Jump to content

Volkl 2010/1011


Tigershark
 Share

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kupilem sl czy gs??? w listopadzie opisze wrazenia z speedwall gs, ale z tego co czytalem, sa rewelacyjne

SL Generalnie jazda na GS według mnie niesie konieczność wypraw w mniej uczęszczane miejsca coby mozna było rozwinąć i prędkość i bezspiecznie nikogo nie najechać, a ostatnio moje wyjazdy to rodzinne w okresach ferii zimowych w rejony gęsto uczęszczane Włoch lub Austrii. Chociaż chodzi mi po głowie wyprawa bardziej ekstremalna (podpowiedz coś o np US lub nawet Chile :) SL na stokach gdzie dużo ludzi już zmęczy stromizny powodując muldy powinna nadal dać wiele radości ... Opisz swoje wrażenia na GS to może, może ... Pozdrowienia
Link to comment
Share on other sites

Informacyjnie: W Pl w poniżej ceny w przeliczeniu z 1200 USD na PLN wychodzi Speedwall GS z wiązaniem rMotion 16. Z wiązaniem 14? Być może w USA w PL prawdopodobnie będą wiązania do tej narty rMotion 12 i 16. Pozdrawiam

ja mam z 16 i te na pewno w polsce beda dostepne z GS-em (i nie widze problemu, czemu nie byly by dostepne z SL)
Link to comment
Share on other sites

Ani ja nie widzę problemu gdyż w tych nartach zarówno SL jak i GS są te same wiązania (moje pytanie dotyczyło GS). Nie wiem nic natomiast czy będzie też wiązanie 14, które wymieniłeś przy okazji podania ceny nart :) Pozdrawiam

moj blad:nie ma 14-stek sa 16 i 12 i obecna cena, nieco nizsza: za GS z 16 1059$$ z 12-ka 995 $$ "historycznie" w pelni sezonu cena powinna zejsc do ok 900 moze 800$$$ oczywiscie caly czas mowa o nowkach)
Link to comment
Share on other sites

Cześć Tomekc Jeśli chodzi o wiązania rMotion 12 i 16 to różnica pomiędzy nimi jest w zakresie skali siły wypięcia, (dla 12 4-12, dla 16 6-16), różnica w cenie około 200 zł :), szata graficzna w obu wiązaniach identyczna - biało czerwona (jak w PŚ). Innych różnic nie jestem w stanie wskazać, prawdopodobnie te wiązania niczym więcej się nie różnią, ale nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Wizualnie z tego co pamiętam oprócz oznaczeń 12 (16) niczym się nie różnią. Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

Cześć Tomekc Jeśli chodzi o wiązania rMotion 12 i 16 to różnica pomiędzy nimi jest w zakresie skali siły wypięcia, (dla 12 4-12, dla 16 6-16), różnica w cenie około 200 zł :), szata graficzna w obu wiązaniach identyczna - biało czerwona (jak w PŚ). Innych różnic nie jestem w stanie wskazać, prawdopodobnie te wiązania niczym więcej się nie różnią, ale nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Wizualnie z tego co pamiętam oprócz oznaczeń 12 (16) niczym się nie różnią. Pozdrawiam

krzysztof jak zwykle okreslil to co jest; roznica jedynie w sprezynach roznica w stos do poprzedniego roku; ten czerwony kolor jest nieco bardziej z odcieniem purpurowym. w sumie ciekawe polaczenie, zwlaszcza ze speedwall GS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

No to ja też mam pytanko a propos Volkl' ów. Bo planuję kupno nart w tym sezonie, rozglądam się - rozpatruję miedzy innymi także kupno Fischer' ów lub Atomic' ów. No ale wracając do Volkl - to taki znalazłam model: http://www.dobrenart...l_racing_150_cm tak się zastanawiam, czy by się nadały dla mnie - 161cm, poziom jazdy średni ale taki powiedzmy średnio zaawansowany;) ale bez szaleństw na stoku.

Parę dni na tym forum jesteś i pewnie parę postów już przeczytałaś - wiesz zatem, że trudno jest zgadywać, spróbuj tak: http://www.skiforum....ead.php?t=22953 ale i tak sądzę (zgaduję), że to nie będzie narta dla ciebie - chyba, że jesteś juniorem/kobietą/mikrusem ;) o wysokim poziomie umiejętności, który (~a) szuka wąsko specjalistycznej narty :)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
ponizej masz wytlumaczenie "starego" i "nowego" tutanal stary to w zasadzie aluminium nowy to stop aluminium spleciony w specjalny sposob, dajacy lepsze wlasciwosci sprezyste (szczegoly patrz nizej). co do tytanu (titanium) to wlasnie to jest uzywane przez volkl'a (patrz def http://en.wikipedia.org/wiki/Titanium), prawdopodobnie z domieszka, chociaz nie spotkalem sie z opisem dokladnego skladu. First up, what is Titanal? (besides two obscene words put together): The use of metal is nothing new. In fact, metals have been used in ski construction for more than forty years. There is one metal in particular that seems to be mentioned most and considered to be the best. That metal is known as Titanal. What is this metal exactly and how does it affect the performance? This article will attempt to shed some light on this amazing material and how its properties are suited for snowboard construction. "Old Titanal" dates back to the 60s: It was sold under the Aluflex brand, and it was actually an aluminum sheet. Titanal is produced by an Austrian company known as AMAG Rolling. This company has a sports division with a long history of providing high strength aluminum alloys for recreational manufacturing. AMAG Rolling describes Titanal as follows “Titanal is a high strength, age hardenable aluminum-wrought-alloy”. Contrary to what many people may believe, Titanal is not titanium and in fact does not contain any titanium. The chemical composition of Titanal® in weight percent breaks down to approximately 88.5% aluminum, 1.7% copper, 2.5% magnesium, 7% zinc, and 0.1% zirconium. Knowing the chemical composition allows for a comparison of this alloy to other familiar aluminum alloys. The chemical composition of Titanal lists the major alloying element as zinc at approximately 7%. This would mean that it would be similar to aluminum alloys in the 7xxx series. This indicates a material comparable to that used in the aerospace industry where high strength and low weight are of paramount importance. Aluminum, like steel, is a ductile material. This means that the initial portion of the stress vs. strain curve is a straight line with a steep slope. The peak of this line is a point known as the yield point. The stress at this point is known as the yield stress (sy). After the yield point, the material undergoes further deformation up to the ultimate stress (su) and continues on to the stress at which failure or rupture occurs (sB), also known as the breaking strength. A brittle material like glass, does not have a yield point, the ultimate stress equals the breaking strength. It can be seen that a ductile material like aluminum can be highly stressed up to the yield point without permanent deformation since the material will spring back to its normal state after being loaded. A comparison of the yield stress of structural steel, 7075-T6 aluminum and Titanal. Material Yield Stress (MPa) Structural Steel (ASTM-A36) 250 Aluminum Alloy 7075-T6 500 Titanal 580 As can be seen, aluminum alloys are very strong. This high strength coupled with low weight and ductility combine to make for an excellent material for skiboard construction. A typical skiboard consists of a wood core sandwiched between layers of fiberglass. The fiberglass layers are typically a bi-axial or tri-axial glass (snowboards also use quad-axial glass). Once the epoxy has cured these glass layers form a composite matrix with the wood core. The reason that most manufacturers use bi-axial, tri-axial or quad-axial glass is to increase the torsional rigidity of the board. The more directions the glass fibers run, the better the composite is at resisting loads in those directions. This is where Titanal makes such a difference. The use of a very thin layer of aluminum takes the place of the fiberglass. The tensile loads are resisted by the aluminum and the aluminum responds in all directions. The pathways for the load to be resisted are no longer limited to the directions of the glass fibers. Titanal provides more torsional stiffness, and gives a damper response. As a result, it is much easier to carve on icy slopes than with a regular skiboard - there is really no comparison. At first glance, a Titanal-enhanced skiboard would seem likely to help only folks who are already at the top of their game on the race course. However, carvers are reporting that Titanal improves the performance of any type of board (all-mountain, freecarve, race) for freecarving as well as racing, and for people with various degrees of carving skill. Presumably, if Titanal can smooth out the bumpiness from badly groomed ice, then it could theoretically benefit anyone. Why are there not more skiboards with aluminum inside? The answer is two fold. One, fiberglass is cheaper. Two, aluminum can be difficult to bond if not done correctly. One of the properties of aluminum that makes it easy on the eyes also makes it difficult to bond. Aluminum reacts with the atmosphere and oxidizes a very thin layer over its surface. This layer acts a protective coating and is the reason why many aluminum structures are not painted. This thin protective coating can make bonding with epoxy difficult. The epoxy will bond to the thin layer and then peel right off once cured. There are some physical and chemical processes employed to prevent this from happening.
Link to comment
Share on other sites

Ten link wczesniej znalazlem, czyli nasi sprzedawcy sa niekumaci "Powered byTitanium - konstrukcja narty wyposażona w warstwę titanalu, zwiększającą sztywność narty Speedwall" Tytan zazwyczaj sie w stopie stosuje, ale podobnie jak alu jest ich wiele... Tytan powinien powinien lepiej tlumic i byc lepszy w odpornosci od alu (ale to zalezy od paru czynnikow, wiec glowy nie dam), pewnie ten stop ktos tak specjalnie wymyslil aby dac zmylke... Titanium
Link to comment
Share on other sites

Co jest w koncu w tych nartach (np. speedwall SL) stop tytanu (titanium), czy titanal (stop aluminium)? Bo albo plskie tlumaczenia nie rozrozniaja tych 2 rzeczy, albo angielskie robia w konia?

Trochę mnie nie było, ale w tym temacie w wątku nr 14, napisałem na co jest nanoszona szata graficzna :) Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

no to wytlumacz czemu volkl podaje tytan na stronie (co potwierdza jan), a napisales o tytanalu (aluminium). To prawie jak pisanie na stronie ze diamenty, a sprzedawcy mowia cyrkonie (pominmy cene, inne ch-ki zalamania swiatla)

Myślę, że to ogólne i częste nieporozumienie, nieuprawniony "skrót myślowy", manipulacja czy cokolwiek. Voelkl pisze w jednym miejscu "powered by titanium" a konkretnie to już "titanal top sheet", więc raz pada tytan, raz tytanal. Choć słyszałem o radzieckich młotkach i szpadlach z części po rozbiórce rakiet ;) to nie sądzę, żeby dziś ktokolwiek umieszczał czysty tytan (titanium) w czymś takim jak narty, może tylko Lacroix zmieścił by się w kalkulacji? :) W praktyce jest to tytanal, czyli "Titanal (aluminium, zinc, magnesium, copper, zirconium) a product of Austria Metall AG. Commonly used in high performance sports products, particularly snowboards and skis", czyli Aluminium alloy- stop aluminium z domieszkami. Być może w innych produktach, innych producentów występuję jeszcze stal tytanowa - są np. młotki ze stali tytanowej ...generują zaledwie 3% odskok obucha, wow! ;) ale nie wiem jak w nartach, coś słyszałem ale inżynierem materiałowym nie jestem, więc tyle - koniec :)
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że to ogólne i częste nieporozumienie, nieuprawniony "skrót myślowy", manipulacja czy cokolwiek. Voelkl pisze w jednym miejscu "powered by titanium" a konkretnie to już "titanal top sheet", więc raz pada tytan, raz tytanal. Choć słyszałem o radzieckich młotkach i szpadlach z części po rozbiórce rakiet ;) to nie sądzę, żeby dziś ktokolwiek umieszczał czysty tytan (titanium) w czymś takim jak narty, może tylko Lacroix zmieścił by się w kalkulacji? :) W praktyce jest to tytanal, czyli "Titanal (aluminium, zinc, magnesium, copper, zirconium) a product of Austria Metall AG. Commonly used in high performance sports products, particularly snowboards and skis", czyli Aluminium alloy- stop aluminium z domieszkami. Być może w innych produktach, innych producentów występuję jeszcze stal tytanowa - są np. młotki ze stali tytanowej ...generują zaledwie 3% odskok obucha, wow! ;) ale nie wiem jak w nartach, coś słyszałem ale inżynierem materiałowym nie jestem, więc tyle - koniec :)

ciekawy temat…… z tego co przeczytalem w jez ang i niemiecki, MOZE wynikac, ze chodzi o 2 warstwy tytanu w RDZENIU, natomiast titanal odnosi sie do wartswy blachy aluminiowej z titanalu…. tak to rozumiem, chcociaz musze przyznac, ze dokladnej definicji "powered by titanium" volkl nie przytacza…… w danych nartach zaznacza sie "powered by titanium" ale szczegolow brak… uruchomie swoje zrodla i moze otrzymam wiazaca odpowiedz…..
Link to comment
Share on other sites

Panowie, podziwiam Wasze zamiłowanie do teorii :) Bez urazy, ale czy po przetestowaniu konkretnej narty ma dla Was znaczenie, czy na narcie jest napisane Titan lub Titanal? Obiektywnie, to chyba trochę ufamy czy to Volklowi czy innemu producentowi i jeśli wiemy, że testujemy "pierwszą" np slalomkę, to wiadomo, że włożyli tam najlepsze co aktualnie mieli "wynalezione", czyż nie? A czy to nazwą AIR CARBON, czy TITANAL, czy MICRO-HYDRO-HIPER-BUZER-COMPOSITE chyba nie ma większego znaczenia... Ot, takie luźne przemyślenie, może jestem zbyt odporny na marketing :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...