SzymQ
Members-
Liczba zawartości
1 285 -
Rejestracja
-
Wygrane w rankingu
4
Ostatnia wygrana SzymQ w dniu 21 Sierpnia 2024
Użytkownicy przyznają SzymQ punkty reputacji!
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
SzymQ's Achievements
-
Komputer niewinny 🙂 Ale to pokazuje, że powinienem pozostać przy anglicyzmach, skoro z polskim tak krucho. 🙂
-
No tak, ale to inny świat. W Białce tyczek nie ma, za to jakiś arcymistrz może wjechać w nogi, kiedy stoisz w kolejce do kanapy. Doszedłem do wniosku, że moja percepcja wartości wyliczanych w kalkulatorze może być zaburzona. Większość mojego narciarskiego doświadczenia to miękkie narty z "dobrym", metalowym wiązaniem, ze sporym zakresem elastic travel. Może w innej konfiguracji też doświadczałbym niechcianych wypięć na swoich niskich nastawach. Wartości dla poszczególnych nastawów to jednak wartości mierzone statycznie. P.S. anglikanizmów używam, bo nie widziałem w internecie stosownego polskiego słownictwa. Wybaczcie 🙂
-
Napisali tam, żeby nie przeceniać swoich umiejętności, wziąć instruktora, dobrze się bawić i mieć odpowiedni sprzęt. Zawsze te same wartości były promowane na skiforum. Różniły się tylko oceny ile pod butem ma odpowiedni sprzęt, a w tym artykule też nie zostało to doprecyzowane. 😄
-
Ło Panie 15 DIN to konkret jest. Pani na filmie jedzie w wiązaniach wyglądających jak LOOK PX 18. Gdybym miał przyrównać do siebie, w tej sytuacji chciałbym zgubić obie narty na początku - zanim klata dobiła kolano. Niezależnie czy miała 15 czy 18, to ja nie chcę takich nastawów 🙂
-
Zgadzam się z tym, że ustawienie DIN to indywidualna sprawa i też nie widzę sensu spuszczania nastawów na miękki śnieg. Samo przeciążenie (w sensie G) wiązań nie wypina. Dopóki jedziesz wyważając się na nartach (jak zaleca Mitek) to nic Ci się nie wypnie. Wiązania z elastic travel też się przesadnie chętnie nie wypinają. A jak ktoś jedzie sportowo, to sobie musi podnieść. Wystarczy mieć mięśnie i umiejętności pozwalające ustać, to co na filmie i można jechać po bandzie z nastawami. Mam natomiast wrażenie, że się demonizuje łatwość z jaką następuje prerelease. Jak pisałem: jak szybko bym nie jechał i po jakich odsypach, ostatni raz doświadczyłem tego przy wartości 6, która odpowiadała jakiejś bardzo początkującej jeździe. Uważam, że jak spytamy na forum, to każdy o tym prerelease słyszał, ale mało kto go doświadczył. Na wszelki wypadek jednak i tak 2-3 DIN w górę...
-
Akurat się podpowiedziało, a trochę nawiązuje do ogólnych rozważań o DIN.
-
Wygląda, że jeszcze nie ruszyli 😞
-
Dzięki, a powiedz proszę jeszcze, żeby w weekend nie stać (może być alpejsko - już bez wybrzydzania w kolorach) to Jaworzyna?
-
Ani alpejskie, ani biegowe. "Szymkowe" 🙂. A tak poważnie, w tygodniu należy spodziewać się tam kolejek?
-
Spoko, Jurek jeździ dobrze i niech jeździ jak chce :). Tymbardziej wątpię jednak, że podczas rekreacyjnej jazdy wypinają mu wiązania. Gdyby już nawet musiał upaść to upilnuje nart, żeby nie zahaczyły (a może nawet wstanie po efektownym fikołku). Nie oceniałem nigdzie jego umiejętności ani przeciążeń. Doceniając jego 11 w jeździe agresywnej, napisałem wręcz, że w jeździe rekreacyjnej może podnieść do 18 i dalej sobie krzywdy nie zrobi. 🙂
-
A wiecie może czy Master Ski w Tyliczu przed sezonem wpisuje się w kategorię niezbyt obleganych niebieskich lotnisk ?
-
Wybacz, ale nie widziałem Twoich codziennych ustawień. Ja też nie mam nic poza kalkulatorem jako pierwszym punktem odniesienia, podstawami fizyki i swoim osobistym doświadczeniem. Fizyka mówi, że nie można rozważać w tym wypadku masy bez uwzględnienia długości skorupy. A z doświadczenia: Kalkulator dla początkującego pokazywał 6 i narty się wypinały przy prędkościach oscylujących wokół 0 km/h, ale doświadczyłem dwa razy prereleasu i podniosłem na... 6.5. Ale prędkości się zwiększały to na wszelki wypadek podniosłem na 7. I tak już zostało mimo 95kg. 7 jednak nie wystarcza z tyłu w pewnych bardzo specyficznych sytuacjach, więc zamierzam dać 8 (to już kalkulator opisuje jako jazda wyczynowa), akceptując ryzyka w innych. Pytający ma większą masę, ale też dłuższą stopę i będzie się pewnie poruszał w podobnym przedziale wartości 6-8. Minęło 50 lat i to dalej działa, bo się nie przewracasz przy rekreacyjnej jeździe, a nawet gdybyś upadł, to przecież nie tak, żeby Ci nogi powykręcało. Do rekreacyjnej jazdy myślę, że możesz nastawić 18 i też zadziała, ale pytającemu nie polecam...
-
Spoko. 🙂 Ale zakładam, że tam klimat jak w Białce. Niby jest lotnisko, ale trzeba jeździć tam gdzie nie ma ludzi, więc tak jakby tego lotniska w ogóle nie było...
-
Doczytałeś o żlebach, parkach i zawodach? 11-12 din bierzesz do luźnej jazdy po stoku?! Masz jakieś badania, które to popierają? A jaki wpływ ma długość stopy na generowane momenty? Może napiszesz coś o ISO 11088? P. S. Ja tam muszę podnieść DIN z tyłu...
-
Nigdy w Szczyrku nie byłem, ale przyznaję, że ugruntowałeś mi poglądy. Tylko wiesz, niebieskie puste lotnisko... Pozwól mi pomarzyć jeszcze przez chwilę, tylko dopóki @kordiankw nie odpowie 🙂
