Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Rowerowe MTB - relacje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
287 odpowiedzi w tym temacie

#41 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2901 postów
  • Na forum od: 11.2008
3655
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:03

natomiast dyskusyjne dla mnie jest opieranie się tylko na oficjalnych szlakach rowerowych,
bardzo dużo ciekawych przejazdów jest na szlakach pieszych oraz zwykłych drogach szutrowych bez żadnych oznaczeń,
może dajesz tylko skrót myślowy ?

 

I tak i nie. Temat dużo szerszy jak się zdaje.

 

1. Oficjalne to oficjalne. Ktoś za tym stoi. I z reguły to dobrze wymyślone trasy. I na pewno to podstawa. Jazda po znakach to jazda po znakach. Wygoda i poczucie bezpieczeństwa. 

2. Szlaki piesze są liniowe i niezbyt pasują do logistyki rowerowej. Jakkolwiek wiele fragmentów jest oczywiście dobra do jazdy. Spróbuj uzyskać za to ich dokładne przebiegi. PTTK jest jeszcze w XIX wieku!

3. Jest wiele szlaków rowerowych o przebiegach liniowych, które także są z dupy. Np Możdżanów - Jutrosin albo Odolanów - Wyszanów. Zaczynają się gdzieś i kończą gdzieś. Zresztą podany wyżej niebieski Koroną Kocich Gór identyko. Pierwszy znak jest na granicy DŚ w polu w pobliżu Bąkowa a ostatni przy kościele w Strupinie (nawet nie w Skokowej). 

4. Dlatego w niektórych przypadkach na bazie tego co jest, robię produkty z moją rekomendacją. Przede wszystkim będzie tak z ORT (czyli wzdłuż Odry). Szlak wyznaczono w 2004 roku. Od tego czasu zaorano niektóre polne drogi którymi prowadzi. Mam kuriozalne foty gdzie w środku lokalnej dżungli jest znak do którego nie prowadzi nic (poza trakiem, który można sobie narysować na podstawie "oficjalnych" materiałów). Za to w tym czasie oddano most w Lipkach, Ciechanowie, nowe super wały wzdłuż Widawy i Szewce - Kotowice. Ogólnie niektóre kawałki ORT (np przy Bełczu Wielkim) są świetne i powinien być to wizytowy temat. Przerabiam go więc na ciąg pętli robionych ze stacji kolejowych i wyznaczam nowe fragmenty. Oczywiście tylko wirtualnie. Można powiedzieć, że rewitalizuję ten produkt dzięki możliwościom techniki (prowadzenie przez telefon).

5. Ale zasadniczo to ideą jest pokazanie tego co zostało zrobione. Myślę, że nie masz świadomości jak dużo tego jest i jak to jest wartościowe. Wiele powiatów naprawdę nieźle odrobiło lekcje.

6. Problemem turystyki rowerowej nie jest brak materiałów tylko ich nadmiar. Każdy Ziutek wrzuca swój trak gdzieś i masz tysiące, dziesiątki tysięcy bezsensownych gpx zaczynających się gdzieś i kończących gdzieś. Wybranie z tego czegoś wartościowego to przesiewanie plew. Dlatego chcę dać powiedzmy 200 sensownych, oficjalnych szlaków, dobrze opisanych od strony rowerowej ale też turystycznej (natura, historia). U mnie opisanych nie po przewodnicku tylko esejowo, ciekawostkowo. A później się zobaczy pamiętając, że nadmiar szkodzi. 

7. W pierwszym etapie mtb nie jest priorytetem, raczej odwrotnie. Choć coś jednak się znajdzie. Wymyśliłem, że w przyszłości dam wybrane traki z zawodów mtb (czyli nieoznakowane ale jednak jakby oficjalne) i to w wolnych chwilach zaliczam (na razie na zapas).

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#42 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:04

To nic nie wyjaśnia : ) Pisałeś o budżetowym rowerze a wrzucasz nietypowy rower - ciekawostkę za kilkanaście tysięcy ?

Gadamy sobie pół żartem pół serio, z uśmiechem bo po jednej jeździe trudno, żebyś miał wyrobione zdanie. Czy to o 26 vs 27,5 vs 29 na których nigdy nie jeździłeś czy to o oponach o których tylko czytałeś.  Oczywiście to twoja sprawa co wybierzesz ale ja bym się najpierw kilkoma przejechał dla porównania :D


  • gajowy01 podziękował za tę wiadomość

#43 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:08

wietne i powinien być to wizytowy temat. Przerabiam go więc na ciąg pętli robionych ze stacji kolejowych i wyznaczam nowe fragmenty. Oczywiście tylko wirtualnie. Można powiedzieć, że rewitalizuję ten produkt dzięki możliwościom techniki (prowadzenie przez telefon).

5. Ale zasadniczo to ideą jest pokazanie tego co zostało zrobione. Myślę, że nie masz świadomości jak dużo tego jest i jak to jest wartościowe. Wiele powiatów naprawdę nieźle odrobiło lekcje.

6. Problemem turystyki rowerowej nie jest brak materiałów tylko ich nadmiar. Każdy Ziutek wrzuca swój trak gdzieś i masz tysiące, dziesiątki tysięcy bezsensownych gpx zaczynających się gdzieś i kończących gdzieś. Wybranie z tego czegoś wartościowego to przesiewanie plew. Dlatego chcę dać powiedzmy 200 sensownych, oficjalnych szlaków, dobrze opisanych od strony rowerowej ale też turystycznej (natura, historia). Opisanych nie po przewodnicku tylko esejowo, ciekawostkowo. A później się zobaczy pamiętając, że nadmiar szkodzi. 

 

 

Moim zdaniem problemem jest brak kogokolwiek kto by tworzenie i oznaczanie tych tras koordynowął. Stare szlaki PTTK są bardzo fajne ale już zamazane i często zarośnięte.  Gminy robią każda po swojemu. Ktoś inny jeszcze inaczej. Wystarczy spojrzeć jak robią to kraje kulturowo przed nami - na przykład Czechy. No, ale to by wymagało skoordynowanego, usystematyzowanego podejścia ...

 

Swoją drogą zadanie imponujące - czekam z niecierpliwością na wyniki i na pewno skorzystam !



#44 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:27

 

To nic nie wyjaśnia : ) Pisałeś o budżetowym rowerze a wrzucasz nietypowy rower - ciekawostkę za kilkanaście tysięcy ?

Gadamy sobie pół żartem pół serio, z uśmiechem bo po jednej jeździe trudno, żebyś miał wyrobione zdanie. Czy to o 26 vs 27,5 vs 29 na których nigdy nie jeździłeś czy to o oponach o których tylko czytałeś.  Oczywiście to twoja sprawa co wybierzesz ale ja bym się najpierw kilkoma przejechał dla porównania :D

 

Napisałeś bzdurę, że na 26 nie ma szerszych opon, kiedy ten rozmiar jest akurat najbardziej typowy dla fatów. Zarówno tych najtańszych z marketu, jak i tych topowych.  Nie dorabiaj więc do tego ideologii. Nie trzeba mieć prawa jazdy by stwierdzić, że w autach sportowych są szersze opony niż w budżetowych skodach.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#45 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2901 postów
  • Na forum od: 11.2008
3655
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:41

Moim zdaniem problemem jest brak kogokolwiek kto by tworzenie i oznaczanie tych tras koordynowął. Stare szlaki PTTK są bardzo fajne ale już zamazane i często zarośnięte.  Gminy robią każda po swojemu. Ktoś inny jeszcze inaczej. Wystarczy spojrzeć jak robią to kraje kulturowo przed nami - na przykład Czechy. No, ale to by wymagało skoordynowanego, usystematyzowanego podejścia ...

 

To jest droga przez mękę, szkice na niedokładnych mapkach i zamazane, zarośnięte znaki. Jeśli w ogóle są. I wszyscy kopiujący z wersji 1.0 nawet jak powstała 2.0. Ktoś coś zrobił za kasę unijną i jak się skończyła to zapomniał o tym. Spróbuj znaleźć oficjalnego gpx. Na 26 naszych powiatów jeden udostępnia. I tak jest to trochę zrąbane. To jest pokłosie konsekwentnej polityki wrocławskiego PLAN-u, który robił gminom ogólne papierowe plany a przy okazji mapy z daną trasą na czym zarabiał. I tak zostaliśmy w skansenie. Ale to się skończy. Chcę mieć narzędzie nacisku na włodarzy (bo będę oceniał stan oznakowania i ogólnie rekomendował) i miał inne argumenty w ręku. Są oczywiście też i dobre przykłady jeśli chodzi o teren. Bo po stronie "elektronicznej" to ziemia niczyja, pustynia. Dlatego zresztą za to się zabraliśmy. 

 

W kwestii podejścia systemowego to po pierwsze powinno to być unormowane przez ustawodawcę, po drugie najwyższa pora zejść z drzew i słupów oświetlenia. Już teraz znakowanie na słupkach jest tańsze od malowania. Ale jak wiesz rodzi to inne problemy. To jest temat w który nawet mi się nie chce wchodzić. Wstukaj sobie Śląski Klub Znakarzy Tras - panowie męczą ten temat już wiele lat. Prawdopodobnie jednak aplikacje pozamiatają za parę lat temat a prawdziwym problemem będzie tylko wartościowa informacja. Tak to oceniam. 

 

Wracając do DŚ - uważam, że to rowerowy raj. Są super wartościowe bardzo duże tereny nizinne pod turystykę rodzinną (Stawy Milickie i Bory Dolnośląskie), pagórki pod wykwalifikowaną i, co by nie powiedzieć, bardzo mocne mtb. Tu są trzy duże systemy singli, do tego strefa mtb Sudety. O mniejszych nie wspomnę. A wszystko to w bardzo wartościowym turystycznie terenie (oceniam, że w niektórych kategoriach mamy 20% polskich atrakcji) i z lokomotywą wrocławską. Uważam, że nie wykorzystujemy nawet 10% tego potencjału. 

 

Pozdro

Wiesiek


  • wkg podziękował za tę wiadomość

Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#46 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:51

Napisałeś bzdurę, że na 26 nie ma szerszych opon, kiedy ten rozmiar jest akurat najbardziej typowy dla fatów. Zarówno tych najtańszych z marketu, jak i tych topowych.  Nie dorabiaj więc do tego ideologii. Nie trzeba mieć prawa jazdy by stwierdzić, że w autach sportowych są szersze opony niż w budżetowych skodach.

 

Już nie mam siły : )

Ty fatem chcesz po górach jeździć ? :D Fat to rower na beskidzkie wyrypy ? :D Fat to sportowy rower ? :D Fatem na wyprawę do Azji ? Spoważniej. Ta rama to wydumka - rzadkość, szukasz budżetowego rowerka i o takim piszę, ogarnij całość i sens wypowiedzi :D Albo podpytaj kolegów.

Zresztą żyj sobie w swoich fantazjach  - możesz i na facie : ) Tylko przetestuj przed zakupem !


  • gajowy01 podziękował za tę wiadomość

#47 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2617 postów
  • Na forum od: 01.2017
968
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:53

I tak i nie. Temat dużo szerszy jak się zdaje.

1. Oficjalne to oficjalne. Ktoś za tym stoi. I z reguły to dobrze wymyślone trasy. I na pewno to podstawa. Jazda po znakach to jazda po znakach. Wygoda i poczucie bezpieczeństwa.
2. Szlaki piesze są liniowe i niezbyt pasują do logistyki rowerowej. Jakkolwiek wiele fragmentów jest oczywiście dobra do jazdy. Spróbuj uzyskać za to ich dokładne przebiegi. PTTK jest jeszcze w XIX wieku!
3. Jest wiele szlaków rowerowych o przebiegach liniowych, które także są z dupy. Np Możdżanów - Jutrosin albo Odolanów - Wyszanów. Zaczynają się gdzieś i kończą gdzieś. Zresztą podany wyżej niebieski Koroną Kocich Gór identyko. Pierwszy znak jest na granicy DŚ w polu w pobliżu Bąkowa a ostatni przy kościele w Strupinie (nawet nie w Skokowej).
4. Dlatego w niektórych przypadkach na bazie tego co jest, robię produkty z moją rekomendacją. Przede wszystkim będzie tak z ORT (czyli wzdłuż Odry). Szlak wyznaczono w 2004 roku. Od tego czasu zaorano niektóre polne drogi którymi prowadzi. Mam kuriozalne foty gdzie w środku lokalnej dżungli jest znak do którego nie prowadzi nic (poza trakiem, który można sobie narysować na podstawie "oficjalnych" materiałów). Za to w tym czasie oddano most w Lipkach, Ciechanowie, nowe super wały wzdłuż Widawy i Szewce - Kotowice. Ogólnie niektóre kawałki ORT (np przy Bełczu Wielkim) są świetne i powinien być to wizytowy temat. Przerabiam go więc na ciąg pętli robionych ze stacji kolejowych i wyznaczam nowe fragmenty. Oczywiście tylko wirtualnie. Można powiedzieć, że rewitalizuję ten produkt dzięki możliwościom techniki (prowadzenie przez telefon).
5. Ale zasadniczo to ideą jest pokazanie tego co zostało zrobione. Myślę, że nie masz świadomości jak dużo tego jest i jak to jest wartościowe. Wiele powiatów naprawdę nieźle odrobiło lekcje.
6. Problemem turystyki rowerowej nie jest brak materiałów tylko ich nadmiar. Każdy Ziutek wrzuca swój trak gdzieś i masz tysiące, dziesiątki tysięcy bezsensownych gpx zaczynających się gdzieś i kończących gdzieś. Wybranie z tego czegoś wartościowego to przesiewanie plew. Dlatego chcę dać powiedzmy 200 sensownych, oficjalnych szlaków, dobrze opisanych od strony rowerowej ale też turystycznej (natura, historia). U mnie opisanych nie po przewodnicku tylko esejowo, ciekawostkowo. A później się zobaczy pamiętając, że nadmiar szkodzi.

6 to super pomysł, już chciałem to doradzić, no ale widać nie trzeba, brawo!

#48 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:54

Są oczywiście też i dobre przykłady jeśli chodzi o teren. Bo po stronie "elektronicznej" to ziemia niczyja, pustynia. Dlatego zresztą za to się zabraliśmy. 

 

Czapki z głów. 

Tracki, opis i kilka fotek to nieoceniona pomoc. 



#49 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • Na forum od: 11.2007
1281
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 15:59

6 to super pomysł, już chciałem to doradzić, no ale widać nie trzeba, brawo!


Naucz się w końcu cytować wybiórczo, a nie całe posty, często ze zdjęciami.
Nie tłumacz się że nie możesz, nie umiesz itd.
Przestań być w końcu dyletantem forumowym !

#50 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2617 postów
  • Na forum od: 01.2017
968
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:07

Naucz się w końcu cytować wybiórczo, a nie całe posty, często ze zdjęciami.
Nie tłumacz się że nie możesz, nie umiesz itd.
Przestań być w końcu dyletantem forumowym !

Rozumiem, że bawiąc chcesz uczyć?
Rola opiekuna wątku w końcu zobowiązuje.
Mig zostało Ci trochę popcornu?

#51 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:09

 

Już nie mam siły : )

 

To pisz ściśle.

Np.

W rozmiarze XX jest większy wybór tańszych opon o szerokości YY, które uważam za najlepsze w Beskidy.

 

 

W skiturach to samo było, mylenie faktów, mieszanie wątków. Nie dziw się potem, że się nie zgadzam.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#52 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • Na forum od: 11.2007
1281
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:10

I tak i nie. Temat dużo szerszy jak się zdaje.
 
1. Oficjalne to oficjalne. Ktoś za tym stoi. I z reguły to dobrze wymyślone trasy. I na pewno to podstawa. Jazda po znakach to jazda po znakach. Wygoda i poczucie bezpieczeństwa. 
2. Szlaki piesze są liniowe i niezbyt pasują do logistyki rowerowej. Jakkolwiek wiele fragmentów jest oczywiście dobra do jazdy.
4. Dlatego w niektórych przypadkach na bazie tego co jest, robię produkty z moją rekomendacją.
7. W pierwszym etapie mtb nie jest priorytetem, raczej odwrotnie. Choć coś jednak się znajdzie.
Wymyśliłem, że w przyszłości dam wybrane traki z zawodów mtb (czyli nieoznakowane ale jednak jakby oficjalne)
 
Pozdro
Wiesiek


Ad.1. Po to dajesz apke, żeby rozwiązać problem prowadzenia bez szlaku, ale po jakiejś drodze czy ścieżce.
Ad.2. Patrz np. Wzgórza Strzelińskie czy Niemczańskie. Np. szlak czerwony.
Ad.4. Dla mnie podstawowym problemem (jakbym był turystą z zewnątrz) jest zaproponowanie fajnych tras/kółek np. po Wzgórzach Strzelińskich,
które uwzględniają: single track oficjalny, single track nieoficjalny, szlak turystyczny, leśne drogi.
Te informacje obecnie wyciagam z różnych źródeł, jeżdżę w teren, poznaję i skleiam w całość.
Fajnie jakby ktoś to zrobił w innych miejscach podobnie.
Ad.7. W ten sposób odkryłem właśnie Strzegom oraz Miękinie. Trasy zawodów MTB oraz Trailforks dla mniej są obecnie najlepszą inspiracją do terenowej jazdy,
korzystam z tych tracków gdzieś od trzech lat.

#53 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:14

To pisz ściśle.

Np.

W rozmiarze XX jest większy wybór tańszych opon o szerokości YY, które uważam za najlepsze w Beskidy.

 

 

W skiturach to samo było, mylenie faktów, mieszanie wątków. Nie dziw się potem, że się nie zgadzam.

 

Piszę ściśle tylko dla kumatego : )

W rozmiarze 26 nie masz rowerów z plusowymi oponami - może z wyjątkiem wydumek. To jest clue, Kropka

 

W skiturach pyskowałeś niegrzecznie więc olałem wątek. 



#54 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • Na forum od: 11.2007
1281
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:22

Piszę ściśle tylko dla kumatego : )
W rozmiarze 26 nie masz rowerów z plusowymi oponami - może z wyjątkiem wydumek. To jest clue, Kropka
 
W skiturach pyskowałeś niegrzecznie więc olałem wątek.


To fakt, Spiochu, w dyskusjach często wchodzisz w nieuprzejme tony. Ciężko z Tobą prowadzi się długie dyskusje.
I proszę zmieńcie sobie do cholery temat, to nie jest wątek o sprzęcie !
  • sstar podziękował za tę wiadomość

#55 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:25

 

Piszę ściśle tylko dla kumatego : )

W rozmiarze 26 nie masz rowerów z plusowymi oponami - może z wyjątkiem wydumek. To jest clue, Kropka

 

W skiturach pyskowałeś niegrzecznie więc olałem wątek.

 

Nie piszesz. Inaczej w skiturach, bym na to nie zawiercił uwagi.

 

W rozmiarze 26, (prawie) w ogóle nie sprzedaje się teraz nowych rowerów enduro, więc każdy taki nazwiesz "wydumką".  Opony i obręcze 26+ kupić można. Będą pasować do części ram 26 i 27,5.  Jak masz wiedzę, do których konkretnie, to chętnie posłucham, bo max. szerokość opony to rzadko podawany parametr.

 

"nie pyskuj" - Najlepszy argument, gdy brak argumentów.

 

 

To fakt, Spiochu, w dyskusjach często wchodzisz w nieuprzejme tony. Ciężko z Tobą prowadzi się długie dyskusje.

 

To prawda. Zwracam uwagę na fakty a nie na uprzejmości. Ty jednak potrafisz podać rzetelne argumenty i często daje się przekonać. U WKG niestety częściej słyszę niespójne opowieści. 


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#56 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2617 postów
  • Na forum od: 01.2017
968
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:26

nieuprzejme tony: I proszę zmieńcie sobie do cholery temat, to nie jest wątek o sprzęcie !


Umiem?

#57 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:28

I proszę zmieńcie sobie do cholery temat, to nie jest wątek o sprzęcie !

 

Sorry, człowiek odpisuje i nie patrzy na temat ! Już się wylogowuję z tego wątku. 

Idea relacji z wypraw/wycieczek bardzo mi się spodobała i sam ją tu burzę :(

Najlepiej, jakby @Wujot założył nowy, napisał w pierwszym poście zwięzłe zasady i wszyscy byśmy sobie postanowili się tego trzymać bez pobocznych arabesek. Niekoniecznie tylko mtb - chyba, że tak wolisz to pozostańmy w tym. 

Wtedy wszyscy by się pogodzili a jego praca nad wrocławskimi szlakami sprawia, że ufam, że by dobrze zarządzał !


  • sstar podziękował za tę wiadomość

#58 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2901 postów
  • Na forum od: 11.2008
3655
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:32

Ad.1. Po to dajesz apke, żeby rozwiązać problem prowadzenia bez szlaku, ale po jakiejś drodze czy ścieżce.
Ad.2. Patrz np. Wzgórza Strzelińskie czy Niemczańskie. Np. szlak czerwony.
Ad.4. Dla mnie podstawowym problemem (jakbym był turystą z zewnątrz) jest zaproponowanie fajnych tras/kółek np. po Wzgórzach Strzelińskich,
które uwzględniają: single track oficjalny, single track nieoficjalny, szlak turystyczny, leśne drogi.
Te informacje obecnie wyciagam z różnych źródeł, jeżdżę w teren, poznaję i skleiam w całość.
Fajnie jakby ktoś to zrobił w innych miejscach podobnie.
Ad.7. W ten sposób odkryłem właśnie Strzegom oraz Miękinie. Trasy zawodów MTB oraz Trailforks dla mniej są obecnie najlepszą inspiracją do terenowej jazdy,
korzystam z tych tracków gdzieś od trzech lat.

 

W punkcie 2 chcesz wykorzystać liniowe szlaki piesze a w 4 piszesz o konieczności podejścia "pętlowego" - musisz się zdecydować czego chcesz. Ale właśnie podejście pętlowe jest moim głównym celem. Bo jednak auto będzie podstawowym sposobem dotarcia. Szlaki liniowe powinny być powiązane z liniami kolejowymi (bo PKS to loteria). Wspomniane Wzgórza Strzelińskie idealnie się tutaj nadaję ale jakbyś to chciał zrobić z Niemczańskimi to nie wiem.

 

Ogólnie na pewno, z różnych powodów, nie wejdę szerzej w szlaki piesze. Co najwyżej wybiorę perełki (typu niebieski archeologiczny). Jest do zrobienia 200 klasycznych rowerowych tematów a Ty mi proponujesz kombinowanie z szlakami pieszymi? Po co??? Nawiasem mówiąc jest inna logika prowadzenia szlaku pieszego a inna rowerowego. 

 

Co do Miękini to oficjalna MTR (czyli Miękińska Trasa Rowerowa) jest od wielu lat na stronie internetowej Gminy. 

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#59 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:35

 

Nawiasem mówiąc jest inna logika prowadzenia szlaku pieszego a inna rowerowego

 

Czym się różni?

 

W sumie turystą pieszym, też zazwyczaj zależy na zrobieniu pętli i powrocie do auta, ale przebieg szlaków na to nie wskazuje.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#60 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2901 postów
  • Na forum od: 11.2008
3655
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 16:42

Czym się różni?

 

W sumie turystą pieszym, też zazwyczaj zależy na zrobieniu pętli i powrocie do auta, ale przebieg szlaków na to nie wskazuje.

 

Choćby możliwymi kątami i tym, że w szlakach rowerowych jak można to często przeplata się sekcje terenowe z mało uczęszczanymi asfaltami. Nawet bym powiedział, że po tym poznasz tę dobrze zaprojektowaną. Na trasach rowerowych normalne są odbicia w bok aby zaliczyć ciekawy fragment. Szlaki piesze są zadaniowe i unikają asfaltów. Są też prowadzone w terenie gdzie bardzo trudno poruszać się na rowerze (np. rezerwaty).

 

Popatrz sobie na przebieg szlaków pieszych i rowerowych i zobaczysz, że się mocno różnią. Oczywiście na nizinach każda prawie każda ścieżka rowerowa będzie dobra do jazdy. Ale mając do wyboru szlak rowerowy i pieszy, cyklista (a szczególnie ten początkujący) wybierze rowerową i choćby to jest dobre za wytłumaczenie DLACZEGO.

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych