Skocz do zawartości

jurek_h

Members
  • Liczba zawartości

    517
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana jurek_h w dniu 7 Listopada

Użytkownicy przyznają jurek_h punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

1 804 wyświetleń profilu

jurek_h's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Posting Machine Rare
  • One Year In
  • Very Popular Rare
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Recent Badges

815

Reputacja

  1. Tę historię już tu opisywałem ale pasuje idealnie. To było bardzo dawno temu. Inna epoka. Ponad 20 lat przed karwingiem. Byłem świeżo upieczonym pomocnikiem instruktora którego Zbyszek Stanisławski postanowił zabrać na Mistrzostwa Polski instruktorów. Kilkuset startujących w tym, po raz pierwszy 3 osobowa ekipa z Austrii. 10 ewolucji pokazowych w "ogródkach" i wieńczący wszystko GS z prawie samej góry Świńskiego Kotła do Szałasu. Wieczorem wielkie smarowanie nart w PTTK u. Ach te dyskusje 🙂 Temperatura +6, więc smar na ciepło. Wstajemy przed świtem a termometr pokazuje -16. To jakaś pomyłka? Po wyjechaniu na Kasprowy okazuje się, że nie. Prawie wszyscy mieli jakieś benzyny, zmywacze i inne skrobaki. Zmyli, doskrobali i posmarowali na nowo właściwym smarem. Ja niestety skończyłem zabiegi wokół swoich nart głaskaniem jakąś kartą typu płatnicza czy karnet. Mało w tej temperaturze dało się zrobić więc nawet nie smarowałem właściwym smarem bo i tak go przy sobie nie miałem. Jak wyżej napisałem trasa zawodów w Świńskim, więc prawie jak z Pucharu Świata 😉 Pomijając bezapelacyjnych Austriaków ( 3 pierwsze miejsca z dużą przewagą nad czwartym) znakomita część zawodników wypadała z trasy a ci co się utrzymywali dojeżdżali do mety z masą ogromnych błędów. Tymczasem startuję .......i moje Jantary nie chcą jechać. Są wolniejsze niż bym chciał. Każdy skręt z łyżwy i próba przyśpieszania na każdej bramce. W efekcie czysta technicznie, niemal bezbłędna jazda i 6 miejsce. 🙂. Czyli trzecie wśród polskich instruktorów wykładowców, gwiazd i legend tego zawodu. 😮 Może siódme i czwarte. Uratował mnie brak zmywacza i dobrego smaru bo na 100% przy dobrym przygotowaniu nart skończyłbym poza trasą. Ona była naprawdę szybka, trudna i długa. Miałem z 20 lat, od czterech jeździłem na nartach i miesiąc wcześniej dowiedziałem się, że jakoś mi to idzie. Także czasami warto nie myć i nie smarować 😉
  2. Jako instruktor narciarski mam za mało doświadczenia. Ale jako bardzo doświadczony instruktor szybowcowy z pokaźną liczbą nauczonych........... doświadczyłem tylko jedną osobę której sam nie wypuściłbym do lotu samodzielnego. Mimo to instruktor wyższej rangi go wypuścił i... pacjent żyje i dokąd wiem ....latał . Uczciwie rzecz ujmując, świadoma i techniczna jazda na na nartrach jest trudniejsza niż latanie na szybowcach.
  3. Na poziomie MPA nie masz szans na sklepowych GS jakkolwiek trasa będzie ustawiona.
  4. Amatorskie "ściganie" to całe mnóstwo paradoksów. Zaryzykuję, że większość zawodników amatorów pojedzie lepiej SL na dobrze wybranej spokojniejszej narcie niż na komórce petardzie. Kolejny paradoks to amatorskie zawody GS. Jak wiadomo narty GS FIS nie specjalnie do jazdy codziennej się nadają. Na zawodach jednak nie ma czego szukać na sklepowych dechach. One rozpędzają się niezwykle powoli i mają słaby ciąg. Komórka GS pomimo R25 m jest zdecydowanie szybsza.
  5. Nie pogniewał bym się 😉 R 2.8m 🙂 to musi jeździć krótkim skrętem. https://kaestle.com/en-eu/products/kx-holly-23?_pos=2&_fid=373d9cfd7&_ss=c
  6. Chyba muszę się jeszcze nauczyć jeździć. Jak do tej pory cokolwiek kupiłem mi pasowało. Wyraźnie jestem za słaby.
  7. No i co z tymi napisami? To zwykła klubowa komórka jak 99.9% innych. Atomic po wytworzeniu nart mierzy ich ugięcie i opisuje wartości. Można do tego podejść na dwa sposoby !!! Z jednej strony fajnie bo możemy coś sobie dobrać ale to może także świadczyć o ...................... pokombinujcie sobie sami. p.s. pewnie zaraz się okaże, że są komórki w komórkach w których są komórki sportowe a każda z nich wytwarza po 100 rodzajów nart komórkowych.
  8. Kraków Sport jest od ok. roku w nowej, pięknej i dużej siedzibie właściwie poza miastem. Jak się zepniesz dasz sobie radę 😁
  9. W Kraków Sport można dotknąć wiele różnych komórek podobnie jak w Ski Race Center. Sporo "egzotycznych" typu Blossom, Van Deer, Kastle . Można wypożyczyć.
  10. Żeby nie było, że napisałem te kilka postów wyżej to całkiem poważnie . Gdyby interesoowały mnie te wszystkie All, Cross i ile tam jeszcze nawymyślano to pewnie także miałbym mętlik w głowie. Setki modeli, sztywności długości i szerokości. Jak dokonać wyboru zawrzawszy, że w tych grupach jest pewnie sporo wpadek. Chyba nie da si dobrzrze trafić bez przejechania się. Ponieważ to wszystko mnie nie interesuje nie mam z tym problemu. Komórki SL mogę wybrać jak napisałem. Komóry GS wybrane także bez jazd na podstawie podstawowych parametrów i konstrukcji oraz przeznaczenia. Jeśli inni na nich dają radę jeździć to ....dam i ja .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...