Skocz do zawartości

test voelkl'i na 2012/13


jan koval

Rekomendowane odpowiedzi

we wtorek , na zaproszenie Piotra Smolika, wyladowalem w nakiska rano -19 stopni w poludnie ocieplilo soe do ok -9 warunki : 12 cm swiezego puchu. na trasach beton, wsrod drzew nieprzejezdzony snieg, wiec warunki do jazdy swietne pojechalem na nast nartach: kuro katana gotama mantra RTM84 the Code Shiro Kendo S-work i…………….Aura…… Swoje narty ; kuro 2010/11 i mantra 2011/12 Ogolnie: male zmiany, kosmetyczne w mantra,gotama,schizo i RTM kendo - male zmiany, katana tez (male szczegoly w rocker) zupelnie nowe to s-work (nie jestem pewny pisowni) grafika; mantry, katany pozostale w swoim "nastroju" i sa b ladne. tak samo Kendo i Aura gotama zdecydowanie ladniejsza niz poprzednie modele RTM tez The Code bez zmian w zasadzie Kuro I Shiro zdecydowanie mniej classy niz poprzednie roczniki ; te pilki na Kuro to nie wiem kto wymyslil S-work (nie jestem pewny pisowni) - zupelnie nowa narta jazda: nie odkrylem zadnych slabych punktow - wszystkie narty co najmniej zachowaly poziom , z ktorego firma jest znana. te narty ( w zasadzie freeride) podzielilbym na 3 grupy 1/ Big Mtn; - the Code, - RTM84 (innych rozmiarow nie testowalem), - S-Work 2/ Freeride Big Mtn (we wzrastajacej szerokosci - Kendo - Mantra - Gotama - Katana - i Aura jako jedyna narta damska te narty juz swietnie radza w glebokim sniegu, ale takze doskonale sie zachowuja na betonie (na kazdej z nich jechalem skretem cietym na duzej szybkosci) 3/ Deep Powder - Kuro - Shiro te przeznaczone praktycznie wylacznie do jazdy w glebokim puchu na duzych, otwartych przestrzeniach w grupie 1 zdecydowanym faworytem RTM 84 - robia praktycznie wszystko- wejscie w skret niesamowicie szybkie, trzymanie skretu doskonale, przez zwalony snieg idzie bez problemow The Code podobnie, z tym, ze bardziej lubia dluzszy skret, gigantowy w charakterze S-work to narta zupelnie nowa na nast sezon, w sumie o identycznej geometrii co RTM84. roznica to odchudzenie ( para wazy 1kg mniej niz RTM) przez zastosowanie innego drzewa i skladnikow metalowych; jezdzi tak samo swietnie jak RTM - niektorzy testerzy, z ktorymi rozmawialem nie lubia tego wlasnie, ze sa lzejsze. ja osobiscie lubie oba modele jednakowo. prawdopodobnie s-work bedzie reklamowana jako wyzsza wariacja RTM i cena tez bedzie wyzsza…ile wiecej , nie bylo wiadomo….. Grupa 2; tutaj wybor zalezy wylacznie od proporcji jazdy poza trasa/trasa Kendo powiedzialbym 50/50 pozostale w kolejnosci jak wyzej we wzrastajacej szerokosci az do Katana 90/10 ta grupa jest tak wyrownana, ze wybor faktycznie zalezy tylko od tego, ile chce sie miec pod butem Aura; tak, tak, po raz pierwszy w zyciu wsiadlem na damskie narty - poza tym, ze wyraznie brakowalo mi dlugosci (chyba bylo to 176 o ile pamietam) to narta zachowujaca sie podobnie do Kendo - doskonale trzymajaca skret, swietnie radzi sobie na lodzie i w puchu tez. Slowem - doskonaly wybor dla kobiet zaawansowanych, z zacieciem do jazdy poza trasa - swietne! Grupa 3 tu juz nie ma zartow - jezdzielm na Kuro na lodzie i dawaly rade, bo nie mialy innego wyjscia, ale Kuro i Shiro to narty lubiace bezdenny puch - koniecznie duzo puchu i koniecznie otwarte, dlugie przestrzenie, najlepiej z duzym spadkiem….. l Obie lubia carvingowy skret w puchu. nie lubia zdecydowanie krotkich skretow - oczywiscie mozna jez zmusic, ale to kosztuje doswiadczylem tego w Fernie - wzialem swoje Kuro i na nieprzejezdzonych, dlugich zjazdach - marzenie. natomiast zrobilismy tam pare zwezajacych sie zlebow ( takie "lejki") o nachyleniu 40-50 stopni (mierzone) i tu juz np jazda "obskokami" zdecydowanie sie Kuro'm nie podobala. zwlaszcza, ,gdy sie zjezdza i spadajacy snieg nasypie sie na wierzch narty, mowimy o dodatkowych ladnych kilogramach lezacych na nartach (za wzgledu na wielka powierzchnie) … hmmmmm to by chyba bylo na tyle acha jeszcze jedno testowalem tez gotamy i mantry z nowa linia Marker Duke nazywa sie Duke EPF (Extended Power Frame) w skrocie - idea wywodzaca sie z idei WideRide - frame tego wiazania jest szersza, co pozwala na szybsze wejscie na krawedz i lepszy docisk- roznica zauwazalna dodatkowo - te Duke's sa wyzsze o ok 4-5 mm, co tez powoduje efekt podobny do wiazan race'owych i jeszcze jedno - przestawienie z pozycji zjazd/touring a zwlaszcza z powrotem wymaga zdecydownie mniejszej sily PS; ze wzgledu na potworna ilosc pracy do wykonania, nawet nie wzialem przerwy na lunch…….

Użytkownik jan koval edytował ten post 20 luty 2012 - 02:42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Świetna relacja. Gratuluje kondycji, wspolczuje braku lunchu :D Jak kolano wytrzymalo te trudy?? Pzdr,

musze stwierdzic, ze moja lapczywosc na nowosci byla zdecydowanie wieksza - wpieprzylem po prostu czekolade ritter z orzechami i popilem sniegiem dziekuje za pyt o kolanie (a i stopa tez miala test) - dziekuje, wszystko chyba nawet lepiej , ale troche zardzewialosci w duzych gorach u siebie wypatrzylem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janie powiedz proszę jak mantra sprawuję się na twardym ?

powiem w skrocie - doskonale - na sezon 12/13 jest to ta sama mantra , ktora mam z sezonu poprzedniego - jezdzilem na obu rocznikach - tam bylo do 30 stopni, momentami nieco wiecej, na twardym, zmrozonym , przygotowanym do slalomu, stoku. jedyne, co trzeba robic, to zdecydowanie trzeba kontrolowac i "przydusic" przody, a wtedy narty robia reszte. nie mierzylem szybkosci, ale tak spokojnie 60-70 km/h (moze wiecej, nie wiem) szly jak po szynach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem w skrocie - doskonale - na sezon 12/13 jest to ta sama mantra , ktora mam z sezonu poprzedniego - jezdzilem na obu rocznikach - tam bylo do 30 stopni, momentami nieco wiecej, na twardym, zmrozonym , przygotowanym do slalomu, stoku. jedyne, co trzeba robic, to zdecydowanie trzeba kontrolowac i "przydusic" przody, a wtedy narty robia reszte. nie mierzylem szybkosci, ale tak spokojnie 60-70 km/h (moze wiecej, nie wiem) szly jak po szynach

Chciałem kupić tego sezonową ale jeżeli mówisz że w 12/13 będą wiązania podobne do Wride i do tego jeszcze robią pozytywne robotę to czekam na nią :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja - ja za tydzień będę testował Volkle na nowy sezon (i nie tylko Volkl :) ) - choć akurat bardziej jestem zainteresowany Racetigerami GS i SL, RTM, Code i Tigershark. Pozdrawiam

tez chcialem tigersharks i racetigers, ale powiem prosto - ja wybieram i tak miejsca, gdzie srednia nart pod butem to >>> niz 90…… mam nadzieje na relacje po powrocie!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janie, a czy mozesz porownac Mantre z czasow przed wprowadzeniem rockera z aktualna czyli z rockerem? Czy miales okazje jezdzic na Mantrze bez rockera? Ja mam 2008/2009 i zastanawiam sie czy warto zmienic na nowy model tzn. z rockerem (dotychczas nie mialem okazji jej wyprobowac).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za relacje Janie, szczególnie na temat RTM84 który mnie kusi :D dzisiaj chciałem testować RTM84(a warunki do tego były idealne bo mokro i koło 15cm nowego śniegu i muldy) bo ciężarówka Volkl'a była w Szpindlu to powiedział mi pan że to tylko dla Czechów i ja mogę sobie testować w Polsce, że teraz ciężarówka jest w Krynicy a za tydzień Czarna Góra itd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janie, a czy mozesz porownac Mantre z czasow przed wprowadzeniem rockera z aktualna czyli z rockerem? Czy miales okazje jezdzic na Mantrze bez rockera? Ja mam 2008/2009 i zastanawiam sie czy warto zmienic na nowy model tzn. z rockerem (dotychczas nie mialem okazji jej wyprobowac).

jedyna roznica, ktorej mozna sie spodziewac to wieksza skretnosc. ale osobiscie nie mialem okazji jezdzic na bezrockerowych mantrach wiesz, zmieniac czy nie, to pytanie filozoficzne; zalezy od mozliwosci finansowych i checi zmiany - na pewno "stara" mantra da Ci na pewno duzo przyjemnosci z jazdy. no ale nowe kusi i na pewno nie spieprzyli tej narty przez dodanie rocker'a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna roznica, ktorej mozna sie spodziewac to wieksza skretnosc. ale osobiscie nie mialem okazji jezdzic na bezrockerowych mantrach wiesz, zmieniac czy nie, to pytanie filozoficzne; zalezy od mozliwosci finansowych i checi zmiany - na pewno "stara" mantra da Ci na pewno duzo przyjemnosci z jazdy. no ale nowe kusi i na pewno nie spieprzyli tej narty przez dodanie rocker'a

Ze starej Mantry jestem bardzo zadowolony, jedyny minus to taki, ze aby jechac na niej krotkim skretem to trzeba sie troche napracowac, bo naturalny dla niej jest dlugi skret. Mysle, ze rocker mogl rozwiazac ten problem. Zastanawia mnie jednak, czy na bardzo twardych trasach rocker nie daje skutkow ubocznych typu telepanie dziobow - wiem, ze rocker w Mantrze nie jest duzy, wiec mam nadzieje, ze efekt ten nie jest odczuwalny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze starej Mantry jestem bardzo zadowolony, jedyny minus to taki, ze aby jechac na niej krotkim skretem to trzeba sie troche napracowac, bo naturalny dla niej jest dlugi skret. Mysle, ze rocker mogl rozwiazac ten problem. Zastanawia mnie jednak, czy na bardzo twardych trasach rocker nie daje skutkow ubocznych typu telepanie dziobow - wiem, ze rocker w Mantrze nie jest duzy, wiec mam nadzieje, ze efekt ten nie jest odczuwalny.

rocker daje krotszy skret (wg info fabryki). na co trzeba uwazac i to jest slyszalne, w momencie, gdy osiagasz spora predkosc na ubitym , nowa mantra daje ci znaki - tzn slyszysz taki lekko slyszalny, wysoki ton ciecia sniegu przez narte.. jezeli to slyszysz, to znak, ze nie dociazasz przodow - sprawdzone!!!!!. telepania nie ma, chyba, ze nie docisniesz…. rocker w mantrze jest wg clasyfikacji volkl'a "low", tzn jest bardzo subtelny…...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Janie. To oczywiście żart , ale Twoje Voelklowe Fanbojstwo powoduje, że jesteś nie do końca obiektywny w ocenach:D p.s. lubię Voelkl.

nie moge byc, skoro nie porownywalem innych nart mam taka zasade - daje kredyt, jezeli np dany towr mnie zadowala, albo przekracza moje oczekiwania, to nie zmieniam firmy…….
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wypadałoby skrobnąć :)Ale to jak znajdę więcej czasu - na razie sprostuję nazwy z początku tematu S- Work - chodziło chyba o V-Werks, a damska Aura to nie wiem bo była na testach Allura, Aurena i Adora, poza tym postaram się jakieś fotki wybrać i zamieścić do tematu, krótką recenzję zamieszczę, po szczegóły zapraszam na priv po niedzieli. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ekipa z ziemi kłodzkiej w niedziele tez objechala pare modeli na 2013 - min. rtm84, rtm80, rtm77, v-werks code, v-werks rtm84, code speedwall, racetigera gs i sl, tigersharka 11 ps, kendo, mantre i to by bylo chyba na tyle z tego co udalo sie nam "wyrwac" ;)

dokładnie tak, szkoda że nie odwiedziłem Zieleńca dzień wcześniej to objeździłbym wszystkie interesujące mnie modele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...