bocian74 Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Czy to nie Elan Elan Mag 70 z 2010 roku? Te same długości, te samo taliowanie, rdzeń (Comprex) i konstrukcja (Full Power Cap)... PS: Aktualna nazwa to chyba e/Flex 4 red plate Użytkownik bocian74 edytował ten post 10 kwiecień 2013 - 09:44 PS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 10 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Czy to nie Elan Elan Mag 70 z 2010 roku? Te same długości, te samo taliowanie, rdzeń (Comprex) i konstrukcja (Full Power Cap)... PS: Aktualna nazwa to chyba e/Flex 4 red plate Zawsze można porównać długość, taliowanie i budowę nart z różnych firm i czasami się to pokrywa ale jak jest faktycznie to nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocian74 Napisano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Fakt, opieram się na danych z ich strony, które nie sa dostepne wprost, ale admini nie zablokowali do nich dostepu: http://www.erbacher-...ms/en/product/8 W sumie fakt, długości i taliowanie mogą sie pokrywać, ale nazwa technologii rdzenia (Comprex) jest już technologią Elana. Co same w sobie nie jest złe- firmy często robią pewne produkty razem- na przykład Atomic i Salomon w zakresie nart komórkowych, co ktoś napisał na SF jakiś czas temu... Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Test nart Erbacher Carbon Wood. Narty te z wiadomych przyczyn bardzo mnie interesowały co są warte na stoku i nie mogłem się doczekać jazdy na nich. W niedzielę były to drugie narty jakie miałem zapięte na nogach od rana. Pierwsze skręty i pierwsze wrażenia. Narty twarde do tego skręcanie dosyć trudny ale jak już wejdziesz na krawędź to zaczynam je rozumieć. Ciągną w skręcie do samego końca i do tego są bardzo stabilne. Przejście z krawędzi na krawędź jest dosyć wolne.:cool: Cały dzień myślałem o tych nartach i coś mi w nich nie pasowało i wieczorem wymyśliłem. Po rozmowie z serwisantem doszliśmy do wniosku, że musi je przygotować według moich wskazówek. Drugiego dnia ubrałem te narty z samego rana żeby pojeździć na przygotowanym zmrożonym stoku. To był ten sam model nart ale w jeździe różnica była kolosalna. Narty były oczywiście dalej twarde, stabilne w skręcie trzymając na krawędzi do końca ale przechodzenie z krawędzi na krawędź było diametralnie inne od tego z pierwszego dnia. Były po prostu dużo szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze. Oczywiście to nie są narty z grupy SL gdzie skręcanie, błyskawiczne przechodzenie z krawędzi na krawędź jest już kodowane w nartach w fabryce ale narty nabrały zdecydowanej ogłady dzięki interwencji serwisanta. Reasumując narty są nie dla leszczy ale dla narciarzy z charakterem i dużymi umiejętnościami, którzy lubią zasuwać na nartach po przygotowanej trasie. Najlepsza kombinacja to długi, szeroki stok, narty Erbacher plus słuchanie w trakcie jazdy muzyki AC/DC. Efekt końcowy uczta dla nóg i uszu narciarza. Narty Erbacher Carbon Wood. Dane techniczne: -Budowa sandwiczowa. -Długość 173cm -Taliowanie 116-75-103, -R16m Narty dla wysportowanego "VIP"-a. Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Test nart Erbacher Carbon Wood.... Przejście z krawędzi na krawędź jest dosyć wolne.:cool: Cały dzień myślałem o tych nartach i coś mi w nich nie pasowało i wieczorem wymyśliłem. Po rozmowie z serwisantem doszliśmy do wniosku, że musi je przygotować według moich wskazówek. ...To nie są narty dla mnie i na pewno ich nie kupię, ale obawiam się, że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty. Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 http://www.skiforum.pl/attachment.php?attachmentid=38514&d=1366801234To skrót perspektywy (fota z góry) czy narty mają cofniete wiązania? lub wrecz 'środek' narty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 ....że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty. Tadziu ... odpowiedź masz w tym sformułowaniu .... dla narciarzy z charakterem .. inaczej - Narciarz będzie wiedział co zrobić ..... narciarz , będzie narzekał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeusz T Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 ... Po rozmowie z serwisantem doszliśmy do wniosku, że musi je przygotować według moich wskazówek. Drugiego dnia ubrałem te narty z samego rana żeby pojeździć na przygotowanym zmrożonym stoku. To był ten sam model nart ale w jeździe różnica była kolosalna. Narty były oczywiście dalej twarde, stabilne w skręcie trzymając na krawędzi do końca ale przechodzenie z krawędzi na krawędź było diametralnie inne od tego z pierwszego dnia. Były po prostu dużo szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze....Jarku sugerujesz, że Robert w ciągu jednej nocy z narciarza bez charakteru przez małe n przeobraził się w Narciarza z charakterem przez duże N??? Nie wiem dlaczego, ale jestem przekonany, że w Robercie jakieś specjalne przemiany nie zaszły , a odpowiedź jest w pierwszym cytowanym zdaniu Roberta. Gdybym miał kupować te narty, to na pewno nie po to, żeby robić jakieś tuningowe eksperymenty bez pewności, że będą trafne. Skoro Robert już wie jak je przygotować, to chyba nie ma problemu, żeby się tą wiedzą podzielił. W końcu to jego biznes... Przy okazji, jestem zaskoczony, że tuning może tak bardzo zmienić charakterystykę narty, ale wierzę na słowo... Tadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 Tadziu .... gdyby nie był tym przez N to i lat by mu zabrakło, by rozwiązać problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 To nie są narty dla mnie i na pewno ich nie kupię, ale obawiam się, że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty. Tadek To nie było ostrzenie oryginalne z fabryki w tych nartach. Narty na test były przygotowane zbyt agresywnie przez serwisanta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 To skrót perspektywy (fota z góry) czy narty mają cofniete wiązania? lub wrecz 'środek' narty? Wiązania są zamontowane normalnie. To zdjęcie przekłamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 To nie są narty dla mnie i na pewno ich nie kupię, ale obawiam się, że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty. Tadek Narciarz musi umieć dobrze jeździć na krawędzi i lubić charakterystykę takich nart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jark Napisano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 Narty na test były przygotowane zbyt agresywnie przez serwisanta.zbyt agresywnie ... tzn. ? sory Robert - pytam w kontekście tego co pisałeś iż, wolo wchodzą na krawędź ... jak była , a jak została prze ostrzona ? jarek PS. ... tak na marginesie / lubię rozwiązywać problemy a nie się od nich odbijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2013 zbyt agresywnie ... tzn. ? sory Robert - pytam w kontekście tego co pisałeś iż, wolo wchodzą na krawędź ... jak była , a jak została prze ostrzona ? jarek PS. ... tak na marginesie / lubię rozwiązywać problemy a nie się od nich odbijać Długo by opowiadać. Osoba która serwisuje moje narty ma wyrobiony pogląd na temat przygotowywania nart. Często jeździ na zawodach i zdarza się tej osobie zapomnieć, że nie wszystkie narty to GS FIS, SL FIS i nie każdy jest byłym lub obecnym zawodnikiem. Zdarzają się narciarze amatorzy z innymi preferencjami takimi jak np. komfort podczas jazdy na nartach. Nic na temat kątów w tych nartach nie napiszę bo mi nie zdradzi swojego warsztatu.:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Kolejnymi nartami które testowałem to model Erbacher Race SL. Jest to narta z grupy SL w budowie sandwiczowej. Warunki w jakich testowałem te narty to jazda z samego rana po przygotowanym, zmrożonym stoku oraz jazda po południu kiedy stok już był mocno rozjeżdżony. Już po pierwszych skrętach dostajemy informację do naszych nóg, że jest to typowa narta SL z jej wszystkimi zaletami i wadami. Zalety to bardzo dobre prowadzenie się nart na krawędzi. Szybkie i dynamiczne przejście z krawędzi na krawędź. Stabilne prowadzenie się nart w skręcie uzyskano dzięki twardej i sztywnej budowie. Komfort tych nart jak na nartę z grupy SL jest dosyć wysoki czyli nie wyklepie stawów kolanowych. Erbacher Race SL jest to typowa pierwsza sklepowa narta SL z przeznaczeniem dla bardzo dobrze jeżdżących narciarzy, kochających wycinanie pięknych łuków na krawędzi. Narta jest wszechstronna w skrętach czyli śmiało można wycisnąć z niej ciasny skręt oraz bez najmniejszego problemu można pojechać na tej narcie dłuższym łukiem. Wady? Takie jak ma każda narta z grupy SL. Trzeba się sporo na kręcić na nartach SL na stoku ale jak ktoś lubi taką jazdę na nartach to jego sprawa. Dane techniczne nart Erbacher Race SL: -Budowa sandwiczowa z płytami titanalowymi. -Długość 165cm -Taliowanie 114/65,5/100 -R 13m Załączone miniatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazekzg Napisano 1 Maja 2013 Udostępnij Napisano 1 Maja 2013 Pamiętam tę firmę z lat '80 Dizajnersko tam zostały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narciarz70 Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Dla zainteresowanych forowiczów informuję, że we Wrocławiu w sklepie Ski4You przy ul. Kołątaja 27 można zobaczyć narty Erbacher. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.