Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Jest sporo - ruszać jak za Tobą jest pusto i jechać szybko - mniej więcej wiedzieć kto jedzie przed i za Tobą - wystarczy postać ze 30 s i ju z wiesz - jechać zawsze tą częścią stoku, na której jeździ najmniej ludzi - tam zazwyczaj jest najlepszy śnieg a że są odsypy i nierówności więc nikt tam nie jeździ - jechać zawsze tak aby z jednej strony nie zostawiać miejsca - wtedy do kontroli masz tylko jedna stronę - jechać zawsze przewidywalnie, nie zmieniać rytmu, nie przedłużać skrętu, nie jeździć w skos stoku (zgroza) itd. - jeździć w godzinach, w których jeździ mało ludzi - schodzić ze stoku gdy jest tłum. itd.. Ale jest jeden pewny sposób - prowadzić grupę. 🙂 POzdro
  3. Edwin

    Dobór wiązań

    Dlatego była taka odpowiedź. A jeśli chodzi o skalę din i wypięcie,to nie tylko waga na znaczenie ,ale rozmiar skorupy buta. Im mniejsza stopa tym nastawy większe, fizyka
  4. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć To jest tylko skala. Dla uproszczenia tak 1=10 ale to bardzo duże uproszczenie.Ważna jest dynamika jazdy, umiejętności, nawet rodzaj nart i styl. Dla przykładu ja swego czau jeździłem na nastawach 12 przy wadze 95kg. Teraz jeżdżę chyba na 8 ale mogę zjechać na rozkręconych wiązaniach czyli np. na 4 i raczej nie wypną jak nie będę chciał. Ty jeździsz po płaskim nie za szybko, nie ma dużej dynamiki za to mogą występować niebezpieczne ruchy skrętne więc 10 będzie aż za dużo a jak będzie kłopot można zmienić sprężyny - choć teraz to chyba już się tego nie robi. Pozdro
  5. a_senior

    Sezon 2025/2026

    Mieć oczy z tyłu? 🙂
  6. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Nie ma takiej możliwości. Kontroluje co się dziej dookoła. Bądź spokojny. Wiesz jaki jest pewny sposób aby nikt w ciebie z tyłu nie wjechał? Pozdro
  7. Gambler

    Dobór wiązań

    Ponieważ gdzieś na Googlach przeczytałem że można przyjąć, że 1din=10kg wagi. Zadzwoniłem też do ski24 bo od nich chciałem kupić i potwierdzili że mogą być dla mnie na granicy. Z racji tego, że konsultant byl zajęty nie rozwinąłem sie na temat moich umiejętności więc nie miał pełnego obrazu jaki tu przedstawiłem
  8. a_senior

    Sezon 2025/2026

    Ale te 100% jest nieosiągalne. Zawsze zostaje jakis mały margines. Np. taki typ jak ja, który wiele lat temu o mało nie rozjechał jakiegoś malucha włoskiego szkolonego przez bardzo uważnego instruktora. Coś sobie głupio wymyśliłem, że się zmieszczę między dwoma maluchami. Zmieściłem się, że o mało co. Wstyd był. Żeby nie było, bynajmniej nie zachęcam Cię do noszenia kasku. Na nartach go używam, ale na rowerze sporadycznie. Ale apelowałbym, dla Twojego dobra, o większą pokorę. Np. by nikt nie wjechał na Ciebie od tyłu, gdy sobie spokojnie zjeżdżasz Twoim płynnym śmigiem. Czy aby nigdy żadna "uwolniona" deska snowboardowa nie przyładowała w Ciebie, gdy grzecznie sobie stoisz z boku trasy.
  9. Mitek

    Dobór wiązań

    A dlaczego przejmujesz się DIN 10?
  10. Gambler

    Dobór wiązań

    Jasne. Dzięki za odpowiedź. A mógłbyś jakoś zdefiniować 'bardziej ambitne narty'? Z racji tego że to moje pierwsze narty nic mi to nie mówi 🙂 I w sumie mi nie chodzi o podanie konkretnego typu tylko czy przy moich warunkach powini3nem sie przejmować tym DIN10 w wyzej wynienionych volkach czy raczej dla mnie nie bedzie mialo to wpływu
  11. Edwin

    Dobór wiązań

    Marcos i Mitek po części naprowadzili Ciebie na wybór. Ciężko mi doradzić konkretny model na daną chwilę,bo trochę wypadłem z obiegu. Ale swego czasu testowałem bardzo wiele nart Rossignol i jak się pewną nartą zachwyciłem Z76 to wiele z tej grupy i wyżej było beznadziejnych. W tej chwili może być zupełnie inaczej. Ale w Twoim przypadku na pewno nie decydował się na nartę 82 pod butem. Celuj w narty bardziej ambitne , zazwyczaj w opisach wydają się za trudne,ale są lepsze ,bo nie stwarzają pozorów lepszej jazdy , to droga do nikąd. Ja kiedyś przekonałem się o tym ,wracając do narciarstwa po latach, kupiłem narty niby ambitne, które jeszcze na tym samym wyjeździe sprzedalem koleżance która była zachwycona,a ja objeżdżając narty Kneissl które były wymagające ,nie miałem wątpliwości żeby przy nich pozostać. Konkretnych modeli nie polecam,bo nie przywykłem do polecania czegoś na czym nie jeździłem,a ostatnio z tym był problem
  12. Dzisiaj
  13. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Raz jechałem z kumplem jako pasażer, pierdole takie wrażenia 😉. To Kajto był, o mało się nie zesrałem, całe życie przeleciało mi przed oczami. Ja lubię jeździć, a kiedyś jeździłem bardzo dużo, jako kierowca prawie zawodowy. Oczywiście to można nazwać jako objeżdżenie, niż jakiekolwiek ekstra umiejętności. Jeżdżę raczej sprawnie i nie boję się jeździć. Poślizg to tylko inna forma jazdy, każdy powinien tego spróbować, aby wiedzieć jak się zachować w takiej sytuacji. Preferuję myślenie za kierownicą. Linia przerywana nie uprawnia mnie do wyprzedzania, wyprzedzam kiedy mogę i wiem że to zrobię. Dlatego tez przepis o jakiejś odległości to dla mnie totalna bzdura. Wyprzedzać trzeba szybko i sprawnie. Przede wszystkim trzeba myśleć za wszystkich na drodze, na nartach także. pozdro
  14. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Co jest? ABS jest w samochodach torowych - w rajdówkach podobno jeżdżą czasami na suchych asfaltach ale ja takiego kierowcy nie znam/znałem. POzdro
  15. Mam kurtkę. Membrana trochę przesadzona jeżeli chodzi o deszcz (trochę przemakała). Oddychalność i ciepło ok. Kupiona w 2016r. Obecnie mam Halti i to jest sztos praktycznie za takie same pieniądze.
  16. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Ja ostatnio jechałem naszym nowym scudo, który na pierwszym zakręcie już zaczął napierdalać, myślałem że coś się zepsuło, a ten idiota zauważył znak z ograniczeniem do 40km/h. Potem siłowanie na jezdni z asystentem pasa. Nówka samochód i spróbuj to wyłączyć, jak nie wiesz gdzie co i jak. Lepszy był wspólnika koreańczyk, jedziemy autostradą, jak przypierdolił po hamulcach sam, to myślałem że przez szybę wylecę. A ten matoł odczytał znak ze zjazdu równoległej drogi - 60km/h tam było. A najgorsze, ze nie da się tego wyłączyć. pozdro
  17. PTT

    Sezon 2025/2026

    Owszem jest. @MARCOS 73 byłeś kiedykolwiek na torze lub jeździłeś w rajdach? Ja w latach 70-80 jeździłem w rajdach 126 i 20 lat temu amatorsko w wyścigach. Pomimo już trochę "starego" wieku jeżdżę z sukcesami i młodzież nawet w "profi" furach przegrywa. Mam jedno motto od wielu lat, jechać nie bać się ( obojętnie auto czy narty )
  18. Gambler

    Dobór wiązań

    Czyli radziłbyś mi wziąć te volki nie przejmować sie tym dinem i na nich sie uczyć?
  19. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Cze Szczerze mówiąc, to chyba jeszcze nie miałem okazji korzystać z ABS-u i jego dobrodziejstwa. Natomiast w moich samochodach na szczęście ESP można wyłączyć z guzika na pulpicie. Pewnie w sytuacjach krytycznych i tak zadziała, ale w gorszych warunkach pogodowych mnie osobiście przeszkadza a nie pomaga. W zimie, to standardowa u mnie procedura, start/stop + ESP do wyłączenia. Niektóre są nadwrażliwe, a ten co nie czuje i nie wie co się z samochodem dziej podczas jazdy to raczej woźnica niż kierowca. Dobrze jest znać granice pojazdu, którym jeździmy. pozdro
  20. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Miałem okazję parę razy poruszać się "nowoczesnym" samochodem z włączonymi wszystkimi systemami kontroli bezpieczeństwa - nie da się normalnie jeździć. Pozdro
  21. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Czyli na granicy krótkości, że tak to nazwę. Przede wszystkim narty mają być zadbane - smarowanie, ostrzenie itd. A to jakie... nie jest aż takie bardzo ważne. Pozdro
  22. Gambler

    Dobór wiązań

    Pierwsze gdzie mam wątpliwości co do wiązań pod moją wagę to 179 a drugie ressignole 176
  23. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć W rajdówkach to chodzi bardziej o czucie hamulca a nie o docisk przodu - to nawet z ABS jest możliwe. Pozdro
  24. PTT

    Sezon 2025/2026

    Jak ktoś długo jeździł bez ABS to wie jak hamować. Masz rację system na suchym wydłuża (czasami) drogę hamowania ale na śliskiej nawierzchni jest możliwość kierowania autem (warunek jeden-pedał w podłodze). Co do ESP to on może sporo zaszkodzić w ekstremalnych warunkach. Obecne systemy są skonstruowane przepraszam za stwierdzenie dla totalnych "nieuków motoryzacyjnych", którzy wierzą, że pomimo szybkości wszystko jest pod kontrolą bo mamy tzw. wypas w aucie
  25. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Cze No żaden system nie jest doskonały, w rajdówkach się nie sprawdza, bo kierowca często wciska jednocześnie gaz i hamulec jedną nogą. Ten system by tylko przeszkadzał. A ESP to już jest nie do pomyślenia. Jednak masz rację, hamulec z ABS trzeba wcisnąć i trzymać, tylko nie czekać aż się coś pierdolnie - tylko starać się ominąć. pozdro
  26. Marcos73

    Dobór wiązań

    Cze Niestety nie znam wszystkich modeli nart, jakaś narta to jest. Ale do nauki jazdy, początkowo jest lepsza węższa, bo szeroką jest dużo trudniej postawić na krawędzi. Jeżdżąc na nartach korzysta się z krawędzi, a początkowo przy brakach techniczno/ruchowych, narty wąskie jest łatwiej postawić na krawędzi. Przy obecnych nowoczesnych nartach jednak z tego można i należy korzystać. Zamiast w sprzęt, zainwestuj w naukę. Jakikolwiek teraz kupisz i tak nie będzie jeździł za Ciebie. Im więcej będziesz jeździł i przy okazji się szkolił, tym szybciej kupisz odpowiednią nartę dla siebie. Na razie to pierwsze kroki. pozdro
  27. Cuda się dzieją na dzisiejszym gigancie. Obsługa wyrównująca trasę na trzy bramki przed zawodnikiem. A tylu nieukończonych przejazdów to dawno nie widziałem.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...