Skocz do zawartości

Ustawienie siły wypięcia Salomon Z12 Speed


piobo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem po kupnie nowych - używanych nart Salomon 24 Mustang z wiązaniami Z12 Speed, o które notabene pytałem w innym temacie. Narty, choć z sezonu 2013 to są jak nowe, mają za sobą kilka, może kilkanaście zjazdów. Jeszcze nie serwisowane, struktura fabryczna, smar w wiązaniach itp. To tak gwoli informacji

 

I tak, jak co roku i każde narty które posiadałem/posiadam oddałem do znanego serwisu w Łodzi na diagnostykę wiązań na Jet Bond.

I tu zrodziły się moje wątpliwości, a mianowicie, według danych wpisanych do komputera Jet Bond siła wypięcia powinna być 6,4 din. Po regulacji tył jest ustawiony na 6,5 din, a przód 9 din !!! Oba wiązania jednakowo. Serwisant na moje pytanie czy tak może/powinno być stwierdził, że jest ok i że przednie wypięcia maja bardziej miękkie sprężyny.

Nigdy z taką rozbieżnością się jeszcze nie spotkałem, co najwyżej 0,2 - 0,3 dziesiąte

 

I tu moje pytania do Was:

- czy ktoś spotkał się z taką rozbieżnością?

- czy faktycznie serwisant ma rację?

- czy jest jakiś sposób aby w domowych warunkach sprawdzić czy wiązania prawidłowo wypinają?

- czy raczej nie ma się czego obawiać? 

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź prawidłowe ustawienie długości skorupy buta.


Ustawiałem, ale serwisant jeszcze poprawiał. Buty są nówki - jeszcze dziewicze tak więc tutaj chyba bym nie szukał nieprawidłowości

Połóż nartę na dywanie i rwij buta na boki się dowiesz. ;)
Rozbieżność jest spora.


Rozumiem, że mam założyć buty, wpiąć się i siłą nóg próbować się wypiąć? A jaki prawidłowy efekt powinien być? Powinienem się wypiąć z wiązań, czy być na pograniczu wypięcia?

Aaa, jest jeszcze jedno ale, nie mam dywanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po kupnie nowych - używanych nart Salomon 24 Mustang z wiązaniami Z12 Speed, o które notabene pytałem w innym temacie. Narty, choć z sezonu 2013 to są jak nowe, mają za sobą kilka, może kilkanaście zjazdów. Jeszcze nie serwisowane, struktura fabryczna, smar w wiązaniach itp. To tak gwoli informacji

 

I tak, jak co roku i każde narty które posiadałem/posiadam oddałem do znanego serwisu w Łodzi na diagnostykę wiązań na Jet Bond.

I tu zrodziły się moje wątpliwości, a mianowicie, według danych wpisanych do komputera Jet Bond siła wypięcia powinna być 6,4 din. Po regulacji tył jest ustawiony na 6,5 din, a przód 9 din !!! Oba wiązania jednakowo. Serwisant na moje pytanie czy tak może/powinno być stwierdził, że jest ok i że przednie wypięcia maja bardziej miękkie sprężyny.

Nigdy z taką rozbieżnością się jeszcze nie spotkałem, co najwyżej 0,2 - 0,3 dziesiąte

 

I tu moje pytania do Was:

- czy ktoś spotkał się z taką rozbieżnością?

- czy faktycznie serwisant ma rację?

- czy jest jakiś sposób aby w domowych warunkach sprawdzić czy wiązania prawidłowo wypinają?

- czy raczej nie ma się czego obawiać? 

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

Pozdrawiam 

Co jest napisane na certyfikacie, ktory pewnie dostałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest napisane na certyfikacie, ktory pewnie dostałeś??


Jaki certyfikat? Nic takiego nie mam.
Pisałem, że kupiłem nowe-używane narty. Pisząc nowe miałem na myśli drugie, kolejne narty, dla mnie nowe, ale jednak są używane.
Co do certyfikatu, powinien taki być? Jeśli tak, to skontaktuję się ze sprzedającym i zapytam, narty kupował w sklepie Salomona więc powinien coś takiego mieć
Swoją drogą dwa razy kupowałem nowe narty Blizzarda i takiego certyfikatu nie miałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałem, ale serwisant jeszcze poprawiał. Buty są nówki - jeszcze dziewicze tak więc tutaj chyba bym nie szukał nieprawidłowości


Rozumiem, że mam założyć buty, wpiąć się i siłą nóg próbować się wypiąć? A jaki prawidłowy efekt powinien być? Powinienem się wypiąć z wiązań, czy być na pograniczu wypięcia?

Aaa, jest jeszcze jedno ale, nie mam dywanu

możesz wykonać zdjęcie znacznika z tyłu po wpięciu buta w wiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki certyfikat? Nic takiego nie mam.
Pisałem, że kupiłem nowe-używane narty. Pisząc nowe miałem na myśli drugie, kolejne narty, dla mnie nowe, ale jednak są używane.
Co do certyfikatu, powinien taki być? Jeśli tak, to skontaktuję się ze sprzedającym i zapytam, narty kupował w sklepie Salomona więc powinien coś takiego mieć
Swoją drogą dwa razy kupowałem nowe narty Blizzarda i takiego certyfikatu nie miałem

Jak się ustawia wiązania to klient powinien dostać certyfikat z którego wynika dla kogo,  dla jakiego buta wykonano regulację i jakie są jej efekty.

Z tego co piszesz wynika, że żle wykonano regulację lub wiązanie jest niesprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ustawia wiązania to klient powinien dostać certyfikat z którego wynika dla kogo,  dla jakiego buta wykonano regulację i jakie są jej efekty.

Z tego co piszesz wynika, że żle wykonano regulację lub wiązanie jest niesprawne.

Otrzymal ktos w/w certyfikat?

Ja takich narciarzy nie znam.

Sile wypinania ustawiam sobie sam, bo ona jest dla mnie w roznych

warunkach snieznach inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymal ktos w/w certyfikat?

Ja takich narciarzy nie znam.

Sile wypinania ustawiam sobie sam, bo ona jest dla mnie w roznych

warunkach snieznach inna.

Ustawiasz siłę napięcia sprężyny we wiązaniu. Jaka jest siła wypięcia  to już zupełnie inna sprawa i od tego są maszyny a nie śrubokręt. Ja dostałem  kwit z maszyny. Kwit z parkingu tez dostaje. Producent wiązań wydaje tz. instrukcje serwisowe i określa jak powinien taki serwis przebiegać, kiedy zakwalifikować wiązanie jako niesprawne itd.

Poprawne ustawienie wiązania kosztuje grosze w porównaniu z kosztami kontuzji. Czy w Berlinie serwisy nie dają certyfikatów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wykonać zdjęcie znacznika z tyłu po wpięciu buta w wiązanie?


Oczywiście, dzisiaj albo jutro wieczorem, jak odbiorę narty z serwisu (tuning krawędzi)
Domniemam, że chodzi o skalę din?

Jak się ustawia wiązania to klient powinien dostać certyfikat z którego wynika dla kogo,  dla jakiego buta wykonano regulację i jakie są jej efekty.
Z tego co piszesz wynika, że żle wykonano regulację lub wiązanie jest niesprawne.


Sorki, ale nie kapnąłem się, że o to chodzi. Nie dostałem. Od kilku lat tam ustawiam wiązania i nigdy czegoś takiego nie dawali.
Sugerujesz kolego, że wiązania mogą być niesprawne, ale oba tak samo?
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to wyznacznik prawidłowo wykonanej regulacji, niemniej jednak nigdy, przez kilka lat nie miałem żadnych problemów, nastawy zawsze były ok, wypinały kiedy trzeba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, dzisiaj albo jutro wieczorem, jak odbiorę narty z serwisu (tuning krawędzi)
Domniemam, że chodzi o skalę din?


Sorki, ale nie kapnąłem się, że o to chodzi. Nie dostałem. Od kilku lat tam ustawiam wiązania i nigdy czegoś takiego nie dawali.
Sugerujesz kolego, że wiązania mogą być niesprawne, ale oba tak samo?
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to wyznacznik prawidłowo wykonanej regulacji, niemniej jednak nigdy, przez kilka lat nie miałem żadnych problemów, nastawy zawsze były ok, wypinały kiedy trzeba

Jeżeli nastawienie prawidłowej siły wypięcia wymaga przestawienia napięcia sprężyny z pozycji początkowej 6,5 do poz 9, czyli o 2,5 to trochę za dużo Przyjmuje się max +- 2. Najprościej zweryfikować to w innym serwisie na innej maszynie. Napisz jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz siłę napięcia sprężyny we wiązaniu. Jaka jest siła wypięcia  to już zupełnie inna sprawa i od tego są maszyny a nie śrubokręt. Ja dostałem  kwit z maszyny. Kwit z parkingu tez dostaje. Producent wiązań wydaje tz. instrukcje serwisowe i określa jak powinien taki serwis przebiegać, kiedy zakwalifikować wiązanie jako niesprawne itd.

Poprawne ustawienie wiązania kosztuje grosze w porównaniu z kosztami kontuzji. Czy w Berlinie serwisy nie dają certyfikatów???

Bardzo chętnie popatrzę na znacznik na dupce tego wiązanie zanim o berlińskich certyfikatach .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nastawienie prawidłowej siły wypięcia wymaga przestawienia napięcia sprężyny z pozycji początkowej 6,5 do poz 9, czyli o 2,5 to trochę za dużo Przyjmuje się max +- 2. Najprościej zweryfikować to w innym serwisie na innej maszynie. Napisz jak wyszło.


Zrobię jak piszesz, tyko musze podzwonić jaki serwis w Łodzi ma jeszcze Jet Bond'a
Póki co dzwoniłem do Salomona. Mam opisać problem i oni prześlą to do techników
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię jak piszesz, tyko musze podzwonić jaki serwis w Łodzi ma jeszcze Jet Bond'a
Póki co dzwoniłem do Salomona. Mam opisać problem i oni prześlą to do techników

Poproś serwis o kwit na którym będzie opisane: wiązanie, but, wyznaczona początkowa nastawa sprężyn i końcowe nastawy uzyskane na maszynie. To będzie podstawa do dyskusji z Salomonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być tak:
 
Podawałem dopuszczalny zakres regulacji +- 2 podziałki skali, tak jest u Markera, Salomon może mieć swoje nieco inne normy.


No to wygląda na to, że u mnie jest tak samo, a przynajmniej bardzo podobnie. Nie wiem tylko czy ten "ząbek" wystaje na połowie tego wycięcia
Gdy bym wiedział, że o ten elemnt chodzi, to bardziej bym się skupił na nim przy robieniu fotek.
Czy w tym wiązaniu podlega to regulacji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście nr 6 poprosiłem Cię o zobrazowanie problemu, które zdjęcie jest z zapiętym butem i pokazuje znacznik w dupce? (tak by było coś widać jeszcze przy okazji?)


Na każdym z tych zdjęć jest wpięty but, zrobiłem takie zdjęcia ponieważ nie do końca wiem o jaką "dupkę" chodzi.
Jeśli chodzi o tą która jest przedstawiona na obrazku w poście nr 20, to postaram się zrobić foty z każdej jej strony
Jeśli natomiast chodzi koledze o inną "dupkę" to proszę nakierować mnie nieświadomego
I jeszcze gdzie znajduje się ten znacznik, bo ja tam nic nie widziałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym z tych zdjęć jest wpięty but, zrobiłem takie zdjęcia ponieważ nie do końca wiem o jaką "dupkę" chodzi.
Jeśli chodzi o tą która jest przedstawiona na obrazku w poście nr 20, to postaram się zrobić foty z każdej jej strony
Jeśli natomiast chodzi koledze o inną "dupkę" to proszę nakierować mnie nieświadomego
I jeszcze gdzie znajduje się ten znacznik, bo ja tam nic nie widziałem

Dupka to tył wiązania z naciskiem na jej koniec czyli miejsce gdzie z obudowy wychodzi znacznik prawidłowego dopasowania buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...