Skocz do zawartości

Proszę o ocenę i wskazówki.


Buc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koniec lutego byłem w Szczyrku i nakręciłem 2 filmiki ( telefonem ). ( pojawiam się od 15 s. :D Jaki jest cel tej " wstawki" ? Co mam poprawić ? Od czego mam zacząć ? Co robię najgorzej i czy cokolwiek robie poprawnie ? Dzięki pozdrawiam Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć To sie nazywa: "nadlatują". Pozycja dośc wysoka (i OK) lekkie odchylenie (i to nie OK na stromszym będą schody). Ręce zdecydowanie zbyt szeroko i na boki - dlatego nadlatują. Straj sie ręce prowadzic przed sobą, lekko ugiete w łokciach tak aby przy wzroku zwróconym przedz siebie dłonie trzymająće kijki łapały się w pole widzenia. Ręce powinny troche "pociągnąć" górę do przodu i to juz będzie postęp. Pozdrawiam serdecznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie, najpierw plusy, bo moim zdaniem są. - starasz się inicjować skręt, i prowadzić go, tylko nogami, bez angażowania góry, to dobrze, choć proponuję wydłużyć łuk i starać się wchodzić w skręt przed dojazdem do linii spadku stoku, powinno Ci się to już niedługo udać bo, tu drugi plus: - stosujesz kontrbalans, czyli złamanie sylwetki w pasie, to zapewnia trzymanie krawędzi a gdy połączysz to jeszcze z wyraźniejszą kontrakcją, czyli skręceniem linii barków w stronę uniesionych krawędzi skrętu, to będzie OK. Minusy: A frame, walcz z tym, staraj się prowadzić obie golenie równolegle - w skręt wchodź wyraźnie kładąc wewnętrzną nartę na jej dostokową krawędź poprzez przechylenie stopy ( niektórzy piszą kolana ) na stok, wtedy noga odstokowa zrobi to samo automatycznie, bo zyska miejsce, bonusem jest tu równe krawędziowanie obu nart, to ważne. Wykrok jak najmniejszy. Tak jak przedmówca zaznacza problemem jest odchylenie - świadomie zaczynaj każdy zjazd przyjmując bardziej ofensywne wychylenie w przód, osiągniesz to cofając stopy z nartami pod sobą, do tyłu, to sprawi że biodra znajdą się tam gdzie powinny być, nad butami a nie za nimi, pierwsza klatka ze stopki, ujęcie z boku, to prawidłowa pozycja startowa. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straj sie ręce prowadzic przed sobą, lekko ugiete w łokciach tak aby przy wzroku zwróconym przedz siebie dłonie trzymająće kijki łapały się w pole widzenia. Ręce powinny troche "pociągnąć" górę do przodu i to juz będzie postęp.

I tak też zrobię:] Ręce- jasne, przyjąłem;) 1. Natomiast A frame? A czy moje nogi X mają też na to wpływ ? 2. Pochylenie do przodu, bardziej ofensywne. Jak startuje to tak jest ale potem w miare nabierania prędkości jakoś mnie do tyłu ciągnie. A jak daje do przodu, zdarza mi się, że mocno mi zakrawędziuje narta ( wydaje mi się, że to narta zewnętrzna w zakręcie ) wjeżdża na drugą i... gleba :D. 3. Barki ?

..czyli skręceniem linii barków w stronę uniesionych krawędzi skrętu...

Nie do końca rozumiem. Tułów ma być nieruchomy ( staram się), ale barkami mam skręcać ? W stronę następnego skrętu ? ps. teraz w szczyrku było bardzo twardo i bardzo się obawiałem upadku, bo mógł być bolesny ;/ Pozdro Kamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Natomiast A frame? A czy moje nogi X mają też na to wpływ ? 2. Pochylenie do przodu, bardziej ofensywne. Jak startuje to tak jest ale potem w miare nabierania prędkości jakoś mnie do tyłu ciągnie. A jak daje do przodu, zdarza mi się, że mocno mi zakrawędziuje narta ( wydaje mi się, że to narta zewnętrzna w zakręcie ) wjeżdża na drugą i... gleba :D. 3. Barki ? Nie do końca rozumiem. Tułów ma być nieruchomy ( staram się), ale barkami mam skręcać ? W stronę następnego skrętu ? Kamil

ad.1 jeśli masz nogi w kształcie X, to tak, to może mieć wpływ na generowanie A - frame. To się niweluje za pomocą modyfikacji butów. ad.2 panowanie nad balansem przód/tył to niełatwa sprawa, przychodzi z czasem i nabytym doświadczeniem, są sposoby (ćwiczenia) by to opanować ale za pomoca klawiatury trudno to zademonstrować:D ad.3 tułów ma być stabilny, jak najbardziej. Skręty są generowane poprzez przechylenie nart na krawędzie, dalej już narty same wycinają łuk, góra ciała ( od pasa ) nie powinna być angażowana w inicjację skrętu ( rotacja ) bo to uniemożliwia trzymanie krawędzi. Sztuka polega na koordynacji dół/góra - stopy/kolana przechylamy na stok a górę tułowia od stoku dla kompensacji > to jest kontbalans, do kontrbalansu dodajemy > kontrakcję czyli skręcamy nieco barki w stronę zewnętrznych ( uniesionych ) krawędzi skrętu, ten ruch gwarantuje że piętki nart nie wejdą w ześlizg. Trybisz ? Jak mawia moja pociecha:) Jeśli nie to pytaj dalej. Ufff;) ...Pochylenie do przodu, bardziej ofensywne. Jak startuje to tak jest ale potem w miare nabierania prędkości jakoś mnie do tyłu ciągnie. A jak daje do przodu, zdarza mi się, że mocno mi zakrawędziuje narta ( wydaje mi się, że to narta zewnętrzna w zakręcie ) wjeżdża na drugą i... gleba ... OK, dobry narciarz ciągle "recentruje" swój balas przód/tył, jest na to czas i miejsce zawsze, ale najlepiej robić to w momencie zmiany krawędzi, sztuczka polega na cofnięciu obu stóp pod sobą do tyłu. Kończąc skręt dociążasz tyły nart, to może zaburzyć balans i spowodować odchylenie, trik polega na tym by natychmiast to zniwelować, teraz, gdy następuje zmiana krawędzi, narty są "lekkie", na ciało nie działają siły i można łatwo cofnąć stopy "recentrując" pozycję.

Użytkownik Lobo edytował ten post 07 marzec 2012 - 20:20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jazda się podoba. Dajesz narcie jechać , ona płynie po śniegu. Ja nazywam taką jazdę , że jest wykonana z optymalną krawędzią. Miękki masz kontakt nart ze sniegiem, płynnie poglębiasz uklad. Jest tylko zła praca rękoma. Nie widzę tu odchylenia na tyłach (na filmie tylko jeden moment). Wystarczy abyś w tej pozycji zmienił ułożenie rąk. Łokcie bliżej tułowia, przedramiona bardziej opadające w dół. Nie mogą być w położeniu "stracha na wroble". Ponadto ręce mają zmieniać swoje połozenie wraz z tułowiem. Cały czas podczas skrętu wspomagają tułów. A-fram nie jest elementem stałym (we wszystkich skrętach), jest to wynik braku zrównoważenia w niektórych skrętach. To zniknie. Tak trzymaj , zwiększaj czas pozostawania w łuku. Tu będziesz musiał wytrzymać układ, dłuższe obciążenie dolnej narty. W takim skrecie pojawią się nowe problemy. Napisz o nich. Dla tych , którzy maja wątpliwosci co do moich uwag (dotyczących miękkiego prowadzenia nart po śniegu) zapraszam do porównania dwóch filmikow : i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. kontrakcję czyli skręcamy nieco barki w stronę zewnętrznych ( uniesionych ) krawędzi skrętu, ten ruch gwarantuje że piętki nart nie wejdą w ześlizg. Trybisz ?

Trybie;) Trybienie zobrazuje tak: Jak otworzycie powyższy link to po prawej stronie w miniaturkach ( 2 i 6 od góry ) innych filmów chyba jest właśnie ta rotacja, o której tu mówimy, tak ??:confused:

Nie mogą być w położeniu "stracha na wroble"

Nie będą więcej ;) Często mam wrażenie, że na tak dużo na raz rzeczy muszę uważać ( oczywiście jak zjeżdżam ;) )

Dla tych , którzy maja wątpliwości co do moich uwag (dotyczących miękkiego prowadzenia nart po śniegu) zapraszam do porównania dwóch filmikow : i

Chcesz powiedzieć, że ja prowadzę je bardziej miękko niż narciarz na 1 filmiku ?:rolleyes: Pozdro K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że ja prowadzę je bardziej miękko niż narciarz na 1 filmiku ?

Dokładnie.. Zanim zaczniesz

Jak otworzycie powyższy link to po prawej stronie w miniaturkach ( 2 i 6 od góry ) innych filmów

uczyć sie takiego ukladu , zacznij od rąk. Potem będzie łatwiej. Tak ja bym Ciebie uczył gdybyśmy byli na stoku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 jeśli masz nogi w kształcie X, to tak, to może mieć wpływ na generowanie A - frame. To się niweluje za pomocą modyfikacji butów.

Czyli powinienem przestawić buty do mych nóg ? Dobrze mi się jeździ, więc zastanawiam się czy muszę i czy cokolwiek mi to da ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli powinienem przestawić buty do mych nóg ? Dobrze mi się jeździ, więc zastanawiam się czy muszę i czy cokolwiek mi to da ?

Najpierw trzeba przeprowadzić prosty test na stoku, potem, jeśli okaże się to konieczne przerobić buty. Nie wiem gdzie i kto w Polsce robi takie usługi, być może Windsport w Krakowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kanting w butach, to nie o tym mówimy ?

Tak, to kanting ale nie ten polegający na takim ustawieniu mankietu buta by odpowiadał kształtowi goleni. Prawdziwy kanting to planowanie ( frezowanie ) podeszwy buta w płaszczyżnie poprzecznej lub zamocowanie do podeszwy podkładek kątowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...