Harpia Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Trochę dla zabawy z zakresu elektroniki ( immobilizer, ustawienia sterownika) oraz tylnego zawieszenia, latem, będę robił ze standardowych profili aluminiowych paskudztwo w tym stylu Głównie jednak chodzi o próbę zarejestrowania jako odpowiednik skutera 125cm. Teoretycznie to możliwe ale urzędnik to urzędnik. Chcę sprawdzić na jakie problemy trafię. Silnik w kole 3kV ( może 5kV ale raczej nie) , bateria pozwalająca na 120km zasięgu. Pomimo prymitywnie prostej konstrukcji i kontrowersyjnej estetyki , koszt w granicach ok 5-6 k pln pod warunkiem maksymalnego wkładu własnej pracy i sporych umiejętności. . Załączone miniatury Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alojz Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Trochę dla zabawy z zakresu elektroniki ( immobilizer, ustawienia sterownika) oraz tylnego zawieszenia, latem, będę robił ze standardowych profili aluminiowych paskudztwo w tym stylu Głównie jednak chodzi o próbę zarejestrowania jako odpowiednik skutera 125cm. Teoretycznie to możliwe ale urzędnik to urzędnik. Chcę sprawdzić na jakie problemy trafię. Silnik w kole 3kV ( może 5kV ale raczej nie) , bateria pozwalająca na 120km zasięgu. Pomimo prymitywnie prostej konstrukcji i kontrowersyjnej estetyki , koszt w granicach ok 5-6 k pln pod warunkiem maksymalnego wkładu własnej pracy i sporych umiejętności. . Zbierasz zamówienia i zaliczki????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Odpowiem tylko raz. Czytanie ze zrozumieniem czyli dość podstawowa cecha inteligencji nie jest twoją dobrą stroną. Spróbuj przeczytać jeszcze raz ....... p o w o l i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ty to zrobiłeś od zera ? Dwie rzeczy rzucają się w oczy: - Sztywny przód i amortyzowany tył to dosyć egzotyczne zestawienie. Może to się słabo prowadzić. - Te "kanciastości". Na pierwszej nierówności przy wolnej jeździe jak koło przejdzie a ta kanciata rama zawadzi to kształt rury "poziomej" urwie jajka. Gdzie jest oś obrotu tylnego zawieszenia ? Napęd zupełnie elektryczny czy też masz zamiar jeździć tym siłą nóg ? Ta korba musi być tak wywalona do przodu ? Nie można było bardziej do tyłu ? Może wtedy jeden łańcuch by wystarczył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Wujot Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ty to zrobiłeś od zera ? Dwie rzeczy rzucają się w oczy: - Sztywny przód i amortyzowany tył to dosyć egzotyczne zestawienie. Może to się słabo prowadzić. - Te "kanciastości". Na pierwszej nierówności przy wolnej jeździe jak koło przejdzie a ta kanciata rama zawadzi to kształt rury "poziomej" urwie jajka. Gdzie jest oś obrotu tylnego zawieszenia ? Napęd zupełnie elektryczny czy też masz zamiar jeździć tym siłą nóg ? Ta korba musi być tak wywalona do przodu ? Nie można było bardziej do tyłu ? Może wtedy jeden łańcuch by wystarczył. Też z geometrią nie mogę się połapać. Nogi do przodu, brak mostka (czyli mała zwrotność i szybkość reakcji), rura strasznie wysoko - przy zeskoku będzie bolało. Taki Harley z geometrii. No ale, jak Jurek zadeklarował, cel jest inny. Jestem bardzo ciekaw drogi homologacyjnej - mam nadzieję, ze się dowiemy jak to od tej strony będzie wyglądało. Trzymam kciuki. Pozdro Wiesiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Czytam i nie wierzę. Nie umiecie czytać? Polecam zwroty: "w tym stylu" "skuter 125" "silnik w kole" Brzydal na focie ma geometrię klasycznego custom bike. Pedały ma tam gdzie 99% z nich. Oryginał zrobił pewien Węgier i opinie z całego świata były entuzjastyczne. No ale tam nie ma tylu znawców co tu, na tym jednym forum narciarskim. ZNAMIENNE To jednak nie ma wpływu na mój projekt. Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ????? Jesteście już za bardzo stetryczali aby rozumieć , że ktoś może się bawić i cieszyć. Zrobić coś fajnego ( nawet jeśli jest niepraktyczne ) Raczej się nie dowiecie co dalej. Cyk. Wątek zamknięty!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ale ubaw Się chłopina obraził za proste, z ciekawości płynące pytania Pytam po prostu z czystej inżynierskiej ciekawości, nie za bardzo wiem co to znaczy "custom bike". Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ????? Nie mam pojęcia jak ty chcesz tym skakać - bo nikt inny nie pisał o "zeskoku". Amortyzacja tyłu - jeżeli poprawnie zaprojektowana - będzie trzymała koło przy ziemi. Ale przód będzie podbijał jak piłeczka pingpongowa. Wtedy rama przywali w pierwszą lepszą nierówność, zatrzyma się na kancie i będziesz cienko śpiewać (tym razem w sensie dosłownym). No i ciekawe jak to będzie skrzypieć jak dostanie luzów na śrubunkach. Bo o sztywności chyba nie ma mowy w tego typu konstrukcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Cyk. Wątek zamknięty!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Patrzę tezna mocowanie przedniej piasty w widelcu. To musi się poluzować Widelec będzie opadać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing All Activity Home Off Topic Hyde Park Samodzielnie zrobiony E-Bike
Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Odpowiem tylko raz. Czytanie ze zrozumieniem czyli dość podstawowa cecha inteligencji nie jest twoją dobrą stroną. Spróbuj przeczytać jeszcze raz ....... p o w o l i Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ty to zrobiłeś od zera ? Dwie rzeczy rzucają się w oczy: - Sztywny przód i amortyzowany tył to dosyć egzotyczne zestawienie. Może to się słabo prowadzić. - Te "kanciastości". Na pierwszej nierówności przy wolnej jeździe jak koło przejdzie a ta kanciata rama zawadzi to kształt rury "poziomej" urwie jajka. Gdzie jest oś obrotu tylnego zawieszenia ? Napęd zupełnie elektryczny czy też masz zamiar jeździć tym siłą nóg ? Ta korba musi być tak wywalona do przodu ? Nie można było bardziej do tyłu ? Może wtedy jeden łańcuch by wystarczył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wujot Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ty to zrobiłeś od zera ? Dwie rzeczy rzucają się w oczy: - Sztywny przód i amortyzowany tył to dosyć egzotyczne zestawienie. Może to się słabo prowadzić. - Te "kanciastości". Na pierwszej nierówności przy wolnej jeździe jak koło przejdzie a ta kanciata rama zawadzi to kształt rury "poziomej" urwie jajka. Gdzie jest oś obrotu tylnego zawieszenia ? Napęd zupełnie elektryczny czy też masz zamiar jeździć tym siłą nóg ? Ta korba musi być tak wywalona do przodu ? Nie można było bardziej do tyłu ? Może wtedy jeden łańcuch by wystarczył. Też z geometrią nie mogę się połapać. Nogi do przodu, brak mostka (czyli mała zwrotność i szybkość reakcji), rura strasznie wysoko - przy zeskoku będzie bolało. Taki Harley z geometrii. No ale, jak Jurek zadeklarował, cel jest inny. Jestem bardzo ciekaw drogi homologacyjnej - mam nadzieję, ze się dowiemy jak to od tej strony będzie wyglądało. Trzymam kciuki. Pozdro Wiesiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Czytam i nie wierzę. Nie umiecie czytać? Polecam zwroty: "w tym stylu" "skuter 125" "silnik w kole" Brzydal na focie ma geometrię klasycznego custom bike. Pedały ma tam gdzie 99% z nich. Oryginał zrobił pewien Węgier i opinie z całego świata były entuzjastyczne. No ale tam nie ma tylu znawców co tu, na tym jednym forum narciarskim. ZNAMIENNE To jednak nie ma wpływu na mój projekt. Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ????? Jesteście już za bardzo stetryczali aby rozumieć , że ktoś może się bawić i cieszyć. Zrobić coś fajnego ( nawet jeśli jest niepraktyczne ) Raczej się nie dowiecie co dalej. Cyk. Wątek zamknięty!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ale ubaw Się chłopina obraził za proste, z ciekawości płynące pytania Pytam po prostu z czystej inżynierskiej ciekawości, nie za bardzo wiem co to znaczy "custom bike". Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ????? Nie mam pojęcia jak ty chcesz tym skakać - bo nikt inny nie pisał o "zeskoku". Amortyzacja tyłu - jeżeli poprawnie zaprojektowana - będzie trzymała koło przy ziemi. Ale przód będzie podbijał jak piłeczka pingpongowa. Wtedy rama przywali w pierwszą lepszą nierówność, zatrzyma się na kancie i będziesz cienko śpiewać (tym razem w sensie dosłownym). No i ciekawe jak to będzie skrzypieć jak dostanie luzów na śrubunkach. Bo o sztywności chyba nie ma mowy w tego typu konstrukcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Cyk. Wątek zamknięty!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Patrzę tezna mocowanie przedniej piasty w widelcu. To musi się poluzować Widelec będzie opadać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0 Go to topic listing
Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Czytam i nie wierzę. Nie umiecie czytać? Polecam zwroty: "w tym stylu" "skuter 125" "silnik w kole" Brzydal na focie ma geometrię klasycznego custom bike. Pedały ma tam gdzie 99% z nich. Oryginał zrobił pewien Węgier i opinie z całego świata były entuzjastyczne. No ale tam nie ma tylu znawców co tu, na tym jednym forum narciarskim. ZNAMIENNE To jednak nie ma wpływu na mój projekt. Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ????? Jesteście już za bardzo stetryczali aby rozumieć , że ktoś może się bawić i cieszyć. Zrobić coś fajnego ( nawet jeśli jest niepraktyczne ) Raczej się nie dowiecie co dalej. Cyk. Wątek zamknięty!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ale ubaw Się chłopina obraził za proste, z ciekawości płynące pytania Pytam po prostu z czystej inżynierskiej ciekawości, nie za bardzo wiem co to znaczy "custom bike". Jaki zeskok 55-cio kilogramowym skuterem ????? Nie mam pojęcia jak ty chcesz tym skakać - bo nikt inny nie pisał o "zeskoku". Amortyzacja tyłu - jeżeli poprawnie zaprojektowana - będzie trzymała koło przy ziemi. Ale przód będzie podbijał jak piłeczka pingpongowa. Wtedy rama przywali w pierwszą lepszą nierówność, zatrzyma się na kancie i będziesz cienko śpiewać (tym razem w sensie dosłownym). No i ciekawe jak to będzie skrzypieć jak dostanie luzów na śrubunkach. Bo o sztywności chyba nie ma mowy w tego typu konstrukcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Cyk. Wątek zamknięty!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Patrzę tezna mocowanie przedniej piasty w widelcu. To musi się poluzować Widelec będzie opadać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options... Join the conversation You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account. Reply to this topic... × Pasted as rich text. Paste as plain text instead Only 75 emoji are allowed. × Your link has been automatically embedded. Display as a link instead × Your previous content has been restored. Clear editor × You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL. Insert image from URL × Desktop Tablet Phone Submit Reply Share More sharing options... Followers 0
Harpia Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Cyk. Wątek zamknięty!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkg Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Patrzę tezna mocowanie przedniej piasty w widelcu. To musi się poluzować Widelec będzie opadać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts