Skocz do zawartości

Völkl Winter Tour - Kluszkowce


yoss

Rekomendowane odpowiedzi

Völkl Winter Tour w Kluszkowcach. Pobudka o 6:00, droga sucha, na miejscu jesteśmy 8:40, karnecik i do namiotu.  B)

Punktualnie o 9:00 zabawa ruszyła. Na start poszły narty dla których przede wszystkim przyjechałem, Völkl M5 Mantra.

 

 1.jpg

Długość 177 (innej nie mieli ). Prezentuje się naprawdę zacnie.

2.jpg

 

Zanim opiszę wrażenia, kilka słów o mnie, żeby można było złapać punkt odniesienia. 180 cm, 80 kg, jeżdżę średnio, na co dzień Racetiger Sl, Rossi Experience 88 i Salomon Xdr 84. W tym sezonie pierwszy raz wypuściłem się lekko poza trasę i chyba złapałem zajawkę. J Lubię objeżdżać różne narty, w sezonie jest to średnio 10 par.

Mantra mnie kusiła jako druga narta, stąd chęć przetestowania. Do tej pory najszerzej miałem pod butem Rossi Sky 7 (98mm).

 

Warunki były w miarę. Mimo braku słońca po porannych mgłach zrobiło się zacnie.

3.jpg

Na początku ludzi nie za dużo. Trasy trochę jak na przeznaczenie tych nart, za twarde, później pojawiło się trochę odsypów.

4.jpg

 

Ale ad rem.  :)

Mantra – Kawał narty, ciężar nie zabija. Żeby zacząć jechać potrzebuje sporo prędkości (Kluszkowce nie są najlepszym miejscem do testowania, tak wiem J). Jak już jedzie to jest bardzo stabilnie. W mojej ocenie dość twarda (porównuję do Sky 7 i Experience 88). Zdecydowanie preferuje długi skręt, z natury (szerokość) z krawędzi na krawędź nie jest demonem. Tam gdzie było bardziej miękko, dość szybko poczułem się na niej pewnie. Inicjacja skrętu łatwa, skręt, w mojej ocenie równomierny, chyba to kwestia rozłożenia flexu. Na twardym, zmrożonym, ze wstydem przyznaję się, że Mantra ze mną wygrywa  :( . Mocniej krawędziowana wpada w nieprzyjemne wibracje. Obstawiam, że jest to wina zbyt niskich umiejętności, a po cichu tłumaczę sobie, że nie do tego jest stworzona. Bardzo się cieszę, że ją przetestowałem, wiem, że jeszcze nie dla mnie.

 

Na drugi ogień, poszły RTM 86, z tego sezonu, ale przyszłoroczne, różnią się chyba tylko szatą graficzną. Długość 182 cm.

5.jpg

Ludzi przybyło.

6.jpg

 

RTM – Dwa lata temu, wsiadłem na RTM 84 i rozdziawiłem z wrażenia japę. Minęły dwa lata i mam wrażenie, że świat dogonił Völkla. Dalej doskonała stabilność, mega radocha z jazdy w zrytym śniegu, przyzwoicie szybko z krawędzi na krawędź, ale …

Moje Rosoły lepiej trzymają krawędź na twardym, a moje Salomony zmieniają krawędź o niebo szybciej. Nie zamieniłbym się.  :D

 

Czas na kolejną przyszłoroczną nowość. Deacon 76, w długości 176 cm.

7.jpg

 

Deacon - jak rozumiem, linia ma zastąpić CODE. Fajna narta. Określają ją jako Race’owy All Mountain. Charakterystyka raczej gigantowa (radius 18.3), poszerzona pod butem (76mm). W jeździe kojarzy mi się Supershape’ami. Taki iRally, o dłuższym promieniu skrętu, tylko o równomiernym prowadzeniu skrętu, bez tego (mnie denerwującego) szarpnięcia w Head’ach. I żebym nie został źle zrozumiany, brak szarpnięcia, nie oznacza, że narta nie oddaje. Oddaje, bardzo fajnie, ale w bardziej „cywilizowany” sposób. Fajna, ale bez fajerwerków.

 

I na koniec klasyka. Racetiger Sl. 165 cm.  :P

Kolory mi podeszły.  :rolleyes:  

8.jpg

 

Co tu pisać. Klasa. Chodzi jak stado demonów, szybko, sprawnie, pewnie. Mam dwie refleksje, obie wynikające z porównania z moją Sl-ką. Ja mam rocznik 13/14, ostatni full camber. Jeździłem chyba na wszystkich rocznikach z UVO i mam wrażenie, że przez rocker są jednak odrobinę mniej stabilne. Drugie odczucie to sztywność, mam wrażenie, że ta nowa jest odrobinę miększa od mojej.

Ale radość była.  :D  

 

1.jpg

Nawet jeśli odrobinę kaleczna. ;)

2.jpg

 

Na koniec wygrałem torbę z upominkami Dalbello. (W tym miejscu pozdrawiam Panią prowadzącą całą imprezę, pełna profeska J ).

I w koreczku do Krakowa.

 

THE END.  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twardym, zmrożonym, ze wstydem przyznaję się, że Mantra ze mną wygrywa  :( . Mocniej krawędziowana wpada w nieprzyjemne wibracje. Obstawiam, że jest to wina zbyt niskich umiejętności, a po cichu tłumaczę sobie, że nie do tego jest stworzona. Bardzo się cieszę, że ją przetestowałem, wiem, że jeszcze nie dla mnie.

(...)

Na drugi ogień, poszły RTM 86, z tego sezonu, ale przyszłoroczne, różnią się chyba tylko szatą graficzną. Długość 182 cm.


Zgaduję, że te wibracje, o których piszesz, dotyczą mocniejszego krawędziowania przy skrętach z uślizgiem, a nie czystych ciętych. Takie d-d-d-d-d-d! idące w kolana, a nawet w zęby ;)
Miewałem to samo przy zbyt panicznym, za silnym krawędziowaniu na twardym przy skrętach z uślizgiem - ale to kwestia techniki - Mantry są b. sztywne poprzecznie i dobrze trzymają krawędzie, więc chcąc aby poszły w ześlizg należy je nieco mniej krawędziować.

Na zdjęciu jest RTM 86 z poprzedniego sezonu (2016/17) - na bieżący sezon były drobne zmiany (3D.Glass Construction).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję, że te wibracje, o których piszesz, dotyczą mocniejszego krawędziowania przy skrętach z uślizgiem, a nie czystych ciętych? Takie d-d-d-d-d-d! idące w kolana, a nawet w zęby ;)
Miewałem to samo przy zbyt panicznym, za silnym krawędziowaniu na twardym przy skrętach z uślizgiem - ale to kwestia techniki - Mantry są b. sztywne poprzecznie, więc chcąc aby poszły w ześlizg należy je nieco mniej krawędziować.

Na zdjęciu jest RTM 86 z poprzedniego sezonu (2016/17) - na bieżący sezon były drobne zmiany w konstrukcji.

 

Krawędziowanie - tak :)

RTM - tak (mój błąd, acz konstrukcyjnie wciąż praktycznie to samo ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.horsefeathers.eu/

 

Spodnie  5k, kurtka chyba 10k.

Przed wiatrem fajnie chronią, jeździłem w -22 i było ok (pod spodem wtedy 2 warstwy termiczne).

W +5 trochę ciepło. ;)

Spider czy Descente to to nie jest, ale kosztuje 5x mniej, taka klasa 4F, mniej więcej, może ciut staranniej wykonana.

Kolory mnie przekonały.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.horsefeathers.eu/

 

Spodnie  5k, kurtka chyba 10k.

Przed wiatrem fajnie chronią, jeździłem w -22 i było ok (pod spodem wtedy 2 warstwy termiczne).

W +5 trochę ciepło. ;)

Spider czy Descente to to nie jest, ale kosztuje 5x mniej, taka klasa 4F, mniej więcej, może ciut staranniej wykonana.

Kolory mnie przekonały.  :D

Nareszcie ktos w kolorach innych niz bialo-czerwono-czarne…..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...