Skocz do zawartości

Wielbiciele puchu, uwazajcie na studnie!


JurekP

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, nie wiem czemu, ale tak trochę to spodziewałem się takiej odpowiedzi....
Rozumiem jan, że taki ktoś jak ja nie może mieć normalnego znajomege w Kanadzie, tylko ściemniacza, bajarza i lekkiego pijoka, tak?
Rozumiem jan, że piszesz tak o studniach bo masz w tym cholerne doświadczenie, tak?
Gość, o którym pisze to Piotr, można go obejrzeć pod linkiem w moim podpisie. Nie wiem kto może się lepiej znać niż on. Ja na razie nikogo takiego nie poznałem. Może to Ty jan, nie znam Cię lecz wywnioskować mogę że jesteś świetnym narciarzem. Nie uwłaczaj jednak innym jeżeli nie wiesz o kim piszesz.
Piotr mieszka od 19 lat w Kanadzie, jeździ około 5 miesięcy w ciągu roku na nartach, to jego praca połączona z pasją. Ma najwyższy stopień instruktora, który w Kanadzie od 1920 roku zdało około (tylko) 400 osób. Nie ma potrzby żebym dalej się rozpisywał, szczerze wątpie czy znajdzie się na forum osoba, która ma większe doświadczenie i umiejętności niż on. Mogę się mylić oczywiście...
Jest świetnym instruktorem i we wspaniały sposób potrafi przekazywać swoją wiedzę. Fanatastycznie też opowiada przeżycia własne i pewnie jak napiszę że wędrując po górach w Kanadzie wyszedł oko w oko na ścieżce z niedźwidziem to też napiszesz że za dużo pije....
Mam nadzieje że za dwa lata jak tam się zjawię (taki mam plan) będę mógł opowiedzieć i przekazać dużo ciekawego z dwutygodniowego szaleństwa na nartach.

Chcesz mnie zagiąć jan i pytasz gdzie jeździ?
a, jeszcze widzę że go oceniłeś, że wariat jakiś pisząc o tym zabijaniu...
jan, zajrzyj w ten link, naprawdę warto... mogę jednak trochę napisać, to nie tajemnica, według ostatniego maila od niego szkolił instruktorów na II stopień w Red Mountain, godzinę jazdy od Nelson (www skired.com) a w chwili obecnej jest z jakąś grupą w Aspen Colorado....

pozdrawiam serdecznie....


ja tez pozdrawiam
bardzo chetnie sie spotkam za 2 lata w dowolnym miejscu w kanadzie, jezeli nadal bede zdolny jezdzic n nartach..
musze jednak miec co najmniej 4 miesiace wyprzedzenia.
nic mi nie sprawia wiekszej rtadosci , niz rodacy jezdzacy lepiej ode mnie…. powaznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez pozdrawiam
bardzo chetnie sie spotkam za 2 lata w dowolnym miejscu w kanadzie, jezeli nadal bede zdolny jezdzic n nartach..
musze jednak miec co najmniej 4 miesiace wyprzedzenia.
nic mi nie sprawia wiekszej rtadosci , niz rodacy jezdzacy lepiej ode mnie…. powaznie


no to fajnie, tylko czemu niby miałbym to zrobić ? :)
pomyślę nad tym, nie mówię nie, zawsze to fajnie poznać dobrego narciarza :) wiekowego w dodatku :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Znalazlem ponizszy link na skitury.fora.pl i przypomnialo mi sie, ze kiedys tutaj zalozylem ten temat.

Warto zobaczyc jak to moze wygladac w praktyce.


Nie, no masakra:eek: całe szczescie, ze nie byl sam. A tak dalej przegladam, a co by bylo jakby ekipa zjechala nie wiem 500m nizej i straciliby go z oczu? Po chłopie..

Użytkownik bruner79 edytował ten post 19 styczeń 2012 - 21:28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Do Ali:

 

Wiesz, ze dopiero teraz wpadlem na to, ze pisales o Piotrze S....................

Swietny facet, doskonaly narciarz.nie wspominal nic o tree wells jak jezdzilem z Nim  3 lata temu (albo 2)....

Najlepszy narciarz, jakiego widzialem na zywo (poza zawodnikami).............Przy tym przemily  facet!!!!


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat moze ucichl ale temat bezpieczenstwa jak najbardziej na czasie. dzieki.

 

a wiesz może jakie ilości śniegu są i gdzie?

Bo np. w Tatrach do linii lasu jest w porywach do 30 cm bo przy każdym halnym wywiewa.

 

To już bardziej niebezpieczne obecnie byłoby zakopanie się gdzieś przy skałce i zaklinowanie nartami.

Nie wpadać na skałki i drzewa. Nie zakopywać się :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz może jakie ilości śniegu są i gdzie?

Bo np. w Tatrach do linii lasu jest w porywach do 30 cm bo przy każdym halnym wywiewa.

 

Wiem, dlatego napisalem, ze prawdopodobnie tego typu niebezpieczenstwo nie grozi w tym sezonie w Europie.

 

Przykladowo w Tyrolu informacje o pokrywie snieznej mozesz sprawdzic tutaj:

https://lawine.tirol...info/messwerte/

https://lawine.tirol...etterstationen/


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, dlatego napisalem, ze prawdopodobnie tego typu niebezpieczenstwo nie grozi w tym sezonie w Europie.

 

Przykladowo w Tyrolu informacje o pokrywie snieznej mozesz sprawdzic tutaj:

https://lawine.tirol...info/messwerte/

https://lawine.tirol...etterstationen/

 

U nas linia lasu jest chyba ok. 1500m npm

W Alpach niewiele wyżej - tam masz też ok. 50cm śniegu

 

U nich to jest Montane zone (Subalpin to już hale)

 

640px-Altitudinal_zones_of_Alps_mountain


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U nas linia lasu jest chyba ok. 1500m npm

W Alpach niewiele wyżej - tam masz też ok. 50cm śniegu

 

U nich to jest Montane zone (Subalpin to już hale)

 

640px-Altitudinal_zones_of_Alps_mountain

Outdoor gear lab ocenil Airbags

The Best Avalanche Airbag Pack Review  
237087_20668_M.jpg shim.gif shim.gif What is the best airbag pack for backcountry travel? We tested 16 of the best and most popular models on the market and compared them in the following categories: airbag system, comfort, backcountry utility, downhill performance, special features and weight. We flogged these packs side-by-side in the field and in our lab, researched current statistics, read tons of user reviews and polled guides on their experience. Also see our Avalanche Beacon Review. If you need an airbag because you travel in avalanche terrain, you also need to carry a beacon. Avalanche airbag packs are NOT A SUBSTITUTE for a beacon. There are too many stories of people getting buried with an airbag pack on; either due to the size of the avalanche, the shape of the terrain, or failure to deploy due to human or mechanical error (which is a surprising 20 percent of the time).
Read the full review below >
  Review by: Ian Nicholson ⋅ Review Editor, OutdoorGearLab November 25, 2015
Top Ranked Avalanche Airbag Displaying 1 - 5 of 16 << Previous | View All | Next >>
Our Ranking #1 #2 #3 #4 #5 Product Name 244082_21563_S.jpg Black Diamond Halo 28 JetForce Read the Review 236808_7460_S.jpg Mammut Pro Protection 35 Read the Review 257691_14057_S.jpg Backcountry Access Float 22 Read the Review 244085_17363_S.jpg BCA Float 42 Tech Read the Review 244084_15233_S.jpg Black Diamond Saga 40 JetForce Read the Review Editors' Awards  editors_choice_32x84.gif     best_buy_32x84.gif       Price $1,450 List | $1,087 - $1,450 online
Compare at 7 sellers $950 List | $672 - $840 online
Compare at 3 sellers $500 List | $325 - $500 online
Compare at 4 sellers $700 List | $437 - $490 online
Compare at 3 sellers $1,500 List | $1,125 - $1,500 online
Compare at 5 sellers Overall Score sort_DESC.gif
Editors' Rating
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pros Easy to travel with, multiple deployments possible, easy to use and functional ski carry system, cool stealthy helmet holster Awesome airbag system, tons of cool extra features, lots of volume. Lightweight, least expensive airbag pack, excellent backcountry friendly features, versatile, moves fantastically with the user on the down. Tons of sweet features, awesome snow safety gear pocket, durable, great price Functional top loading design allows you to maximize space, carries a load among the best in our review, great backcountry friendly features, hassle free travel and optional multiple deployments Cons Expensive, heavy, back panel access works but isn't awesome Heavy, snow safety gear pocket is a little on the small side. Only comes in one frame size, Over-all volume is big enough for most, but not all day trips, snow safety gear pocket still a little small on the small side Hard to pack as tightly to maximize space for extended or gear intensive trips, feels a little bulky while riding Heaviest airbag pack in our reivew, snow safety gear pocket isn't very big, one of the most expensive airbag packs Date Reviewed Nov 25, 2015 Nov 08, 2015 Nov 10, 2015 Nov 25, 2015 Nov 09, 2015 Weighted Scores Black Diamond Halo 28 JetForce Mammut Pro Protection 35 Backcountry Access Float 22 BCA Float 42 Tech Black Diamond Saga 40 JetForce Airbag System - 20%
Backcountry Utility - 22%
Comfort - 12%
Performance - 13%
Features - 15%
Weight - 18%
Product Specs Black Diamond Halo 28 JetForce Mammut Pro Protection 35 Backcountry Access Float 22 BCA Float 42 Tech Black Diamond Saga 40 JetForce Volume 28L 35L minus system 22L useable space 42L useable space 40L Cost + Extra? $1450 for everything 950+$200 for the cartridge 500+175 for cartridge $700+$175 for cartridge $1450 for everything Weight with cartridge 7lbs 8 oz 7lbs 3 oz 6 lbs 8 oz 7lbs 3 oz 7lbs 11 oz Airbag unit or packs can be purchased sepratley/independently No Yes No No No Cartridge type Electric fan Compressed Air Compressed Air Compressed Air Electric fan Cost to Refill Not Applicable $5-20 $5-20 $5-20 Not Applicable Volumne of Bag(s) 1x 200L 1x 150L 1x 150L 1x 150L 1x 200L Frame sizes SM/ML One size One size One size SM/ML Can you fly with it? Yes, no cartridge Yes, empty domestically in the US, Full internationally. Yes, empty domestically in the US, Full internationally. Yes, empty domestically in the US, Full internationally. Yes, no cartridge Helmet carrier? Yes Yes Yes Yes Yes Carry Snowboard No Yes With extra attachement With extra attachement Yes Carry skis A-frame or Diagonal Diagonal Diagonal Diagonal A-Frame and Diagonal Diagonal
244818_13472_S.jpg
257697_17925_S.jpg
236642_23640_S.jpg
236643_14143_S.jpg
233658_17514_S.jpg
233659_25468_S.jpg
233686_3512_S.jpg
236640_22136_S.jpg
236639_31979_S.jpg
235502_28394_S.jpg
233683_16802_S.jpg
233682_9997_S.jpg
236644_20805_S.jpg
236645_11215_S.jpg
244815_15662_S.jpg
244814_20624_S.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nurtuje mnie jedna sprawa w tym temacie - asekuracja. Staja tu w konflikcie 2 zasady - aby na potencjalnie lawiniastym stoku znajdowal sie tylko jeden jadacy w danej chwili oraz aby (z uwagi na tree wells) miec jadacego caly czas w zasiegu obserwacji, co w zadrzewionym terenie wymaga raczej bycia w jego poblizu. Do tego dochodzi jeszcze problem dotarcia do osoby zjezdzajacej jako ostatnia - gdy widzimy, ze zanurkowala pod drzewo. Podejscie w glebokim sniegu, po stromym stoku zwlaszcza bez fok i wiazan tourowych moze byc bardzo czasochlonnym zadaniem.

Miedzy drzewami w terenie gdzie TW sa prawdopodobne, jedziemy w kontakcie wzrokowym. Dodatkowo, doswiadczeni narciarze z usa i kanady znacznie czesciej niz Europejczycy uzywaja plecakow avalung (ktore zwiekszaja znacznie szanse przy wpadnieciu w TW) niz plecakow z poduszkami (ktore w tym przypadku sa bezuzyteczne). Pzdr Nelis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo, doswiadczeni narciarze z usa i kanady znacznie czesciej niz Europejczycy uzywaja plecakow avalung (ktore zwiekszaja znacznie szanse przy wpadnieciu w TW) niz plecakow z poduszkami (ktore w tym przypadku sa bezuzyteczne).

 

Powiedzialbym nawet wiecej - "odpalony" w panice, po wpadnieciu do TW, ABS bedzie wrecz szkodliwy, bo unieruchomi delikwenta glowa w dol, klinujac sie miedzy galeziami i moze utrudnic jego wyciagniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...