Skocz do zawartości

czy mogę mieszać smary na gorąco ?


Rekomendowane odpowiedzi

a moze czarny smar molibdenowy Toko? jest on twardy, podkladowy. I do tego moze byc bialy- zakres od 0 do -30 stopni. z tych serwisowych kostek. niektorzy jezdza tylko na czarnym i jest ok. ja nie narzekam a jezdze na Suwalszczyznie, takze sprawdza sie w opisanych warunkach

Nie będę już inwestował w 3-ci smar, zakupiłem właśnie 2 kostki po 250 gram, jak przyszły to się przeraziłem ich wielkością --> starczy mi na co najmniej 5 lat :D Ten smar poprzedni, co mi się skończył, to był właśnie taki uniwersalny od 0 do -30, i generalnie było OK, ale na ostatnim wypadzie na nockę na Czarnym Groniu na tym smarze miałem tak, że na początku stok (przejechany ratrakiem, bo tam ratrakują o godz. 16-18) był mocno zmrożony (w dzień mrozy były, termometr pokazywał -7) i był leciutko przysypany świeżym, nawianym, drobnym śniegiem o konsystencji gipsu - i na tym gipsie narty mi mocno hamowały nawet na orczyku. Po godzinie narciarze rozjeździli i pozamiatali ten gips, i było już OK, ale po następnej godzinie temperatura się podniosła w okolice -1, i na końcówce jeżdżenia narty znowu mi odczuwalnie hamowały, na płaskim trzeba było łyżwować. Dlatego teraz postanowiłem wypróbować smary dedykowane na ciepłe i zimne warunki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Osobiście zdarza mi się mieszać smary np zauważyłem że dodatek w postaci smaru grafitowego lub molibdenowego wtarty w ślizg ze smarem na daną temperaturę nakroplonym na ślizg (całość wygrzana żelazkiem), szczególnie kiedy mamy sztuczne śniegi w znacznym stopniu poprawia wytrzymałość smaru w ślizgu. Podobnie jest z mieszaniem smarów o różnej zawartości dodatków z fluoru jak również smarów na różne temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zdarza mi się mieszać smary np zauważyłem że dodatek w postaci smaru grafitowego lub molibdenowego wtarty w ślizg ze smarem na daną temperaturę nakroplonym na ślizg (całość wygrzana żelazkiem), szczególnie kiedy mamy sztuczne śniegi w znacznym stopniu poprawia wytrzymałość smaru w ślizgu.

Może być grafitowy z Lotosu? Obawiam się jednak ze na moje narty w wstawkami białego slizgu grafit będzie zbyt brudzacy. ..........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...