Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Edwin

    Sezon 2025/2026

    Tytuł wątku sezon 25/26 - zachęcacie, czy odradzacie ,bo trochę nie ten temat😄
  3. Edwin

    Dobór wiązań

    To w ramach szydery?
  4. Jan

    Dobór wiązań

    to teraz zapytaj jeszcze forum jaka ma być twardość tych butów
  5. a_senior

    Sezon 2025/2026

    Mitku, to są wszystko zalecenia, które doświdczony narciarz stosuje mimowolnie. Ale czasem nie da się ich zastosować. Opiszę Ci przypadek szwagra, o którym wspomniałem. To była dość wąska trasa, raczej łagodna, z kilkoma przewyższeniami. Dojazd do wyciągu. Cały czas sporo zjeżdżających ludzi. Szwagier, bardzo doświadczony narciarz, pojechał sobie spokojnie jak wielu innych zjeżdżających. Ale trafił się pirat, który jechał wariacko z góry. Pewnie nic by sie nie stało i zdążyłby szwagra ominąć, ale szwagier był już za przewyższeniem a pirat przed i miał krótkie pole widzenia. Który z Twoich punktów zastosowałbyś? A który zastosowałbyś do przypadku, w którym 13-latek wjechał we mnie. Wyjechał nagle z bocznego dojazdu. Wcześniej nie mogłem go zauważyć.
  6. Edwin

    Sezon 2025/2026

    Do tego trzeba dojrzeć. Ale powiedz to wyposzconym narciarzom dla których jeden wyjazd na ferie ,to jedyny dłuższy wyjazd.
  7. Gambler

    Dobór wiązań

    Ja mam dość duża stopę. Normalnie chodzę w butach 45,5. Butów narciarskich jeszcze nie kupiłem. Za tydzień mam zamiar podjechać i kupić do sklepu poniewaz przez internet trochę sie obawiam. Czyli podsumowując dla zamknięcia wątku DIN 10 dla mnie waszym zdaniem nie stanowi problemu?
  8. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Cześć Jest sporo - ruszać jak za Tobą jest pusto i jechać szybko - mniej więcej wiedzieć kto jedzie przed i za Tobą - wystarczy postać ze 30 s i ju z wiesz - jechać zawsze tą częścią stoku, na której jeździ najmniej ludzi - tam zazwyczaj jest najlepszy śnieg a że są odsypy i nierówności więc nikt tam nie jeździ - jechać zawsze tak aby z jednej strony nie zostawiać miejsca - wtedy do kontroli masz tylko jedna stronę - jechać zawsze przewidywalnie, nie zmieniać rytmu, nie przedłużać skrętu, nie jeździć w skos stoku (zgroza) itd. - jeździć w godzinach, w których jeździ mało ludzi - schodzić ze stoku gdy jest tłum. itd.. Ale jest jeden pewny sposób - prowadzić grupę. 🙂 POzdro
  9. Edwin

    Dobór wiązań

    Dlatego była taka odpowiedź. A jeśli chodzi o skalę din i wypięcie,to nie tylko waga na znaczenie ,ale rozmiar skorupy buta. Im mniejsza stopa tym nastawy większe, fizyka
  10. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć To jest tylko skala. Dla uproszczenia tak 1=10 ale to bardzo duże uproszczenie.Ważna jest dynamika jazdy, umiejętności, nawet rodzaj nart i styl. Dla przykładu ja swego czau jeździłem na nastawach 12 przy wadze 95kg. Teraz jeżdżę chyba na 8 ale mogę zjechać na rozkręconych wiązaniach czyli np. na 4 i raczej nie wypną jak nie będę chciał. Ty jeździsz po płaskim nie za szybko, nie ma dużej dynamiki za to mogą występować niebezpieczne ruchy skrętne więc 10 będzie aż za dużo a jak będzie kłopot można zmienić sprężyny - choć teraz to chyba już się tego nie robi. Pozdro
  11. a_senior

    Sezon 2025/2026

    Mieć oczy z tyłu? 🙂
  12. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Nie ma takiej możliwości. Kontroluje co się dziej dookoła. Bądź spokojny. Wiesz jaki jest pewny sposób aby nikt w ciebie z tyłu nie wjechał? Pozdro
  13. Gambler

    Dobór wiązań

    Ponieważ gdzieś na Googlach przeczytałem że można przyjąć, że 1din=10kg wagi. Zadzwoniłem też do ski24 bo od nich chciałem kupić i potwierdzili że mogą być dla mnie na granicy. Z racji tego, że konsultant byl zajęty nie rozwinąłem sie na temat moich umiejętności więc nie miał pełnego obrazu jaki tu przedstawiłem
  14. a_senior

    Sezon 2025/2026

    Ale te 100% jest nieosiągalne. Zawsze zostaje jakis mały margines. Np. taki typ jak ja, który wiele lat temu o mało nie rozjechał jakiegoś malucha włoskiego szkolonego przez bardzo uważnego instruktora. Coś sobie głupio wymyśliłem, że się zmieszczę między dwoma maluchami. Zmieściłem się, że o mało co. Wstyd był. Żeby nie było, bynajmniej nie zachęcam Cię do noszenia kasku. Na nartach go używam, ale na rowerze sporadycznie. Ale apelowałbym, dla Twojego dobra, o większą pokorę. Np. by nikt nie wjechał na Ciebie od tyłu, gdy sobie spokojnie zjeżdżasz Twoim płynnym śmigiem. Czy aby nigdy żadna "uwolniona" deska snowboardowa nie przyładowała w Ciebie, gdy grzecznie sobie stoisz z boku trasy.
  15. Mitek

    Dobór wiązań

    A dlaczego przejmujesz się DIN 10?
  16. Gambler

    Dobór wiązań

    Jasne. Dzięki za odpowiedź. A mógłbyś jakoś zdefiniować 'bardziej ambitne narty'? Z racji tego że to moje pierwsze narty nic mi to nie mówi 🙂 I w sumie mi nie chodzi o podanie konkretnego typu tylko czy przy moich warunkach powini3nem sie przejmować tym DIN10 w wyzej wynienionych volkach czy raczej dla mnie nie bedzie mialo to wpływu
  17. Edwin

    Dobór wiązań

    Marcos i Mitek po części naprowadzili Ciebie na wybór. Ciężko mi doradzić konkretny model na daną chwilę,bo trochę wypadłem z obiegu. Ale swego czasu testowałem bardzo wiele nart Rossignol i jak się pewną nartą zachwyciłem Z76 to wiele z tej grupy i wyżej było beznadziejnych. W tej chwili może być zupełnie inaczej. Ale w Twoim przypadku na pewno nie decydował się na nartę 82 pod butem. Celuj w narty bardziej ambitne , zazwyczaj w opisach wydają się za trudne,ale są lepsze ,bo nie stwarzają pozorów lepszej jazdy , to droga do nikąd. Ja kiedyś przekonałem się o tym ,wracając do narciarstwa po latach, kupiłem narty niby ambitne, które jeszcze na tym samym wyjeździe sprzedalem koleżance która była zachwycona,a ja objeżdżając narty Kneissl które były wymagające ,nie miałem wątpliwości żeby przy nich pozostać. Konkretnych modeli nie polecam,bo nie przywykłem do polecania czegoś na czym nie jeździłem,a ostatnio z tym był problem
  18. Dzisiaj
  19. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Raz jechałem z kumplem jako pasażer, pierdole takie wrażenia 😉. To Kajto był, o mało się nie zesrałem, całe życie przeleciało mi przed oczami. Ja lubię jeździć, a kiedyś jeździłem bardzo dużo, jako kierowca prawie zawodowy. Oczywiście to można nazwać jako objeżdżenie, niż jakiekolwiek ekstra umiejętności. Jeżdżę raczej sprawnie i nie boję się jeździć. Poślizg to tylko inna forma jazdy, każdy powinien tego spróbować, aby wiedzieć jak się zachować w takiej sytuacji. Preferuję myślenie za kierownicą. Linia przerywana nie uprawnia mnie do wyprzedzania, wyprzedzam kiedy mogę i wiem że to zrobię. Dlatego tez przepis o jakiejś odległości to dla mnie totalna bzdura. Wyprzedzać trzeba szybko i sprawnie. Przede wszystkim trzeba myśleć za wszystkich na drodze, na nartach także. pozdro
  20. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Co jest? ABS jest w samochodach torowych - w rajdówkach podobno jeżdżą czasami na suchych asfaltach ale ja takiego kierowcy nie znam/znałem. POzdro
  21. Mam kurtkę. Membrana trochę przesadzona jeżeli chodzi o deszcz (trochę przemakała). Oddychalność i ciepło ok. Kupiona w 2016r. Obecnie mam Halti i to jest sztos praktycznie za takie same pieniądze.
  22. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Ja ostatnio jechałem naszym nowym scudo, który na pierwszym zakręcie już zaczął napierdalać, myślałem że coś się zepsuło, a ten idiota zauważył znak z ograniczeniem do 40km/h. Potem siłowanie na jezdni z asystentem pasa. Nówka samochód i spróbuj to wyłączyć, jak nie wiesz gdzie co i jak. Lepszy był wspólnika koreańczyk, jedziemy autostradą, jak przypierdolił po hamulcach sam, to myślałem że przez szybę wylecę. A ten matoł odczytał znak ze zjazdu równoległej drogi - 60km/h tam było. A najgorsze, ze nie da się tego wyłączyć. pozdro
  23. PTT

    Sezon 2025/2026

    Owszem jest. @MARCOS 73 byłeś kiedykolwiek na torze lub jeździłeś w rajdach? Ja w latach 70-80 jeździłem w rajdach 126 i 20 lat temu amatorsko w wyścigach. Pomimo już trochę "starego" wieku jeżdżę z sukcesami i młodzież nawet w "profi" furach przegrywa. Mam jedno motto od wielu lat, jechać nie bać się ( obojętnie auto czy narty )
  24. Gambler

    Dobór wiązań

    Czyli radziłbyś mi wziąć te volki nie przejmować sie tym dinem i na nich sie uczyć?
  25. Marcos73

    Sezon 2025/2026

    Cze Szczerze mówiąc, to chyba jeszcze nie miałem okazji korzystać z ABS-u i jego dobrodziejstwa. Natomiast w moich samochodach na szczęście ESP można wyłączyć z guzika na pulpicie. Pewnie w sytuacjach krytycznych i tak zadziała, ale w gorszych warunkach pogodowych mnie osobiście przeszkadza a nie pomaga. W zimie, to standardowa u mnie procedura, start/stop + ESP do wyłączenia. Niektóre są nadwrażliwe, a ten co nie czuje i nie wie co się z samochodem dziej podczas jazdy to raczej woźnica niż kierowca. Dobrze jest znać granice pojazdu, którym jeździmy. pozdro
  26. Mitek

    Sezon 2025/2026

    Miałem okazję parę razy poruszać się "nowoczesnym" samochodem z włączonymi wszystkimi systemami kontroli bezpieczeństwa - nie da się normalnie jeździć. Pozdro
  27. Mitek

    Dobór wiązań

    Cześć Czyli na granicy krótkości, że tak to nazwę. Przede wszystkim narty mają być zadbane - smarowanie, ostrzenie itd. A to jakie... nie jest aż takie bardzo ważne. Pozdro
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...