Skocz do zawartości

Technika - wewnętrzna narta i układ tułowia


piotrek96

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zgadza się, ale jazda na wprost daje mi osobiście przyjemności z jazdy. Skrętem ciętym wytracamy więcej prędkości niż jazdą ześlizgiem, ale za to można pojechać troszkę agresywniej niż ześlizgiem i stracić mniej prędkości. 

Witaj, skręt cięty dobrze wykonany stopniowo zwiększa szybkość, skręt ślizgowy odwrotnie (  zamiatanie piętkami i ew. przekrawędziowanie musi hamować, tak to już jest .. 

Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest piękna demonstracja, jak powinno jeździć się na nartach. Klasyczny śmig w starym wydaniu: http://www.youtube.c...h?v=CXC87FGygSc

Do tego powinno się dążyć. Technikę jazdy skrętem ciętym, powinno stosować się na zawodach. W jeździe rekreacyjnej, śmig z klasycznym ześlizgiem, jest dużo przyjemniejszy. Zarówno dla oka, jak i stawów...

 

Pozdrawiam, radcom

Oba podstawowe rodzaje skrętów jak najbardziej stosuje się w rekreacji, wykorzystując je odpowiednio do warunków. Pełen wachlarz umiejętności ( od skrętów płużnych, poprzez nw, wn, śmigi, cięte długie , krótkie, skoki, sytuacyjne, inne ) daje większą frajdę i bezpieczniejszą jazdę. Po prostu jedziesz i zmieniasz sobie na co tam masz ochotę lub musisz .. pozdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego uważam, że technikę carvingową powinno się przede wszystkim stosować na zawodach. Bo tam gaz jest niezbędny i szybka jazda na krawędzi nie powoduje ogólnego zamieszania na stoku. A na oślich łączkach, po których poruszamy się najczęściej, wystarczy klasyczny śmig z ześlizgiem. 

 

Pozdrawiam, radcom

proszę nie narzucać amatorom, czym mają jeździć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odnawiam znów wątek.

Miałem okazję potrenować z instruktorem jazdę NW (około 4h). Powiedział, że jeżdżę dobrze. Pracuję teraz trochę więcej góra-dół; moje odczucia z jazdy zmieniły się i jazda ześlizgiem na zsiadłym śniegu daje mi więcej radości i satysfakcji niż wcześniej. Ogólnie jeździ mi się super :) Jeżdżę skrętem NW, próbuję równoległym (ciętym i ześlizgiem) oraz śmigiem.

 

Wiem, że powinienem najpierw wrzucić jazdę NW, ale mam tylko nagranie ze śmigu :( Uznałem, że lepiej je przestawić i zapewne na podstawie nagrania coś wyniknie Próbowałem zrobić kilka nagrań z różnych technik, ale niestety nie wyszło. Wkrótce wrzucę udane nagrania z jazdy innymi technikami.

 

Według mnie- kijki- raz używam, raz nie- muszę pilnować, co do reszty- nie wiem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kolejny obiecany filmik- jazda NW (spokojna, bez szaleństw)+ trochę skrętu ciętego na końcu. Mam nadzieję że będzie można coś wyciągnąć na podstawie tego filmiku i poprzedniego. Warunki - dosyć trudne - luźne nasypy cukrowatego śniegu i wychodzący lód i przetarcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy ostatniego filmu.

Wyjscia w gore maja byc szybkie i to robisz, zejscia w dol maja byc na calej dlugosci skretu i dlatego powinny byc wolne.

Robisz je tak samo szybko (zejscia) tz odrzucasz pietki nart, przez co "zrywasz" skret i jedziesz w skos stoku.

Unikaj jazdy w skos stoku to juz nie jest skret narciarski.

Staraj sie zachowac jazde po luku na calej dlugosci jazdy (poza wjazdem do baru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora.

Pierwszy filmik - smig.

Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp.

- rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu

- praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki

- brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na  bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę.

Drugi filmik - skręt NW.

Tu jest raczej słabo.

- Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego.

- Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart

- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu

- skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie

- brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty  a warunki idealne.

- narty prowadzone są zbyt płasko

- rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie

 

Tu jest sporo do zrobienia.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

- skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie

....

 

Cześć,

Możesz to spadanie na wewnętrzną dokładniej opisać, co masz na myśli?

Bo po tym co napisałeś powyżej i tutaj http://www.skiforum....tadeo/?p=482693 to nie do końca chyba rozumiem o co w tym wszystkim chodzi :wacko:. Ja u mojej pinii widziałem jazdę na wewnętrznej (z 2013) praktycznie przez większą część skrętu gdzie powinna być na zewnętrznej.  

 

pozdrawiam

robzon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Generalnie z tego co pamiętam to jest o niebo lepiej ale z tym "dobrze" to po prostu poszukaj innego instruktora.

Pierwszy filmik - smig.

Najważniejsze, że to jest śmig! i to już bardzo duży postęp.

- rytm ważne aby był cały czas identyczny i niezmienny to jedna z najważniejszych rzeczy w śmigu

- praca góra dół jest ale brakuje troszkę dynamiki

- brak jazdy po łuku w skręcie - tu pokutuje brak jazdy po łuku w ogóle - patrz film drugi i to co napisał Fredi. W śmigu mamy do czynienie z seria krótkich rytmicznych skrętów a nie wyrzucaniem piętek nart na boki i ześlizgiem. Oczywiście w skrajnych przypadkach to przybiera taką formę śmigu hamującego (na  bardzo stromym stoku na przykład) ale tu w łatwym terenie powinno być tak: wyjście w górę (odciążenie) przekrawędziowanie, obniżanie pozycji - nie zejście w dół tylko obniżanie pozycji w celu dociążenia nart z prowadzeniem ich po łuku - podobnie jak w skręcie długim tylko obniżenie jest szybkie zależne od promienia skrętu jakim chcesz pojechać. Kijek pomaga ale nie jest ważny - to jest akcent i - zwłaszcza w śmigach ciętych raczej nie ma na niego czasu. Ucząc się jednak dobrze jest zwracać uwagę na synchronizację wbicia kijka oraz na to żeby nie zostawał bo deformuje sylwetkę.

Drugi filmik - skręt NW.

Tu jest raczej słabo.

- Brak jazdy po łuku i fazy sterowania skrętem - patrz post Frediego.

- Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart

- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu

- skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie

- brak rytmu skrętu - wykonujesz przypadkowe skręty  a warunki idealne.

- narty prowadzone są zbyt płasko

- rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie

 

Tu jest sporo do zrobienia.

Pozdrowienia

Dzięki wielkie za ocene :)

Mam parę pytań :)

-skrętem steruje poprzez obniżanie sylwetki, poprzez co jeszcze?

- "Skręty robione na dwa i więcej razy - brak świadomosci dociążenia nart" - co to znaczy? nie rozumiem

"- brak panowania nad rozstawem - narty Ci latają po prostu

- skręty prowadzone na obu nartach - spadasz na wewnętrzną praktycznie w każdym skręcie"

Czyli większa część ciężaru na zewnętrznej narcie? "Zewnętrzna narta na być kotwicą, a wewnętrzna kierownicą" coś takiego słyszałem. Czy zastosowanie takiego obciążenia zmniejszy "latanie" nart, czy to kwestia objeżdżenia?

- "rotacja - ciało idzie do wewnątrz skrętu. Zacznij od głowy - nie pochylaj jej do wewnątrz skrętu tylko patrz prze siebie"

Czyli zaawansowany i bardziej poprawny skręt to ten z kontrrotacją? :)

"- narty prowadzone są zbyt płasko"- jak można to poprawić? Próbowałem jechać trochę agresywniej, ale czułem się wtedy niepewnie.

 

Co do instruktora- miałem pewne zastrzeżenia, dlatego to "dobrze" traktowałem z dystansem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...