Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Ustawianie wiązań Elan ER 17.0 FF Pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 RobertK

RobertK

    Podły szyderca

  • PipPipPip
  • 977 postów
  • Na forum od: 10.2011
669
  • Umiejętności: 4
  • Świdnica

Napisano 23 luty 2018 - 08:48

Witam,

Poległem na próbie wyregulowania Elan ER 17.0 FF Pro

W jaki sposób dopasowuje się te wiązania do długości skorupy buta?

Przód udało mi się odkręcić od płyty, ale z tyłem mam problem.

Czy jest na to jakiś prosty "myk"? Czy da się ustawić bez odkręcania wiązań od płyty?

 

 

Załączone miniatury

  • Elan ER 17.0 FF Pro.jpg

Lokalne ośle łączki 2018 (Atomic-XTI-169)


#2 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4208
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 23 luty 2018 - 09:39

Co znaczy nie udało się odkręcić?

Zniszczone śruby?

Czy brak wygodnego dostępu do nich?



#3 raceman

raceman

    Nowy użytkownik

  • PipPip
  • 151 postów
  • Na forum od: 04.2012
54
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 23 luty 2018 - 09:49

Witam,

Poległem na próbie wyregulowania Elan ER 17.0 FF Pro

W jaki sposób dopasowuje się te wiązania do długości skorupy buta?

Przód udało mi się odkręcić od płyty, ale z tyłem mam problem.

Czy jest na to jakiś prosty "myk"? Czy da się ustawić bez odkręcania wiązań od płyty?

zanies do serwisu,to nie rentalowe wiazanie.



#4 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4208
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 23 luty 2018 - 10:01

Szkoda czasu :)

Regulacja jest banalnie prosta.

Z tego co widzę na zdjęciu to teraz są ustawione na ok.320mm długości skorupy buta.



#5 raceman

raceman

    Nowy użytkownik

  • PipPip
  • 151 postów
  • Na forum od: 04.2012
54
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 23 luty 2018 - 10:24

Szkoda czasu :)

Regulacja jest banalnie prosta.

Z tego co widzę na zdjęciu to teraz są ustawione na ok.320mm długości skorupy buta.

warto by prz okazji sprawdzic sprezyny, nie kosztuje to duzo a pare sezonow juz one maja .



#6 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPipPip
  • 2079 postów
  • Na forum od: 11.2005
885
  • Umiejętności: 1

Napisano 23 luty 2018 - 10:24

Witam,

Poległem na próbie wyregulowania Elan ER 17.0 FF Pro

W jaki sposób dopasowuje się te wiązania do długości skorupy buta?

Przód udało mi się odkręcić od płyty, ale z tyłem mam problem.

Czy jest na to jakiś prosty "myk"? Czy da się ustawić bez odkręcania wiązań od płyty?

Wiesz, że kluczowa jest centralna śruba między wiązaniami?



#7 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4208
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 23 luty 2018 - 10:32

Jeśli ( jak pisze) odkręcił przód to znaczy, że tę śrubę także.

 

p.s. pod tymi śrubami brakuje plastikowych podkładek.

Załączone miniatury

  • E1.jpg


#8 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPipPip
  • 2079 postów
  • Na forum od: 11.2005
885
  • Umiejętności: 1

Napisano 23 luty 2018 - 10:37

Może śrube odkręcił ale nie rozumie jej znaczenia inaczej nie rozumiem skąd mógłby mieć problem.



#9 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4208
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 23 luty 2018 - 10:39

Jakie ona ma znaczenie do odkręcenia tyłu?

Żadnego.

Spina przedni bezpiecznik z tylnym i zwiększa elastyczność wiązania.

Po prostu do narty przykręcony jest przód a tył suwa się za pośrednictwem tej szyny w tylnej obejmie przykręconej do płyty.

 

Tą śrubą ( pośrednio ) jest także ustawiany rozmiar buta ale w zakresie zgrubnym co 10mm.

Najpierw trzeba przykręcić przód we właściwym miejscu na płycie i obejmę ( blachę) tylną.

Oczywiście można zależnie od potrzeb robić tam różne "rtiki" :)

 

Poniżej dwie narty ustawione do mojego buta.

Jak widać w SL jest krótszy rozstaw a w Master dłuższy.

Założyłem, że będę chciał czasami Mastery pożyczyć synowi który ma dłuższą skorupę buta.

 

Załączone miniatury

  • E2.jpg
  • E3.jpg


#10 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPipPip
  • 2079 postów
  • Na forum od: 11.2005
885
  • Umiejętności: 1

Napisano 23 luty 2018 - 10:51

Jakie ona ma znaczenie do odkręcenia tyłu?

Żadnego.

Spina przedni bezpiecznik z tylnym i zwiększa elastyczność wiązania.

Po prostu do narty przykręcony jest przód a tył suwa się za pośrednictwem tej szyny w tylnej obejmie przykręconej do płyt

Tak oczywiście a te cyferki na listwie  dla ozdoby, on nie ma problemu dokręceniem tyłu tylko z właściwym ustawieniem wiązań względem długości buta.


  • RobertK podziękował za tę wiadomość

#11 RobertK

RobertK

    Podły szyderca

  • PipPipPip
  • 977 postów
  • Na forum od: 10.2011
669
  • Umiejętności: 4
  • Świdnica

Napisano 23 luty 2018 - 10:53

centralną śrubę oczywiście odkręciłem - dała mi ona możliwość regulacji tyłu w zakresie kilku mm - potrzebuję powiększyć, ale dalej nie mogę w tył przesunąć

 

dlatego odkręciłem przód i zastanawiam się, czy przesunąć go o 1 parę otworów do przodu


Lokalne ośle łączki 2018 (Atomic-XTI-169)


#12 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4208
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 23 luty 2018 - 10:59

Najpierw trzeba ustawić "te cyferki"

 

Załączone miniatury

  • IMG_20171206_134021_1512831701614.jpg


#13 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4208
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 23 luty 2018 - 11:01

Sposoby są dwa.

Musisz odkręcić tylną płytę.

Aby to zrobić podnieś ( płaskim śrubokrętem ) blaszkę do ustawiania docisku całkiem do góry.

Następnie ustaw wzdłuż narty tylni bezpiecznik aby odkryły się śruby.

Zwłaszcza te z tyłu musi być widać przez otwory.

 

Jak przesuniesz sam przód to środek buta będziesz miał przynajmniej o 1cm do przodu.


  • RobertK podziękował za tę wiadomość

#14 RobertK

RobertK

    Podły szyderca

  • PipPipPip
  • 977 postów
  • Na forum od: 10.2011
669
  • Umiejętności: 4
  • Świdnica

Napisano 23 luty 2018 - 11:09

Sposoby są dwa.

Musisz odkręcić tylną płytę.

Aby to zrobić podnieś ( płaskim śrubokrętem ) blaszkę do ustawiania docisku całkiem do góry.

Następnie ustaw wzdłuż narty tylni bezpiecznik aby odkryły się śruby.

Zwłaszcza te z tyłu musi być widać przez otwory.

 

Jak przesuniesz sam przód to środek buta będziesz miał przynajmniej o 1cm do przodu.

 

ok, właśnie o taką poradę mi chodziło

dzięki

 

miałem nadzieję na ustawienie bez odkręcania tyłów, ale nie wyszło :D

 

można zamykać wątek


Lokalne ośle łączki 2018 (Atomic-XTI-169)




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych