_tomek Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Czy ktoś wie, gdzie w Polsce można kupić nowe krawedzie do zamontowania na narcie. Takie jak te pokazane tutaj: http://www.skibuilde...materials.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samba-77 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Czy ktoś wie, gdzie w Polsce można kupić nowe krawedzie do zamontowania na narcie.To takie rzeczy sie robi:confused: Sam chcesz wymieniac:confused:Jestem w :eek: Użytkownik samba-77 edytował ten post 30 grudzień 2008 - 00:53 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_tomek Posted December 30, 2008 Author Share Posted December 30, 2008 Pewnie, że tak. DIY to moje prawdziwe hobby A wymieniałeś kiedyś sam uszczelkę pod głowicą w aucie ? a choćby klocki hamulcowe? Naprawiałeś TV? Radio? Lutowałeś rurki od ogrzewania w domu, albo elektrykę robiłeś? Niektórzy to lubią. Stać mnie na nowe, ale wiesz jaka to satysfakcja zrobić coś samemu. Choć w udaną naprawę nart "nieco" powątpiewam (z braku narzędzi), ale jeśli da się tanio pobawić to czemu nie. Przejrzyj sobie tą stronę co linka podałem wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samba-77 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Choć w udaną naprawę nart "nieco" powątpiewam I wlasnie tutaj jest sedno sprawy. Udanej zabawy;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gajowy01 Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Czy ktoś wie, gdzie w Polsce można kupić nowe krawedzie do zamontowania na narcie. Takie jak te pokazane tutaj: http://www.skibuilde...materials.shtml Hmm, szczerze mowiac jezeli to sie uda to naprawde respect dla Ciebie, ... no no - na wlasnych nartach to byloby cos :) Podziel sie kiedys co z tego ew. wyszlo. Pozdrawiam PS. A w zasadniczym temacie nie umiem Ci pomoc, ale jesli teraz jest "out of stock", to moze za miesiac juz nie? Moze moglbys sprobowac posrednio kupic cos u jakis malych producentow? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LAWINA Posted December 30, 2008 Share Posted December 30, 2008 Krąwędzie możesz kupić u przedstawicieli którzy rozprowadzają akcesoria do serwisów...jak już dobierzesz odpowiednią grubość krawędzi to musisz ładnie wyciąć starą ( we własciwy sposó,wyciąć ślizg jak na wklejkę ,wstawić odpowiednio krawędz przy użyciu odpowiedniego kleju na gorąco ,wyciąć i wstawić wklejkę i odpowiednio obrobić ją ,potem naostrzyć nartę...zabiegi te wymagają precyzji ...ale gratuluję odwagi na domowy sposób... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_tomek Posted December 30, 2008 Author Share Posted December 30, 2008 Dzięki Lawina! Podzwonię po nowym roku, na razie jeżdzę na resztkach krawędzi i ślizgu. myślę, że wytnę cały stary ślizg i na jego miejsce wkleję nowy. Co prawda mam drugie narty, ale te stare wyklepane bardziej lubię. Obecnie testuję "wlewki" z kleju epoksydowego zamiast wlepek. Z małych dziur nie wypada! Ale teraz mi stara wklejka odpadła to zrobiłem tam epoksydem i zobaczę, czy przetrzyma. Wklejka wytrzymała 5 dni na nartach - koszt 60zł. Jak klej wytrzyma choćby jeden dzień to Wam zrobie zdjęcia i opiszę jak to wygląda. Epoksyd mam najzwyczajniejszy dwuskładnikowy UHU "5 minut". Wadę ma jedną poważną - nie bierze wosku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_tomek Posted March 7, 2009 Author Share Posted March 7, 2009 Jako, że zakończyłem już sezon to już nie przetestuję lepiej mej "wlewki". Zaczęło się tak, zrobiłem sobie dziury w ślizgu przy krawędziach. Konieczna była wlepka. Zrobiono mi wlepkę w nartach. Narty były stare i strasznie zużyte (krawędzie miały 0,9mm wysokości licząc po wewnętrznej stronie - tzn takiej grubości trzeba było wlepić ślizg). Wlepka odpadła częściowo po czterech dniach na nartach. Jako, że wlepka kosztuje 60-70zł to nie jest to sensowna metoda naprawiania starych nart....podrapałem się po głowie i wbrew temu co radził Lawina, odczyściłem dokładnie dziurę, wyskrobałem rdzę, cały ślizg który się nie trzymał, nagrzałem nartę farelką i zalałem klejem epoksydowym (patrz post wyżej). Nadmiar kleju natychmiast (ważne!) ściągnąłem zanim związał nożykiem do tapet, odczyściłem ślizg i krawędź wokoło. Klej gdy był jeszcze cieczą idealnie wypełniał dziurę i nie wystawał, ani nie tworzył wklęśnięcia. Po związaniu nie wolno nic z nim robić - polerować, skrobać itp, tylko się zniszczy powierzchnię. No i teraz najlepsze. Lawina mówił, że epoksyd wypadnie, bo za sztywny. Może ma rację, ale klej klejowi nie równy i mój nie wypadł przez 8 dni na nartach i nadal się trzyma! Jest wystarczająco elastyczny nawet w niskich temperaturach. Oczywiście można zapytać to dlaczego ślizgów nie robi się z kleju epoksydowego - dlatego, że: -ściera się - TAK ŚCIERA od śniegu! wyraźnie było widać zmatowienie i jest teraz zauważalnie wytarty - jest nieco niżej od ślizgu -nie daje się smarować, po prostu to jak wosk na szybie - zejdzie natychmiast. Ale jako substytut drogiej naprawy jest idealny. Także dlatego, że nie potrzeba do tego serwisu. Niestety zrezygnowałem z naprawy tych nart - kupna krawędzi , bo zaczęły mi skrzypieć i już są tak miękkie (albo ja taki "rozjeżdzony" ), że kupię sobie ten sam model tylko mniej zużyte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LAWINA Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Gratuluje pomysłów-czasem te najprostrze są najlepsze ja jednak pozostaję wierny rozwiązaniom jakie poznałem na szkoleniach z zakresu serwisowania nart... może nie są tanie ale za to profesjonalne i nie ma potem żadnych problemów w użytkowaniu sprzętu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_tomek Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Heh, no i po normalnej naprawie prawie nie widać różnicy, a tu widać "wnętrze" narty, bo klej przejrzysty No ale wszystko ma swoje wady i zalety. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_tomek Posted June 4, 2010 Author Share Posted June 4, 2010 Ja ich nie kupiłem...cała zabawa nie ma sensu. Krawędzie jest łatwo wkleić, ale nie przykleisz sensownie nowego ślizgu nie mając prasy. Nie ma szans na to. Natomiast wynalazłem metodę trwałej reperacji ślizgu, gdy krawędzie mają 1mm wysokości lub mniej. W takim wypadku wklejka to głupota - wypadnie po paru razach o ile wogóle uda się ją wkleić. Jeśli odpowiednio wytniesz ślizg i przygotujesz powierzchnie, to zalewasz dziury dobrym klejem epoksydowym, zgarniasz nadmiar nożykiem potem na równo pilnikiem i prawdopodobnie cały sezon przejeździsz i nie wyleci. No i koszta...dobry klej to 20-25zł...i tyle kosztów. Jedyna wada - walory estetyczne - epoksyd jest szary albo przejrzysty. Także stare tak łatam, a nowymi nie jeżdzę po kamolach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.