórza jest Podgórze,
 
jest takie coś wyróżniane: Podgórze Karkonoskie -  Krkonošské podhůří (potocznie także Podkrkonoší)

Czeskie nazewnictwo Karkonoszy nie zawsze pokrywa sie z polskim. Nie tlumacz czeskich nazw jezeli wystepuja nazwy polskie.

Jak ciezko jest lekko zyc :)  Nie ma gazu nie ma skretu


#325 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2070 postów
  • Na forum od: 11.2007
1295
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 09 styczeń 2020 - 10:02

Czeskie nazewnictwo Karkonoszy nie zawsze pokrywa sie z polskim. Nie tlumacz czeskich nazw jezeli wystepuja nazwy polskie.

 

Ależ ja nie tłumaczę, posługuję się materiałami, pewnie słabymi. Wiele nazw występuje:

 

Przedgórze Karkonoszy

Podgórze Karkonoskie

Pogórze Karkonoskie

 

p.s. sstar napisz czy pada śnieg czy deszcz w Karkonoszach


>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#326 fredowski

fredowski

    Umiejetnosci 11

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4592 postów
  • Na forum od: 03.2006
2444
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 styczeń 2020 - 10:07

Ależ ja nie tłumaczę, posługuję się materiałami, pewnie słabymi. Wiele nazw występuje:
 
Przedgórze Karkonoszy
Podgórze Karkonoskie
Pogórze Karkonoskie
 
p.s. sstar napisz czy pada śnieg czy deszcz w Karkonoszach

Z podanych nazw geograficznych wystepuje tylko Przedgorze Karkonoszy, pozostalych nazw prosze nie uzywac.

Jak ciezko jest lekko zyc :)  Nie ma gazu nie ma skretu


#327 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 09 styczeń 2020 - 10:09

Ależ ja nie tłumaczę, posługuję się materiałami, pewnie słabymi. Wiele nazw występuje:

 

Przedgórze Karkonoszy

Podgórze Karkonoskie

Pogórze Karkonoskie

 

p.s. sstar napisz czy pada śnieg czy deszcz w Karkonoszach

Pogoda się zmieniała. Ja byłem we wtorek po 23 (krótkie podejście z Peca do Boudy) oraz w środę w godzinach 5-9. Ogólnie w dolinie i na podejściu w miarę miękko, bez potrzeby raków. Od grani wiatr odczuwalnie mocniejszy niż opisywany. No i gdzieś koło Lucni pojawiły się mgły. Generalnie tam już twardo. Na zjeździe miks twardo i miękko, w dole znowu miękko. Warunki teraz się zmieniają, ale zgaduję, że nadal ok. To co z nieba leciało to nie był deszcz. Trochę śniegu, trochę zamarzającej mgły, szadź na kurtce, patrz foto;-)

PS. Czy znacie jakąś mapę, zdjęcia, opis wszystkich bunkrów, najbardziej mnie interesują koło Lucni-Studicni. Tu coś:

http://www.veselyvyl...vylet_21_pl.pdf



#328 fredowski

fredowski

    Umiejetnosci 11

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4592 postów
  • Na forum od: 03.2006
2444
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 styczeń 2020 - 10:33

Idz na "Czeska linia Maginota" moze cos bedzie. Jak bylem jeszcze aktywny to byl temat nie ciekawy bo mogli zyc ludzie co brali w tym udzial.
  • sstar podziękował za tę wiadomość

Jak ciezko jest lekko zyc :)  Nie ma gazu nie ma skretu


#329 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 09 styczeń 2020 - 11:33

Idz na "Czeska linia Maginota" moze cos bedzie. Jak bylem jeszcze aktywny to byl temat nie ciekawy bo mogli zyc ludzie co brali w tym udzial.


Dzięki. To był dobry trop. Trafiłem na ropiky.net i widzę, że dwa skrajne inne niż trzy środkowe między Lucni i Studicni.

Załączone miniatury

  • Screenshot_20200109-113122.png


#330 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 13 styczeń 2020 - 23:51

Nie ma jak w domu.
Znaczy Boudzie.
Pod Śnieżką.
Zamiast Lenki tym razem Jiří.
Opowiadał o Araracie i szefie Krnapu.
No i akcji ratunkowej przy 200km/h wietrze. Dostałem wino armeńskie. Trzeba je wynieść i bezpiecznie zwieźć. Zlodzony dół. Braki ponoć na dojściu do Modrego Dolu, wyżej ponoć spoko. Na górze 160cm.

Załączone miniatury

  • DSC_9174.JPG
  • DSC_9175.JPG
  • DSC_9178.JPG
  • DSC_9181.JPG
  • DSC_9179.JPG
  • DSC_9180.JPG


#331 JacekMa

JacekMa

    Użytkownik

  • Pip
  • 56 postów
  • Na forum od: 10.2016
47
  • Umiejętności: 1
  • Łódź

Napisano 14 styczeń 2020 - 00:12

Jaki warun na turowanie? Da sie cos sensownie pozjezdzac? Wystarczajaca ilosc sniegu?
Z gory dzieki za odpowiedz

#332 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 14 styczeń 2020 - 00:50

Jaki warun na turowanie? Da sie cos sensownie pozjezdzac? Wystarczajaca ilosc sniegu?
Z gory dzieki za odpowiedz


Z góry tak. Na pewno. Czy dojadę do samego Peca, to się jutro okaże. Dam znać.
  • JacekMa podziękował za tę wiadomość

#333 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 14 styczeń 2020 - 11:48

Jaki warun na turowanie? Da sie cos sensownie pozjezdzac? Wystarczajaca ilosc sniegu? Z gory dzieki za odpowiedz

Sensownie nie da się.
Lodowisko. Mało śniegu.
Tydzień temu super.
Dziś masakra.

Załączone miniatury

  • DSC_9185.JPG
  • DSC_9196.JPG
  • DSC_9193.JPG
  • DSC_9208.JPG


#334 JacekMa

JacekMa

    Użytkownik

  • Pip
  • 56 postów
  • Na forum od: 10.2016
47
  • Umiejętności: 1
  • Łódź

Napisano 14 styczeń 2020 - 12:10

Sensownie nie da się.
Lodowisko. Mało śniegu.
Tydzień temu super.
Dziś masakra.

 

Masakryczna ta zima:(

Dzieki wielkie za info



#335 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2915 postów
  • Na forum od: 01.2017
1091
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 14 styczeń 2020 - 16:39

Masakryczna ta zima:(
Dzieki wielkie za info

Tam na samej górze chyba nie jest tak źle.
Nie dotarłem tym razem. Ale zjechałem do auta;-) No ale nie polecam. Ciut przyprószyło, ot kosmetyka. Podejście kawałkami z buta, w lesie.

Załączone miniatury

  • DSC_9206.JPG
  • DSC_9199.JPG
  • DSC_9197.JPG
  • DSC_9195.JPG
  • DSC_9191.JPG




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych