Skocz do zawartości

MarioJ

Members
  • Liczba zawartości

    2 454
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    11

Ostatnia wygrana MarioJ w dniu 28 Października

Użytkownicy przyznają MarioJ punkty reputacji!

1 obserwujący

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

MarioJ's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • First Post
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

629

Reputacja

  1. MarioJ

    Ku przestrodze

    Wogóle nie bierzesz pod uwagę argumentów, np. tych dotyczących ograniczeń przestrzeni w Kraków city. Napisaliśmy ileś tam treściwych zdań, a Ty swoje: ma być autostrada do rynku. To co piszesz, kwalifikuje Cię jako BETONOWY KLOC nie podlegający żadnej chęci zmiany. Bez odzewu.
  2. MarioJ

    Ku przestrodze

    To się jeszcze dostosuj i wyprowadź się do Dubaju, tam będziesz sobie cały czas jeździł autkiem. Ale dzięki za podesłanie przypadku. Opisz coś więcej o tym Dubaju, gdzie i jak tam się parkuje? Jak wygląda pozyczenie auta? Ja tam się raczej nie wybiorę. Nic ciekawego dla mnie tam nie ma.
  3. MarioJ

    Ku przestrodze

    Przestałem używać wobec Ciebie epitetów. Więc jak jesteś jakimś prezesem to zachowaj podstawową kulturę tutaj i skończ z tymi małostkowymi emocjami.
  4. MarioJ

    Ku przestrodze

    Wszystko się sprowadza do jednej prostej konstatacji: WSZYSTKIE AUTA, które chciałyby wjechać do CITY, NIE ZMIESZCZĄ SIĘ.
  5. MarioJ

    Ku przestrodze

    Czas całkowity cyklu? Tak. Na dużych skrzyżowaniach są przesiadki między liniami. Więc jest też kwestia ile czasu trwa przejście z jednego przystanku na drugi. We Wrocławiu np. przebudowano całkowicie skrzyżowanie Plac Grunwaldzki, aby wszystkie (prawie) przystanki dać na środek, a skrzyżowanie ma teraz kształt elipsy. Na środku są dwa albo trzy perony komunikacji publicznej i pasażer przechodzi między peronami bez chodzenia po pasach dla aut i bez wchodzenia do tunelu. Co dla niego jest krótsze i super komfortowe. Nad peronami są dachy, cała przestrzeń piesza jest osłonięte przed deszczem. Akurat ta przebudowa nie zepsuła bardzo życie samochodom, nie zmniejszono liczby pasów. Porównaj to sobie z przesiadkami tramwajowymi na Rondzie Dmowskiego w Warszawie.
  6. MarioJ

    Ku przestrodze

    To jest całkowicie inna skala niż gdziekolwiek u nas i jak widać inne rozwiązania. Tokio ma 10 mln mieszkańców, a aglomeracja ponad 35 mln. Właśnie niedawno się zastanawiałem jak oni kierują rozwojem miasta, remontami, przebudową ulic, etc.
  7. MarioJ

    Ku przestrodze

    Nie. Jest jeszcze kwestia, ile czasu czeka. Czyli jaki długi jest cykl. Im większe skrzyżowanie, to cykle są dłuższe.
  8. MarioJ

    Ku przestrodze

    Nie, to nie był żart 🙂 Dla pieszego czas przejścia przez skrzyżowanie jest tak samo ważny jak ilość cykli w korku dla kierowcy. Wymaga to więcej pisania, więc może za kilka dni coś Ci napiszę.
  9. MarioJ

    Ku przestrodze

    A żeby nie było że teoretycznie. To przykład mojej podróżny służbowej. Hotel w centrum Szczecina, gdzie poruszałem się wyłącznie pieszo. Przejazd pociągiem Szczecin - Wrocław szczegółowo: Wyjazd ze Szczecina o 7:45 i po 4h10min w domu we Wrocławiu na przedmieściach, czyli jeszcze musiałem przejechać po mieście. Czas zbliżony jakbym jechał autem. Po drodze przesiadki : Poznań (6 minut), Wroclaw Główny (2 minuty), Wrocław Mikołajów i ostatni kawałek tramwajem. Na bieżąco sprawdzałem perony odjazdów w aplikacji KOLEO żeby przesiadka była sprawna. Pociągi o czasie i przesiadki zgodnie z planem. Na Wrocław główny miałem dwie minuty na przesiadkę, tu dworzec znam bardzo dobrze. Pociąg KD odjechał z dwuminutowym opóźnieniem, więc elegancko. Był też następny KD za 15 minut. Taksówkę wziąłem tylko w podróży do Szczecina. Pociąg z Wrocławia miałem o 6 rano, więc już nie chciało mi się telepać tramwajem, wziąłem taxi, 25 minut do głównego.
  10. MarioJ

    Ku przestrodze

    Każde miasto jest inne i szczegółowe rozwiązania są różne. Są też rózne zaszłości. Nie będę się bawił w jakieś szczegółowe Ping-pongi na temat miasta, którego dobrze nie znam. Ja cytowałem ogólne przesłanki, strategię. I to nie są bzdury. Pomyśl, poczytaj, a za rok mi przyznasz rację. 🙂 Dzisiaj masz za dużo negatywnych frustracji w sobie, co widać między wierszami. Trzaskowski ma w planach zwężenie fragmentu Alei Jerozolimskich zgodnie z tą strategią ! Ha ha ha 🙂
  11. MarioJ

    Ku przestrodze

    Popracuj nad sobą, nie dzisiaj, ale np. za tydzień. Człowiek (jako istota biologiczna) ma bardzo duże możliwości dostosowywania się do nowych warunków. Musisz tylko dać sobie szansę i nauczyć się dwóch nowych aplikacji typu: Jakdojade i KOLEO. 🙂 Przemyśl to sobie, popytaj a za miesiąc sprobuj czegoś nowego. Dzisiejszy zbiorkom to zupełnie inny poziom niż PRL. Chociaż zdarzają się jeszcze małe problemy …
  12. MarioJ

    Ku przestrodze

    Ja mam. Chyba niedawno ruszyło nowe połączenie IC Bielsko-Biała-Kraków. Czas to 80 min i jest Pan w centrum Krakowa. Takie połączenie jest co 4h. Komfortowo i z klimatyzacją.
  13. MarioJ

    Ku przestrodze

    Polacy mają raczej krótką pamięć. Też jeździłem autem po Europie i dawniej mnie tam szokowały wąskie uliczki w centrum, brak parkowania na chodnikach, uporządkowane pobocze, parkowanie tylko w miejscach wyznaczonych, problem ze znalezieniem miejsca. Tak teraz jest w Krakowie w centrum po prostu. Bardzo podobnie jak w miastach zachodu. Jest jedna rzeczy którą słabo kopiujemy. Brak dużych parkingów publicznych na obrzeżach centrum z dobrym dojazdem autem z zewnątrz. Oczywiście taki parking ma być płatny. We Wrocławiu w sumie jest trochę takich parkingów, ale one są w samym centrum. A powinny być lekko poza centrum, żeby auta nie korkowały się w tym ścisłym centrum. Zostawiam auto na takim parkingu a dalej idą pieszo lub podjeżdżam tramwajem.
  14. MarioJ

    Ku przestrodze

    Osobiście jestem za egalitaryzmem. Żaden urzędnik nie powinien mieć dostępu do służbowego parkingu. To tylko bym zostawił dla Prezydenta czy Ministra. Urzędnicy mogą mieć dostępne służbowe samochody (na rezerwację) na potrzebę ważnych przejazdów z gośćmi. A Radek Sikorski jeździ rowerem w stolicy do pracy. W Sztokholmie w centrum widziałem na własne oczy ludzi na rowerach w garniturach. W Kielcach jest prezydentka rowerowa, ale jak poczytasz więcej to na pewno stwierdzisz że lewacka. 😉 Zrozum że nie tylko rower jest dostępny, jest też komunikacja publiczna.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...