Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jeśli hybryda to tylko plug in najtańszy środek transportu dla tych którzy mogą ładować w domu, w mieście jeździ prawie zawsze na prądzie chyba że mocniej wciśniesz gaz to spalinowy się włączy, ruszanie zawsze na elektryku zasięg zacny. Tym czym jeździłem to system nigdy nie pozwala rozładować bateria poniżej 20%
  3. Nie tylko. Każdą strefę wykluczającą starsze samochody i pozwalającą wjeżdżać najnowszym. Warszawa już "cieszy" się takim rozwiązaniem .
  4. Autko nosi na tylnej klapie dumny napis Hybrid. Ma z Mild Hybrid dużo wspólnego. Odzyskuje energię podczas zwalniania i potrafi dopalić mocą silnik spalinowy zmniejszając zużycie paliwa. Oczywiście Start-Stop działa z większą kulturą.
  5. Masz na myśli SCT ruszającą np. w Krakowie? pozdro
  6. Tak, te wypowiedzi także podzielam w pełni. pozdro
  7. Jurek, ja widuje tylko te standardowe, czyli Multiplę po Japońsku. pozdro
  8. A to już od dawno znany tryb żeglowania w rozwiniętej formie, ale chyba nie ma nic wspólnego z hybrydą. Tylko tyle, że pomaga przy tym wszechobecny system start stop do spółki z akumulatorem. To oczywiście walka o normy i tworzenie bzdur. Pewnie jakieś funkcje życiowe samochodu są podtrzymywane przez baterię, bo byś się zabił. pozdro
  9. Najnowszy Prius jest moim zdaniem bardzo wysmakowany estetyczne ale 2stówki to chyba nie jest dziś konkurencyjne .
  10. To pełna zgoda i chyba clou motoryzacji. pozdro
  11. Piotrek, póki co to magazyn energii domowy, to można stworzyć na potrzeby niskiego zużycia wieczornego, a nie do ładowania samochodu. Bo póki co to spora inwestycja i dość spore graty. Witek napisał o haraczu pobieranym od energetyki, ja kompletnie się z tym nie zgadzam. To bardzo dobre warunki i niska opłata. Energii elektrycznej nie da wie skutecznie magazynować w takich ilościach, a blackout to niedobór jak i nadmiar prądu w sieci. Energetyka może albo nadmiar sprzedać do ościennych krajów albo "magazynować" w elektrowniach szczytowo-pompowych. Innych możliwości nie ma. Prąd mamy drogi i nikt nie chce go kupować, finał taki, że sprzedają nadmiar poniżej kosztów produkcji, czyli ze stratą. Większość elektrowni nie ma możliwości wyłączenia produkcji, a jedynie minimalną moc produkcyjną. W Krakowie królują Toyoty Corolle na taxi. Priusy to rzadkość, dziwię się, że Toyota nadal te brzydactwa produkuje. Czas tego samochodu juz dawno minął. Swój cel spełnił. Był pionierem w technologii hybrydowej, bo Tojota bała wie przy ewentualnej klapie zaszkodzić ich flagowym modelom. Hybrydy w korpoTaxi jeżdżą na 3 zmiany i praktycznie nie stają. Generalnie to praktycznie chyba 90% taksówek obstawia ta marka. Elektryki należą do rzadkości.
  12. Generalnie to co robi Europa z motoryzacją to jakiś kryminał. Stada biednych ludzi muszą składać się na dopłaty dla bogaczy aby ci taniej mogli wjeżdżać w strefy ograniczonego ruch np. Mercedesem EQS za przynajmniej pół miliona a a biedak tam nie wjedzie bo go na nowe auto nie stać. Na dodatek jakaś banda polityków nazywa to demokracją i ekologią. O rozwoju technologii powinien decydować inżynier i stan tej technologii a nie zryty urzędnik. Samochody elektryczne na dziś są tworem mocno nie doskonałym. Naturalne na dziś powinno być rozwijanie hybryd, jako najdojrzalszej i najlepszej aktualnie technologii i wraz ze wzrostem zasięgów na prądzie przechodzenie na elektryki. Trochę skomplikowana jest sprawa z hybrydami plugin bo wydają się sensowne ale ludzie nie potrafią nimi jeździć. Np. jadąc niektórymi w znaną nam na pamięć trasę powinniśmy i tak ustawić nawigację. Samochód wtedy może inteligentnie mieszać prąd ze spaliną i na dystansie 300-400 km spalić 1L/100km. Jak nie wie gdzie jedziemy słucha ręcznego trybu ustawionego przez kierowcę a ten zwykle wykańcza baterię a potem jedzie na benzynie. Samochód jako przedmiot użytkowy ma służyć człowiekowi a nie odwrotnie.
  13. Pisałem ale zaniemówiła klawiatura z powodu update firmware 🙂 Np. w ramach Mild Hybrid jest kilka rozwiązań. Fiat 500. Zaleca się przy prędkości 30km/h wysprzęglenie i auto gaśnie. Kula się bez napędu. Po dotknięciu sprzęgła silnik się uruchamia. Fiat Grande Panda ( także Mild) rusza na silniku elektrycznym i natychmiast włącza spalinowy. w Porsche 911 hybryda wspomaga tylko turbinę i skrzynię biegów. Spełnia najnowsze normy i dostaje dzięki temu 90 koni. Są jeszcze rozwiązania jak Hond Civic które mają cały czas włączony silnik spalinowy ale tylko do ładowania akumulatora. Cały czas jeżdżą na elektryku. Niezłym dziwadłem jest BMW i3 Range Extender. W zasadzie to pojazd elektryczny z motocyklowym silnikiem spalinowym działającym jako generator ale w awaryjnej sytuacji może jechać tylko na nim. Zwykłe hybrydy potrafią także jeździć w trybach równoległych lub szeregowych.
  14. Mikro a mild są czymś innym, gdyż jest różnica w akcyzie. Na mild jest 50% tego co na spalinowy a na mikro 100%. Znalazłem taką definicję: https://interfleet.pl/pl/samochod-hybrydowy-jak-dziala-rodzaje-hybryd-oraz-zalety-posiadania
  15. Stare zasady jeszcze jakoś się spinają a haracz to jest pikuś. Obecnie wszystkim odradzam zakładanie fotowoltaiki a magazyn energii to już jakaś fikcja która nigdy się nie zwróci więc każdemu powtarzam że najtańszy prąd jest z sieci i inwestycje w te wynalazki to pieniądze wyrzucone w błoto nigdyyyyy się nie zawrócą i ci co wtopili w to z 100 ...150 tyś zawsze mi mówią że oszczędzają 😂
  16. Czyli Jureczku, nie mam wiedzy w tej materii tak do końca. Napisz jak wiesz więcej. pozdro
  17. Chyba trochę płyniesz z cenami i realiami obecnego rynku hybryd plug in, chinczycy rozpierdolą rynek samochodowy i każda ich hybryda jest tańsza od Toyoty o 60...80 tyś zł 😱 patrząc na wyposażenie. Pojeździłem sprawdziłem i policzyłem że plug in w mieście z zasięgiem 100km to połowa a nawet mniej tego co wydaję na diesla, 100 km lądując w domu z zwykłego gniazdka bez żadnych taryf nocnych 15 zł ! Plug in. Którym jeździłem ma zasięg 1200 km i średnie spalanie benzyny około 6 litrów i myślę że ten kierunek motoryzacji to chyba najlepsze przejście w stronę eko. Na razie mam wszystkie auta na gnojówkę 😁👍
  18. Dokładnie tak - a mikro hybrydy - to chyba mild - ale nie jestem pewien. Na pewno mild wspomagaja jazdę, mają bardzo małe baterie oraz silniki mniejszej mocy, funkcja overboost - to ich sprawka i pewnie rozrusznik. Reszta się zgadza. Mild odejdą w niepamięć - raczej spełnienie wymagań eko dla producentów. Czyli słabsze i mniej paliwożerne silniki udające mocniejsze. Hybrydy są jeszcze popularne ale siłą rzeczy przy opracowaniu skutecznych i tanich technologii magazynowania prądu zostaną zastąpione przez PHEV. Jak pisał Witek - teraz są sporo droższe od zwykłej hybrydy i gdyby nie ten fakt - Witek pewnie by kupił PHEV - ale po przeliczeniu, jak stwierdził, nie ma sensu ekonomicznego w jego przypadku. pozdro
  19. Stary system będzie obowiązywał do 2037 roku oczywiście jeżeli nic się nie zmieni.
  20. Karol,pkt 1). Narzucanie jest złe, bo prowadzi do patologii. Natomiast postępowanie EU, ja to tak odczuwam po pierwsze to wysoka świadomość europejczyków, a dwa to co było pisane wcześniej wiele razy, w eu żyją tłuste koty i się nudzą, wszyscy ludzie mają tą świadomość, ale tylko nas na to stać - jeszcze. Byłem ostatnio w kinie na Fiore Mio - dokument o ludziach żyjących w ... Alpach (dlatego poszedłem, śnieg był). Jedna z bohaterek stwierdziła, że to czy się wybijemy do cna dla Ziemi jest obojętne, ona i tak się odrodzi z nami, czy bez nas. Dbanie o planetę jest tylko i wyłącznie w naszym interesie. W USA na dzień dzisiejszy elektrownie węglowej to 20% produkcji prądu. głównie to gazowe, atomy i oze. Trump tam może chcieć, ale niestety poszczególne stany podejmują decyzje. Wraca do węgla, bo mocno inwestują w AI - a to jest bardzo energochłonne. Generalnie to produkując większość poza granicami własnego kraju smrodzą pośrednio u podwykonawców. Kokosy robią na nowoczesnych technologiach i zbrojeniówce. Opec - z tego żyją, więc nie piłują gałęzi na której siedzą. Jeśli Stany ponownie odpalą górnictwo - to nasze kopalnie mogą się pakować. Trump zapowiedział ekspansję węgla na cały świat, co pociągnie spadek cen, które i tak są niskie, a nasze kopalnie są na granicy rentowności. USA może wbić gwóźdź do trumny naszego górnictwa. Udział elektrowni węglowych w produkcji prądu w USA spadł w ciągu 25 lat z 50 do 20%. Zamknięto 770 elektrowni węglowych a zatrudnienie w górnictwie zredukowano o połowę w czasie ostatniej dekady. Każdy kraj chce być niezależny energetycznie ograniczając import do minimum. My niestety w dużej mierze musimy importować surowce, albo bazować na naszym coraz droższym w wydobyciu węglu. Niezbędne jest OZE oraz atom. Węglowe trzeba zredukować do optymalnego minimum - oczywiście niech będą aby dywersyfikować dostawy z różnych źródeł energii elektrycznej. W końcu mamy węgiel, drogi, ale jest nasz, na miejscu. pozdro
  21. Dzisiaj
  22. Jprdl.... Czyli mamy conajmniej 4 typy hybryd: a) mikrohybrydy (prąd jedynie do elementów pomocniczych) typu rozrusznik; b) mild-hybrydy - prąd wspomaga jazdę ale sam na prundzie nie pojedzie; c) "zwykłe" hybrydy - jedzie na obu silnikach oraz na samym prądzie (ale krótko oraz wolno) a z gniazdka się nie ładuje; d) plug-in - jedzie na obu silnikach i ładuje się z gniazdka. Oprócz tego klasyczne elektryki czyli tylko na prąd.
  23. No chyba, że ktoś ma jeszcze umowę na starych zasadach, gdzie Zakład Energetyczny pobiera haracz 20% energii wprowadzonej do sieci z tytułu jej magazynowania. Pytanie jak długo takie umowy będą obowiązywać.
  24. Cześć Żeby korzystać z fotowoltaiki do ładowania samochodu to trzeba mieć, albo duży magazyn, albo drugi samochód, bo jak już wrócisz do domu po południu to PV nie działa. Popularność Priusa wśród taksówkarzy wynika z niskiej awaryjności tego modelu, co jest spowodowane prostą konstrukcją. USA wycofuje się z układów o środowisku, bo tego chcą wyborcy Trumpa. Pewnie zostaniemy zmuszeni do kupowania elektryków, bo po prostu innych samochodów nowych nie będzie za powiedzmy 10 lat. pozdro
  25. Jan

    Trochę humoru

    nasz kandydat
  26. Typów napędów hybrydowych jest w tej chwili chyba więcej niż marek samochodów.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...