Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo chińskie są najtańsze. Na pewno cena jest dobrze skorelowana z tym co oferują. pzdr.
  3. To troszkę ściema - w uk ładowarki są wszędzie .. w dowolnej ilości ...od wielu wielu lat - Ryszard Lwie Serce już konia ładował...czy jakoś tak;)
  4. Czaję i chińczyk plug in i tak jest tańszy od pełnej hybrydy toyoty o co najmniej 40 tyś oferując dużo bogatsze wyposażenie.
  5. Damian - to jest różnica w cenie między hybrydą a hybrydą plug in w obrębie tego samego modelu w tym samym wyposażeniu. Czaisz? pozdro
  6. Dokładnie to mam na myśli własna foto nie jest w stanie naładować popołudniu auta. Może zrobimy konkurs dla tych co mają fotowoltaikę na nowych zasadach czy komuś zmniejszyły się rachunki? Ja płacę prawie tyle samo co bez paneli i i biorę udział w tym konkursie co pisałem wyżej 🤪
  7. Andrzej Mama mojej chrześnicy kupiła elektryka (czeka na odbiór). Pojechała z mężem do salonu z zamiarem zakupu samochodu, małego stricte do jazdy miejskiej. Elektryk nie był brany pod uwagę. Ale się zmieniło (samochód na firmę męża), bo w BMW (X1) pierwsza wpłata to 40 tysi - 35 tysi oddają z jakiegoś gównianego programu, wynajem na 2 lata i 900 miesięcznie opłat - nic Cię nie interesuje. Bateria 50kW w sam raz do jeżdzenia po mieście. Nie mają fotowoltaika, bo im się nie opłaca montować. Na 2 lata i do zwrotu. Czemu taka decyzja? Z prozaicznego powodu. Dziewczyna pracuje w centrum, w sadzie i od przyszłego roku zamykają ich parking sądowy, bo będą budować wielopoziomowy, wszędzie strefa płatnego parkowania. Codziennie dojeżdża z Wieliczki. Razem z chrześnicą, która chodzi tuż obok do szkoły. Na czas budowy ma parkowanie za free w strefię, szybszy dojazd oraz powrót, bo może korzystać z buispasów. Generalnie to elektryki dają darmo do użytkowania. Drugi przykład skrajnie odmienny, jeden z naszych podwykonawców jest elektrofonem, a raczej był bo mu przeszło. Ułożył życie wg. ładowania samochodu 😉. To o czym pisał Jurek samochody Kurwa trzeba być idiotą. Chłop nie ma możliwości ładowania w domu, bo ma tylko 220 i jak twierdzi to z gniazdka naładuje za noc góra na 100km, a bateria na 500. Jazda bez klimy i innych ekstrasów, bo szkoda prądu. Praca wyglądała do niedawna tak, że z 2x w tygodniu jeździł do Kauflanda, gdzie była darmowa ładowarka i siedział w kawiarni robiąc jakąś robotę "biurową" przez całą dniówkę. Jak mógł to ładował wie u klientów. Niestety Kaufland zamknął darmową ładowarkę i teraz beczy. Robi teraz u nas halę, chciał się w międzyczasie ładować. Za chuja nie ma szans. Se wyprowadzi kabel na parking założy licznik, to może, jak nie to niech spierdala na drzewo. U nas nie ma szans pod firmą, bo mamy rampy załadowcze. Nikt nie będzie za nim gonił, żeby przestawił samochód. pozdro
  8. Z tego co wiem do do żadnej hybydy nie ma dopłat tylko na pełne elektryki
  9. Napisałem ładuje z fotowoltaiki mając na myśli, że ją ma we własnym domu. Ładuje z gniazdka. Nie wiem czy ładowanie za noc wystarczy. Ja z fotowoltaiki jestem zadowolony. Bez baterii. Syn zainstalował z magazynem energii. Zobaczymy.
  10. Mam znajomego specjalistę od foto i magazynów, wszystko mi przeliczył i bez ogródek powiedział że do końca życia mi się to nie zwróci a za 10 lat zacznie się pierdolić i kasę trzeba ponownie wyłożyć. Jedyny sens ma auto konsumpcja , w momencie produkcji zużywać wszystko.Jeśli ktoś myśli że naladuje z tego auto to niech o tym zapomni. Ale można brać udział w konkursie najgłupiej wydanych pieniądze w życiu.
  11. Damian - jest jedno ale, jak pisał Witek, potężna dopłata, chyba wycofali higlandera ze sprzedaży, ale np w CRV GR różnica to 50 000 pln - w Higlanderze pewnie było więcej. Jeżdżąc mało - jest średni sens takiej dopłaty. Trzeba to przeliczyć i realnie ocenić. pozdro
  12. Wracając popołudniu z pracy nigdy nie naładujesz bateri z fotowoltaiki nawet latem. Najtaniej jest ładować z gniazdka. Magazyny energii nigdy nie zwrócą kilkudziesięciu tysięcy włożonych w inwestycję. FOTOWOLTAIKA I MAGAZYNY ENERGII TO JEST JEDNO WIELKIE OSZUSTWO KTÓRE SIĘ NAM WCISKA !!!
  13. Czytałem jak genialni okazali się urzędnicy w UK. Były tam dopłaty do hybryd plug in dzięki czemu były tańsze od benzynowych. Wszyscy je kupowali i jak pokazały późniejsze badania ponad 90% użytkowników nigdy ich nie ładowała. 😁 Niektórzy nawet nie wiedzieli, że mogą to robić a większość nie miała gdzie. Genialna elektryfikacja i ekologia
  14. Dzisiaj
  15. Nie jeżdżę hybrydą, ale wielu znajomych tak. Wszyscy je chwalą. Dwóch ma MHEV, reszta HEV, przeważnie Toyoty. Nie znam nikogo z PHEV. Dlaczego PHEV pomimo wielu pozornych zalet ma istotne wady dobrze tłumaczą poniżej. Elektryka ma jedna znajoma. Kia do jazdy po mieście. Ładuje własną fotowoltaiką. Narazie zadowolona. Będzie mniej, gdy zechce go sprzedać. https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/porownanie-hybryd-hev-i-phev-co-kupic-i-dlaczego/n6fwtht
  16. Jeśli hybryda to tylko plug in najtańszy środek transportu dla tych którzy mogą ładować w domu, w mieście jeździ prawie zawsze na prądzie chyba że mocniej wciśniesz gaz to spalinowy się włączy, ruszanie zawsze na elektryku zasięg zacny. Tym czym jeździłem to system nigdy nie pozwala rozładować bateria poniżej 20%
  17. Nie tylko. Każdą strefę wykluczającą starsze samochody i pozwalającą wjeżdżać najnowszym. Warszawa już "cieszy" się takim rozwiązaniem .
  18. Autko nosi na tylnej klapie dumny napis Hybrid. Ma z Mild Hybrid dużo wspólnego. Odzyskuje energię podczas zwalniania i potrafi dopalić mocą silnik spalinowy zmniejszając zużycie paliwa. Oczywiście Start-Stop działa z większą kulturą.
  19. Masz na myśli SCT ruszającą np. w Krakowie? pozdro
  20. Tak, te wypowiedzi także podzielam w pełni. pozdro
  21. Jurek, ja widuje tylko te standardowe, czyli Multiplę po Japońsku. pozdro
  22. A to już od dawno znany tryb żeglowania w rozwiniętej formie, ale chyba nie ma nic wspólnego z hybrydą. Tylko tyle, że pomaga przy tym wszechobecny system start stop do spółki z akumulatorem. To oczywiście walka o normy i tworzenie bzdur. Pewnie jakieś funkcje życiowe samochodu są podtrzymywane przez baterię, bo byś się zabił. pozdro
  23. Najnowszy Prius jest moim zdaniem bardzo wysmakowany estetyczne ale 2stówki to chyba nie jest dziś konkurencyjne .
  24. To pełna zgoda i chyba clou motoryzacji. pozdro
  25. Piotrek, póki co to magazyn energii domowy, to można stworzyć na potrzeby niskiego zużycia wieczornego, a nie do ładowania samochodu. Bo póki co to spora inwestycja i dość spore graty. Witek napisał o haraczu pobieranym od energetyki, ja kompletnie się z tym nie zgadzam. To bardzo dobre warunki i niska opłata. Energii elektrycznej nie da wie skutecznie magazynować w takich ilościach, a blackout to niedobór jak i nadmiar prądu w sieci. Energetyka może albo nadmiar sprzedać do ościennych krajów albo "magazynować" w elektrowniach szczytowo-pompowych. Innych możliwości nie ma. Prąd mamy drogi i nikt nie chce go kupować, finał taki, że sprzedają nadmiar poniżej kosztów produkcji, czyli ze stratą. Większość elektrowni nie ma możliwości wyłączenia produkcji, a jedynie minimalną moc produkcyjną. W Krakowie królują Toyoty Corolle na taxi. Priusy to rzadkość, dziwię się, że Toyota nadal te brzydactwa produkuje. Czas tego samochodu juz dawno minął. Swój cel spełnił. Był pionierem w technologii hybrydowej, bo Tojota bała wie przy ewentualnej klapie zaszkodzić ich flagowym modelom. Hybrydy w korpoTaxi jeżdżą na 3 zmiany i praktycznie nie stają. Generalnie to praktycznie chyba 90% taksówek obstawia ta marka. Elektryki należą do rzadkości.
  26. Generalnie to co robi Europa z motoryzacją to jakiś kryminał. Stada biednych ludzi muszą składać się na dopłaty dla bogaczy aby ci taniej mogli wjeżdżać w strefy ograniczonego ruch np. Mercedesem EQS za przynajmniej pół miliona a a biedak tam nie wjedzie bo go na nowe auto nie stać. Na dodatek jakaś banda polityków nazywa to demokracją i ekologią. O rozwoju technologii powinien decydować inżynier i stan tej technologii a nie zryty urzędnik. Samochody elektryczne na dziś są tworem mocno nie doskonałym. Naturalne na dziś powinno być rozwijanie hybryd, jako najdojrzalszej i najlepszej aktualnie technologii i wraz ze wzrostem zasięgów na prądzie przechodzenie na elektryki. Trochę skomplikowana jest sprawa z hybrydami plugin bo wydają się sensowne ale ludzie nie potrafią nimi jeździć. Np. jadąc niektórymi w znaną nam na pamięć trasę powinniśmy i tak ustawić nawigację. Samochód wtedy może inteligentnie mieszać prąd ze spaliną i na dystansie 300-400 km spalić 1L/100km. Jak nie wie gdzie jedziemy słucha ręcznego trybu ustawionego przez kierowcę a ten zwykle wykańcza baterię a potem jedzie na benzynie. Samochód jako przedmiot użytkowy ma służyć człowiekowi a nie odwrotnie.
  27. Pisałem ale zaniemówiła klawiatura z powodu update firmware 🙂 Np. w ramach Mild Hybrid jest kilka rozwiązań. Fiat 500. Zaleca się przy prędkości 30km/h wysprzęglenie i auto gaśnie. Kula się bez napędu. Po dotknięciu sprzęgła silnik się uruchamia. Fiat Grande Panda ( także Mild) rusza na silniku elektrycznym i natychmiast włącza spalinowy. w Porsche 911 hybryda wspomaga tylko turbinę i skrzynię biegów. Spełnia najnowsze normy i dostaje dzięki temu 90 koni. Są jeszcze rozwiązania jak Hond Civic które mają cały czas włączony silnik spalinowy ale tylko do ładowania akumulatora. Cały czas jeżdżą na elektryku. Niezłym dziwadłem jest BMW i3 Range Extender. W zasadzie to pojazd elektryczny z motocyklowym silnikiem spalinowym działającym jako generator ale w awaryjnej sytuacji może jechać tylko na nim. Zwykłe hybrydy potrafią także jeździć w trybach równoległych lub szeregowych.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...