Skocz do zawartości

Porady + ocena


metaal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam w końcu filmik z jazdy. Filmik krótki ale liczę na porady i korektę mojej jazdy. (a w podpisie jeszcze jeden :D choć dłuższy to moja jazda krótsza :P ) Sam mam sporo uwag i wydaje mi się że wiem co będę poprawiał. Ale liczę na podpowiedzi. Z góry dzięki. Postrufka P.S. Dopiero co zauważyłem, że gdy przeglądam YT przez google chrome- można zwolnić film 1/2 i 1/4 no i przyśpieszyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiłujesz robić coś na kształt "cross over" - z błędami: - choć nie mam widoku z profilu to uważam że jesteś odchylony do tyłu - złe ułożenie sylwetki, ręce zbyt nisko i zbyt wąsko, niestabilna góra, nogi prowadzone z A frame - w trakcie skrętu, w założeniu ciętego, wpadasz w ześlizg bo wisisz za bardzo na wewnętrznej narcie, trzymasz wewnętrzną rękę zbyt blisko tyłowia i za nisko, ta ręka powinna być prowadzona na wysokości pasa i daleko od tułowia, z angielska: " strong inside arm " Bedziesz musiał popracować nad prawidłową sylwetką i równowagą ( balans ), czyli śmig w linii spadku z zachowaniem stabilnej góry, javelin, skręt o średnim promieniu z obciażeniem narty zewnętrznej i pilnowaniem prawidłowego ułożenia ramion. Masz b.dobre narty i kiepskie buty ( nie chodzi o jakość ale o geometrię ), być moze to właśnie buty " pomagają " w generowaniu A fram-u. Zauważ że wchodzisz w skręt NA linii spadku a powinnieneś to robić PRZED osiągnięciem linii spadku czyli wejśc na nowe krawędzie skretu wcześniej, przed osiagnięciem linii spadku, zeby potem w pełni kontrolować ten skręt. Jeśli opanujesz ten element techniki jazdy to będziesz mógł osobie powiedzieć że stajesz się expertem:)

Użytkownik Lobo edytował ten post 11 listopad 2011 - 12:40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiłujesz robić coś na kształt "cross over" - z błędami: - choć nie mam widoku z profilu to uważam że jesteś odchylony do tyłu - złe ułożenie sylwetki, ręce zbyt nisko i zbyt wąsko, niestabilna góra, nogi prowadzone z A frame - w trakcie skrętu, w założeniu ciętego, wpadasz w ześlizg bo wisisz za bardzo na wewnętrznej narcie, trzymasz wewnętrzną rękę zbyt blisko tyłowia i za nisko, ta ręka powinna być prowadzona na wysokości pasa i daleko od tułowia, z angielska: " strong inside arm " Bedziesz musiał popracować nad prawidłową sylwetką i równowagą ( balans ), czyli śmig w linii spadku z zachowaniem stabilnej góry, javelin, skręt o średnim promieniu z obciażeniem narty zewnętrznej i pilnowaniem prawidłowego ułożenia ramion. Masz b.dobre narty i kiepskie buty ( nie chodzi o jakość ale o geometrię ), być moze to właśnie buty " pomagają " w generowaniu A fram-u. Zauważ że wchodzisz w skręt NA linii spadku a powinnieneś to robić PRZED osiągnięciem linii spadku czyli wejśc na nowe krawędzie skretu wcześniej, przed osiagnięciem linii spadku, zeby potem w pełni kontrolować ten skręt. Jeśli opanujesz ten element techniki jazdy to będziesz mógł osobie powiedzieć że stajesz się expertem

Spróbuj tekst lobo przypiąc do tych fotek. Jest to ilustacja tego co pisze Lobo. cats-crop.jpg Kliknij i oglądaj jak slajdy , będziesz miał jakby klatkę po klatce. Milej zabawy.

Załączone miniatury

  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg

Użytkownik niko130 edytował ten post 11 listopad 2011 - 14:28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Koledzy napisali sporo. Sylwetka, wyżej, ręce wyżej, przed sobą i nie mahcaj nimi przy każdym skręcie. Tułów na nartach powinien byc praktycznie nieruchomy. Ruchy nim sa oczywiście niezbedne do zachowania odpowiedniego balansu i równowagi ale im są one delikatniejsze i mniej widoczne tym narcirze lepszy. Nie odchylaj głowy. Nie staraj się za wszelką ceną wypchnąć nart spod siebie tylko złap w skręcie równowagę. Zacznij jeździć śmigami - to znakomite ćwiczenie koordynacyjno-równoważne. Szczerze - na podstawie wielu Twoich postów myslałem, że jazda jest duuużo lepsza. Pozdrawiam i do pracy bo jesteś odważny i objeżdżony więć szybko powinieneś poprawić błędy. Pozdrawiam serdecznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, już parę razy chciałem zapytać o tą historię z podpisu :) Co tam się działo? Pozdr Marcin

Witam Dzień wcześniej jeździłem na innych nartach, a na mojej jeździł jeden z naszych forumowiczów. I jak się później okazało wystarczył, minimalny luz między butem a wiązaniem. Źle zostało ustawione wiązanie. Luz w stosunku do buta nie był duży ale jednak był. Na szczęście nic się nie stało "prawie" (w drugim bucie, wyrwało mi kawałek dziobu :P) Ból się pojawił dopiero po 2-3 dniach. Obiłem sobie żebra, w kieszeni na piersiach miałem plastikową butelkę z wodą i chyba ona mnie trochę obiła. Mały plecaczek to chyba znacznie lepsze rozwiązanie :rolleyes: Ale koledze z kijkiem wyszło "tylko na dobre" udało mu się kupić fajne profilowane kije karbonowe za 20 jurków.

Cześć Koledzy napisali sporo. Sylwetka, wyżej, ręce wyżej, przed sobą i nie mahcaj nimi przy każdym skręcie. Tułów na nartach powinien byc praktycznie nieruchomy. Ruchy nim sa oczywiście niezbedne do zachowania odpowiedniego balansu i równowagi ale im są one delikatniejsze i mniej widoczne tym narcirze lepszy. Nie odchylaj głowy. Nie staraj się za wszelką ceną wypchnąć nart spod siebie tylko złap w skręcie równowagę. Zacznij jeździć śmigami - to znakomite ćwiczenie koordynacyjno-równoważne. Szczerze - na podstawie wielu Twoich postów myslałem, że jazda jest duuużo lepsza. Pozdrawiam i do pracy bo jesteś odważny i objeżdżony więć szybko powinieneś poprawić błędy. Pozdrawiam serdecznie

To jeszcze jedno potwierdzenie, że "internet" kłamie.;) Albo, że czytamy więcej nisz ktoś napisze :o Mnie się wydawało, że kilka razy podkreślałem iż do ekspertów nie należę. :rolleyes: Obaj pewnie znamy osoby kiepsko jeżdżące, a na form są ekspertami w dawaniu rad. Do niedawna jazdę na nartach traktowałem jako hobby i świetne spędzenie czasu na wolnym powietrzu. W zasadzie nie zależało mi na poprawie techniki, ot jazda dla przyjemności. Teraz a zwłaszcza jak zobaczyłem te filmiki, widzę jak kaleczę rzemiosło. I coś trzeba z tym zrobić ;) Postrufka

Użytkownik metaal edytował ten post 11 listopad 2011 - 20:50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień wcześniej jeździłem na innych nartach, a na mojej jeździł jeden z naszych forumowiczów. I jak się później okazało wystarczył, minimalny luz między butem a wiązaniem. Źle zostało ustawione wiązanie. Luz w stosunku do buta nie był duży ale jednak był. Na szczęście nic się nie stało "prawie" (w drugim bucie, wyrwało mi kawałek dziobu )]

Oglądałem, pierwsze co miałem napisać to, że wiązania były zle wyregulowane. Z praktyki wiem, ze można pozwolić sobie nawet na dynamiczną jazdę z niska nastawą wiązan (wystarczyło uderzyć dziobem w snieg , ukośnie. i powodowało to wypięcie). Wiele razy to demonstrowalem narciarzom, ktorych uczylem. Aby Cię przekonac o tym uchwycilem klatki z filmu. Wszystko jest w porządku dopóki nie popełni się błędu. cats-crop.jpg dla porównania;

Załączone miniatury

  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg

Użytkownik niko130 edytował ten post 12 listopad 2011 - 13:10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiłujesz robić coś na kształt "cross over" - z błędami: - choć nie mam widoku z profilu to uważam że jesteś odchylony do tyłu - złe ułożenie sylwetki, ręce zbyt nisko i zbyt wąsko, niestabilna góra, nogi prowadzone z A frame - w trakcie skrętu, w założeniu ciętego, wpadasz w ześlizg bo wisisz za bardzo na wewnętrznej narcie, trzymasz wewnętrzną rękę zbyt blisko tyłowia i za nisko, ta ręka powinna być prowadzona na wysokości pasa i daleko od tułowia, z angielska: " strong inside arm " Bedziesz musiał popracować nad prawidłową sylwetką i równowagą ( balans ), czyli śmig w linii spadku z zachowaniem stabilnej góry, javelin, skręt o średnim promieniu z obciażeniem narty zewnętrznej i pilnowaniem prawidłowego ułożenia ramion. Masz b.dobre narty i kiepskie buty ( nie chodzi o jakość ale o geometrię ), być moze to właśnie buty " pomagają " w generowaniu A fram-u. Zauważ że wchodzisz w skręt NA linii spadku a powinnieneś to robić PRZED osiągnięciem linii spadku czyli wejśc na nowe krawędzie skretu wcześniej, przed osiagnięciem linii spadku, zeby potem w pełni kontrolować ten skręt. Jeśli opanujesz ten element techniki jazdy to będziesz mógł osobie powiedzieć że stajesz się expertem:)

Witam Dzięki za cenne uwagi. Jakiś czas temu kupiłem snowbleady, głównie by ćwiczyć, a raczej pozbyć się odchylania do tyłu. Ale widać jeszcze trzeba poćwiczyć. Z tą niestabilną górą, to właśnie sam to czułem, a teraz zobaczyłem. Jakieś ze trzy sezony temu instruktor, powiedział że zbyto obciążam nartę wewnętrzną i skręt powinienem prowadzić nartą zewnętrzną. I jak widać za bardzo przeginam w drugą stronę. Myślę że na stoku trudno jest zauważyć tyle błedów, film obnaża znacznie więcej. Założenie na ten sezon- to chyba właśnie, tak jak podpowiadasz. No i te buty Tecnica Diablo Fire, czas na zmianę. Może jakieś sugestie. Wiem- wygodne i twarde. Te po odbarczeniu są wygodne i nadal dosyć dobrze trzymają, co sezon "traktuje je prądem" choć moze, to tylko zabieg bardziej psychologiczny. But canting ustawiony jak w książce czyli pion z kolana na duży palec. Jak mógłbyś podpowiedzieć do jakich firm powinienem zaglądać. Byłbym wdzięczny. Postrufka

Spróbuj tekst lobo przypiąc do tych fotek. Jest to ilustacja tego co pisze Lobo. [ATTACH=CONFIG]21591[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21593[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21595[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21597[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21599[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21601[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21603[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21605[/ATTACH] Kliknij i oglądaj jak slajdy , będziesz miał jakby klatkę po klatce. Milej zabawy.

Witam Dzięki Niko za te ilustracje. Mnie tu powala przejście z krawędzi na krawędź. Może w rzeczywistości było lepiej :P Teraz ćwiczyć i filmować. Zobaczymy, czy z tego materiału da się coś ulepić. :D Chyba ma jakiś kryzys wieku "dojrzałego" bo biorą mnie jakieś takie dziwne bla....bla.bla. Postrufka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewne preferencje ale nie wiem ile ważysz i mierzysz, ile masz lat, jaki staż na nartach.

Witam Waga; tu bardzo różnie bywa, że 76kg ale i 86kg. Jak zdrowie dopisuje to staram się trzymać wagę 80-82 kg. Wzrost 181cm wiek 51 lat. Staż w latach 70 to szkolne zimowiska na nartach. Później długo nic i od 12 lat staram się coraz więcej spędzać na nartach. Kondycja, bywa różnie. Szybkości i refleksu, pewnie nie jeden młody by pozazdrościł. Wytrzymałość (pracuje nad tym) No i jak na tą chwilę bardziej interesują mnie narty slalomowe. Reszta może jeszcze się nadarzy. Czytałem twoje posty na temat butów, dlatego chętnie czekam na podpowiedź. Postrufka

Ucz sie mataal ucz. We Francji pojdziemy na stok i zobaczysz na ile ta nauka bedzie przydatna.

Witaj Na to liczę :P Postrufka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Efektowna stopka przed kamerą w "nic się nie stało" mogła zakończyć się skoszeniem kamerzysty przez dwóch bezwładnych narciarzy:(! Pogadaj z kolegami żeby stosowali zasadę zatrzymywania się niżej, za osobą stojącą na stoku! Na tym filmie nikt(!) tego nie zrobił. Kurcze nawet moje dzieciaki by się tak nie zatrzymały. Mam jeszcze pytanie do forumowiczów. Kto zawinił? Osoba nagle zmieniająca kierunek jazdy czy narciarz jadący "wyżej" na stoku? (mój pogląd to pewna bezmyślność pierwszego i wina drugiego) Pozdrawiam Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli preferujesz narty slalomowe to przy Twoich parametrach powinieneś celować w buty dosyć sztywne i niezbyt szerokie czyli z grupy "performance". Uważam że dobre buty powinny zapewnić neutralną, dosyć wyprostowaną postawę po wpięciu w wiązania. Moje typy do przymiarki to ( kolejność alfabetyczna ): Atomic RT CS od 100 do 130 Head Raptor RS od 90 do 130 Nordica Dobermann Spitfire 120 Tecnica ( tak, tak ! ) Diablo Inferno od 110 do 130 Te buty mają szerokość 98 mm, są dosyć wąskie ale dzięki temu zapewniają precyzyjne przekazywanie impulsów, wszystkie modele tej klasy oferują b.dobre linery ( botki ). Flex do wyboru wg własnych preferencji, sugerowałbym te sztywniejsze ale...jeśli w sklepie, na sucho, będziesz w stanie przygiąć wpięty but tak by wykorzystać cały zakres ruchu mankietu, to powinno być OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Witam Dzięki za cenne uwagi. Jakiś czas temu kupiłem snowbleady, głównie by ćwiczyć, a raczej pozbyć się odchylania do tyłu. Ale widać jeszcze trzeba poćwiczyć. Z tą niestabilną górą, to właśnie sam to czułem, a teraz zobaczyłem. Jakieś ze trzy sezony temu instruktor, powiedział że zbyto obciążam nartę wewnętrzną i skręt powinienem prowadzić nartą zewnętrzną. I jak widać za bardzo przeginam w drugą stronę. Myślę że na stoku trudno jest zauważyć tyle błedów, film obnaża znacznie więcej. Założenie na ten sezon- to chyba właśnie, tak jak podpowiadasz. No i te buty Tecnica Diablo Fire, czas na zmianę. Może jakieś sugestie. Wiem- wygodne i twarde. Te po odbarczeniu są wygodne i nadal dosyć dobrze trzymają, co sezon "traktuje je prądem" choć moze, to tylko zabieg bardziej psychologiczny. But canting ustawiony jak w książce czyli pion z kolana na duży palec. Jak mógłbyś podpowiedzieć do jakich firm powinienem zaglądać. Byłbym wdzięczny. Postrufka

Może zbyt duzo wagi poświęcasz sprzętowi, teorii - zbyt chcesz po prostu a zbyt mało przywiązujesz wagi do zabawy. To jest przeciez podstawa, rozluźnij się olej buty, nartry itd i zacznij się bawić jazdą - przynosi niesamowite efekty. Pozdrawiam serdecznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto zawinił? Osoba nagle zmieniająca kierunek jazdy czy narciarz jadący "wyżej" na stoku?

Osoba jadąca niżej wykonała manewr wzorowo (z malym obslizgiem), natomiast jadący z góry zupelnie nie opanował nart, pozwolił się im zsuwać jak w skręcie STOP. Tak wyglądala sytuacja na stoku:cats-crop.jpg Wina jadącego z góry , dolny wogóle nie przeszkadzał. IMO Załacznik :jadąca narciarka wykonała podobny manewr. Podjechała narciarza (na dole). Niewiarygodne , ale prawdziwe. Jak kierowca przy poślizgu nie zwalniający hamulca.:D

Załączone miniatury

  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg
  • cats-crop.jpg

Użytkownik niko130 edytował ten post 11 listopad 2011 - 23:27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osoba jadąca niżej wykonała manewr wzorowo (z malym obslizgiem), natomiast jadący z góry zupelnie nie opanował nart, pozwolił się im zsuwać jak w skręcie STOP. Tak wyglądala sytuacja na stoku:[ATTACH=CONFIG]21645[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]21649[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21651[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21653[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]21655[/ATTACH] Wina jadącego z góry , dolny wogóle nie przeszkadzał. IMO Załacznik :jadąca narciarka wykonała podobny manewr. Podjechała narciarza (na dole). Niewiarygodne , ale prawdziwe. Jak kierowca przy poślizgu nie zwalniający hamulca.:D

Cześć, zwróć uwagę jak jechał "dolny", zanim doszło do kolizji. Widać to od 60-tej sekundy. Górny jedzie racjonalnie swoim "torem" dolny jadąc do kamery nie ma odruchu sprawdzenia czy nie zajeżdża komuś drogi. Dekalog FIS 1. Wzgląd na inne osoby Każdy narciarz powinien zachować się w taki sposób, aby nie stwarzać niebezpieczeństwa dla innej osoby i nie powodować żadnej szkody. Pozdrawiam, Maciek

Użytkownik keicam edytował ten post 11 listopad 2011 - 23:57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, przy takim przecięciu stoku powinien spojrzeć. Zwróć jednak na róznice czasowe pozycji jakie zajmowali w tej 60sek.. Faktem jest ,że oboje chcieli sie zatrzymać w tym samym miejscu (pewnie przy kamerzystce). Zasugerowałeś mi coś swoim postem. Myślę że mógł to być manewr STOP tylko źle wykonany (przynajmniej mało precyzyjny).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...