Skocz do zawartości

lancuchy a 4x4


jan koval

Rekomendowane odpowiedzi

napotkalem artykul , ktory doskonale omawia zastosowanie lancuchow w samochodach z 4x4 coraz wiecej ludzi w polsce ma takie pojazdy wiec mysle,ze ten artykul bedzie pomocny http://www.rubicon-t...101/chains.html w sumie autor poleca zakladanie lancuchow na wszystkie kola co powoduje najlepsza przyczepnosc, hamowanie, sterowanie i stabilizacje boczna. zakladanie na tyl tylko zapewnia dobre przyczepnosc, ale hamowanie zdecydowanie gorsze oraz zmiana nad/podsterownosci w zaleznosci od geometrii lancuchow na przod - daje lepsze hamowanie, ale podobne (tylko odwrocone) potencjalne problemy a pod/nad sterownoscia. warto tez otworzyc link do definicji roznych systemow 4x4 (part time, AWD etc)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki ! Broniłem się jak mogłem przed drugą parą żelastwa,ale po obejrzeniu tego materiału,a dokładnie co wyrabia 4Motion,jak tylna oś złapie,jestem na etapie poszukiwania drugiej pary:p pozdrawiam

Zapodaj linka, bo nie mogę znaleźć, a przyznam się że jakoś do tej pory nie mogłem się zmusić nawet do kupna jednego kompletu łańcuchów, a zdarzało się przebijanie przez długie, ponadmetrowe zaspy :) i to na zwykłych zimówkach, ale jak tak sobie myślę co byłoby gdybym się wtedy zatrzymał... (boczna, zawiana droga) to może jednak powinienem się doposażyć. Może dobry instruktaż przemówi mi do rozumu :) (i tak robię postępy bo rozglądam się za składaną saperką). Pozdrawiam marioo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj linka, bo nie mogę znaleźć, a przyznam się że jakoś do tej pory nie mogłem się zmusić nawet do kupna jednego kompletu łańcuchów, a zdarzało się przebijanie przez długie, ponadmetrowe zaspy :) i to na zwykłych zimówkach, ale jak tak sobie myślę co byłoby gdybym się wtedy zatrzymał... (boczna, zawiana droga) to może jednak powinienem się doposażyć. Może dobry instruktaż przemówi mi do rozumu :) (i tak robię postępy bo rozglądam się za składaną saperką). Pozdrawiam marioo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 4Motion 96 % idzie na przód,a 4 % momentu obrotowego na tył. Jak przód puści, to do 90 procent idzie na tył,a jak tył puści,to już po nas i wtedy te łańcuchy na tyłach dają szansę:P,gdy przód na łańcuchach puści.ale proste. Mówimy o masakrycznych podjazdach w ekstremalnych warunkach zimowych chi,chi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 4Motion 96 % idzie na przód,a 4 % momentu obrotowego na tył. Jak przód puści, to do 90 procent idzie na tył,a jak tył puści,to już po nas i wtedy te łańcuchy na tyłach dają szansę:P,gdy przód na łańcuchach puści.ale proste. Mówimy o masakrycznych podjazdach w ekstremalnych warunkach zimowych chi,chi...

no chyba, że mamy blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba, że mamy blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.

Mamy,mamy,ale niestety tylko elektroniczną(EDS). A skoro mieszkasz w Jarnołtówku,to może doradzisz mi,czy wjadę w przypadku ostrej zimy do schroniska pod Biskupią Kopą na tych czterech łańcuchach ? (Pozwolenie będziemy mieć oczywiście)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same steki bzdur ! NIGDY, ale to NIGDY 4MOTION nie przekaże 90 % na tył. Standardowo jest rozdział 90:10, gdy przednia koła dostaną uślizgu 15stopni prędkości kątowej w stosunku do tylnych koł, w akcje wkracza sprzęgło Haldex, które maksymalnie może rozdzielić moment między osiami w stosunku 50:50 - mowa tu o Haldexie IV generacji montowanym w nowych VW.

Sprzedawcy mówili mi o 90(ale często się mylą:D),poczytałem przed chwilą kilka artykułów (np. z Auto Motor Sportu) i w nich też twardo piszą "do 90%",ale może też się mylą,może ja mam już piątej generacji:D,wiesz Czesi ostatnio biją na głowę wszystkie VW(RS,Yeti,Superb...)może Haldexa też podkręcili,ale jak jest 50:50,to też mi starczy,jest już późno,ale jutro dzwonię do Mlada,a bardziej do Kvasin i wycisnę z nich te procenty(prawdziwe). pozdrawiam standardowo jest 96: 4 to pewne, ooooo następni piszą już o 100% http://www.volkswage...technologia/110 , jutro zadzwonię tylko czy dogadam się po czesku

Użytkownik arturoarturo edytował ten post 16 listopad 2010 - 00:42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy,mamy,ale niestety tylko elektroniczną(EDS).

wystarczy elektroniczna

A skoro mieszkasz w Jarnołtówku,to może doradzisz mi,czy wjadę w przypadku ostrej zimy do schroniska pod Biskupią Kopą na tych czterech łańcuchach ? (Pozwolenie będziemy mieć oczywiście)

z doświadczenia powiem Ci, że wystarczy samochód z napędem 4x4 i blokadą tylnego mostu np audi quattro, łańcuchy są zbędne - jak się zawiesisz na podwoziu, to łańcuchy już nie pomogą, a do momentu, gdy masz po czym jechać poradzisz sobie spokojnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

wystarczy elektroniczna z doświadczenia powiem Ci, że wystarczy samochód z napędem 4x4 i blokadą tylnego mostu np audi quattro, łańcuchy są zbędne - jak się zawiesisz na podwoziu, to łańcuchy już nie pomogą, a do momentu, gdy masz po czym jechać poradzisz sobie spokojnie

Właśnie i jak najmniej elektroniki w samochodzie jak ma być używany w cięzkich warunkach. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy elektroniczna z doświadczenia powiem Ci, że wystarczy samochód z napędem 4x4 i blokadą tylnego mostu np audi quattro, łańcuchy są zbędne - jak się zawiesisz na podwoziu, to łańcuchy już nie pomogą, a do momentu, gdy masz po czym jechać poradzisz sobie spokojnie

nie wiedzialem ze audi ma blokade raczej ma spear diff a nie sztywna blokade, ale moge sie mylis znam tylko 2 samochody terenowe majace sztywna blokade 2 osi i centralnego diff- sa to jeep wrangler i merc G class…. oczywiscie najbardziej skuteczny system 4x4 w extremalnych warunkach to taki, w ktorym "na sztywno" zablokowano diff przedniej, tylnej osi ale takze diff pomiedzy nimi a to quatro kilku generacji quattro generation I Used from 1981 to 1987 in Audi Quattro turbo coupé, Audi 80 B2 platform (1978–1987) (Audi 4000 in North American market), Audi 100 C3 platform (1983–1987) (Audi 5000 in North American market). Also, starting from 1984, used on the Volkswagen VW Passat B2 platform (VW Quantum in the US market) where it was known as Syncro. System type: Permanent four-wheel drive. Open centre differential, manually lockable via switch on centre console. ¹ Open rear differential, manually lockable via switch on centre console. ¹ Open front differential, no lock. ¹ - ABS disabled when locked. How does the system perform: When all differentials are unlocked the car will not be able to move if one wheel of front and rear loses traction (is on ice or raised in the air). When center differential locked, the car will not able to move if two opposite front and rear wheels loses traction and one of another's wheels. When rear differential locked the car will not be able to move if two rears and one front wheel loses traction. When both center and rear differential are locked, the car will not be able to move when all four wheels loses traction. [edit]quattro generation II Starting from 1988 on older generation Audi 100 C3 platform and Audi Quattro turbo coupé until the end of their production, and on new generation B3 platform (1989–1992) Audi 80/90 quattro, B4 platform (1992–1995) Audi 80, Audi Coupé quattro, Audi S2, Audi RS2 Avant, C4 platform (1991–1994) Audi 100 quattro, Audi S4, earlier C4 platform (1995) Audi A6/S6. System type: Permanent four-wheel drive. Torsen centre differential, 50:50 'default' split, automatically apportioning up to 75% of torque transfer to either axle. Open rear differential, manually lockable via switch on centre console located next to handbrake. ¹ Open front differential, no lock. ¹ - ABS disabled when locked, automatically unlocks if speed exceeds 25 km/h (16 mph). How does the system perform: When rear differential is manually locked, the car will not be able to move if one front wheel and both rear wheels lose traction altogether. [edit]quattro generation III Used only on the Audi V8 starting from 1988 to 1994. System type: Permanent four-wheel drive. V8 with automatic transmission: Planetary gear centre differential with electronically-controlled multi-plate locking clutch Torsen type 1 differential rear. Open differential front. V8 with manual transmission: Torsen type 1 centre differential. Torsen type 1 rear differential. Open front differential. How does the system perform: In on-road conditions the car will not be able to move if one front and both rear wheels lose traction altogether. Torsen effect with one wheel in the air still applicable to V8 with manual transmission, but will not happen on V8 with automatic transmission because center differential on this model offers 100% locking even when no torque is sensed on the spinning wheel. Manual transmission cars will have a more rear wheel drive feel to it due to torque being maintained to the outside rear wheel while cornering with torque applied, this will allows for better attitude during cornering and power on over-steer is easier to achieve. [edit]quattro generation IV [citation needed] Starting from 1995 on Audi A4 / S4 / RS4 (B5 platform), Audi A6 / S6 / allroad / RS6, Audi A8 / S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as syncro, but by the time it reached US soil, it had been re-christened 4motion. Also used on the Volkswagen Phaeton and Volkswagen Group D platform sister vehicles. The Volkswagen Touareg used 4Xmotion with a separate transmission, PTUs and front axles. The manually locking rear differential from the earlier generations was replaced with a conventional open differential, with "Electronic Differential Lock" (EDL) (which detects wheelspin via ABS road wheel speed sensors, and applies brakes to the one spinning wheel, thus transferring torque via open differential to the opposite wheel which has more traction). EDL works at speeds up to 80 km/h (50 mph) on all quattro models (on non-quattro models: up to 40 km/h (25 mph). System type: Permanent four-wheel drive. Torsen type 1 centre differential, 50:50 'default' split, automatically apportioning up to 75% of torque transfer to either front or rear axle. Open rear differential, Electronic Differential Lock (EDL).[4] Open front differential, Electronic Differential Lock (EDL).[4] [edit]quattro generation V Starting with the B7 Audi RS4 and the manual transmission version of the 2006 B7 Audi S4. It was adopted in the entire S4 lineup in 2007.[1] and become the standard fitment on all quattro Audis with longitudinal engine layout until replaced in the 2010 RS5. System type: Permanent asymmetric four-wheel drive. Torsen type 3 (Type "C") centre differential, 40:60 'default' split front-rear, automatically apportioning up to 70% of torque transfer to the front axle or up to 85% torque to the rear axle. Open rear differential, Electronic Differential Lock (EDL).[4] Open front differential, Electronic Differential Lock (EDL).[4] [edit]Vectoring quattro system Audi's new sport differential, debuted 'torque vectoring' to quattro generation V. The Audi sport differential allowed the dynamic allocation of torque across the rear axle of the debut vehicle: the B8 (2008) S4, and is now an optional addition to all quattro vehicles, which continue to use the 40:60 asymmetric Torsen (Type "C") centre differential. The sport differential replaces the normal open rear differential while the front axle still rely on an open differential with EDL.[4] The torque vectoring rear axle differential is designed & manufactured by Audi and is being offered on Audi A4, A5, A6 and their derivatives (including “RS” models). The "Sport Differential" selectively distributes torque to the rear axle wheels thereby generating a yaw moment, which improves handling and also stabilizes the vehicle when it oversteers or understeers, thereby increasing safety. The sport differential operates by using two superposition ("step up") gears at the differential, which are operated via multi-plate clutches each side of the differential crown wheel. When required by the software (using lateral and longitudinal yaw sensors, the ABS wheel sensors, and a steering wheel sensor), the control software (located in a control unit close to the rear differential), actuates the relevant clutch pack. This has the effect of taking the output shaft drive through the step-up gear to the attached wheel, whilst the other shaft continues to drive its wheel directly (i.e. the clutch pack not actuated). The higher speed output shaft produces increased torque to the wheel, producing a yaw (turning) moment. In normal operation increased torque is delivered to the wheel on the outside of the turn thereby increasing the vehicles turning moment, in other words, its willingness to turn in the Direction required by the steering wheel. [edit]quattro generation VI Audi debuted the 6th generation of quattro in the 2010 RS5. The key change in generation VI is the replacement of the Torsen Type "C" centre differential with an Audi-developed "Crown Gear" differential (see above). The net result of this advance in quattro is the ability of the vehicle electronics to fully manage the vehicle dynamics in all traction situations, whether in cornering, acceleration or braking or in any combination of these. [edit]BorgWarner jezeli sie myle prosze sprostowac……. blokade centralna ma wiele samochodow : jak np mojej zony 4-runner V8 limited……, moj samochod tez…..

Użytkownik jan koval edytował ten post 17 listopad 2010 - 00:32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedzialem ze audi ma blokade raczej ma spear diff a nie sztywna blokade, ale moge sie mylis znam tylko 2 samochody terenowe majace sztywna blokade 2 osi i centralnego diff- sa to jeep wrangler i merc G class…. oczywiscie najbardziej skuteczny system 4x4 w extremalnych warunkach to taki, w ktorym "na sztywno" zablokowano diff przedniej, tylnej osi ale takze diff pomiedzy nimi a to quatro kilku generacji q

pisząc o blokadzie centralnego dyferencjału myślałem o VW touareg'u a temat o Audi, wrzuciłem jako odpowiedź na lekko ironiczne pytanie

A skoro mieszkasz w Jarnołtówku,to może doradzisz mi,czy wjadę w przypadku ostrej zimy do schroniska pod Biskupią Kopą na tych czterech łańcuchach ? (Pozwolenie będziemy mieć oczywiście)

wracając do Audi, to wiem, że wystarczy ta imitacja blokady, bo w terenie poradzi sobie lepiej niż niejedna pseudo terenówka - vitara itp a swoją drogą te stare modele audi (z manualnym włącznikiem blokady koło dźwigni hamulca ręcznego miały chyba pełną blokadę ) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...