Skocz do zawartości

Peter1

Members
  • Liczba zawartości

    91
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Peter1 w dniu 23 Grudnia 2022

Użytkownicy przyznają Peter1 punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Peter1's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated
  • Reacting Well
  • Collaborator

Recent Badges

83

Reputacja

  1. Po przesiadce na narty proste z taliowanych, jak już wyzbyłeś się wszelkich koniecznych umiejętności eksperyment będzie wyglądał tak jak wcześniej opisałeś ale po dłuższym okresie adaptacji, wróciłbyś to formy😉. Proponowałbym jedna spróbować dłuższych i mniej taliowanych nart, ja to zrobiłem z konieczności(rwa kulszowa) i obecnie na żadne mocno taliowane nikt mnie nie namówi. Popatrz jak to jest w sporcie, im narta mniej taliowana tym jazda bardziej "carvingowa" DH, im bardziej taliowana tym jazda bardziej "ześligowa" SL, jakby zupełne zaprzeczenie narciarstwa amatorskiego 😁
  2. Ja tam widzę tylko jednego na luzie i bynajmniej nie na carwingach, stara dobra szkoła😁
  3. "Carving" to jest jedynie trend jak w modzie, musi być coś nowego, żeby zainteresować konsumentów, myślę, że prędzej czy później "carving" będzie passe a modny będzie "ześlig ", coś mi się zdaje, że już to się dzieje. Wystarczy, że młode pokolenie odkryje na nowo "ześlizg" i będzie pozamiatane, tymczasem na białczańskich trasach dalej będzie królował "carving"😉. Trzeba przyznać, że ktoś za promocje "carvingu" w Polsce, w czasach gdy powstawał białczański kompleks, powinien dostać odznaczenie😁.
  4. Czyli jak rozumiem uważasz, że gość z filmiku niżej jedzie jakąś archaiczną techniką, bo wygląda że ma standardowego GS-a Może w końcu, ktoś pokarze jakiś filmik z zastosowania "nowoczesnych technik carvigowych"?
  5. Też coś takiego czytałem ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie było możliwości technicznych, klej, blacha i drewno to nie technologia kosmiczna, raczej byłbym skłonny stwierdzić, że nie było takiej potrzeby. Dopiero gdy stoki zostały standardowo odpowiednio zalodzone i przygotowane, przyszedł czas na nartę taliowaną, znaczy mocniej taliowaną, nie stało się to z dnia na dzień, trochę musiało to potrwać. Paradoksalnie obecnie zawodnik jeżdżąc w zbyt miękkich warunkach, stosunkowo łatwo może uszkodzić nartę-"złamać", niektórzy nawet z tego powodu(oszczędność) na miękkie warunki, nie biorą na trening swoich najlepszych.
  6. Mylisz się, to był gość z małymi stopami😄, tak to raczej ten sam, ktoś dał wcześniej link długim skrętem, nazwałem go wtedy "mistrzem na mistrzami" i znalazłem też z krótkim.
  7. "Polski śmig"podbija świat😁 ale nie nasz jest bardziej przaśny i najlepszy, niby trochę ironizuję ale temu "naszemu" śmigowi naprawdę niczego nie brakuje, poniżej wersja hard-core😄
  8. Na tych nartach to pewno max co da się zrobić względem dynamiczności😃, że się tak wyrażę a może się mylę?
  9. Niemniej taliowanie w danym modelu komórki jest wartością stałą, nawet w ofercie sklepowej można ją kupić w różnych sztywnościach przy tym samym taliowaniu, bo sztywność i jej rozkład dobiera się pod zawodnika. Tak, że w pewnym zakresie każda sztywność i jej rozkład jest możliwy, nie ma w tym temacie jedynie słusznych koncepcji, wszystko zależy od narciarza, co mu podejdzie, jedyna prawidłowość to mniejsza masa=mniejsza sztywność nart, ale i to byłbym skłonny zakwestionować.😄
  10. Dobrze, że zwróciłeś uwagę na oprawę. 😃 To było do pojechania już w czasach Jouberta ale wyobraź sobie złej jakości filmik z anachroniczną muzyczką, zrytą trasę i dziwnie ubranego faceta z pomponem, nikt by teraz tego nie "kupił" w tamtej formie. Popatrzcie jeszcze niżej na rozgrzewkę/trening zawodników, oni wszyscy przywołują pamięć mięśniową do jazdy ześlizgami, czy połączenie zakrawędziowania i ześlizgu jak to trafnie opisał PSmok.
  11. W mojej opinii na stoku obecnie nic ciekawego nie widać a różnicę robią obecnie jedynie bardzo dobrze przygotowane trasy, o czym łatwo się przekonać stojąc pod jakąś ścianką w Szczyrku w złych warunkach, co tam się wyprawia🤪 Po równej dobrze przygotowanej trasie można zjechać byle jak, na krechę i to nawet po stromym. Jazda tzw. carving to funkcjonalnie jazda na krechę wężykiem😄, bez elementu kontroli prędkości, nie licząc jazdy w poprzek trasy, który stanowi obecnie problem i dlatego będzie zmiana w trendzie, bo inaczej w końcu się wszyscy pozabijają. Jeśli chodzi o krótki skręt rekreacyjny proponowałbym coś takiego - "ponadczasowego"😉
  12. Carvingowcy poszli dalej i zostawili oba, w sporcie się nie przyjęło ale w jeździe dowolnej jak najbardziej, przynajmniej w pewnych kręgach😃
  13. Jak zachowuje się narta taliowana, wystarczająco dokładnie opisał Joubert 50 lat temu. Czy narta o promieniu 30m i długości 2m, to narta taliowana, jak uważasz?🙂
  14. Możesz mi wytłumaczyć czym różni się technika jazdy rekreacyjnej z przed 15 lat od obecnej, bo w jeździe sportowej raczej zastój i stagnacja, dobrze, że chociaż techniki rekreacyjne tak pięknie się rozwijają.
  15. I jeszcze niejaki Pan Henio, który jak najbardziej porusza się, czymś co z powodzeniem można by nazwać "płynnym ześlizgiem" wg. zaproponowanej wyżej klasyfikacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...