Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
214 odpowiedzi w tym temacie

#41 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 13:29

Cześć

Tak 9x3. Tak zdaję sobie z tego sprawę ale jeżdżę dalej bo skoro i tak mam wymieniać... Ty bardziej, że może czekać mnie również wymiana przodu a to już większy wydatek, choć jeżdżę głównie na dużej tarczy więc zużycie jest relatywnie mniejsze.

Pozdrowienia

 

Ale możesz wymienić samą patelnię ? 

 

9x3 to był świetny napęd ! Wspominam z rozrzewnieniem. 2x to chora wydumka a 1x drogi :/

Poczytaj o rotacji łańcuchów. Nawet nie z oszczędności czy skąpstwa ale dla zasady po co wyrzucać dobre. A wtedy i można kasetę XT kupić - lżejsza, na pająkach, ma wymienne koronki i nie niszczy tak bębenka a posłuży 2-3 razy dłużej jak rotujesz.



#42 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9407 postów
  • Na forum od: 09.2006
3657
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 09 lipiec 2019 - 13:33

zamiast zmieniac naped - kup nowy rower.....chociaz . nie wiem ile lat ma Twoj "stary"..  zmiana na Eagle tez kosztuje....nie wiem, czyw w "starym" masz dropper : ale jak policzysz koszt "usprawnien"  to moze sie okazac, ze nowy jest ...tanszy...

 

zupelnie off - "od zawsze" porownuje rowery do nart w sensie odmian, niezliczonych kategorii itp - ale wydaje sie, ze na obecnym etapie roznice miedzy roznymi rowerami sa wieksze niz w nartach..


  • wkg podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#43 Bruner79

Bruner79

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1874 postów
  • Na forum od: 11.2009
753
  • Umiejętności: 3
  • Nysa

Napisano 09 lipiec 2019 - 13:33

Obecnie eksploruje górki ale na pieszo 🙂 po powrocie napisze o kosztach serwisu fulla🙂 @Koval serwis amora raz na sezon chyba ze częstsza orka to szybciej 🙂
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No pain no gain ...

 


#44 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 14:01

Ma 3 lata. Ja mowie o sztywniaku, mi dropper nie potrzebny. Wolalbym zostac przy tej ramie, Zreszta ja w wiekszosci jestem miedzy rozmiarami - potrzebuje htt 620. Z nowymi tez nie jest slodko... Zwykle slabe kola, hamulce...

#45 Jack Danielsky

Jack Danielsky

    Użytkownik

  • Pip
  • 60 postów
  • Na forum od: 01.2015
40
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 lipiec 2019 - 14:01

zupelnie off - "od zawsze" porownuje rowery do nart w sensie odmian, niezliczonych kategorii itp - ale wydaje sie, ze na obecnym etapie roznice miedzy roznymi rowerami sa wieksze niz w nartach..

 

oczywiście .. nowoczesny rower ma sporo elementów, które realnie wpływają na jazdę, nawet amatorską .. to zupełnie inny świat niż narty ..

 

PS  eagle nie jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego nawet jeśli ktoś chciałby zapłacić za taki upgrade, no i rowery seryjnie w niego wyposażone to zapewne 6k PLN w górę



#46 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 14:06

Doskonalych rozwiazan to nie ma. No, moze 3x choc nieco ciezsze

#47 Jack Danielsky

Jack Danielsky

    Użytkownik

  • Pip
  • 60 postów
  • Na forum od: 01.2015
40
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 lipiec 2019 - 14:11

są, tylko trzeba wiedzieć co jest do czego :-)



#48 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 14:14

Akademickie rozważania :)

#49 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 13171 postów
  • Na forum od: 11.2007
8052
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 15:56

Ale możesz wymienić samą patelnię ? 

 

9x3 to był świetny napęd ! Wspominam z rozrzewnieniem. 2x to chora wydumka a 1x drogi :/

Poczytaj o rotacji łańcuchów. Nawet nie z oszczędności czy skąpstwa ale dla zasady po co wyrzucać dobre. A wtedy i można kasetę XT kupić - lżejsza, na pająkach, ma wymienne koronki i nie niszczy tak bębenka a posłuży 2-3 razy dłużej jak rotujesz.

Cześć

Dzięki ale nie zamierzam nic grzebać - nie chce mi się. Waga nie ma dla mnie znaczenia żadnego. A przede wszystkim nie mam pojęcia co to jest np. "bębenek" czy "kaseta na pająkach" i (przepraszam) w ogóle mnie to nie interesuje.

Jeździ i się nie psuje - wystarczy.

To wszystko to klasyczne akademickie rozważania - jak napisałeś.

Pozdrowienia



#50 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2615 postów
  • Na forum od: 01.2017
967
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 09 lipiec 2019 - 16:00

Obecnie eksploruje górki ale na pieszo 🙂 po powrocie napisze o kosztach serwisu fulla🙂 @Koval serwis amora raz na sezon chyba ze częstsza orka to szybciej 🙂
7a16a94c77aa8f791b42972fc6a4f322.jpgc9cde98e65d0920457b655da94438f01.jpg560b56209b9944bb20fafbd8abf6a9ca.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Co to za górki?

#51 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 09 lipiec 2019 - 16:32

 

Kto to widział żeby jeździć na rowerze i jeszcze z sakwą. Jako dziecko jeździło się na Ukrainie pod ramą, co miało swoje dobre strony, bo rzyć nie uwierała :). W plecaku przewozi się butelki bezpieczniej ;). https://youtu.be/3fyhwjDXkNY

 

Sakwa to był dobry wybór, z plackiem bym się męczył. Jedynie wziąłbym dwie sakwy dla równomiernego obciążenia a nie tylko z  lewej strony. Butelka była zamocowana luzem na bagażniku.

 

 

Piotr to jest jak z nartami,objezdzenia,doświadczenia się nie oszuka pojezdzisz trochę i będzie frajda z 'muld' kamieni.
Nie ma co demonizowac sprzętu, tak naprawdę do rekreacji liczą się głównie dobre hamulce bo nie usztywnia się tak rąk na zjazdach,większe koło ma zdecydowanie znaczenie,opona 2.1 wystarczy,jakiś amortyzator z przodu i wszystko można jeździć.Dobrany dobrze rozmiar ramy! i waga-ale tu już cena leci w górę.
Z 80% może więcej osób ściga się w maratonach na HT i wszystko się zjeżdża i podjeżdża.
To odcinek z dzisiejszej wycieczki rower ht koło 27.5 x2.1 daje radę, w Beskidach takie odcinki to normalka.

 

Frajdy już trochę było, pomimo sporych trudności.

Co do hamulców, miałem jakieś "zwykłe" V-brake i były wystarczające. Przedniego nie używałem. Ale ja jestem lekki i jeżdżę wolno. Teren też nie był górski.

To że się da na HT to wiem, ale nie widzę sensu się męczyć.  Mnie full lepiej pasowałby nawet na asfalcie, bo tam gdzie równo to jeździć nie będę (boję się samochodów) a na bocznych wiejskich drogach to jest więcej dziur niż asfaltu. Ścigać się z nikim nie zamierzam, więc szybkość roweru jest bez znaczenia.

Odcinki były niewiele lepsze a jechałem na 28x1,6mm. Chciałbym co najmniej 26x2,4 a najlepiej 26x2,8.

 

 

Jeździsz na slalomkach w puchu, to i na wąskiej oponie, dobrze, że nie kolarce, po piachu, z pozdrowieniami:-)

 

Na slalomkach mam "ciut" większego skilla ;)

 

 

Żałujesz ?

Na rowerze o dobranej ramie, opona 2.0 - 2.1 z tyłu i 2.25-2.35 z przodu, niskie ciśnienie i wygodnym siodełku byłoby super : )

 

Nie żałuję. Raczej był to pierwszy krok by zacząć jeździć :)

Czemu z tyłu węższe?

Co do siodełka, miałem takie średnio twarde i wolałbym bardziej miękkie.

 

 

Najciekawsze jest jakie masz wnioski z tej wycieczki i co dalej ?

 

Zrobię osobne podsumowanie, ale ogólnie, moje wcześniejsze teoretyczne rozważania raczej się potwierdzają.

 

 

na fejsie ogłoszenie nadal wisi
https://allegro.pl/o...cube-8271227086

 

 

Dzięki za linka, ale to jednak nie dla mnie. Będę szukał raczej geometrii trail/enduro i rozmiar 17 cali.

 

 

Jedno co mi się zdecydowanie nie podoba to gówniane koła systemowe Mavica.

 

Co to są koła systemowe? Czy do ramy z takimi kołami, można założyć inne?

 

 

oczywiście, w sklepach nie ma 26, ale jest dość duży rynek wtórny,

nie każdy chce lub może wydać 2000€ na rower full,

a używki 26 można znaleźć tanio,

np. opony są bez problemu dostępne nadal w 26

 

gdzie nie spojrzę na lepszego rajdera, to Minnion DH, to jakiś monopol w emtb ? :-)

 

 

Jeszcze nie wiem jaki rower, ale wiem już jakie opony ;)

 

https://r2-bike.com/...axxTerra-TR-EXO

 

 

Recenzja  wersji dual compound (tej gorszej???):

 

https://singletrackw...ii-2-8in-tyres/

 

 

 

Z szacunkiem dla Waszej wiedzy i doświadczenia ale jedziecie po bandzie Panowie. Ja jeżdżę na rowerze stale (przez ostanie 17 dni przejeździłem ponad 700km) i nie wiem w ogóle o czym piszecie. Śpiochu opisał PIERWSZE doświadczenie z rowerem.

Jeżeli zamierzasz dalej/więcej jeździć Piotrze kup sobie jakiś w miarę porządny rower i jeździj. Ja mam prosty model Scotta Aspect:

post-157736-0-37738500-1562658642_thumb.

zamieszczam zdjęcie bo nie znam się na nazwach i typach. Pierwszy stoi rower żony a drugi mój - identyczne modele tylko żony na 26 a mój na 27,5, choć jak widać geometria ramy nieco inna.

 

Chłopaki dobrze piszą. Celuje w rower terenowy, gdzie można jeździć w wyprostowanej pozycji.

Takiego jak Twój nie chcę. Leżąca geometria i sportowe siodełko - to nie dla mnie.

Jedyna istotna zaleta to cena, bo obawiam się że nie będzie mnie stać na sensowny rower.

 

 

Mi też się trochę nie chce bawić z tymi łańcuchami dlatego od razu kupuję komplet - kasetę XT i trzy łańcuchy. A że zawsze sobie mówię, że za następną zmianą napędu przejdę na Eagle-a to już muszę rotować :D

 

Jaki napęd 1x polecacie? Teraz jechałem na napędzie 3x9 i przedniej przerzutki ani razu nie użyłem. Zawsze było ustawione na środkowym kółku.

Mocno te napędy się różnią wagą/wytrzymałością?


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#52 Jack Danielsky

Jack Danielsky

    Użytkownik

  • Pip
  • 60 postów
  • Na forum od: 01.2015
40
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 lipiec 2019 - 16:58

Jaki napęd 1x polecacie? Teraz jechałem na napędzie 3x9 i przedniej przerzutki ani razu nie użyłem. Zawsze było ustawione na środkowym kółku.

 

Mocno te napędy się różnią wagą/wytrzymałością?

 

 

żaden .. :-) w Twoim przypadku jazda na jednej, środkowej zębatce nie jest powodem do przejścia na napęd x1 ..

o cenie nie wspominając

 

z tego co czytam to zadowoliłby Cię hardtail o nieagresywnej / sportowej geometrii, najlepiej przymierz się w sklepach do kilku producentów, czasem wybór mniejszego rozmiaru "wyprostuje" sylwetkę,

nie zamierzasz się ganiać w zawodach więc szerokie pokrycie/zakres przerzutek też nie powinien być kłopotem - spokojnie możesz zostać przy napędach  x3 (ewent x2), odpuść sobie aluminiowe, powietrzne amory, odpuść sobie dropper ..

wydasz max 3k i mówimy o nowym rowerze,

zainwestuj w trwałe sakwy, kask, koszyki i bidony ..

 


  • mig12345 podziękował za tę wiadomość

#53 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 17:34

Dzięki ale nie zamierzam nic grzebać - nie chce mi się. Waga nie ma dla mnie znaczenia żadnego. A przede wszystkim nie mam pojęcia co to jest np. "bębenek" czy "kaseta na pająkach" i (przepraszam) w ogóle mnie to nie interesuje.

Jeździ i się nie psuje - wystarczy.

 

Oczywiście. Kto bogatemu zabroni :D

 

 

To wszystko to klasyczne akademickie rozważania - jak napisałeś.

 

Nie. Nie wiesz o czym piszę, to nie jesteś w stanie ocenić - więc nie oceniaj. A z życzliwych rad nie musisz korzystać - j/w.



#54 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 09 lipiec 2019 - 17:49

 

żaden .. :-) w Twoim przypadku jazda na jednej, środkowej zębatce nie jest powodem do przejścia na napęd x1 ..

o cenie nie wspominając

 

z tego co czytam to zadowoliłby Cię hardtail o nieagresywnej / sportowej geometrii, najlepiej przymierz się w sklepach do kilku producentów, czasem wybór mniejszego rozmiaru "wyprostuje" sylwetkę,

nie zamierzasz się ganiać w zawodach więc szerokie pokrycie/zakres przerzutek też nie powinien być kłopotem - spokojnie możesz zostać przy napędach  x3 (ewent x2), odpuść sobie aluminiowe, powietrzne amory, odpuść sobie dropper ..

wydasz max 3k i mówimy o nowym rowerze,

zainwestuj w trwałe sakwy, kask, koszyki i bidony ..

 

Dzięki za opinie. Rozumiem, że napęd wziąć dowolny (tańszy) a patrzeć na inne elementy. 1x wolałbym z uwagi na jeden psujący się element mniej.

Są jakieś tanie i  w miarę dobre 1x?

 

Dlaczego polecasz mi HT, jeśli bardzo chciałbym fulla? Z uwagi na drastyczną różnicę w cenie?

 

Na co zwracać uwagę w amortyzatorach oprócz wielkości skoku? Czym charakteryzują się te lepsze a czym te tańsze?

 

Kask już mam (rolkowy - sprawdził się doskonale).

 

https://www.skatepro...ASABEgIbofD_BwE

 

Ochraniacze też się jakieś w domu znajdą. Co do sakw to jeszcze się zastanawiam czy bagażnik będzie na początek niezbędny. Alternatywą jest coś takiego:

 

https://www.hpa-shop...ultralight.html


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#55 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 17:58

 

Nie żałuję. Raczej był to pierwszy krok by zacząć jeździć :)

 

Czemu z tyłu węższe?

 

Dzięki za linka, ale to jednak nie dla mnie. Będę szukał raczej geometrii trail/enduro i rozmiar 17 cali.

 

Co to są koła systemowe? Czy do ramy z takimi kołami, można założyć inne?

 

Jeszcze nie wiem jaki rower, ale wiem już jakie opony ;)

 

https://r2-bike.com/...axxTerra-TR-EXO

 

 

Chłopaki dobrze piszą. Celuje w rower terenowy, gdzie można jeździć w wyprostowanej pozycji.

 

Jedyna istotna zaleta to cena, bo obawiam się że nie będzie mnie stać na sensowny rower.

 

Jaki napęd 1x polecacie? Teraz jechałem na napędzie 3x9 i przedniej przerzutki ani razu nie użyłem. Zawsze było ustawione na środkowym kółku.

Mocno te napędy się różnią wagą/wytrzymałością?

 

No i fajnie ! 

 

Tylne koło jest mocniej dociskane ciężarem rowerzysty więc i generuje większe opory. Uślizg przedniego zaś ma większe konsekwencje, ze szlifem włącznie. Dlatego tylne - napędowe ma zwykle mniej agresywny bieżnik i jest węższe a przednie - prowadzące - bardziej agresywny bieżnik i jest szersze. Także dlatego, że to przednie głównie ryje się w piachu i błocie - tylne idzie już po śladzie.

 

Na początku musisz wiedzieć gdzie chcesz jeździć. Geometria trail a już na pewno enduro to w w góry - na płaskim się umęczysz, ciężej się na tych rowerach jeździ. Trail to taki uniwersalny ale enduro to już trochę jak motocykl bez silnika :D Z kolei XC w górach to słabo - na zjazdach można fiknąc przez kierownicę - ja ostatnio spektakularnie fiknąłem pod Warszawą :D

 

Systemowe to takie, że wszystkie części są od jednego producenta - np. Mavic, Fulcrum. Potem jak coś się popsuje - szprycha, bębenek (to co cyka w tylnym kole bo niektórzy nie wiedzą :D), piasta to nie ma części i taniej kupić całe koło. Oczywiście można założyć inne - rozmiary piast mają kilka ale wciąż standardów.

 

Z tymi Minionami to bym uważał. To opony do ciężkiego Enduro albo DH. Na płaskim (tzn. nie w górach) się umęczysz. Moim zdaniem są znacznie lepsze opony  uniwersalne które i w lesie i na trailach i w górach od czasu do czasu dadzą radę. 

 

Bardzo dobry wybór. Rower "mtb" przerabiasz na crossowy bardzo łatwo a w drugą stronę to nie działa.  ; ) Trzeba szukać rowerów o wysokiej główce i może nieco krótszej ramie (HTT). Ale za krótka rama to zło - powoduje ból pleców !!!

 

Z napędem 1x to uważaj - to dosyć specjalizowany napęd o małej pojemności (szczególnie te tańsze napędy). 3x9 (już niespotykany), 3x10 to najbardziej uniwersalne napędy. Choć jeżeli jesteś lekki to napęd 1x może być dla Ciebie. Pytanie jak szybko zaczniesz myśleć o amatorskich maratonach :D


  • MarioJ podziękował za tę wiadomość

#56 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 18:03

Daj spokój z tą torbą podsiodłową - za wysoko środek ciężkości : ) Kup rower z otworami montażowymi pod bagażnik a zdecyduj potem.

Najlepsze napędy 1x ma oczywiście SRAM 12x (10-50) ale sa drogie, Można też wziąć Shimano 11x 11-46. Przdnia przerzutka to się nie psuje i kosztuje grosze.

 

Shimano ma teraz nowy 12x 10-51 ale nit go chyba jeszcze nie przetestował.

 

Amor to: sztywność, waga, trwałość, serwis. Rox Shox wymiata w mojej opinii, Fox bardzo dobry ale droższy. Suntour sucks.

Najlepszy do XC to Reba ale to już około 1700 PLN - górne golenie alu, dolne magnez, lekki.



#57 Jack Danielsky

Jack Danielsky

    Użytkownik

  • Pip
  • 60 postów
  • Na forum od: 01.2015
40
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 lipiec 2019 - 18:20

Dzięki za opinie. Rozumiem, że napęd wziąć dowolny (tańszy) a patrzeć na inne elementy. 1x wolałbym z uwagi na jeden psujący się element mniej.

Są jakieś tanie i  w miarę dobre 1x?

 

Dlaczego polecasz mi HT, jeśli bardzo chciałbym fulla? Z uwagi na drastyczną różnicę w cenie?

 

Na co zwracać uwagę w amortyzatorach oprócz wielkości skoku? Czym charakteryzują się te lepsze a czym te tańsze?

 

Kask już mam (rolkowy - sprawdził się doskonale).

 

https://www.skatepro...ASABEgIbofD_BwE

 

Ochraniacze też się jakieś w domu znajdą. Co do sakw to jeszcze się zastanawiam czy bagażnik będzie na początek niezbędny. Alternatywą jest coś takiego:

 

https://www.hpa-shop...ultralight.html

 

 

Napęd x3 ie jest zły, ale waży i jest awaryjny, nie występuje tez w lepszych grupach. Napęd x2 nie oznacza, że jest tani, ale już daje szeroki zakres przełożeń (np. w 2x11). Napęd x1 zawsze jest drogi, bo został stworzony do ścigania, a to wymaga odpowiednich podzespołów.

 

Mam wrażenie, że chcesz fulla z wygody, a nie z potrzeby czyli okolic jakie będziesz ujeżdzać. Wierz mi, że wygodę zapewni Ci geometria, siodełko i amortyzator z przodu. Jak nie jezdzisz to kamlotach czy dziurach to tylni amor + konstrukcja ramy tylko Cię obciążą (kg + PLN).

Skok amortyzatora 120 mm też wystarczy do średniowyczynowej jazdy, podobnie jak sprężyna + stal – będzie ważyć, za coś o podobnych parametrach, ale innej konstrukcji (powietrzny + aluminium) po prostu zapłacisz, i nie zauważysz wielkiej różnicy w ich pracy – nie dlatego, że ich nie ma, ale dlatego, że nie zmusisz amora do krańcowego wysiłku .. Zwróć uwagę, żeby ewent. blokada amora była zdalna, z kierownicy.

 

Dalej .. nie w każda ramę (i amora) włożysz dowolną oponę, nie każdy napęd itd

 

Jak we wszystkim trzeba rozróżnić kilka rzeczy, bo nie łączy się gruszek z jabłkami .. w sensownych rowerach też nie łączy sie pewnych elementów .. wg mnie jak napęd x3 to już nie full, jak napęd x1 to nie wygodne siodełko do jazdy nad jezioro, jak duży skok i mała waga amora to nie sakwy itp



#58 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1214 postów
  • Na forum od: 02.2009
715
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 09 lipiec 2019 - 18:32

Nie chcę tu zaczynać dyskusji o napędach bo o nich można bez końca ale dwie uwagi:

 

- Nie ma mniej awaryjnego napędu od legendarnych 3x9, 3x8 i 3x10. Na pierwszych 2 ludzie po kilkadziesiąt tys km robili wymieniając tylko łańcuchy. No, może single :D

- Napęd 1 x 11 Shimano jest tańszy od 2x11 Shimano. Bo to po prostu ten sam tył z tańszym przodem (brak manetki, przerzutki, jednego blatu). Brak mu tylko pojemności. Jeżeli teren stosunkowo mało zróżnicowany lub single to bym brał. 

 

Co do fulla mam takie samo wrażenie - byłbym ostrożny. Waga, cena, koszty eksploatacji no i buja :/



#59 Jack Danielsky

Jack Danielsky

    Użytkownik

  • Pip
  • 60 postów
  • Na forum od: 01.2015
40
  • Umiejętności: 1

Napisano 09 lipiec 2019 - 18:43

Nie chcę tu zaczynać dyskusji o napędach bo o nich można bez końca ale dwie uwagi:

 

- Nie ma mniej awaryjnego napędu od legendarnych 3x9, 3x8 i 3x10. Na pierwszych 2 ludzie po kilkadziesiąt tys km robili wymieniając tylko łańcuchy. No, może single :D

- Napęd 1 x 11 Shimano jest tańszy od 2x11 Shimano. Bo to po prostu ten sam tył z tańszym przodem (brak manetki, przerzutki, jednego blatu). Brak mu tylko pojemności. Jeżeli teren stosunkowo mało zróżnicowany lub single to bym brał. 

 

Co do fulla mam takie samo wrażenie - byłbym ostrożny. Waga, cena, koszty eksploatacji no i buja :/

 

ten sam tył z tańszym przodem ? no nie wiem ..fabryczna grupa x1 będzie droga i nie będzie miała "tego samego tyłu",

przejście z x2 na x1 oznacza inwestycję w przód (zmiana zębatki, korby) i kiepskie zakresy, bo tył będzie mieć za mało przełożeń/zębów

 

PS nie wiem, czy w życiu widziałem fulla objuczonego torbami :-)



#60 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2795 postów
  • Na forum od: 05.2006
1888
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 09 lipiec 2019 - 18:46

 

Mam wrażenie, że chcesz fulla z wygody, a nie z potrzeby czyli okolic jakie będziesz ujeżdzać.

 

Z wygody na pewno bo na ekstremy na razie się nie piszę. Zacznę pewnie od okolic Bielska lub Szczyrku.

 

Problem w tym, że ja lubię kupić od razu sprzęt docelowy i potem go nie zmieniać. Moje pierwsze rolki to wyczynowy model do Freestyle slalom (nawet bez wyjmowanego botka). Nadal na nich jeżdżę i jestem bardzo zadowolony.

 

 

Jak we wszystkim trzeba rozróżnić kilka rzeczy, bo nie łączy się gruszek z jabłkami .. w sensownych rowerach też nie łączy sie pewnych elementów .. wg mnie jak napęd x3 to już nie full, jak napęd x1 to nie wygodne siodełko do jazdy nad jezioro, jak duży skok i mała waga amora to nie sakwy itp

 

Prawie zawsze, potrzebuję tego co nietypowe. Już się przyzwyczaiłem ;)

 

Napęd x3 bym odrzucił z uwagi na wagę i skomplikowanie ale wygodne siodełko znacznie bardziej mi pasuje niż sportowe. Wolę też sakwę/torbę od modnego plecaka i raczej nikt mnie nie przekona by to zmienić. (Ewentualnie sam, w terenie dojdę do takich wniosków).


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych