Skocz do zawartości

jurek_h

Members
  • Liczba zawartości

    419
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana jurek_h w dniu 7 Listopada

Użytkownicy przyznają jurek_h punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

1 674 wyświetleń profilu

jurek_h's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • One Year In
  • Very Popular Rare
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • One Month Later

Recent Badges

667

Reputacja

  1. jurek_h

    Dobór wiązań

    Z wiązaniami jest duży problem ponieważ one nie mierzą siły tam gdzie ona jest groźna czyli w kolanie. "Mierzą" siłę w podstawie buta a to ma się nijak do kolan. Współczesne wiązania to we współczesnym świecie anachronizm jak telefon na kablu i okrągła tarcza do wybierania numeru. Zadziwia mnie dlaczego tu nie ma żadnego postępu. Żyjemy z tą archaiczną technologią już ponad pół wieku i jesteśmy w tej samej, czarnej ....... Świat pędzi do przodu a wiązania ....nie. Te za które płacimy działają bardziej losowo niż właściwie.
  2. jurek_h

    Dobór wiązań

    Domyślam się, że chodzi o przedwczesne wypięcie wiązań. Być może trochę obok a jednak w kontekście. Spróbujcie na ustawieniach na których zwykle jeździcie, zmusić narty do takiej dynamiki aby wiązania wpięły. To bardzo trudne lub nawet dla większości niemożliwe. Następnie stajemy na starcie stromego w naszym mniemaniu slalomu SL . Staramy się pojechać najlepiej jak umiemy i na pierwszej bramce…………….nart pod butem nie ma 🙂 Jak nie podkręcimy o minimum 3DIN w górę to ciężko do mety dojechać. Z czasem uczymy się tego typu dynamiki i w konsekwencji ja bardziej boję się wypięć w sytuacjach które mi nie zagrażają i zostaję na dużej prędkości na jednej narcie w pozycji……dziwnej 🙂 Kto pamięta wiązania ESS Var ( protoplasta Atomic) . ? Można je było ustawiać na dowolnie dużą wartość DIN i na pierwszej grudzie lodu, jadąc wtedy na "ołówkach" stało się zdziwionym na jednej narcie z prędkością 70-80 km/h . Także, ja "preleasom" mówię zdecydowanie NIE 😉
  3. jurek_h

    Dobór wiązań

    Mirek. Dzięki za uznanie ale bez przesady proszę. Zwłaszcza do drugiej częsci.
  4. jurek_h

    Dobór wiązań

    I tu się mylisz. Zawsze jak to tylko możliwe szukam okazji do przekraczania swoich umiejętności. Dbam abym nie był niebezpieczny dla innych ale uwielbiam przekraczać własne granice. Tylko to gwarantuje rozwój i poprawę własnej jazdy.
  5. jurek_h

    Dobór wiązań

    Spokojnieeeeeee. Nawet nie wiem i nie chcę wiedzieć co to za norma. ( ISO11088) Oczywiście nie mam niczego poza swoim doświadczeniem i pamięcią statystyk. Zawsze kierowałem się w codziennym jeżdżeniu po stokach zasadą zbliżoną do 1DIN/10kg minus 1 DIN z tyłu. Nigdy się na tym nie zawiodłem i nie miałem kontuzji. Znacznie później wjechałem na bramki i ze zdziwieniem odkryłem, że to znacznie za mało. Minęło prawie 50 lat i to dalej działa. W źlebach jeździłem ale o nich nie czytałem. Mam wrażenie, że dynamika jazdy w nich nie jest podobna do jazdy na bramkach SL ( w których podkręcam wiązania na minimum 11 DIN) i wolał bym w nich mieć raczej ustawienia na poziomie 1/10. Jak pisałem na co dzień jeżdżę na 8DIN z przodu i 7 DIN z tyłu przy wadze 79 kg.
  6. jurek_h

    Dobór wiązań

    Czy możesz to podeprzeć jakimiś badaniami czy innymi statystykami? Moim zdaniem DIN i początkujący to dość luźnie powiązanie. Początkujący chętniej ulegają kontuzjom statycznym więc np. 4 DIN może być dla nich niebezpieczne. Jednak, warto mieć we wiązaniach zapas typu 1DIN/10kg a i to może zabraknąć. Niektórzy na początku jeżdżą "siłowo" wiec może ich "wyrwać z wiązań" na z pozoru bezpiecznych ustawieniach. Równie niebezpieczne są niekontrolowane wypięcia co ich brak. Wolę skręcić w dół wiązanie z zapasem niż ma mi go zabraknąć. p.s. nigdy nie podejrzewałem siebie ( 79kg) o to, że będę kiedyś ustawiał wiązania na 11-12 DIN. Zwykle ustawiam przód na większą wartość a tył na mniejszą.
  7. Dlatego, w zdaniu jest,......organizacyjnie ;)` Mnóstwo równoległych tras na jednym długim zboczu. Zieleniec zmieścił by się na szerokości jednej trasy z Gurgli. Na długość potrzeba Zieleńców kilka 😉
  8. Byłem wiele lat temu z Gajowym. Wspominam jako wyjątkowo fantastyczne miejsce do jazdy na nartach. Trasy powyżej granicy lasu co bardzo lubię. Jak się tak zastanowić to organizacyjnie taki monstrualnej wielkości Zieleniec 🙂
  9. Podium copy-paste in Gurgl 🤩
  10. Tego "giganta" widzieliście ? https://www.instagram.com/reel/DRW7PzEDZeR/?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==
  11. No nikt nie lubi śliskiego śniegu 🙂
  12. Nie miałem okazji oglądać. Co tam się odwaliło. 23 panie nie dojechały do mety. To chyba jakiś rekord.
  13. Mam wrażenie że, dziś "śmig" to trochę taka .............."jazda figurowa" Sztuka sama w sobie dla sztuki. Śmig można oceniać na punkty 😉 Zawodnicy, na bramkach tak nie jeżdżą. Wiem, że tu przesadziłem bo tym typem skrętu bronimy się tam gdzie nie dajemy rady jechać tak jak byśmy chcieli 😉 Śmig to jedynie krótkotrwała konieczność stosowana wtedy jak nie da się jechać na krawędzi. Nie ma więc mowy o rytmicznych powtórzeniach. Oczywiście jest świetną wprawką do czucia i panowania nad krawędziami. Hipotetycznie zakładając, że mam rację, śmig .......nie istnieje 🙂 p.s. odbierzcie to co piszę jako konstruktywną prowokację.
  14. Jest ogromna nadzieja, że jeszcze w tym roku będziemy mieli komu kibicować w PŚ w SL. Świetny wywiad. Fantastyczna dziewczyna. Ja już trzymam kciuki.
  15. Prawdopodobnie to "bączek" ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...