Skocz do zawartości

tomkly

Members
  • Liczba zawartości

    1 771
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana tomkly w dniu 9 Kwietnia

Użytkownicy przyznają tomkly punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

tomkly's Achievements

Veteran

Veteran (13/14)

  • Very Popular Rare
  • Dedicated
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • First Post

Recent Badges

1,7tys.

Reputacja

  1. tomkly

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Oczywiście że pamiętam i; w rzeczy samej; nie są to odosobnione przypadki. Nie chcę znów kolejnej burzy wywoływać, jakieś parę lat temu była na forum intensywna na ten temat dyskusja. Deregulacja zawodu, co do zasady gospodarczej słuszna, to jednak spowodowała istotny poziom obniżenia kwalifikacji kadry dopływającej do tego zawodu. Szczególnie jaskrawym przykładem jest tu nadawanie uprawnień przez szkołę narciarską w Wieżycy osobom, które nigdy wcześniej w życiu nie jeździły w poważnych górach. Dlatego większość tych "uprawnień" nie jest honorowana za naszą granicą.
  2. tomkly

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    To samo chciałem napisać. Na większości polskich górek gigant jest tak ustawiony (z racji ograniczeń miejsca) że zdecydowanie lepiej (szybciej) przejedziesz go na SL aniżeli na GS. Sam kiedyś z ciekawości zrobiłem taki eksperyment, pojechałem po zakończonych zawodach raz na SL a raz na GS. Nie muszę mówić, który przejazd był szybszy. I to pomimo tego, że na GS jeżdżę dużo lepiej aniżeli na SL. 🙂
  3. tomkly

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Mirus Cor. Killer w sensie przenośnym i dosłownym. Jak je wpiąłem w ubiegłym sezonie w Serfaus, to się moje ekipa śmiała, że kierownik się lada chwila zabije. 😀 Nie byłem przygotowany na tak zabójczą reakcję, wydawało mi się, że to będzie coś w rodzaju mojej Armady ARV 116 UL, a było bardziej jak e-SL FIS. Pierońskie trzymanie krawędzi, niesłychana reaktywność, skrętność na poziomie slalomki, jedynie ciut większa nerwowość. Narty, które redefiniują postrzeganie wszystkiego co szerokie. Absolutny nr 1 w tej kategorii sprzętu. P.S. Po dwóch zjazdach na nich to ja się śmiałem z mojej ekipy. 🙂
  4. tomkly

    Ku przestrodze

    To jest realna wycena, gdyż Arlberg jest bardzo mocno przereklamowany. Bywałem, jeździłem, nie polecam. To znaczy na jeden sezon można sobie taką kartę wykupić po to aby wyrobić zdanie. Szczególnie zmanierowane lokalizacje to Lech-Zurs-Sankt Anton, w których musisz się zapisywać na przyjazd, a jeśli chcesz spać poza nimi (koszmarnie drogie) to możesz nawet mając sezonówkę nie wjechać, jak im się skończy limit 14 tys. osób. Osobiście trzymam się z daleka od lat. Rekomenduję to też wszystkim, którzy mnie o to pytają.
  5. tomkly

    Ku przestrodze

    Przy 4-dniówkach nie jest to wcale takie trudne. Jakby jeździł na 5-dniówki to jedynie 8 + jedna 4-dniówka czyli tylko 44 dni. Liczymy: 2 dni weekendu + 2 dni tygodnia dają 4 dni jazdy. Czyli 13 cykli po 2 dni urlopu daje 52 dni jazdy. Do tego doliczamy święta i już robi się 56. Resztę się jakoś dorzeźbi świętami typu Trzech Króli. 60 wydaje się bezproblemowe. 70 to już chyba ze wspomaganiem L4 albo bezpłatnego, tudzież delegacji. 🙂
  6. Żartujesz... One się nie nadają IMHO do jazdy sportowej, zwyczajnie zbyt lekkie, miękkie i mało stabilne. Nawet dla panów w naszym wieku są to fajne narty do zabawy, ale nie do poważnej jazdy.
  7. tomkly

    Ku przestrodze

    Ja do wczoraj w ogóle nie miałem świadomości, że coś takiego istnieje.
  8. tomkly

    Ku przestrodze

    Siedzę od 3 sezonów nieustająco w Tyrolu. W tym roku mam od groma obowiązków, więc rozpocznę sezon dopiero 29.11. W ubiegłym udało mi się zacząć 31 października a skończyć na majówce w Solden. Nasze sezonówki kosztują w promocji 989 Euro, więc musimy dużo więcej jeździć żeby się zwróciły. 🙂
  9. Marek, gdzie Ty tam znalazłeś e-Race Pro? https://www.mozn.pl/2025/rp/head/head_katalog_racing_25_26.pdf
  10. tomkly

    Ku przestrodze

    W Heiligenblut to pewnie spałeś w chacie Radima Jancury. 🙂 https://www.booking.com/hotel/at/berggasthof-wallackhaus.pl.html Jeździłem tam podczas covidu, bo to było coś w rodzaju międzynarodowego obszaru eksterytorialnego. Dla mnie już nieco zbyt wysoko, bo 2.300 metrów, źle mi się oddychało, natomiast miejscówka kapitalna. Pamiętam, że nic tam wtedy nie jeździło i Jancura nas osobiście odebrał z dołu i jechaliśmy na górę skuterami. Jaki to był piękny wyjazd. W Grawandzie chyba nie dałbym rady mieszkać, zbyt wysoko. O ile kilka godzin na tej wysokości wytrzymam, to w nocy zwyczajnie nie zasnę, chyba że na tabletkach, brakuje mi tlenu.
  11. tomkly

    Ku przestrodze

    Patrzyłem na mapkę, strasznie to jest porozrzucane. Rozumiem, że zwiedzasz to sobie sukcesywnie, bo za jednym razem nie da się tego objechać, nawet pomijając Włochy.
  12. tomkly

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Ja kurs robiłem u Żaby seniora w 1988 roku. Z kolei starszy z braci Lohman chodził do klasy w podstawówce z moją mamą. Mieszkali onegdaj na Barlickiego.
  13. tomkly

    Kurs kwalifikacyjny SITN

    Na terenie Beskidu Śląskiego najlepsze opinie od lat mają Żaba czyli http://smig.szczyrk.pl/ oraz Stanisławski https://stanislawski-sport.com/ .
  14. tomkly

    Ku przestrodze

    Ale wątek zdryfował, niekoniecznie we właściwą stronę. Ale skoro tak to ja też poznałem całą towarzyską śmietankę narciarską właśnie na tych wyjazdach. W życiu nie wrócę do turystyki narciarskiej w wydaniu biur podróży, bo to się ma nijak do klimatu "busiarskich" wyjazdów. Ekipa biorąca udział jest nie do zastąpienia.
  15. Niewątpliwie, musiał to być zawodowiec, gdyż nie jest łatwo pojechać na tym ustrojstwie po lodzie. Natomiast nie dziwi mnie to, że jechał na pełen gwizdek. Żeby mieć szansę jako tako zjechać na narcie o geometrii dupolotu musisz grzać ile fabryka dała, bo tylko wtedy jesteś w stanie uzyskać jako taką przyczepność. Pytanie też jaka to była narta. Znam takie parapety, które potrafią ciąć łuki jak żyletki. Byłem w szoku jak pojechałem po zlodzonym stoku w Serfaus na pomarańczowych Black Crows Mirus Cor. Diabelstwo trzyma lepiej aniżeli 95% dostępnych na rynku nart, a prędkości jakie potrafi rozwinąć są naprawdę zabójcze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...