Jump to content

marker Duke PT


Recommended Posts

Jest to nowe wiazanie pinowe z "nakladka" zmieniajaca  to wiazanie w wizanie typowo o chrakterystyce zjazdowego wiazania

Dla kogo te wiazania: dla narciarzy, ktorzy cenia sobie bezpieczenstwo "prawdziwego" I przewidywalnego wypinania w ostrym zjezdzie poza ubitymi szlakami.

Ktorzy np korzystaja z wyciagow, jezdza w obrebie osrodkow, ale tez potrzebuja wiazania do foczenia po kilka godzin, zeby dorwac sie do nieprzejezdzonego terenu

 

 

Dla kogo nie: dla turowcow spedzajacych cale dnie na wspinaniu sie na fokach czy typowym  foczeniu od Hut do Hut , dla kogos , dla kogo waga jest priorytetem I dla kogos, komu wystarczaja wiazania "pinowe" w zjezdzie

 

Pros:

bezpieczenstwo wiazania alpejskiego

foczenie  praktycznie tak wydajne  jak typowe wiazania AT

 

Cons:

waga zcecydowanie wieksza od lekkiego wiazania AT

 

 

 

 

PS opinia na podstawie zeznan moich przyjaciol z Gor Sjkalistych - osobiscie jeszcze nie mialem okazji tego sprawdzic

Link to comment
Share on other sites

cons:

- droższe niż inne porównywalne wiązanie

- cięższe niż inne porównywalne wiązanie

- komplikacja z rozbieranym przodem (Convertible toe)

- nie widzę żadnych zalet w stosunku do konkurencji *

 

Duke PT 12 to tak słaby produkt (w stosunku do konkurencji), że aż przykro na niego patrzeć.

* Jedyny sens ma wersja Duke PT 16, jak ktoś potrzebuje aż tak wysokiego DIN.

 

inne porównywalne wiązanie = Salomon Shift

Link to comment
Share on other sites

cons:

- droższe niż inne porównywalne wiązanie

- cięższe niż inne porównywalne wiązanie

- komplikacja z rozbieranym przodem (Convertible toe)

- nie widzę żadnych zalet w stosunku do konkurencji *

 

Duke PT 12 to tak słaby produkt (w stosunku do konkurencji), że aż przykro na niego patrzeć.

* Jedyny sens ma wersja Duke PT 16, jak ktoś potrzebuje aż tak wysokiego DIN.

 

inne porównywalne wiązanie = Salomon Shift

cena - placi sie za bezpieczenstwo

porownywac mozna wylacznie z  Salomon/Atomic Shift 13  ( 188 gramow ciezsze)

oraz z 

CAST Freetour (77 g ciezsze) 

 

oba porownania dla DIN 16

 

DIN 12 jest nieco lzejsze od Cast i nieco ciezsze od Shift

 

ciekawe, dlaczego DIN 12 sa takie tragiczne, skoro konstrukcja jest ta sama……….

Link to comment
Share on other sites

Janie i na co Ci 16 DIN? Nie wierzę, że przy Twojej jeździe nawet 10 nie wystarczy. Sadzę nawet, że nie zgubiłbyś nart mając ważące <300g para ATK Wujota. Tylko nie pasowałoby to do ideologi freeridowego wymiatacza i ekstremalisty.

 

 

 

porownywac mozna wylacznie z  Salomon/Atomic Shift 13  ( 188 gramow ciezsze)

 

Taa, Markery 1kg cięższe.

 

Duke PT 16 - 2766g/para

Źródło: https://blisterrevie...rker-duke-pt-16

 

Salomon / Atomic SHIFT MNC 13 - 1772g/para

 

Źródło: https://blisterrevie...ift-mnc-binding

 

 

Już na oko widać, że ten produkt nie ma sensu, ale możesz go uparcie bronić.

Link to comment
Share on other sites

PT:

jedno wiazanie 16 DIN (uphill mode)  :1074g

 

Shift:

886g

 

POmnoz przez 2 i pokaz mi roznice 1kg na parze...

 

Co do DIN : w czasie "paru" lat na nartach doszedlem do  najbardziej racjonalnych ustawien swoich wiazan:  waha sie  to miedzy 10 a 12 w zaleznosci of warunkow (zawsze tyl ustawiam co najmniej pol DIN'a nizej - nic naukowego na poparcie tego co robie nie mam, ale tak ustawiam)

 

I to sa MOJE ustawienia , sprawdzone w kazdych warunkach

 

Ale, oczywiscie, Ty wiesz najlepiej, co  jest OK dla mnie, wiec czekam na TWOJE zalecenia..  Tylko nie zalecam nasladowac, bo takim wymiataczem nie jestes - niesamowite, jak niedowartosciowani osobnicy wszystko widza w sensie

"testosterone syndrome"

 

Jezeli nadal jestes tak  zmartwiony moimi nastawami, to prosze , napisz, na jakich powinienem jezdzic........przeciez Ty wiesz wszystko

 

 

Zaczalem ten temat (to juz nie do Ciebie, Spiochu - tak ogolnie) , bo jest to w sumie ciekawe rozwiazanie, pozwalajace na foczenie na  OGRANICZONYM dystansie i pozwalajace  na zaufanie do wiazania w jezdzie w dol ZBLIZONE  do zaufania, jakie mamy do wiazan zjazdowych..

 

Dotychczas jedynym takim rozwiazaniem byly Duke'i - ale , oczywiscie, diabelnie ciezkie.

 

Ja , osobiscie cholernie sie boje niedokonczonych rozwiazan i ciecia wagi - dlatego , nie mam 100% zaufania do wszelkiego rodzaju  wiazan AT, gdyz  dla mnie, osobiscie, zjazd jest najwazniejszy i nie spedzam calych dni na czlapaniu w fokach - dla mnie to nie ma sensu - powtarzam - dla mnie, co nie znaczy, ze dla innych ciecie kazdego grama to  sprawa zycia i smierci - bo przeciez wszystko musi byc najlzejsze - smiech mnie ogarnia:  of razu widze dyskusje "kolarzy szosowych" nt zmniejszania wagi roweru za wszelka cene, gdy np schudniecie pare kg nic nie kosztuje i pozwala na obnizenie wagi  prawie of razu......

 

Ogolnie wierrze w to, ze kazdy element mechanniczny (mt bike, narta, wiazanie, but)  MUSI wazyc :  obledne dazenie do obnizenie wagi ponizej idealnej (na nieszczescie, nikt nie wie, jaka ona jest dla danego elementu) moze spowodowac obnizenie  mechanicznych wlasciwosci, lub wyeliminowaniu elementu niezmiernie waznego (np brak mozliwosci regulowania sily wypiecia w ultra-lekkich wiazaniach) . A to juz bezposrednio obniza poziom mojego bezpieczenstwa...

 

 

marker'y PT na pewno nie sa idealnym rozwiazaniem, a raczej krokiem w keirunku, ktory mi odpowiada

 

Czy je "bronie" czy nie - nikt mi za to nie placi, wiec nie mam czego "bronic"....

Link to comment
Share on other sites

PT:

jedno wiazanie 16 DIN (uphill mode)  :1074g

 

Shift:

886g

 

POmnoz przez 2 i pokaz mi roznice 1kg na parze...

 

Co do DIN : w czasie "paru" lat na nartach doszedlem do  najbardziej racjonalnych ustawien swoich wiazan:  waha sie  to miedzy 10 a 12 w zaleznosci of warunkow (zawsze tyl ustawiam co najmniej pol DIN'a nizej - nic naukowego na poparcie tego co robie nie mam, ale tak ustawiam)

 

I to sa MOJE ustawienia , sprawdzone w kazdych warunkach

 

Ale, oczywiscie, Ty wiesz najlepiej, co  jest OK dla mnie, wiec czekam na TWOJE zalecenia..  Tylko nie zalecam nasladowac, bo takim wymiataczem nie jestes - niesamowite, jak niedowartosciowani osobnicy wszystko widza w sensie

"testosterone syndrome"

 

Jezeli nadal jestes tak  zmartwiony moimi nastawami, to prosze , napisz, na jakich powinienem jezdzic........przeciez Ty wiesz wszystko

 

 

Zaczalem ten temat (to juz nie do Ciebie, Spiochu - tak ogolnie) , bo jest to w sumie ciekawe rozwiazanie, pozwalajace na foczenie na  OGRANICZONYM dystansie i pozwalajace  na zaufanie do wiazania w jezdzie w dol ZBLIZONE  do zaufania, jakie mamy do wiazan zjazdowych..

 

Dotychczas jedynym takim rozwiazaniem byly Duke'i - ale , oczywiscie, diabelnie ciezkie.

 

Ja , osobiscie cholernie sie boje niedokonczonych rozwiazan i ciecia wagi - dlatego , nie mam 100% zaufania do wszelkiego rodzaju  wiazan AT, gdyz  dla mnie, osobiscie, zjazd jest najwazniejszy i nie spedzam calych dni na czlapaniu w fokach - dla mnie to nie ma sensu - powtarzam - dla mnie, co nie znaczy, ze dla innych ciecie kazdego grama to  sprawa zycia i smierci - bo przeciez wszystko musi byc najlzejsze - smiech mnie ogarnia:  of razu widze dyskusje "kolarzy szosowych" nt zmniejszania wagi roweru za wszelka cene, gdy np schudniecie pare kg nic nie kosztuje i pozwala na obnizenie wagi  prawie of razu......

 

Ogolnie wierrze w to, ze kazdy element mechanniczny (mt bike, narta, wiazanie, but)  MUSI wazyc :  obledne dazenie do obnizenie wagi ponizej idealnej (na nieszczescie, nikt nie wie, jaka ona jest dla danego elementu) moze spowodowac obnizenie  mechanicznych wlasciwosci, lub wyeliminowaniu elementu niezmiernie waznego (np brak mozliwosci regulowania sily wypiecia w ultra-lekkich wiazaniach) . A to juz bezposrednio obniza poziom mojego bezpieczenstwa...

 

 

marker'y PT na pewno nie sa idealnym rozwiazaniem, a raczej krokiem w keirunku, ktory mi odpowiada

 

Czy je "bronie" czy nie - nikt mi za to nie placi, wiec nie mam czego "bronic"....

 

Mówisz, że najważniejszy zjazd, a podajesz wagę uphill mode;-) Ci co człapią też lubią sobie zjechać, ale nie zawsze logistyka na to pozwala.

Dane:

  • Uphill Mode (alpine toe removed): 1073 & 1074 grams
  • Downhill Mode (alpine toe attached): 1382 & 1384 grams

Link to comment
Share on other sites

 

Zaczalem ten temat (to juz nie do Ciebie, Spiochu - tak ogolnie) , bo jest to w sumie ciekawe rozwiazanie, pozwalajace na foczenie na  OGRANICZONYM dystansie i pozwalajace  na zaufanie do wiazania w jezdzie w dol ZBLIZONE  do zaufania, jakie mamy do wiazan zjazdowych..

 

Dotychczas jedynym takim rozwiazaniem byly Duke'i - ale , oczywiscie, diabelnie ciezkie.

 

 

Nie pisz bzdur.

Takim rozwiązaniem jest Salomon Shift / Atomic - od dwóch lat na rynku.

 

 

Ale pomyślałem i rozumiem dlaczego Marker skopiował pomysł i wprowadził analogiczny, ale trochę gorszy sprzęt.

Marker zobaczył że klienci zaczęli uciekać z Kingpina właśnie na Shifta i podejrzewam że masowo.

W sumie to normalne że klient idzie do sklepu który sprzedaje trójcę: Volkl / Marker / Dalbello i sprzedawca może mu zaoferować dowolne rozwiązanie freeturowe.

I o to chodzi, żeby klient nie musiał iść do Salomona po wiązanie tylko kupił zestaw w stajni Volkl / Marker.

Link to comment
Share on other sites

jedno wiazanie 16 DIN (uphill mode)  :1074g

 

 

A co z resztą wiązania? Lewituje nad nartami? Nie dość, że waży to jeszcze musisz mieć na nie miejsce w plecaku.

 

Co do DIN : w czasie "paru" lat na nartach doszedlem do  najbardziej racjonalnych ustawien swoich wiazan:  waha sie  to miedzy 10 a 12 w zaleznosci of warunkow (zawsze tyl ustawiam co najmniej pol DIN'a nizej - nic naukowego na poparcie tego co robie nie mam, ale tak ustawiam)

 

To opisz kilka sytuacji, kiedy zgubiłeś narty z nastawami 9-10 DIN. Bardzo mnie ciekawi, jak to możliwe przy spokojnej jeździe.

Grubasem chyba nie jesteś, więc zakładam że nie ważysz więcej jak 90kg.

 

Dotychczas jedynym takim rozwiazaniem byly Duke'

 

No przecież masz Salomon Shift. Jest choć jeden punkt w którym ten Marker ma przewagę?

 

Osobną kwestią są "zwykłe" wiązania PINowe. Tysiące ludzi potwierdza, że wystarczająco dobrze nadają się do normalnej jazdy pozaprasowej pomimo niskiej wagi.

 

Takie  hybrydy powstają dla tych szaleńców, których strach nawet oglądać na youtube. Cała reszta, kupuje ten sprzęt dla lansu, albo z uwagi na nieuzasadniony strach przed lżejszymi rozwiązaniami.


 

Link to comment
Share on other sites

A co z resztą wiązania? Lewituje nad nartami? Nie dość, że waży to jeszcze musisz mieć na nie miejsce w plecaku.


To opisz kilka sytuacji, kiedy zgubiłeś narty z nastawami 9-10 DIN. Bardzo mnie ciekawi, jak to możliwe przy spokojnej jeździe.
Grubasem chyba nie jesteś, więc zakładam że nie ważysz więcej jak 90kg.


No przecież masz Salomon Shift. Jest choć jeden punkt w którym ten Marker ma przewagę?

Osobną kwestią są "zwykłe" wiązania PINowe. Tysiące ludzi potwierdza, że wystarczająco dobrze nadają się do normalnej jazdy pozaprasowej pomimo niskiej wagi.

Takie hybrydy powstają dla tych szaleńców, których strach nawet oglądać na youtube. Cała reszta, kupuje ten sprzęt dla lansu, albo z uwagi na nieuzasadniony strach przed lżejszymi rozwiązaniami.

W cytowanym przeze mnie screenie zwracają uwagę na to, że to lego, co przy wietrze i mrozie zabawne może nie być. Film reklamowy

Komentarze pod nim niekoniecznie.
Link to comment
Share on other sites

Mówisz, że najważniejszy zjazd, a podajesz wagę uphill mode;-) Ci co człapią też lubią sobie zjechać, ale nie zawsze logistyka na to pozwala.

Dane:

  • Uphill Mode (alpine toe removed): 1073 & 1074 grams
  • Downhill Mode (alpine toe attached): 1382 & 1384 grams

To chyba oczywiste : waga "do zjazdu"   w tym zakresie nie ma znaczenia

 

Nie pisz bzdur.

Takim rozwiązaniem jest Salomon Shift / Atomic - od dwóch lat na rynku.

 

 

Ale pomyślałem i rozumiem dlaczego Marker skopiował pomysł i wprowadził analogiczny, ale trochę gorszy sprzęt.

Marker zobaczył że klienci zaczęli uciekać z Kingpina właśnie na Shifta i podejrzewam że masowo.

W sumie to normalne że klient idzie do sklepu który sprzedaje trójcę: Volkl / Marker / Dalbello i sprzedawca może mu zaoferować dowolne rozwiązanie freeturowe.

I o to chodzi, żeby klient nie musiał iść do Salomona po wiązanie tylko kupił zestaw w stajni Volkl / Marker.

jasne, ze rynek dyktuje swoje prawa

Dobrze, ze rynek prowokuje konkurencje do myslenia - ten kierunek dla mnie jest bardzo pozadany

 

Co do ceny…….cena dla mnie bedzie nizsza niz te dwie konkurencyjne oferty - nie dlatego, ze "pracuje" dla Markera, ale mam tzw Racers price

 

 

A co z resztą wiązania? Lewituje nad nartami? Nie dość, że waży to jeszcze musisz mieć na nie miejsce w plecaku.

 

 

To opisz kilka sytuacji, kiedy zgubiłeś narty z nastawami 9-10 DIN. Bardzo mnie ciekawi, jak to możliwe przy spokojnej jeździe.

Grubasem chyba nie jesteś, więc zakładam że nie ważysz więcej jak 90kg.

 

 

No przecież masz Salomon Shift. Jest choć jeden punkt w którym ten Marker ma przewagę?

 

Osobną kwestią są "zwykłe" wiązania PINowe. Tysiące ludzi potwierdza, że wystarczająco dobrze nadają się do normalnej jazdy pozaprasowej pomimo niskiej wagi.

 

Takie  hybrydy powstają dla tych szaleńców, których strach nawet oglądać na youtube. Cała reszta, kupuje ten sprzęt dla lansu, albo z uwagi na nieuzasadniony strach przed lżejszymi rozwiązaniami.

 

CAST tez ma zmiane przodow - ciekawe, ze  wchodzi do 18 DIN - oczywiscie to nie jest lansowanie w porownaniu z "tylko" 16 Markera

z nastawami ponizej 10 nie jezdze wiec nie moge "przedstawic : nadal czekam na TWOJE zalecenia co do MOICH nastawow

Waze zwykle ok 82kg - spokojna jazda mnie nie interesuje

 

Psychologiczne wady wiazan PINowych juz wyjasnilem - nie mam do nich 100% zaufania

Link to comment
Share on other sites

 

To chyba oczywiste : waga "do zjazdu"   w tym zakresie nie ma znaczenia

 

Czyli jednak wierzysz w lewitację?

 

 

 

CAST tez ma zmiane przodow - ciekawe, ze  wchodzi do 18 DIN - oczywiscie to nie jest lansowanie w porownaniu z "tylko" 16 Markera

z nastawami ponizej 10 nie jezdze wiec nie moge "przedstawic : nadal czekam na TWOJE zalecenia co do MOICH nastawow

Waze zwykle ok 82kg - spokojna jazda mnie nie interesuje

 

Cast to tego samego typu "wynalazek". Zupełnie zbędny dla normalnych narciarzy.

 

To jak doszedłeś do swoich "optymalnych" ustawień, skoro nie sprawdzałeś niższych?

Link to comment
Share on other sites

Czyli jednak wierzysz w lewitację?

 

w co wierze jest moja prywatna sprawa

 

 

Cast to tego samego typu "wynalazek". Zupełnie zbędny dla normalnych narciarzy.

 

na pewno nie boiskowych i pseudo-bramkowych

 

 

To jak doszedłeś do swoich "optymalnych" ustawień, skoro nie sprawdzałeś niższych?

 

Jednego dnia sie obudzilem i mnie oswiecilo……………………to wersja dla Ciebie, moze w nia uwierzysz…….a zreszta czy uwierzysz czy nie i tak mnie to nie obchodzi...

Link to comment
Share on other sites

Mario - nie rozumiem, jaka relacje?

Jan odpowiada glupoty na konkretne pytania (Jak sprawdzl slabsze ustawienia) lub zarzuty (Co sie stalo z waga dodatkowego elementu).
Mimo wszystko nie zycze mu zle a problem jest dosc istotny.
Ustawianie za mocno wiazan by byc jak Pro to czesta praktyka, a po co to dodatkowe ryzyko? Pomijam zjazdy, gdzie nie mozna sie przewrocic. Tych jest mniejszosc.
Wszyscy jezdzimy tez poza trasa spokojnie. Jan nie jest tu wyjatkiem.(Wrzucal kiedys film) Zeby szalec trzeba byc mlodym zawodnikiem a nie amatorem.
To wlasnie dla takich zawodnikow powstaja koncepcje typu cast. Dla nas to zdecydowana przesada.
Link to comment
Share on other sites

Mario - nie rozumiem, jaka relacje?

Jan odpowiada glupoty na konkretne pytania (Jak sprawdzl slabsze ustawienia) lub zarzuty (Co sie stalo z waga dodatkowego elementu).
Mimo wszystko nie zycze mu zle a problem jest dosc istotny.
Ustawianie za mocno wiazan by byc jak Pro to czesta praktyka, a po co to dodatkowe ryzyko? Pomijam zjazdy, gdzie nie mozna sie przewrocic. Tych jest mniejszosc.
Wszyscy jezdzimy tez poza trasa spokojnie. Jan nie jest tu wyjatkiem.(Wrzucal kiedys film) Zeby szalec trzeba byc mlodym zawodnikiem a nie amatorem.
To wlasnie dla takich zawodnikow powstaja koncepcje typu cast. Dla nas to zdecydowana przesada.

 

Chodzi o relacje między ludźmi.

Nie chcę wchodzić w Waszą kłótnie, tylko Ci zwrócić delikatnie uwagę.

 

Merytorycznie nie masz wiedzy lub doświadczenia jeśli chodzi o wiązania AT w stylu alpejskim vs piny.

Można się doszukać przypadków jazdy amatora, gdzie piny mogą nadmiernie "puszczać" i to nie są tylko dropy.

I z tej swojej niewiedzy przechodzisz na emocjonalne ataki drugiej osoby (np. zdanie "Cała reszta kupuje ten sprzęt dla lansu").

Jak kogoś atakujesz, to powinieneś być pewien swojej racji na 110%, a najlepiej mieć własne doświadczenie w temacie.

 

Jak chcesz uzupełnić swoją wiedzę to poczytaj Blister i Wildsnow.

Link to comment
Share on other sites

Zwykle nie rozpoczynam "klotni"

 

Ale pozwole sobie zaczac nowa osnowe tego watku, moze bedzie bardziej merytoryczna:

 

czy ktos ma OSOBISTE doswiadczenia z tymi wiazaniami? (chodzi o CAST, PT I Shift) 

 

Troche uzupelnien: Cena

 

PT 599/699

Cast  KIT "tylko" 345, ale pelne wiazanie od podstaw = 700

Shift: 539 - 599  

 

Waga : tutaj jedynie dane Shift sa jednoznaczne, gdyz nie ma zamiany czy usuwania czesci przedniej

 

Cast: sa dwie zamienne toe pieces - usuwa sie jedna, zeby zamontowac druga -

 

2000g fot the KIT

 

calosc wazy 3000

 

 

PT 12  1700 albo 2180

PT 16 2000 albo 2560

 

 

DIN:

PT 12 albo 16

Cast 15 albo 18

Shift  10 lub 13

 

ski brakes:

 

Shift I Cast:  90/100/110/120

PT : 100/125

 

Ogolnie:

 

cena plus waga - wygrywa  Shift - do tego dodam, ze kazda f-ma je produkujaca  oferuje nieco inne kolory!

 

Cena za PT  oraz CAST - zupelnie zblizona, jezeli nie identyczna  - 345 to cena wylacznie za  komplet do zmiany Look Pivot na  Cast!!!!! - czyli najpierw trzeba miec Look!!

co w przypadku jezeli juz sie je ma- robi zamiane tansza niz konkurencja

 

czyli w przypadku CAST widac ewidentnie manipulacje waga I cena w porownaniu do PT  -  wiec niektore pochopne wypowiedzi na te tematy powinny byc zweryfikowane, co wlasnie czynie

 

 

Pare innych uwag: Shift - skibrakes moga sie "uwolnic" w trybuie podchodzenia, co powoduje  wtloczenie sniegu w pietke I utrudnia  zmiane na downhill - takze  przeksztalcenie z podchodzenia do zjazdu moze byc klopotliwe I wymaga wprawy

 

CAST - bardzo mozliwe powstawanie luzow w czesci przedniej - zaleta: posiadacze Look'ow maja okazje "przerobic" je na nowa wersje za  stos niska cene

 

PT: nie wiadomo jaka trwalosc.....

 

to tak pare uwag nt tych wiazan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...