Skocz do zawartości

PSmok

Members
  • Liczba zawartości

    197
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana PSmok w dniu 26 Kwietnia

Użytkownicy przyznają PSmok punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

PSmok's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated
  • Very Popular Rare
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

212

Reputacja

  1. Tytuł był , do bólu . Wiec nie zmieniaj mu historii. Było staranie pokazania i zaprezentowanie się z jak najlepsza jazda a teraz to tuszujemy , zabawa , jajcarskim przejazdem , czy innymi wymówkami . Dlaczego tak strasznie jest nam pogodzić się z prawda, ze robimy błędy . I zamiast zrobić z tego coś pozytywnego , porozmawiać na ten temat , rozwinąć go, zobaczyć zrozumienie a przede wszystkim darmowe porady, to my szukamy wymówek . Jest, prawda boli. Wymyślamy, co to są za błędy ? W stosunku do kanonu. Jeżeli nie mamy odniesienia do rzeczywistości i technicznego standardu to co nam zostaje? Chałupnicze urabianie techniki do naszych możliwości wiekowych. Ten super zawodnik wraca po kilku latach do Pucharu Świata , pewnie go zobaczymy w przyszłym roku na startach. Wygrywał bo miał nie naganna technikę i dyscyplinę jazdy . Pozdrowienia
  2. Napisałeś, ze narciarz może mieć zamiar tak jechać . Tak może mieć zamiar bo tylko tak potrafi . Jeżeli te same rzeczy pojawiają się w innych filmach to może znaczy to, ze coś należy poprawić . Gdyby to zdażyło się mnie , i widzę ze ktoś może mieć racje , to bym się cieszył ze coś mogę poprawić i jeździć lepiej . Na przykład , kilka miesięcy temu jeździłem z moim kolega Warren J, kilku letnim trenerem kadry Interski. Mieliśmy świetny dzień, tyko we dwójkę. Pozwoliło mi to, spojrzeć na pewne rzeczy z innej perspektywy i zwiększyło możliwości dalszego rozwoju. Stagnacja to .... Co do krawędzi ,to ciężko jest mi się zgodzić ze krawędzi nie powinny być używane od początku do końca , szczególnie na stromym stoku i szczególnie jak się chce pokazać swoją jazdę. Nie wiem jak mam się do tego odnieść. Stromy stok to przede wszystkim wczesna krawędź . Proszę nie mylić z jakimś skocznym skrętem w żlebie . Tak zgodzę się ze ze na początku , student jadąc pługiem odciąża COM w górę ale jego COM jest pomiędzy jego BOS (stopami) , a u narciarza który ma już nogi razem znajduje się w środku skrętu ( w fazie sterowania ). Jest ciężko ciebie porównać do początkującego wiec ten argument nie działa . Co do kiji, zobacz na film który wysłałeś . Zrobiłem z niego zdjęcia , gdzie kije podczas początku skrętu są na wysokości twarzy . Sam możesz zobaczyć jak to wpływa na sylwetkę. Ze musisz ręce mocno ugiąć w łokciu abyś mógł kija przesunąć nad śniegiem i go zabić . Ja zaczynałem z długością kijków 125cm , a w tym roku cały sezon 110cm . I to ma sens . Pozdrowienia
  3. Mam nadzieje ze dobrze wybrał. W dzisiejszych czasach ciężko jest znaleść kogoś kto nie uczy co wie z internetu ale widzi jakie błędy robi student, zna mechanikę ruchu, wie jak to powinno wyglądać technicznie. Wie od czego zacząć, ma plan oparty na fundamentalnych zasadach narciarstwa, rozumie temat, przedstawia go zrozumiałe a przede wszystkim potwierdza to swoją jazda . Osoba na filmie pokazuje zdyscyplinowana jazdę ^ do bólu ^ , wyglądająca siłowo. Aby nabrać więcej finezji, należy przesunąć Max zakrawedziowanie, do strefy inicjacji skrętu a nie fazie kontroli skrętu . Za mocne wyjście w górę ( powinno być w kierunku antycypacji ), co prowadzi do zbyt dużego odciążenia , skrętu stup w płaszczyźnie lewo prawo( a nie rolowanie boczne ), a to niestety prowadzi do wypychania bocznego , stup , skrętu nogami. Jako rezultat widoczne czasami , mniej czy więcej , tzw objeżdżanie pięt . Jeżeli to będzie skorygowane to naprawdę będzie bomba . Nie mówiąc o zmianie kijków na normalne i krótsze . Kije są za długie i za Krzywe ( co innego w jedzie po tyczkach ), co powoduje ze sylwetka ma problem w krótkim skręcie z głębsza inklinacja i angulacja , a biodro nie idzie za stopa w fazie inicjacji. Mam nadzieje ze będzie to odebrane jako rada, a nie Atak czy jakieś zarzuty. Pozdrowienia
  4. Ten filmik bardzo dobrze wyjaśnia o co pytałeś . Szczególnie końcówka . Pozdrowienia
  5. Victor, Twoja reakcja była zbyt , ..........wiec napisałem dobitnie . Już zero ironii. To co napisałem jest ważne . Jeżeli zaczynasz interesować się narciarstwem i brać lekcje , bardzo ważne kto i jak cię uczy. Abyś nie musiał oduczyć się i płacić 2 razy , nie mówiąc już o straconym czasie. Przemyśl , to jest dobra rada. Pozdrowienia
  6. Kilka tygodni temu , ktoś z grona forum zapytał o szkolenie. Wiec jak wszystko będzie dograne to maga być warsztaty treningowe w przyszłym sezonie. Padła propozycja na Włochy. Pozdrowienia .
  7. Dziękuje za odpowiedz. Tak masz racje na temat rak , łokci, dłoni i nadgarstków . Większości są to symptomy , które szybko można zauważyć aczkolwiek problem kryje się głębiej , jaka jest tego główna przyczyna ? Równowaga, jako balans, w większości opiera się na aktywnym użyciu stawu skokowego, kolanowego i biodrowego. I tak jak napisałeś powinnismy od tego zaczynać szkolenie narciarskie , tzw movement in motion, ruch w jeździe , ruch w ruchu. Aby sprawdzić balans , wystarczy na stromym stoku stanąć na dolnej narcie ( górna uniesiona ) i wykonać kilka skłonów , góra / dół , na podpierające nas nodze. Nie rozumie za bardzo akcji z palcem , w jeździe na wprost. Pod moja nie da się włożyć , ale chyba rozumie o co ci chodzi . Wydaje mi się ze największy problem to nie znajomość , poprawnej techniki jazdy na nartach . Wyglada mi to na , co kraj to obyczaj . Ja nie śmiałem się z twojego dżojstiku, tylko nie wiedziałem jak się do niego odnieść . I tak pomyślałem ze jeżeli ja ma trudności , to co dopiero początkujący . Co do pozycji frontalnej , nie rozumie tego 60 stopni, podnoszę obydwie nogi , wiec czegoś nie robię tak jak ty to widzisz. Co do krakowiaka , wiem jak wyglada , ale nie mam pojęcia jaka jest to pozycja na nartach i jakie ma zadanie do wykonania. Na takie rozmowy najlepsza jest spotkanie na śniegu . Musisz zrozumieć , ze z racji twojego stażu , materiał musi być bardziej określony technicznie aby był łatwiej przyswajalny dla odbiorcy , który nie ma twojej znajomosci narciarskiej. Mam nadzieje ze nie odbierzesz to jako coś złego ale bardziej jako możliwość rozwoju dla ciebie jako trenera , koordynatora , instruktora a przede wszystkim niesamowitego ojca , który jak widzę bardzo poświęca się budowaniem i rozwojem córki jako przyszłej zawodniczki na klasę światowa. Pamiętaj, ze nigdy nie wiesz ile możesz nauczyć się od obcych ludzi swoją Życzliwością a nie atakiem . Napisałeś o nartorolkach i inline . Ja zacząłem, inline 2 lata temu. Bardzo dobry trening na jazdę na nartach . Mając experta w tej dziedzinie jak ciebie , można założyć nowy temat Inline , jako trening . Myśle ze może być bardzo popularny. Pozdrowienia
  8. Wyglada na to ze Victor jest expertem , mam nadzieje ze rozwinie temat i wzbogaci wątek .
  9. Tak masz kompletna racje , jesteśmy na forum dyskusyjnym. Problem w tym , ze mi się nic nie wydaje . Zadałem pytanie, dość technicznie sprecyzowane. Dostałem w odpowiedzi bełkot Amatora. Dużo informacji ale nie na temat . Może dlatego ze sprecyzowałes to w języku niderlandzkim, i tak jak stwierdziłeś nic mi to nie będzie mówiło. Ale możesz podesłać na forum filmik z twoim pługiem , w jakim kolwiek wydaniu . Tylko patrząc na niego , wszystko zrozumie . Dlaczego Joistik(Joystick), może być nazwa kołek , jeszcze prościej i po polsku , a nie niderlandzku . Co do kierownicy , to może nie trzymaj swoich rak na szerokosc kierownicy, wyścigówki formuły 1, tylko na szerokosc kierownicy autobusu , PKS. Wysoko/ nisko, to więcej niż same kolana . Można i tak , pozdrowienia
  10. Dziękuje za odpowiedz. Do mnie to słownictwo nie trafiło , wręcz przeciwnie , wprowadziło nie zrozumienie. Dlatego zapytałem o klarowność tematu. Ostatni wpis o Pucharze Świata ? Nie wiem za bardzo jak się do niego odnieść . Wspominając ze ma się coś doczynienia z PS, wymaga od osoby znajomosci tematu, odpowiedniego fachowego słownictwa, i umiejętności narciarskich . Pisze ogólnikowo , gdyż nie wiem jak mam ten PS, rozumieć . Jeżeli nie ma profesjonalizmu to wychodzi zwykle chalpnictwo z przerabianiem tematu pod swój światopogląd. Napisales równoważnia, ławeczka itp. Jeżeli masz PS , staż . To może podaj jakiś odnośnik na śniegu , gdzie uczeń może to zastosować .Laweczka jest wąska , ciężko na niej stanąć na rozstaw bioder , chyba ze w poprzek. Stojąc na ławeczce , przyciągając ręce za plecy dalej mam docisk na dwóch stopach . Uginam trzy stawy proporcjonalnie do ich wielkości . I docisk z zewnętrznej nie schodzi . Określ to bardziej precyzyjniej , tak jak byś chciał aby twój zawodnik w Pycharze Świata , to zrozumiał , i nareszcie wygrał . Szerokosc nart , pływa ? Mam nadzieje , ze chodzi tu o rozstaw nart, BOS. Chyba ze masz na myśli Puchar Świata w sportach wodnych. To może pływać .... Pozycja frontalna , raczej nie ma nic wspólnego z przeniesienia obciążenia na nartę wewnętrzna ? Zmiana ciężaru ciała ma . Jeżeli odciąże zewnętrzna w złym momencie , ciężar przejdzie na wewnętrzna . Zewnętrzna wyjedzie , nie ma znaczenia jak szerokie jest roztrwaniane nart.... Co do opisu bądź bardziej szczegółowy , stwierdzenie , ze masz styczność z PS, tego wymaga. Przepraszam sam to napisales . I właśnie nie wiem , czy to stwierdzenie, mam coś wspólnego z PS, daje nie podwazalnosc twoich wypowiedzi . Myślałem ze się czegoś nauczę od ciebie , nie codziennie ma się doczynienia z osoba która ,pracuje z zawodnikami z Pucharu Świata. Masz racje co do koleżanki . , kilka detali i będzie super . Może , napisz teraz co powinna zrobić aby było super , bo już wiemy co nie powinna. Pozdrowienia
  11. A o których Łukach pluznych, jest mowa ? Te , gdzie narciarz rozumie koordynacje Skrętu ( jak napisales), poprzez dociążenie zewnętrznej narty , górna częścią ciała ? Czy te, gdzie narciarz rozumie koordynację skrętu , poprzez odciążenie wewnętrznej narty, dolna częścią ciała ? Tak na marginesie ? pozdrowienia
  12. Witam, staram się zrozumieć proces twojego myślenia , i zrozumieć poprawność. Czy to jest 2024, słownictwo PZN/STIN? dzojstyk- zdejmujący docisk z zewnętrznej narty? To znaczy ze przez cofnięte za ciało łokcie i przyciśnięte do korpusu , łokcie wpływają na to ze tworzy się pozycja dzojstyk i ona zdejmuje docisk z zewnętrznej narty? Za dużo pozycji frontalnej , to jaka jest inna pozycja która jest właściwa ? Bardzo ograniczone nisko- wysoko, co masz na myśli ? Co ma wychodzić wysoko a co nisko? Problem z szerokością ? Czego ? Przy nie stabilnej sylwetce ? Pływa szerokość ? Jak widzę dziewczynka jedzie szybko, nie przewraca się i nawet zostawia za sobą ślad karwingowy . Ażeby coś takiego zrobić coś należy umieć . Pozdrowienian
  13. Można zrobić dużo ćwiczeń w domu . Na stoku , Podnieś wewnętrzna nartę . Stojąc na zewnętrznej , poprzez ruch stopa podnieś do góry dolna krawędź , 1 cm . Zaczniesz balansować na wewnętrznej krawędzi . Biodro pójdzie do środka . Na stromym odcinku trasy podnieś tył wewnętrznej nartę i trawersuj w skos stoku, balans na krawędzi zewnętrznej, dolnej narty . Dużo filmów w sieci internetu . Zdjęcie do zobaczenia
  14. Gratulacje dla Krzysztofa, ze mobilizuje Natalie i Rafała na narty. Cala rodzina jeździ w dwuwymiarowej płaszczyźnie , tzn przód / tył , góra / dół . Bardzo mocne ugięcie w kolanach powoduje zbyt duże odchylenie do tylu, w końcowej fazie skrętu . To z koleji zamiast większe zakrawedziowanie , wręcz przeciwnie zmniejsza go. Dlatego wszyscy maja problem z wykończeniem skrętu . Będąc na tyłach nart, aby rozpaczać nowy skręt cała rodzina wychodzi w górę , z wyprostowanym tułowiem . Aby rozpocząć nowy skręt , wypycha stopy w bok. I dzięki temu zaczyna krawędziowanie . To powoduje zbyt duży ześlizg boczny, skręty przypomina literę Z, a nie C, czy S. Natalia i Rafal, są bardzo zdolni i jeżdżą dobrze , ale... Natalia, kiedy ostatnio narty miały kompletny serwis , spody i krawędzie ? Moga tez być , złe dopasowane buty . Jeżeli , nie zmieni jazdy w 3 płaszczyznach, to tak już zostanie . To samo z Rafałem . 3 płaszczyzna , to ruch na boki ( lateral balance), musicie ja dodać . Plaski stok, Rozpocznij go ruchem stopami na boki , rolowanie , rotacja. Pozwoli to na przesunięcie twojego COM nad BOS, w tej płaszczyźnie. W momecie przejścia na nowe krawędzie ( inklinacja ),zacznij rotacje nogami. To pogłębi przesunięcie w tej płaszczyźnie , doprowadzi do angulacji i seperacji. I naturalnej antycypacji w kierunku nowego skrętu. Nie przejmuj się rękami , Walcz z podstawami. Pozdrowienia
  15. PSmok

    Prośba o analizę jazdy

    Po mojej stronie kolistego Gronia , na serio. P.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...