Godryk
Members-
Liczba zawartości
63 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
1
Godryk's Achievements
-
No to łatwiejsza będzie np 180 sklepówka albo któryś cross turn. Przy gigantce i siedzeniu na tyłach problemem nie jest wyfruniecie spod tyłka tylko inicjacja skrętu. Jak się pożyczy komórki nawet instruktorom to często można zobaczyć obraz ze gość skręca w lewo a narta jedzie w prawo. w Przypadku sklepówki problem maskujemy miększym i szerszym dziobem możemy tez właśnie przytępić czy podciąć dzioby no i przesunąć wiązania do przodu. Kupując za krótkie gigantki z każdym CM tracimy ich zalety i trzeba mieć tez tego świadomość Na dobrze przygotowanych nartach radzą sobie średnio ogarnięte osoby i możne nie wykorzystują potencjalu tych nart do generowania przyspieszenia ale wożą się stabilnie i pewnie po twardych przygotowanych stokach
-
No i tu trzeba zrozumieć charakter danej narty... Sklepowa narta gigantowa.... W odróżnieniu od narty ,, komórkowej,, posiada szerszy i miększy dziób łatwiej inicjuje skręt. W Alpach na długich przygotowanych trasach są to właśnie narty często wykorzystywane do jazdy na cały dzień. Są bardziej wymagające technicznie od slalomek sklepowych ale bez przesady. Lisu powinieneś sobie z nimi poradzić. na rossi master jeździ się wręcz jak na stabilnej slalomce. Podstawowa różnica jest taka ze na upartego można się na nich wozić bez nadmiernego ,,ciśnięcia w nartę czy bezwzględnego dociążania dziobu. Lisu jak sie do nich przyzwyczaisz pojedziesz na nich jak na swojej slalomce tylko z nieporównywalna pewnością. Gigantki komórkowe... To one sa przeznaczone na tyczki i do jazdy sportowej. zainicjowanie skrętu wymaga mocnego dociążania dziobu. Przejscie z krawędzi na krawędź wymaga porządnego odciążenia. Dla faceta branie komórki 176 dla kobiet 55 kg czy dziecka lekko mija się z celem. Owszem łatwiej będzie nam uzyskać promień ale ze względu na ich malą sztywność wzdłużną nie uzyskamy ani trzymania ani jakiejś wybitnej dynamiki. takie sklepowy po prostu będą lepsze. Lisu Co do wyboru gigantki to te Hedy ja jedną z lepszych opcji dostępnych na rynku kupisz bedziez zadowolony. Jeśli masz wątpliwości czy gigantka jest dla ciebie wybierz się na testy czy poszukaj posiadaczy wśród znajomych. Tak jak pisali tutaj moi przedmówcy gigantka jest nartą dość specyficzna a na rynku mamy coraz więcej nart typu Cross Turn pośrednich czy zwał jak zwał. ubierz jedne i drugie i zobaczysz co bardziej ci odpowiada.
-
180 będzie narta bardziej przyjazną łatwiejszą w prowadzeniu ale za to mniej stabilną. 185 jest sztywniejsze będzie lepiej trzymać na twardym stoku ale za to trzeba włożyć więcej siły do jazdy. Różnicy w promieniu nie poczujesz w sztywności i stabilności już tak. Jeśli chodzi o Heda to ważne żebyś wybrał wersje PRO na sztywnej płycie. To na prawdę zmienia bardzo dużo w tych nartach. W kwestii kątów... Standardem w nartach gigantowych jest kont podcięcia na poziomie 0.5 a krawędź boczna 87. jeśli chcesz rasowej gigantki trzymającej na twardym stoku i zamierzasz szkolić sie w jeździe na czystej krawędzi będzie to set dla ciebie. Dajesz do dobrego serwisu maja ja splanować na maszynie i wyostrzyć od piętki aż po sam dziob. Jak zaczniesz mieć problemy z odjeżdżaniem narty do Vki to przytępisz sobie lekko dzioby albo prawidłem podniesiesz sobie ostanie 20 cm przy dziobie na 0.7. Jeśli chodzi o bok to 88 czy 87 to jest niewielka różnica na korzyść 87. Drogi zestaw jest po to żeby lekko złagodzić uprościć zbyt trudna nartę. Robisz podcięcie na 0.7 a nawet 1 stopień ,, nie polecam,,. Bok pozostaje taki sam. Tu często tez tępi się dzioby i piętki nart. Takie narty popuszczają z krawędzi i idą w ześlizg przez co jazda na nich nie wymaga tyle siły poza tym jeśli nie dociążysz przodu przy inicjacji skrętu to ta wersja nie bedzie odjeżdżać w bok ani grzęznąć w śniegu. Takie kąty często sa wybierane przez osoby starsze,ludzi traktujących nartę gigantową jako nartę całodzienna do pokonywaniu kilometrów oraz ludzi którzy oprócz krawędzi wykorzystują gigantki do technik wykorzystujących ześlizg np ,,włoski instruktor,,
-
Head E speed pro 180 albo 185. jak chcesz mieć nartę bardziej stabilną bierz 185. Atomic G9 181 Nordica Doberman GSR 186. Stockli Lasser GS 182. Kastle RX12 GS 183. Rossigniol/Dunastar Master 179. Po krotce to lista gigantek sklepowych które są na prawdę niezłe. Każda ma swój charakter ale ogólnie których byś nie wybrał będziesz zadowolony. Polecanie Chlopowi 80 kg ,, Komórek,, typu head 176 to jest czysta paranoja te narty są stworzone dla lekkich juniorów i kobiet... Narty typu Masters np head RD 183 czy nawet ta juniorka 186 wymagają dobrej techniki . Maja wąski dziób wymagają włożenia siły. Zakup ich skończy się tym ze non stop będziesz szedł do vałki i przechodził na nartę wewnętrzna... Wyjątkiem są właśnie rossi Masters które maja zupełnie inna konstrukcje i jeździ się na nich jak na slalomce. Bierz jedne z tej listy oddaj je na dobry serwis żeby zrobić dobre kąty a narty nie tylko dadzą ci frajdę z jazdy ale nawet pozwolą całkiem sprawnie pojeździć na tyczkach. Na komórkach będziesz się tylko mordował albo pojedziesz jak ,, niektórzy,, co ,, umią,, na narcie o promieniu 25m jadą promieniem 45m...
-
Sztywne buty (120-130) na szeroką stopę - rozmiar 46-47
Godryk odpowiedział kal800 → na temat → Dobór innego sprzętu narciarskiego
Właśnie jest odwrotnie... mm + znajomość geometri i konstrukcji butów danych firm dają możliwość dobranie ich do danej osoby. W butach szczególnie tych twardych nie jest tak że marzy się nam Head czy Lange bo takie ładne to sobie kupimy. Takie decyzje często kończą się właśnie narzekaniem na stoku przez kolejne miesiące czy lata. Chcesz Langa a stopa będzie pod Technice czy Dalbello... Pomiary wiedza i można uniknąć wielu problemów i strat pieniędzy. -
Sztywne buty (120-130) na szeroką stopę - rozmiar 46-47
Godryk odpowiedział kal800 → na temat → Dobór innego sprzętu narciarskiego
Hej Szukasz butów i do tego sztywnych. Żeby ci coś podpowiedzieć potrzebne są chociaż podstawie dane. Długość stopy. nie rozmiar! mierzone na maszynce albo chociaż odrysowane na kartce papieru z w oparciu o ścianę i linijkę.np ,,28.5,, Szerokość stopy. To samo... szeroka to 98mm 102 czy 108mm? mierzysz stopę w najszerszym punkcie albo w jakimś sklepie obuwniczym czy takim z butami narciarskimi. Budowa stopy... masz wysokie czy niskie podbicie. noga w Achillesie jest wąską czy okrągła itd... Szerokość łydki. Masz ją jak gnotek czy tak chudą że pies nie miałby co zjeść. Mając te dane podpowiemy ci na forum w które modele mógłbyś celować a reszta wyjdzie podczas przymiarki w sklepie. -
-
Hej Zrobiłem rozeznanie wśród znajomych i trenerów. Padło na skarpety firmy Lenz. Wszyscy użytkownicy są mega zadowoleni wręcz mówią o zakupie życia. Model pod buty komórkowe się znalazł. No nic. Za jakiś dam znać czy faktycznie warto.
-
KrzysiekK... Dla wyjaśnienia na Forum.... Tak chodzi o buty komórkowe. Są to buty dla zawodników o zupełnie innej budowie niż standardowe sklepówki. Ich botek jest tak cienki że ciężko mówić o izolacji czy ociepleniu takowych butów. Do tego mówimy o kobiecie.... Jest twarda ale warto poszukać rozwiązania by dać jej chodź odrobinę komfortu. Dla czego wogule wspominam o rodzaju butów? Bo są tak dopasowane do nogi że często nie da się w nich jeździć grubych skarpetach narciarskich...
-
Witam Poszukuję pary podgrzewanych skarpet narciarskich dla kobiety. Skarpety będą używane w butach komórkowych... Pytanie do was forumowiczów jakie macie doświadczenie z podgrzewanymi skarpetami, na co zwracać uwagę przy ich zakupie Może macie jakieś modele czy firmy do polecenia. Dzięki i Pozdrawiam
-
Klejenie rozklejonego ślizgu nart.
Godryk odpowiedział Godryk → na temat → Serwis i konserwacja sprzętu
Dzięki za odzew. E maile poszły zobaczymy co uda się zwojować. -
Witam Mam taki problem. W jednej parze moich nart odkleił się ślizg z krawędzią od sidewolla. Jak by rozklejał się przy krawędziach cały spod narty. Moje pytanie do was czy nie znacie może serwisu który bawi się w takie rzeczy i był by w stanie to skleić? Do niedawna to nie był problem bo w szczyrku był ekspert od tego typu spraw ale tragicznie odszedł z tego świata... Pytanie czy znacie kogoś jeszcze na terenie całej polski czy nawet poza nią kto mógłby się tym zająć. Pozdrawiam
-
Peter1 A botka masz na stałe czy wyciągasz?
-
Mig w sportowym bucie który jest dobrze dopasowany cały dzień można jeździć bez odpinania klamer. do tego potrafi być nawet wygodniejszy bo ze względu na sztywność nie ma takich ucisków punktowych, nic się nie odgina, tylko but czuje się zawsze jako całość. Pozostaje kwestia ocieplenia... Żeby nie było w życiu nie namawiam do zakupu buta sportowego. Do codziennej jazdy jak najbardziej wystarczy but typu Race o wysokiej twardości. Bedzie cieplejszy dożo łatwiejszy do dopasowania bez zbędnego certolenia się a i w zawodach w takim można startować i tez spoko.
-
Panowie pójdźcie do jakiegoś bootfitera z prawdziwego zdarzenia weźcie buty typu najwyższy model race sklepowy albo zawodniczy i karzcie mu przeprowadzić procedure wygrzewania... zobaczycie jego skrzywioną minę... Wygrzewać można ale samego botka a grzanie skorupy po całości powoduje zmianę w materiale i buty już nie zachowują się tak jak powinny... Stąd dla zawodników buty się frezuje odbarcza (nagrzewanie punktowe podczerwienią) a dla kogoś kto tam ma buty 90 sklepowe z butkiem w panterkę można zastosować i takie całościowe wygrzewanie. Co do Różnicy miedzy najwyższym butem sklepowym race a komórkowym to są to zupełnie inne konstrukcje. Skorupa buta komórkowego jest zdecydowanie węższa ma gruby łatwy do dopasowania plastik. sztywność w bok, często kąty samego buta też są inne. W butach komórkowych wszytko ustala się ręcznie od klamer po docinanie górnej części buta. Do tego dochodzi botek który jest nieporównywalnie twardszy cienki do tego stopnia ze po prostu stopą czuje się plastik skorupy.
