philologus Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, mam do Was prośbę o porady odnośnie mojej jazdy na nartach oraz mojego syna. Wrzucam filmy z tego roku z wyjazdu do Mayrhofen (nie zwracajcie uwagi na datę filmu, nie była ustawiona w kamerze). Krótka retrospekcja. Jeżdżę 5 (pełnych) sezonów + było kilka okazjonalnych dni. Ok 10 dni na stoku / sezon (ale pierwsze dwa sezony było krócej). W tym sezonie 11 dni i planuje jeszcze jakiś jeden wypad na 3-4 dni. W sumie odbyte 19 godzin z instruktorem (3 godz indywidualne, reszta grupowe, z czego 2x4 godz. to była grupa 2-osobowa). Syn (11 lat) zasadniczo przejeździł tyle samo, co ja, ale dotąd zawsze jeździł na kursach (4 sezony kursu grupowego w Austrii po 5 dni, z racji języka mógł bardziej uczyć się przez podglądanie i naśladowanie) + kilka godzin instruktorskich w PL. Wrzucam również kilka zdjęć (kadry z filmów ze zjazdów) – do dodatkowej oceny postawy. Czy i jeśli tak, to co jest ok? Co jest problemem i nad czym popracować przede wszystkim? Na jakich ćwiczeniach się skupić? Dzięki! Film z mojej jazdy https://youtu.be/l1r9f-ht1rY Film z jazdy syna https://youtu.be/h53qqPh9SDc [PS1. kurcze, nie wiem, jak wstawić film, aby wyświetlał się bezpośrednio w poście PS2. Film z moim udziałem z kamery syna, założona na szelkach na klatce piersiowej, niestety nie zawsze widać wszystko dobrze] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobo Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To wszystko jest jeszcze bardzo "surowe", typowa postawa i jazda początkującego, jeśli masz determinację i czas to mnóstwo pracy przed Tobą. Czy i jeśli tak, to co jest ok Narty równoległe są OK. 2.Co jest problemem i nad czym popracować przede wszystkim? Przede wszystkim postawa, sylwetka, sposób stania na nartach, jesteś mocno usztywniony. U Ciebie góra i dół ciała pracują razem, w przyszłości trzeba będzie skupić się na niezależnej pracy nóg. Skręcasz a raczej zmieniasz kierunek jazdy za pomocą skrętu stóp wspomaganego rotacją całego ciała, prawie brak prowadzenia skrętu po łuku. Gdybym miał pracować z tobą na stoku zacząłbym od ponownego ustawienia sylwetki a potem stopniowo aplikował ćwiczenia prowadzące do niezależnej od góry ciała pracy nóg, dopiero po tym etapie można by było pomyśleć o łagodnej inicjacji skrętu i jego prowadzeniu po dłuższym łuku, już bez szarpaniny. Obniż sylwetkę, rozluźnij plecy i ramiona. Synek już jeździ, wszystko jest na dobrej drodze, trochę jeszcze brak koordynacji i timingu. Nie jestem zwolennikiem takich gwałtownych odciążeń w górę prowadzących do wyprostu, to burzy równowagę i pogarsza trzymanie krawędzi - mniej tego hop, hop, obniżyć sylwetkę, na takim śniegu by zmienić krawędzie wystarczy je ...zmienić czyli "przejść przez niską nogę", to taki żargon ale chyba oddaje idęę. Jeździj za swoim chłopakiem. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 ... Przede wszystkim postawa, sylwetka, sposób stania na nartach, jesteś mocno usztywniony. U Ciebie góra i dół ciała pracują razem, w przyszłości trzeba będzie skupić się na niezależnej pracy nóg. Skręcasz a raczej zmieniasz kierunek jazdy za pomocą skrętu stóp wspomaganego rotacją całego ciała, prawie brak prowadzenia skrętu po łuku. ... Dziękuję za odpowiedź. Determinacja jest. Z czasem już gorzej, ale zamierzam szlifować jazdę. Celowo nie pisałem nic o moich własnych odczuciach z jazdy, a w Twoim opisie jest część tego (i wiele więcej), co sam czuję. Rzeczywiście jestem jakoś spięty i często się na tym łapię. Mam wrażenie, że jest tak, że gdy celowo próbuję przesadnie rozsunąć ręce, aby nie były przyklejone do ciała, to wychodzi jakoś tak sztucznie. To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. W każdym razie 'wypalam' sobie w głowie "Obniż sylwetkę, rozluźnij plecy i ramiona" i będę próbował pracować nogami niezależnie od góry. Synowi też już uwagi przekazałem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... lobo Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 . To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. Potrzeba kontrolowania prędkości to coś oczywistego, jednocześnie oczywistością jest to aby nas po śniegu niosło, szarpanie się z górą i ześlizgi hamujące to zaprzeczenie tego co najfajniejsze na nartach. Wiem że łatwo powiedzieć a trudniej zrobić, ale jeśli przekonasz się że najlepszym sposobem kontrolowania prędkości jest dokręcanie wiraży z jazdą pod stok włącznie, to będziesz "w domu''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Jak pokazano na załączonym obrazku - lepiej zaczynać za młodu. Te same geny, zbliżony tok nauki, ale efekty na filmie już zupełnie różne. Niestety w pewnym wieku człowiek już nie jest tak wygimnastykowany jak kiedyś, a do tego dochodzi usztywnienie, bo z tyłu głowy jest zawsze myśl "co będzie jak się zaraz wysypię na tym stoku". To odnośnie tego co jest możliwe - młody będzie robił naturalny szybki progres, a ojciec ma w porównaniu przerypane, także wszystko przyjdzie wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Jak pokazano na załączonym obrazku - lepiej zaczynać za młodu. ... Niestety w pewnym wieku człowiek już nie jest tak wygimnastykowany jak kiedyś, a do tego dochodzi usztywnienie, bo z tyłu głowy jest zawsze myśl "co będzie jak się zaraz wysypię na tym stoku". Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pytanie do kolego Lobo: Po jaką cholerę kolega ma obniżać sylwetkę skoro jest na etapie nauki podstaw? A może po prostu wystarczy stanąć na nartach naturalnie co? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pozdrowienia Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Film – co poprawić, a co jest możliwie ok? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
lobo Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 . To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. Potrzeba kontrolowania prędkości to coś oczywistego, jednocześnie oczywistością jest to aby nas po śniegu niosło, szarpanie się z górą i ześlizgi hamujące to zaprzeczenie tego co najfajniejsze na nartach. Wiem że łatwo powiedzieć a trudniej zrobić, ale jeśli przekonasz się że najlepszym sposobem kontrolowania prędkości jest dokręcanie wiraży z jazdą pod stok włącznie, to będziesz "w domu''. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... markiz69 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Jak pokazano na załączonym obrazku - lepiej zaczynać za młodu. Te same geny, zbliżony tok nauki, ale efekty na filmie już zupełnie różne. Niestety w pewnym wieku człowiek już nie jest tak wygimnastykowany jak kiedyś, a do tego dochodzi usztywnienie, bo z tyłu głowy jest zawsze myśl "co będzie jak się zaraz wysypię na tym stoku". To odnośnie tego co jest możliwe - młody będzie robił naturalny szybki progres, a ojciec ma w porównaniu przerypane, także wszystko przyjdzie wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Jak pokazano na załączonym obrazku - lepiej zaczynać za młodu. ... Niestety w pewnym wieku człowiek już nie jest tak wygimnastykowany jak kiedyś, a do tego dochodzi usztywnienie, bo z tyłu głowy jest zawsze myśl "co będzie jak się zaraz wysypię na tym stoku". Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pytanie do kolego Lobo: Po jaką cholerę kolega ma obniżać sylwetkę skoro jest na etapie nauki podstaw? A może po prostu wystarczy stanąć na nartach naturalnie co? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pozdrowienia Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Film – co poprawić, a co jest możliwie ok? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
markiz69 Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Jak pokazano na załączonym obrazku - lepiej zaczynać za młodu. Te same geny, zbliżony tok nauki, ale efekty na filmie już zupełnie różne. Niestety w pewnym wieku człowiek już nie jest tak wygimnastykowany jak kiedyś, a do tego dochodzi usztywnienie, bo z tyłu głowy jest zawsze myśl "co będzie jak się zaraz wysypię na tym stoku". To odnośnie tego co jest możliwe - młody będzie robił naturalny szybki progres, a ojciec ma w porównaniu przerypane, także wszystko przyjdzie wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Jak pokazano na załączonym obrazku - lepiej zaczynać za młodu. ... Niestety w pewnym wieku człowiek już nie jest tak wygimnastykowany jak kiedyś, a do tego dochodzi usztywnienie, bo z tyłu głowy jest zawsze myśl "co będzie jak się zaraz wysypię na tym stoku". Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pytanie do kolego Lobo: Po jaką cholerę kolega ma obniżać sylwetkę skoro jest na etapie nauki podstaw? A może po prostu wystarczy stanąć na nartach naturalnie co? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pozdrowienia Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Film – co poprawić, a co jest możliwie ok? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Dokładnie, ta obawa przed wyrypaniem się na większej prędkości jest. Dodatkowo jestem po rekonstrukcji ACL w prawym kolanie, choć tu mi nic nie przeszkadza, wiązadło jest stabilne i noga mocna (siłownia). Mimo wszystko jeszcze trochę lat jeżdżenia przede mną, więc zamierzam pracować nad techniką. Cóż przydałoby się więcej dni na stoku, ale z tym ciężko. Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pytanie do kolego Lobo: Po jaką cholerę kolega ma obniżać sylwetkę skoro jest na etapie nauki podstaw? A może po prostu wystarczy stanąć na nartach naturalnie co? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pozdrowienia Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Film – co poprawić, a co jest możliwie ok? × Posiadasz konto? Zaloguj się Zarejestruj się Przeglądaj Wróć Forum Galeria Administracja Użytkownicy online Ranking Cała aktywność Wróć Cała aktywność Szukaj × Dodaj nową pozycję...
philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć A jaki jest cel nabierania większej prędkości jak się nad nią nie panuje? Pozdrowienia Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Film – co poprawić, a co jest możliwie ok?
Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Cześć, nie ma celu nabierania większej prędkości. Nie widzę, abym o tym pisał. Jest cel kontrolowania zjazdu. pozdrawiam To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów Cała aktywność Strona główna Ski Forum Nauka jazdy Film – co poprawić, a co jest możliwie ok?
philologus Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 To spięcie u mnie wynika też chyba z prędkości, gdy robi się coraz szybciej, to cała sylwetka mi się napina i jednocześnie chcąc kontrolować prędkość są te ześlizgi i rwane skręty. - napisałeś coś takiego, możesz skomentować, bo dla mnie to najpierw nabierasz prędkości a później hamujesz a może po prostu jej nie nabierać. Masz na to jakiś pomysł? Pozdrowienia Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0 Przejdź do listy tematów
Mitek Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Gdy jadę po bardziej wypłaszczonym terenie mam po prostu mniejszą prędkość, niż gdy z wypłaszczenia wjeżdżam w miejsce o większym nachyleniu. Jadę wówczas szybciej, ale nie chcę stale nabierać prędkości bez umiaru, więc staram się ją kontrolować, tak jak umiem, czyli ześlizgi, prostopadłe ustawienie nart do stoku. Cześć Klucz leży więc w tym aby na płaskim jechać wolniej aby uzyskać pełna kontrole nad prędkością i kierunkiem jazdy aby wjeżdżając na stromsze być już na to przygotowanym. Sokoro na stromszym spinasz się to na razie należy jeździć na stokach na których czujesz się swobodnie aby nabrać pewności i doświadczenia. Należy powrócić do technik kątowych aby opanować je w pełni i dopiero wtedy próbować wejść na wyższy poziom. Jak z pozycją: Prawidłowa pozycja na nartach (trening na sucho) Prawidłowa pozycja na nartach jest kluczem do dobrej jazdy. Umożliwia dobre wyważenie, oszczędność energii i jest kluczem do poprawnej techniki. To czy nasza pozycja na nartach jest prawidłowa czy nie możemy sami sprawdzić na sucho (w warunkach domowych) i próbować na sucho dokonać jej korekt i spróbować przyswoić sobie podstawowe odczucia jakie powinny towarzyszyć stabilnemu i dobremu staniu na nartach. Buty powinny wymuszać dobra sylwetkę na sucho a jak są za miękkie, za duże, źle dobrane czy po prostu kiepskie to z tym będzie kłopot. Trzeba zadbać również o odpowiednie ustawienie pochylenie cholewki a w wypadku nie do końca prostych jak u modelki nóg o precyzyjne ustawienie cantingu (nie mylić z castingiem J ) czyli regulacji pochylenia cholewki na boki. Musimy być pewni, ze z butami wszystko jest OK a szczegółów – jeżeli nie jesteśmy tego pewni - poszukajmy w temacie dotyczącym doboru butów. Spróbujmy więc się pobawić przed lustrem: Załóż buty, dopnij je lekko tak jak na początek dnia. Stań w butach w taki sposób aby ciężar ciała był równomiernie rozłożony na całej stopie, nogi lekko ugięte - tak jak wymusza but, golenie mogą być delikatnie oparte o języki ale pamiętaj delikatnie. Podstawa to równomierny rozkład ciężaru na całej powierzchni stopy. Tułów lekko załamany w biodrach. Przedłużenie linii tułowia i goleni powinny tworzyć dwie proste równoległe. Ręce przed sobą, lekko ugięte, trzymane swobodnie, mniej więcej w takiej pozycji aby dłonie trzymające kijki były na granicy zasięgu wzroku gdy ten skierowany jest przed siebie. Nogi rozstawione naturalnie - na szerokość bioder. Zwróć uwagę aby kolana przy ugięciu nie schodziły do wewnątrz - częsta kobieca przypadłość. Wykorzystaj lustro aby kontrolować postawę. Jeżeli wszystko jest OK czujesz że stopy obciążone są prawidłowo i pozycja jest stabilna, spróbuj teraz wykonywać ruch w przód i w tył ale wychodzący tylko ze stawów skokowych. Pozycja pozostaje niezmieniona a Ty powinieneś poczuć że rozkład ciężaru się zmienia. Gdy jest na palcach - wychylenie, gdy na pietach odchylenie. Staraj się na tyle kontrolować ruchy aby buty nie odrywały się od ziemi w żaden sposób. Ten zakres ruchów to zakres bezpieczny w którym pozycja jest prawidłowa i stabilna. Spróbuj obniżać i podwyższać pozycję. Pamiętaj o równomiernym uginaniu stawów skokowych, kolanowych i bioder przy zmianie wysokości pozycji (równoległość linii goleni i tułowia). Pamiętaj o kijkach i sposobie ich trzymania - równolegle, talerzyki parę cm z tyłami wiązań. Pamiętaj o rękach - zawsze z przodu zawsze ugięte. Jeżeli masz z rękami kłopoty i w trakcie jazdy opadają i są prowadzone luźno wzdłuż tułowia to juz jest to pozycja odchylona. Podobnie gdy ręce są prowadzone zbyt szeroko lub gdy łokcie są wysunięte na boki wtedy tułów jest usztywniony. Ręce są bardzo ważne i staraj się nad nimi zawsze panować. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options... Dołącz do dyskusji Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą. Dodaj odpowiedź do tematu... × Wklejono zawartość z formatowaniem. Usuń formatowanie Dozwolonych jest tylko 75 emoji. × Odnośnik został automatycznie osadzony. Przywróć wyświetlanie jako odnośnik × Przywrócono poprzednią zawartość. Wyczyść edytor × Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL. Wstaw grafikę z URL × Komputer Tablet Smartfon Dodaj odpowiedź Udostępnij More sharing options... Obserwujący 0
Rekomendowane odpowiedzi