Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. No właśnie. Ludzi trzeba zmusić żeby przestali jeździć dieslami z Euro 0. Nie ma innej opcji. Działa tylko zmuszenia. I dlatego SCT będą super, jak w końcu to zacznie działać.
  3. Czyli kupiłeś fotowoltaikę i rozliczanie na nowych zasadach? Nie przeliczyłeś wszystkiego przed i teraz klniesz.
  4. A jak z utratą wartości takiego chińczyka po kilku latach 😀. Moja Ravka 6 lat temu kosztowała 139k PLN. Przez pięć lat wartość auta do ubezpieczenia oscylowała wokół tej ceny. W maju tego roku wartość 6 letniego auta lekko spadła i do ubezpieczenia było to 110k PLN. Przez sześć lat utrzymanie auta, to koszt paliwa, przeglądów i ubezpieczenia. Czy to samo da się powiedzieć o tych chińczykach za 6 lat? Mam wątpliwości, to co przepłacę przy zakupie, odzyskam przy odsprzedaży.
  5. A tutaj akurat mamy odmienne zdanie. Ja jestem za samostanowieniem mieszkańców, jak ich miasto ma wyglądać. Przepisy nie są restrykcyjne. Komunikacja zbiorowa działa dobrze. Codziennie przejeżdżam koło P&R który stoi pusty, bo każdy wali samochodem w centrum. Pasuje żeby mieszkańcy, którzy w dużej mierze utrzymują miasto płacąc w nim podatki jeździli komunikacją zbiorową, żeby przyjezdnym nie korkować miasta. Obecne przepisy nie są rygorystyczne. Eliminują tylko stare trupy. Jak kogoś nie stać na samochód, to trzeba się przesiać na komunikację zbiorową. W Krakowie akurat jest nowoczesna. Swego czasu była akcja w magistracie, pracujesz w Krakowie, zostaw część podatku w Krakowie. Bez odzewu. Wszyscy chcą korzystać, ale nikt nie chce płacić. Mieszkam w centrum i połowa blach to KWI, KWA etc. a miejsce doskonale skomunikowane. pozdro
  6. Bo chińskie są najtańsze. Na pewno cena jest dobrze skorelowana z tym co oferują. pzdr.
  7. To troszkę ściema - w uk ładowarki są wszędzie .. w dowolnej ilości ...od wielu wielu lat - Ryszard Lwie Serce już konia ładował...czy jakoś tak;)
  8. Czaję i chińczyk plug in i tak jest tańszy od pełnej hybrydy toyoty o co najmniej 40 tyś oferując dużo bogatsze wyposażenie.
  9. Dzisiaj
  10. Damian - to jest różnica w cenie między hybrydą a hybrydą plug in w obrębie tego samego modelu w tym samym wyposażeniu. Czaisz? pozdro
  11. Dokładnie to mam na myśli własna foto nie jest w stanie naładować popołudniu auta. Może zrobimy konkurs dla tych co mają fotowoltaikę na nowych zasadach czy komuś zmniejszyły się rachunki? Ja płacę prawie tyle samo co bez paneli i i biorę udział w tym konkursie co pisałem wyżej 🤪
  12. Andrzej Mama mojej chrześnicy kupiła elektryka (czeka na odbiór). Pojechała z mężem do salonu z zamiarem zakupu samochodu, małego stricte do jazdy miejskiej. Elektryk nie był brany pod uwagę. Ale się zmieniło (samochód na firmę męża), bo w BMW (X1) pierwsza wpłata to 40 tysi - 35 tysi oddają z jakiegoś gównianego programu, wynajem na 2 lata i 900 miesięcznie opłat - nic Cię nie interesuje. Bateria 50kW w sam raz do jeżdzenia po mieście. Nie mają fotowoltaika, bo im się nie opłaca montować. Na 2 lata i do zwrotu. Czemu taka decyzja? Z prozaicznego powodu. Dziewczyna pracuje w centrum, w sadzie i od przyszłego roku zamykają ich parking sądowy, bo będą budować wielopoziomowy, wszędzie strefa płatnego parkowania. Codziennie dojeżdża z Wieliczki. Razem z chrześnicą, która chodzi tuż obok do szkoły. Na czas budowy ma parkowanie za free w strefię, szybszy dojazd oraz powrót, bo może korzystać z buispasów. Generalnie to elektryki dają darmo do użytkowania. Drugi przykład skrajnie odmienny, jeden z naszych podwykonawców jest elektrofonem, a raczej był bo mu przeszło. Ułożył życie wg. ładowania samochodu 😉. To o czym pisał Jurek samochody Kurwa trzeba być idiotą. Chłop nie ma możliwości ładowania w domu, bo ma tylko 220 i jak twierdzi to z gniazdka naładuje za noc góra na 100km, a bateria na 500. Jazda bez klimy i innych ekstrasów, bo szkoda prądu. Praca wyglądała do niedawna tak, że z 2x w tygodniu jeździł do Kauflanda, gdzie była darmowa ładowarka i siedział w kawiarni robiąc jakąś robotę "biurową" przez całą dniówkę. Jak mógł to ładował wie u klientów. Niestety Kaufland zamknął darmową ładowarkę i teraz beczy. Robi teraz u nas halę, chciał się w międzyczasie ładować. Za chuja nie ma szans. Se wyprowadzi kabel na parking założy licznik, to może, jak nie to niech spierdala na drzewo. U nas nie ma szans pod firmą, bo mamy rampy załadowcze. Nikt nie będzie za nim gonił, żeby przestawił samochód. pozdro
  13. Z tego co wiem do do żadnej hybydy nie ma dopłat tylko na pełne elektryki
  14. Napisałem ładuje z fotowoltaiki mając na myśli, że ją ma we własnym domu. Ładuje z gniazdka. Nie wiem czy ładowanie za noc wystarczy. Ja z fotowoltaiki jestem zadowolony. Bez baterii. Syn zainstalował z magazynem energii. Zobaczymy.
  15. Mam znajomego specjalistę od foto i magazynów, wszystko mi przeliczył i bez ogródek powiedział że do końca życia mi się to nie zwróci a za 10 lat zacznie się pierdolić i kasę trzeba ponownie wyłożyć. Jedyny sens ma auto konsumpcja , w momencie produkcji zużywać wszystko.Jeśli ktoś myśli że naladuje z tego auto to niech o tym zapomni. Ale można brać udział w konkursie najgłupiej wydanych pieniądze w życiu.
  16. Damian - jest jedno ale, jak pisał Witek, potężna dopłata, chyba wycofali higlandera ze sprzedaży, ale np w CRV GR różnica to 50 000 pln - w Higlanderze pewnie było więcej. Jeżdżąc mało - jest średni sens takiej dopłaty. Trzeba to przeliczyć i realnie ocenić. pozdro
  17. Wracając popołudniu z pracy nigdy nie naładujesz bateri z fotowoltaiki nawet latem. Najtaniej jest ładować z gniazdka. Magazyny energii nigdy nie zwrócą kilkudziesięciu tysięcy włożonych w inwestycję. FOTOWOLTAIKA I MAGAZYNY ENERGII TO JEST JEDNO WIELKIE OSZUSTWO KTÓRE SIĘ NAM WCISKA !!!
  18. Czytałem jak genialni okazali się urzędnicy w UK. Były tam dopłaty do hybryd plug in dzięki czemu były tańsze od benzynowych. Wszyscy je kupowali i jak pokazały późniejsze badania ponad 90% użytkowników nigdy ich nie ładowała. 😁 Niektórzy nawet nie wiedzieli, że mogą to robić a większość nie miała gdzie. Genialna elektryfikacja i ekologia
  19. Nie jeżdżę hybrydą, ale wielu znajomych tak. Wszyscy je chwalą. Dwóch ma MHEV, reszta HEV, przeważnie Toyoty. Nie znam nikogo z PHEV. Dlaczego PHEV pomimo wielu pozornych zalet ma istotne wady dobrze tłumaczą poniżej. Elektryka ma jedna znajoma. Kia do jazdy po mieście. Ładuje własną fotowoltaiką. Narazie zadowolona. Będzie mniej, gdy zechce go sprzedać. https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/porownanie-hybryd-hev-i-phev-co-kupic-i-dlaczego/n6fwtht
  20. Jeśli hybryda to tylko plug in najtańszy środek transportu dla tych którzy mogą ładować w domu, w mieście jeździ prawie zawsze na prądzie chyba że mocniej wciśniesz gaz to spalinowy się włączy, ruszanie zawsze na elektryku zasięg zacny. Tym czym jeździłem to system nigdy nie pozwala rozładować bateria poniżej 20%
  21. Nie tylko. Każdą strefę wykluczającą starsze samochody i pozwalającą wjeżdżać najnowszym. Warszawa już "cieszy" się takim rozwiązaniem .
  22. Autko nosi na tylnej klapie dumny napis Hybrid. Ma z Mild Hybrid dużo wspólnego. Odzyskuje energię podczas zwalniania i potrafi dopalić mocą silnik spalinowy zmniejszając zużycie paliwa. Oczywiście Start-Stop działa z większą kulturą.
  23. Masz na myśli SCT ruszającą np. w Krakowie? pozdro
  24. Tak, te wypowiedzi także podzielam w pełni. pozdro
  25. Jurek, ja widuje tylko te standardowe, czyli Multiplę po Japońsku. pozdro
  26. A to już od dawno znany tryb żeglowania w rozwiniętej formie, ale chyba nie ma nic wspólnego z hybrydą. Tylko tyle, że pomaga przy tym wszechobecny system start stop do spółki z akumulatorem. To oczywiście walka o normy i tworzenie bzdur. Pewnie jakieś funkcje życiowe samochodu są podtrzymywane przez baterię, bo byś się zabił. pozdro
  27. Najnowszy Prius jest moim zdaniem bardzo wysmakowany estetyczne ale 2stówki to chyba nie jest dziś konkurencyjne .
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...