zder Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Czołem. W zeszłym sezonie podczas przygotowania nart w Ski Team zapytano mnie jaką mają mi ustawić siłę wypięcia w skali od -1 do 3+. Twardo zleciłem 3+, bo raczej nie zaliczam gleb, a nawet jeśli to przy małych prędkościach jak próbuję sobie gdzieś poskakać po małych muldach. Ale nie pomyślałem o glebie podczas dużej prędkości na jakiejś czerwonej, szybkiej trasie. Pisząc "duża prędkość" mam na myśli 70-80 km/h. Czy mimo wszystko noga jest zagrożona uszkodzeniem jeśli narta się nie wypnie, gdy powinna? Czy nawet ustawienie 3+ posiada taki "zapas", że "w razie czego" nodze nic się nie stanie? O stopę się nie martwię, bo but wszystko trzyma, z kolanem się zastanawiam - wszak obrót o 90 stopni nie powinien jakoś szczególnie wytężyć staw kolanowy. Czy ktoś z Was rozkminiał problem ustawienia siły wiązania? Czy ustawienie w tej skali na poziom 2 (skala -1, 0, 1, 2, 3, 3+) nie sprawi, że narta się wypnie podczas jazdy? Narta Dynastar D-stinct 170 cm, wiązania Look, but Lange flex 85, umiejętności w skali Fishera już po odjęciu przecenienia to 6, wzrost 185 cm, waga 102 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukisan Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 [quote name='zder'] z kolanem się zastanawiam - wszak obrót o 90 stopni nie powinien jakoś szczególnie wytężyć staw kolanowy. Czy ktoś z Was rozkminiał problem ustawienia siły wiązania? Czy ustawienie w tej skali na poziom 2 (skala -1, 0, 1, 2, 3, 3+) nie sprawi, że narta się wypnie podczas jazdy? QUOTE] Hmm... Dziwne pytanie zadałeś. Takie raczej prowokujące, bo moim zdaniem odpowiedź jest oczywista. Rozkminiało to wielu i efekty są tu powszechnie dostępne po krótkim użyciu opcji "szukaj". A obrót kolana o 90 stopni nie jest szkodliwy Twoim zdaniem w której płaszczyźnie ? Wzdłużnej, czy poprzecznej ? Dobrze, że mamy lato i nie potrzebujesz tej odpowiedzi na jutro . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daro65_del Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Czołem. W zeszłym sezonie podczas przygotowania nart w Ski Team zapytano mnie jaką mają mi ustawić siłę wypięcia w skali od -1 do 3+. Twardo zleciłem 3+, bo raczej nie zaliczam gleb, a nawet jeśli to przy małych prędkościach jak próbuję sobie gdzieś poskakać po małych muldach. Ale nie pomyślałem o glebie podczas dużej prędkości na jakiejś czerwonej, szybkiej trasie. Pisząc "duża prędkość" mam na myśli 70-80 km/h. Czy mimo wszystko noga jest zagrożona uszkodzeniem jeśli narta się nie wypnie, gdy powinna? Czy nawet ustawienie 3+ posiada taki "zapas", że "w razie czego" nodze nic się nie stanie? O stopę się nie martwię, bo but wszystko trzyma, z kolanem się zastanawiam - wszak obrót o 90 stopni nie powinien jakoś szczególnie wytężyć staw kolanowy. Czy ktoś z Was rozkminiał problem ustawienia siły wiązania? Czy ustawienie w tej skali na poziom 2 (skala -1, 0, 1, 2, 3, 3+) nie sprawi, że narta się wypnie podczas jazdy? Narta Dynastar D-stinct 170 cm, wiązania Look, but Lange flex 85, umiejętności w skali Fishera już po odjęciu przecenienia to 6, wzrost 185 cm, waga 102 kg.wejdź na górę i zjedź....! Użytkownik rycho65 edytował ten post 15 lipiec 2013 - 16:59 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan koval Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Czołem. a nawet jeśli to przy małych prędkościach jak próbuję sobie gdzieś poskakać po małych muldach. wszak obrót o 90 stopni nie powinien jakoś szczególnie wytężyć staw kolanowy. . albo sobie lecisz totalnie, albo cos nie tak obrot w kolanie o 90 stopni??? jest mozliwy po zerwaniu wszystkich waznych wiezadel jezeli jest jakas sytuacja, w ktorej wiazanie moze nie wypiac, to wlasnie na MALEJ szybkosci - im wieksza szybkosc tym wypiecie pewniejsze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zder Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Ojej, faktycznie źle to ująłem, miałem na myśli obrót nogi przy glebie na twarz lub plecy, podczas gry narta siłą rzeczy ustawia się równolegle do płaszczyzny gleby i nie chce się wypiąć. Ale faktycznie kolano nie obraca się o 90 stopni mimo wszystko jest wtedy mocno wykręcone w bok i moje pytanie powinno być bardziej precyzyjne - czy zbyt mocno ustawione wiązanie jest zagrożeniem, czy mimo wszystko wiązania są zaprojektowane w taki sposób, że nawet przy mocnym ustawieniu wiązania przy takich "bocznych" siłach but i tak się wypnie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 To opowiedz jeszcze coś o tej skali -1 do +3. Domyśłam sie, że to wzgledem jakiejs wyliczonej nastawy wg DIN? Czy tak? Czy mimo wszystko noga jest zagrożona uszkodzeniem jeśli narta się nie wypnie, gdy powinna?Niewątpliwie jest zagrozona. Czy coś sie stanie - zależy głownie od szcześcią lub pecha. Pozdrawiam M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zder Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 ok, temat do zamknięcia / usunięcia. nie będę cwaniakował i poproszę o ustawienie średnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiochu Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Tutaj masz tabelę DIN odnośnie ustawienia siły wypięcia. http://www.narty.pl/...rciarskich.html Jak Ci ustawią w serwisie to sprawdź ile wyszło wg. DIN bo z tą ich skalą -1/ 3+ to nie wiadomo o co chodzi. Dla Twoich parametrów powinno być ok. 7-8 DIN. Ogólnie lepiej mieć możliwie niskie nastawy i gdyby narty, za często się wypinały to wtedy podkręcić. Uważaj na gleby przy małych prędkościach, są najbardziej niebezpieczne. Odporność kolan możesz też zwiększyć przez aktywność w ciągu roku a także rozgrzewkę przed jazdą i ćwiczenia rozciągające. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zder Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Tak zrobię, dziękuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurm28 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Zwróć uwagę na to co napisał Jan, bo jest to bardzo ważne. Dużo bardziej niebezpieczna może być wywrotka na małej prędkości, niż na dużej. Wszystko dzieje się wolno, siły dynamiczne są małe i nóżka się POWOLI, ale konsekwentnie wykręca. Wiązanie ustawione za mocno, które może i wypięło by się przy mocnym uderzeniu narty o ziemie, tutaj elegancko utrzyma buta w wiązaniu. Niestety reszta nogi może nie wytrzymać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.