Jump to content

buczek5

Members
  • Posts

    94
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by buczek5

  1. Wyglada na to ze w piatek juz sie otwieraja z jednym krzeslem. W Sobote planuja uruchomic juz wszystkie. https://zieleniec.pl/otwieramy-sezon-2021-2022/
  2.   Tez tak zawsze myslalem... Zawsze to wygladalo jak blokada, nawet mowa ciala na konferencji z Nadlesnictwem panow inwestorow dawala do myslenia. Z drugiej strony blokowanie czegos za kwote 100k (jesli mowia prawde) na rok co daje banke w 10 lat to juz grubo. No chyba ze konkurencja maczala w tym palce i poprostu sie to oplacalo w zamian za to ze nie powstanie cos nowego gdzie da sie dojechac w godzine z wroclawia i ograniczy ich zyski w duzo wiekszym stopniu.    PS dziwnym trafem fundusze EU na rozwoj turystyki skonczyly sie w 2020. 
  3. https://doba.pl/ddz/...rskiej/51329/15   Smutna wiadomosc 
  4. Dzisiaj postanowiłem Sprawdzić okoliczny stok. Widać że właściciel wie co robi ponieważ śniegu jest tam pod dostatkiem pomimo mocno dodatniej temperatury. Duży parking i wypożyczalnia sprawiają że jest to idealne miejsce dla lokalnych na szybki wypad i. Pomimo niekorzystnego położenia na bardzo niskiej wysokości warunki dzisiaj o 9 rano oceniam na 4+. Lokalne ośrodki mogłyby się dużo od "przygórza " nauczyć Załączone miniatury
  5. A jednak otwierają przed kolegami z Zieleńca https://czarnagora.p...i-25-listopada/
  6. Odwiedzilem ten ośrodek 2 razy pod koniec Marca i śledziłem na bieżąco otwarcie tras. większość napewno będzie otwarta w ww terminie Ale nie licz na biały plenery poniżej 2000m po naslonecznionych stronach stoków. zdjęcia wrzucone powyżej oddają klimat i warunki w podobnym terminie.
  7.   Mi to wyglada bardziej na blokowanie niz inwestowanie ...    Miejmy nadzieje ze Gmina sie przebudzi i zrobi cos w tym kierunku 
  8. Znalazlem cos takiego z 2017   Obecnie realizowana jest również najważniejsza inwestycja dla regionu: całoroczna stacja narciarska na Wielkiej Sowie. Trwają prace projektowe. Pierwszym sezonem narciarskim po latach przerwy na stoku Wielkiej Sowy ma być sezon 2018/2019.    http://www.gazetawro...oszy,12137464/   Jestem optymista lecz chyba to jest niewykonalne
  9. Właśnie wróciłem z krainy krzesełek i gondolix2 Warunki znośnie, twardy podkład i Mix sztucznej kaszki i świeżego śniegu na górze. Kamienie sporadyczne Ale kolejki po 10 zamieniają się w pielgrzymki. Średnia oczekiwania do krzesła to 15min. Sezon wysoki pełną parą.
  10. W tym roku postanowilismy powrocic do Valmeinier tym razem w terminie 18-25 Marca. Przez 4 dni pogoda byla bardzo udana z temperatura 0-5 w dolnych partiach i lekkim przymrozkiem w gorach. Przez ostatnie dwa w dolnych partiach padal deszcz a na gorze snieg. Na poziomie 1500m panowala juz wiosna i sniegu bylo jak na lekarstwo Jednak dzieki nasniezaniu 90% tras pozostalo otwartych i nie mozna bylo narzekac na brak wyboru. Moj stosunek do osrodka nie zmienil sie od ostatniego wyjazdu. Jest idealny dla rodzin z dziecmi i poczatkujacych. Nalezy uwazac na trasy niebieskie poniewaz w cieplejsze dni sa mocno rozjezdzone, waskie i moga sprawic trudnosc mniej doswiadzczonym osobom.  
  11. W 2015 byłem w tym terminie i 85-90% procent tras było otwarte. W tym roku wybieram się ponownie 18 - 25 marca i trzymam kciuki za podobna pogodę. W razie czego 30 min od Valmeinier znajduje się dolna kolejka Orelle gdzie wykupisz karnet za pół ceny (po okazaniu ważnego karnetu z Valmeinier ) na Val thorens. Do zobaczenia na stoku
  12.   Ja zawsze wybieram Orzel/przeleczsokola.pl . Darmowy parking, stok dobrze dosniezony (Maja wody po dostatkiem poniewaz pompuja ja z potoku w Sokolcu 200m nizej!!! ) no i Schronisko na szycie z dobrym jedzeniem.    Dla mnie wybor jest prosty ale ludzie wciaz pchaja sie na Gornika z sentymentu do poprzedniej epoki. Moze to i dobrze bo tlok na Orle jest mniejszy
  13.   Sama nazwa mowi za siebie. Kopalnie zamknieto w 1992 a nazwa Gornik pozostala. Wlasciciel pochodzi z poprzedniej epoki i nic w tym temacie nie da sie zmienic.  Ale ma to swoj urok i lubie tam zagladac  
  14. Troche kultury !!!!    Czy admin moze usunac powyzsze wpisy!?!?!? 
  15.   Polecam Rzeczke osrodek http://nastoku.info/i ich darmowy  Byby Lift - sprawdz tylko godziny otwarcia. 
  16.   Typowy Paradoks szklanki wody!!! 
  17.   Minelo juz 2 lata i chociaz inwestorzy ostrzegali ze proces potrwa dlugo ( https://www.youtube....h?v=BAg81KRB4Ic ) to troche zastanawiajace jest ze ponizsza informacja zostala stworzona w lutym.    Trzymajmy kciuki  Załączone miniatury
  18.   Czy ktos cos wie albo slyszal. Jak narazie krucho to wyglada...
  19. Tez zastanawiam się nad kwietniowym wyjazdem i przyłączam się do pytania.
  20. Udało mi się odwiedzić kilka razy w tym tygodniu chłopaków na przełęczy pod schroniskiem orzeł i nie zawiodłem się. Warunki w okolicy były kiepskie ale dobrze dośnieżony stok dzielnie się trzymał i można było fajnie pośmigać. Warunki na jedynej czynnej trasie określił bym na dobre, zero przetarć i lodu. Z tego co wiem działają takie cuda tylko na 2 armatach bo prądu im brakuje. Inwestycja czerpania wody z odległego potoku jak najbardziej się opłaciła. Fajnie ze jest ten ośrodek bo koledzy z sąsiedniego "górnika" wstrzymali jazdę z braku warunków. Czekam z utęsknieniem na obiecaną kanapę. Załączone miniatury
  21.   Ja bylem w identycznej sytuacji tylko poczatkiem Marca 2015. Mieszkalismy w Valmeinier 1900 wiec ze sniegiem nie bylo problemow. Moze kilka nartostrad na poziomie 1500 bylo zamknietych ale bez tragedii. Tak jak kolega wyzej napisal my tez w zapasie mielismy opcje dojazdu do Orelle i kupno karnetu za pol ceny ale nie musielismy tego robic. Jedyny minus wyjazdu w tym okresie to brak swiezego sniegu i mozliwosci jazdy poza trasa.  
  22.   Juz na wiosne nieoficjalnie wiadomo bylo ze z 6 osobowej nici 
  23. Dorzucam kilka zdjec z wyjazdu bo te powyzej nie pokazuja prawdziwych warunkow jakie panowaly pomiedzy 14 a 21 Marca. Osrodek moze nie jest na najwyzszym poziomie ale sprawdzil sie dla nas idealnie z racji tego ze moja zona nie jest jeszcze zaawansowanym narciarzem. Przewazaja tam trasy latwe i bardzo latwe. Nalezy jednak uwazac na niektore oznaczone kolorem niebieskim poniewaz miejscami wg polskich standardow oznaczone zostalyby jako czarne. Polecam ten osrodek dla sredni jezdzacych i rodzin z dziecmi.  Załączone miniatury
  24. dzięki za info. Jutro się tam wybiorę. A ty jesteś jeszcze w okolicy?
  25. Dotarliśmy do Valmeinier wczoraj po południu bez problemu. Drogi są czarne i suche. To oznacza też że śniegu jest tak sobie. Naturalny zaczyna się powyżej 1500mnpm. ośrodek jest bardzo dobrze wyposażony w armatki więc nigdzie nie ma przetarć. Szkoda tylko że po naslonecznionej stronie poza trasami widać dużo skał. My mieszkamy na poziomie 1950 więc jest calkiem znośnie. Mieszkamy w kompleksie http://www.leshautsdevalmeinier.fri jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni czystością i wyposażeniem kuchni. Załączone miniatury
×
×
  • Create New...