Skocz do zawartości

Old School Stuff


przenio

Rekomendowane odpowiedzi

[quote name='gajowy01']Mylisz się Janie, ten drugi od lewej też to robił :) Wiem na pewno bo przed chwilą sprawdziłem - mam za szafą ciągle narty z 1 i 2 modelem :) no chyba ze przody zostaly zmontowane z tylami przez pomylke te przody zdecydowanie byly z tylami, ktore sie nie rozwalaly…...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ha ... :D akurat mam w piwnicy nartki a'la "ołówki" z tymi drugimi od lewej :). Potwierdzam, że sprężynka wypadała, chociaż niezbyt często. Mój wuj miał te pierwsze i tam miał częściej problemy. Odnośnie staroci to mam gdzieś jeszcze drewniane nartki Pieniny z wiązaniami Gamma i przyciężkawe :) Epoxy 3100 z Beta-mi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janie nie masz racji. Te tyły się rozkładały i zostały zestawione z przodem właściwie. Zdjęcie powyżej. E3200. Przy okazji. Link do skróconej historii Markera: http://www.dodosport...historie_marker Gajowy01 Jak pisze Jan w Markerze M1 Racing był system step in i nie wymagały one schylania się. Widać to na pierwszym załączonym przeze mnie zdjęciu. Przed E3300 były jeszcze E3260 narty identyczne konstrukcyjnie i jak się wtedy mówiło robione dla zawodników klubowych ( komórki:) ) Narty były zaprojektowane i całkowicie wytwarzane w Szaflarach. Gdyby miały współczesną geometrię byłby to dzisiaj górna półka. Klasyczna kanapka z drewnianym rdzeniem. We współczesnych najlepszych nartach nie ma niczego czego nie było w tamtych ( może blachy nie były ti a alu) a nawet ręczna technologia przesycania tkanin szklanych miała wyraźną przewagę nad stosowanymi dziś pre pregami. Narty o których piszesz (CH) to prawdopodobnie LOTUS 3 number nineteen. Piękne, białe z elegancką szatą graficzną zrobione przez ( nie wiem kogo ale miały napis made in poland) na spartakiadę młodzierzy w jakimś zachodnim kraju. ( może CH?). Miałem takie i były one ……………fatalne, o czym wtedy nie wiedziałem. Nauczyłem się na nich jeździć i jak spróbował je zaprzyjaźniony instruktor to nie był w stanie na nich skręcać. Po tym doświadczeniu szybko wymieniłem na inne. To tylko moja wersja wydarzeń a minęło sporo czasu:)

Użytkownik Harpia edytował ten post 18 marzec 2011 - 13:42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J Link do skróconej historii Markera: http://www.dodosport...historie_marker

Dzieki! Sporo wspomnień. Rok 1976 -wiązania marker junior, dostała je w prezencie moja (wtedy jeszcze nie) żona.... ciekawostką było, że nie pasowały do 'dorosłych' butów..... ale troche strugania i szlifierki i było miodzio.... ;) W osiemdziesiątym(?) miałem przez 1 sezon rotamaty skiturowe(!) z podnoszoną piętką. Piętka była mocowana do przegubowej plastikowej płyty, które po zluzowaniu małej klamry z tyłu pozwolała na wygodne unoszenie pietki.... bardzo fajny patent. Przy okazji mam pytanie. Moje pierwsze poważne narty, "Rysy metal", (rok chyba 70 lub 71) miały na dziobie znak firmowy prawie identyczny z obecnym Atomica i napis 'Zakopane' pomiedzy dolnymi ramionami gwiazdy. Pożniejsze narty miały juz znak w formie wydłużonego trójkąta. Czy to był owoc jakiejś kooperacji z Atomic'iem czy piractwo?

Użytkownik mig12345 edytował ten post 18 marzec 2011 - 13:06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej żadnej współpracy nie było. Podobieństwo logo to chyba przypadek.

co do tych drugich od lewej macie racje ja sie zasugerowalem przodami............. te przody kiedys widzialem ale w kombinacji ze skrzynkowym tylem czy to mozliwe, zeby te przody byly wspolne dla obu konstrukcji tylow? bo przeciez skrzynkowe tyly to zdecydowanie mloodszy model????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janie nie masz racji. Te tyły się rozkładały i zostały zestawione z przodem właściwie. Zdjęcie powyżej. E3200. Przy okazji. Link do skróconej historii Markera: http://www.dodosport...historie_marker :)

Harpia dzieki za te link do czeskiej strony moje wrazenie (ale moze sie myle, nie znam z autopsji) to te wiazania oznaczone na tej stronie jako M4M44 maja chyba jednak popieprzone tyly i przody moim zdaniem, przody to juz nowsza generacja a te tyly to pierwsze skrzynkowe markery, ktore byly z trojkatnymi przodami a nie z tymi na zdjeciu z przodami pokazanymi na tym wlasnie zdjeciu ( i to wiem na pewno) byly skrzynki nastepnej generacji!!!!! mozliwe , ze byly jakies kombinacje i overlap???? tak samo prawdopodobnie z tymi rotamatami.......... ale, jak zaznaczylem, moge sie mylic......... i nie roszcze prawa do nieomylnosci - sam przez rozpadajace sie markery nie przechodzilem....... jest jeszcze taka mozliwosc, ze w polsce np sprzedawano nowsze przody ze starszymi tylami???????

Użytkownik jan koval edytował ten post 18 marzec 2011 - 16:54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Markerem w Polsce było tak, że trzeba je było przywozić z Czechosłowacji. Oni je robili na licencji w Wytwórni Filmowej:) Robią to zresztą do dzisiaj z serią Duke ale teraz to już nie licencja a produkcja dla Markera. ( często można tanio kupić nowe na Czeskim lub Słowackim Aukro.cz ) Różniły się o oryginałów nie pomalowanymi proszkową farbą pewnymi metalowymi elementami. Czasami można było za te same pieniądze upolować u nich oryginały. Najzabawniej było jak w polskich sklepach pojawiły czechosłowackie wersje w bardzo niskiej cenie i wywiezione do np. Ostravy + szminka dla sprzedawczyni zamieniały się na pięciokrotnie u nas droższe oryginały:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W osiemdziesiątym(?) miałem przez 1 sezon rotamaty skiturowe(!) z podnoszoną piętką. Piętka była mocowana do przegubowej plastikowej płyty, które po zluzowaniu małej klamry z tyłu pozwolała na wygodne unoszenie pietki.... bardzo fajny patent.

Jesli pietka podnosila sie z plyta, to nie byly to raczej Rotamaty (czyli Marker TR) - moze byly to Marker M-Tour? Obydwa wiazania mozna zobaczyc tutaj (takze w dzialaniu - sa filmiki): http://www.wildsnow..../marker-tr.html http://www.wildsnow....ker-m-tour.html A tutaj cale muzeum wiazan tourowych: http://www.wildsnow....binding-museum/

Z Markerem w Polsce było tak, że trzeba je było przywozić z Czechosłowacji. Oni je robili na licencji w Wytwórni Filmowej:) Robią to zresztą do dzisiaj z serią Duke ale teraz to już nie licencja a produkcja dla Markera.

Zgadza sie - Marker Tour F12, ktore kupilem 2 miesiace temu sa Made in Czech Republic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie - Marker Tour F12, ktore kupilem 2 miesiace temu sa Made in Czech Republic.

Do czego je przykręciłeś? Zastanawiam się czy nie zamienić w Enforcerach moich Griffonów na Tour F12. Czasami by się przydały;) Czy na twardej ubitej trasie zapewniają dobrą kontrolę i czy są sztywne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego je przykręciłeś? Zastanawiam się czy nie zamienić w Enforcerach moich Griffonów na Tour F12. Czasami by się przydały;) Czy na twardej ubitej trasie zapewniają dobrą kontrolę i czy są sztywne?

Przykrecilem do Armady JJ 185cm. Niestety nie mialem okazji jeszcze ich przetestowac. W porownaniu z Baronami sa "w dotyku" mocno plastikowe - szczegolnie dzwiek wydawany przy wypinaniu (recznym) jest nieco przerazajacy (jakby cos sie lamalo), ale i wyraznie lzejsze. Jesli chodzi o ich sztywnosc to zgodnie z testami ktore przeprowadzil Lou Dawson (http://www.wildsnow....ing-flex-tests/) sa to najsztywniejsze wiazania tourowe. Na Twoim miejscu zastosowalbym raczej Baron lub Duke - no chyba ze Tour F12 zdobeda bardzo dobre opinie uzytkownikow po tym sezonie (to ich pierwszy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pietka podnosila sie z plyta, to nie byly to raczej Rotamaty (czyli Marker TR) - moze byly to Marker M-Tour? Obydwa wiazania mozna zobaczyc tutaj (takze w dzialaniu - sa filmiki): http://www.wildsnow..../marker-tr.html

O toto! to te wiazania - pamiętem, że pietka zapinała sie jak w standartowych markerach. Na fotkach nie widze jednak tego 'dyksa' do blokowania w piętki w pozycji zjazdowej....

c te przody kiedys widzialem ale w kombinacji ze skrzynkowym tylem czy to mozliwe, zeby te przody byly wspolne dla obu konstrukcji tylow? bo przeciez skrzynkowe tyly to zdecydowanie mloodszy model????

Pierwsze skrzynkowe były (jak na czeskim linku Harpii) w pocz. lat 70tych. Nawet próbowano produkcji licencyjnej w Bielsku jako "Alfa" (skrzynkowy tył i przód a'la simplex). Wg zgodnej opinii tych co mieli zarówno oryginały jak i Alfy- kompletny niewypał....

Użytkownik mig12345 edytował ten post 18 marzec 2011 - 21:31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze skrzynkowe były (jak na czeskim linku Harpii) w pocz. lat 70tych. Nawet próbowano produkcji licencyjnej w Bielsku jako "Alfa". Wg zgodnej opinii tych co mieli zarówno oryginały jak i Alfy- kompletny niewypał....

Trzeba by spytać Zbyszka Stanisławskiego: http://www.sitn.pl/s...slaw-ski/kadra/ To by było info z pierwszej ręki:) On wtedy w bielskim Polsporcie z tym "walczył"

Użytkownik Harpia edytował ten post 18 marzec 2011 - 23:20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że już nikt rzetelnie nie testuje sprzętu bo w gazetach to sama "poezja". Podobnie jak w zawodowo mi bliskiej branży:)

Lou ma rzeczywiscie inzynierskie podejscie do testowania. Potrafi przeciac buty na pol aby pokazac jak sa zbudowane. Polecam jego strone - naprawde kopalnia wiedzy. A w Twojej branzy... hmmm - no coz, czasopisma chca miec sponsorow, wiec musza poetycko rozwodzic sie nad roznicami w "brzmieniu" kabla sieciowego za 3 tys. PLN i 10PLN (zadnych pomiarow jakos nie widzialem:))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłeś modele. Te o których piszesz to był Rotamat cośtam cośtam. Dwa pierwsze modele od lewej. Wspomniane przeze mnie nie rozpadały się . p.s. kurcze miałem wszystkie pokazane poniżej. a te z prawej chętnie bym kupił:) [ATTACH=CONFIG]18926[/ATTACH]

coraz bardziej dochodze do wniosku , ze 2 od lewej jest kombinacja wczesnych tylow i nieco pozniejszego przodu ale moge sie mylic - a moze jednak jest to "czeska" kombinacja? . ha ktos wspominal o plycie - w zasadzie szczetkowe podkladki pod przod i tyl byly juz za czasow volkl'a p-19 prawdziwa szyna to dopiero od p-40 ; w zasadzie byly dwie odmiany p-40 racing ; czerwono czarna i zielono czarna. w tej zielonej juz jest szczatkowa plyta a no nich sobie siedza…… wlasnie Harpiego pierwsze z prawej z przodami bio logic competition do 14 oba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Mała podwójna strzałeczka z prawej strony: http://www.marker.ne...company/History Model po modelu z opisem, datami i zdjęciami. W PDFie (do pobrania) po lewej to samo w dokładniejszej wersji z większą ilością zdjęć. Może Was to zainteresuje.

Użytkownik przenio edytował ten post 18 marzec 2011 - 23:14 Dodanie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie uzmysłowiło mi jak wiele Markerów miałem:) Poza fotką jeszcze kilka innych. Prawdę mówiąc moim zdaniem przód Markera jest nie do pobicia a ze sprężynowymi tyłami może równać się tylko Look ( Rossi, Dynastar). Średnio Marker - Najlepszy!!! Oczywiście inne wiązania nie są złe a różnica jest w zasadzie "teoretyczna" ale jak wiadomo jedne firmy lubimy bardziej a inne mniej:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...