Skocz do zawartości

Naprawa (wymiana) klamry - czy jest możliwa i ma sens?


rung

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

W niedzielę przy dopinaniu buta - PRASK - poszła klamra. Wyleciał nit, wygięło się, koniec.

Czy Waszym zdaniem naprawa ma sens i czy jest w ogóle możliwa? Potrzebna byłaby wymiana całej klamry.

Czy ktoś zna miejsce we Wrocławiu, gdzie taka naprawa byłaby możliwa?

Pozdrawiam

 

Marcin

WP_20170320_23_20_49_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

W niedzielę przy dopinaniu buta - PRASK - poszła klamra. Wyleciał nit, wygięło się, koniec.

Czy Waszym zdaniem naprawa ma sens i czy jest w ogóle możliwa? Potrzebna byłaby wymiana całej klamry.

Czy ktoś zna miejsce we Wrocławiu, gdzie taka naprawa byłaby możliwa?

Pozdrawiam

 

Marcin

attachicon.gifWP_20170320_23_20_49_Pro.jpg

Witam

Na tym zdjęciu dopiero po chwili dokładnego oglądania zobaczyłem ten wyrwany nit. Pierw przyglądałem się połączeniu klamra - skorupa buta. Bo jak by doszło do pęknięcia skorupy w okolicy nita to sprawa była by poważna. Nit wymienisz, gorzej ze skorupą - jedynie duża podkładkę by trzeba było wkleić. 

Czyli masz wyrwany nit na połączeniu zawiasowym. 

Najlepiej oddać do serwisu. Jeśli ciężko znaleźć serwis który by chciał to naprawić, może spróbować naprawić to samemu. Ucho wyprostujesz kombinerkami, tylko delikatnie żeby nie ułamało się.

Najlepiej zastosować nit tulejowy. Można też zastosować zwykły nit zrywalny, tylko od strony wewnętrznej trzeba spiłować pilnikiem iglakiem tą kulkę gwoździa, która rozpiera nit żeby klamra składała się. Główka zaciśnie się w otworze aluminiowej klamry także po spiłowaniu nita połączenie powinno wytrzymać. No i połączenie klamry z uchem bardzo sztywne przed piłowaniem trzeba rozruszać po naoliwieniu żeby klamra pracowała.   

Ewentualnie możesz spróbować skręcić to śrubą i nakrętką:

 Zamiast nita możesz dać krótką śrubę odpowiednią do średnicy ucha klamry (najlepiej z cienkim łbem - będzie mniej piłowania). Obojętne czy sześciokątna czy na krzyżak czy imbus bo i tak z zewnętrznej strony pójdzie. Zakręcić specjalną nakrętką stożkową koniecznie cienka od wewnętrznej strony klamry, zachowując luz żeby zawias klamry składał się używając kleju do gwintów loctite - żeby połączenie nie rozkręciło się. Odciąć śrubę przy samej nakrętce. I potem dużo, dużo piłowania małym płaskim iglakiem tej nakrętki. Trzeba spiłować spory naddatek tej nakrętki praktycznie na milimetr grubości żeby część klamry - ta tuleja z gwintem mikroregulacji swobodnie wchodziła pomiędzy klamrę.

 

Także jak by nie było serwisu we Wrocławiu, a nie masz zamiaru poszukiwać to spróbuj samemu się pobawić. Nieco pracy ślusarskiej będzie ale może coś z tego wyjdzie.

Są rożne rozdaje nitów (najprostsze zrywalne, nitonakrętki, nity tulejowe) coś można dopasować. Czy najprościej skręcić śrubą. Konieczne będzie od wewnętrznej strony spiłowanie łebka nita czy nakrętki niemal na milimetr żeby klamra mogła się składać. No i połączenie klamra - ucho na tyle luźne żeby zawias klamry mógł się składać.

 

Powodzenia

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej było by wymienić całą klamrę. Przed chwilą patrzyłem - są na allegro dostępne jakieś zamienniki (nieco inna niż oryginał):

http://allegro.pl/kl...6753090331.html

 

Pozostaję delikatnie ściąć łebek nita na połączeniu skorupa - klamra i wymienić. Przynitować nawet zwykłym nitem zrywalnym stosując podkładkę od wewnętrznej strony skorupy. Przez gruby botek "pałka" nita nawet nie wyczuwalna będzie. Byle by tylko dysza nitownicy zmieściła się w klamrze. 

 

Jeszcze raz pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno:

Na rysunku widzę że uszkodzona jest klamra cholewki buta. A nie jest tak że tą klamrę można przesunąć w zależności od grubości łydki? Są dodatkowe otwory w skorupie. Wtedy ta klamra nie jest przynitowana do skorupy buta ale przykręcana.

Od wnętrza skorupy powinna być nakrętka. Odkręca się klamrę i przykręca w odpowiednie miejsce.

Od zewnątrz wygląda jak nit ale to może być śruba z podsadzeniem kwadratowym.

 

Jeśli buty te mają możliwość ustawienia położenia klamry na skorupie, to nic innego nie pozostaje jak kupić zamiennik klamry i go zamocować i buty jeszcze posłużą.

 

Z pozdrowieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlatwiej Nit rurkowy z płaskim lebkiem. Starczy jedno pukniecie mlotkiem i będzie ok. Z drugiej strony trzeba czymś na ten moment podeprzec klamrę 'od wewnatrz' wewnątrz (np kawałek. pręta kwadr. zlapany w imadle)

No chyba że jest możliwość zmiany położenia klamry. Prawie każdy but ma możliwość przesunięcia klamry na cholewce. Fabrycznie montują klamrę na środkowym otworze w skorupie. To wtedy ją wykręcić i zastąpić zamiennikiem. Albo oryginału poszukać.

Do swoich praktycznie nowych butów taką klamrę sprowadzał bym nawet od producenta z Austrii żeby mieć oryginał i nie zepsuć estetyki butów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że jest możliwość zmiany położenia klamry. Prawie każdy but ma możliwość przesunięcia klamry na cholewce. Fabrycznie montują klamrę na środkowym otworze w skorupie. To wtedy ją wykręcić i zastąpić zamiennikiem. Albo oryginału poszukać. Do swoich praktycznie nowych butów taką klamrę sprowadzał bym nawet od producenta z Austrii żeby mieć oryginał i nie zepsuć estetyki butów ;)

We wszystkich butach jakie miałem (czyli 4 parach:-)) przestawiany był grzebień a nie klamra. Może teraz zmienili. .... W każdym razie gdyby toto dało się odkręcić od buta to komfort naprawy radykalnie wzrośnie. A jak nie to tez nie problem. Tiaaaa.... klamry na cholewce wystają juz chyba tylko zawodnikom. ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Tiaaaa.... klamry na cholewce wystają juz chyba tylko zawodnikom. ...

Startując w zawodach amatorskich. Choćby jakiś tam okoliczny memoriał czy forumowe zawody - dostajesz numer startowy i stajesz się zawodnikiem :) 

Prawie każda stacja robi jakieś tam zawody. Warto startować w nich bo rywalizacja nawet o przysłowiową czapkę gruszek mobilizuje do ćwiczeń i pracowania nad sobą i do rozwoju.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich butach jakie miałem (czyli 4 parach:-)) przestawiany był grzebień a nie klamra. Może teraz zmienili. .... W każdym razie gdyby toto dało się odkręcić od buta to komfort naprawy radykalnie wzrośnie. A jak nie to tez nie problem. Tiaaaa.... klamry na cholewce wystają juz chyba tylko zawodnikom. ...

W każdym razie autor wątku dostał tyle porad że nic nie pozostaje jak wyprawa po nity (i inne potrzebne narzędzia) i zabranie się za naprawę

Klamry do kupienia są dostępne. Buty jak najbardziej do naprawy.

 

Czy Waszym zdaniem naprawa ma sens i czy jest w ogóle możliwa? - jak pyta forumowicz rung. Tak naprawa jest możliwa i jak najbardziej sensowna jeśli buty są jeszcze dobre i nadają się do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Startując w zawodach amatorskich. Choćby jakiś tam okoliczny memoriał czy forumowe zawody - dostajesz numer startowy i stajesz się zawodnikiem :) Prawie każda stacja robi jakieś tam zawody. Warto startować w nich bo rywalizacja nawet o przysłowiową czapkę gruszek mobilizuje do ćwiczeń i pracowania nad sobą i do rozwoju. Pozdrawiam

:-) nie chodzi o bycie czy nie zawodnikiem a rodzaj spodni.... Gumowcow niewielu na okolicznych zawodach. .. Będziesz w okolicy to daj znać. ... czas rower odkurzyc. .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) nie chodzi o bycie czy nie zawodnikiem a rodzaj spodni....
Gumowcow niewielu na okolicznych zawodach. ..
Będziesz w okolicy to daj znać. ... czas rower odkurzyc. .

Tegoroczny sezon narciarski już zakończony. Dam znać jak najbardziej gdy bym był na Śląsku. Szczyrk nieźle się zapowiada na kolejny sezon.

Też odkurzanie i remont roweru prowadzę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich butach jakie miałem (czyli 4 parach:-)) przestawiany był grzebień a nie klamra. Może teraz zmienili. .... W każdym razie gdyby toto dało się odkręcić od buta to komfort naprawy radykalnie wzrośnie. A jak nie to tez nie problem. Tiaaaa.... klamry na cholewce wystają juz chyba tylko zawodnikom. ...

Witam

Ma Pan rację  :) : W butach przesuwany jest jedynie grzebień, a nie klamra. Grzebień jest przykręcony śrubą, a klamra przynitowana. Właśnie przed chwilą czytałem temat o pytaniu o zakup butów i oglądałem ich zdjęcia. W załączniku mojego posta zdjęcie buta z widocznymi otworami pod grzebień. 

Jakoś tak jak nie ma się buta przed oczami to niuansów technicznych można sobie nie uzmysłowić.

Zatem pozostaje rozkuć nit by wymienić klamrę.

 

Obecnego posta w celu sprostowania błędu piszę

 

Pozdrawiam

Załączone miniatury

  • 472562341_2_1000x700_buty-narciarskie-salomon-meskie-rozmiar-275cm-idealne-dodaj-zdjecia.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...