Jump to content

lotkaman

Members
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

lotkaman last won the day on January 20

lotkaman had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lotkaman's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Week One Done
  • Dedicated
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • First Post

Recent Badges

40

Reputation

  1. Przyszly. Dla mnie laika, po zapięciu wszystkich blokad to skorupa typowo zjazdowa. Nie jestem w stanie doszukać się roznicy od innych butow których używałem. Sposób blokady skorupy po przejściu z walk na ski bardzo stabilny, zupełnie inaczej trzyma niż te np w K2, tam faktycznie można było wyczuć minimalny luz. Tu siła idzie w druga strone - tam "hak" ciągnął trzpień zeby zblokować, tu "hak pcha trzpień zeby zblokować obie części, nie ma szansy na jakikolwiek luz. Genialnie rozwiązane w swojej prostocie, co więcej na logikę wydaje się że długowieczne, w przeciwieństwie do tego wnk2 gdzie z czasem to może się wyrobić i luzować coraz bardziej.. zresztą but ma dożywotnią gwarancję podobno, ale nie wnikałem na jakich zasadach. Natomiast jutro jadę na bootfitting i biorę obie pary dynafixow, bo tigardy maja we wkładce takie przewężenie dość mocne i to mnie uciska na tyle, że po pół godzinie noga drętwieje. Jeśli stwierdza ze sa w stanie to dopasować to na pewno wezme tigardy, jeśli nie to zostanę przy tych hoji 130 bo też wg mnie niczego im nie brakuje, a w zasadzie juz sa elegancko dopasowane na nodze prosto z kartonu, trzeba je dmuchnąć w dwóch miejscach i będzie idealnie. Po dopasowaniu napisze krótka recenzje dla obu, jak mi się uda to wrzucę filmik tego patentu hoji, bo dla mnie to rewelacyjny system, taki typowy lanserski :)))
  2. Właśnie generalnie o to mi chodzi, myślę i mam nadzieję że roznicy dużej nie będzie od skorupy buta typu pantera, a komfort zupełnie inny niż w takiej panterze która cala musi być wygrzana i dopasowana. Fajnie że podzieliłeś się swoim spostrzeżeniem i to juzlszcze w porównaniu do lupo, które przynajmniej w teorii powinny być bardziej miękkie niż dynafixy.
  3. Ciekawe, ja też pisze wszystko z punktu widzenia narciarza zjazdowego (pewnie nie tak zajebistego jak Ty ale jednak) i wszystkie elementy o których tu jest dyskusja są dla mnie bardzo przydatne i mocno mi na nich zalezy. I co, który z nas kłamie? 🙂 no wydaje mi się że nikt, ale punkt widzenia i potrzeby są inne... tylko juz w moim pierwszym poście pisalem że szukam kompromisu, a Ty z uporem maniaka przez 5 stro piszesz ze w butach nie ma kompromisu bo musza buc zjazdowe i wszystko inne się nie nadaje. Jak pisałem, to wg mnie opinie na forum zawodowców, nie forum narciarskie dla wszystkich. Koniec, teraz już serio 😉
  4. Ee, to wiesz co, dla mnie osobiscie taka argumentacja jest niewiele warta, choć oczywiście z technicznego punktu widzenia, prawdziwa. Tylko dla mnie tyle z tej prawdy jak rozmowy z przeciwnikiem vanów o tym dlaczego tak zajebiscie jezdzic nowa X5M chociaz uwielbiam sportowe samochody... Albo twierdzić że nie ma sensu kupowania zwykłej 911-tki jak się lubi szybką jazdę, bo tylko gt3 rs jest najszybszy. Pal licho ze tym jezdzic się nie da normalnie o jakiejkolwiek wygodzie nie wspominajac, no ale parametry ma najlepsze i na torze bedzie najszybszy 🙂 prawda? Prawda, ale co z tego? System oceniania i robienia czegokolwiek zero-jedynkowo jest w życiu bez sensu. Odsyłasz mnie do słowników, natomiast określenie że buty nadają się do podchodzenia i tyle (czyli do niczego wiecej- w domyśle nie są do zjazdow) jest dla mnie tożsame ze stwierdzeniem że to shit do zjazdow - tyle że to mocniej zaakcentowana wypowiedź. Nie muszę patrzeć do słownika, a ty nie musisz się czepiać słówek bo ogólna intencja twojej wypowiedzi bije z każdego posta aż nadto. A Twoja ocena, tak jednostronna i bez uwzględnienia jakichkolwiek innych okolicznosci niż twój punkt widzenia (dla mnie ortodoksyjny, dla Ciebie jedyny sluszny) może być, czy powinna byc skierowana tylko i wyłącznie do zawodowców, więc śmiem twierdzić że tu jej być nie powinno. W każdej dziedzinie i każdej części życia idziemy na kompromisy - chyba że dotyczy to czegoś co robisz zawodowo... jeśli w życiu nie idziesz na kompromisy, to sorry ale współczuję. Widuje takich ludzi i nie są oni szczęśliwi 🙂 Ja kończę temat w kontekscie merytoryki co lepsze a co nie, bo to już bez większego sensu, każdy ma swoją większą racje i tak też jest ok 🙂 ja znalazlem odpowiedz na swoje pytania i zbudowalem pełny pogląd tego, co chce, więc jestem zadowolony i dzięki za dyskusje 🙂 odezwę się jeszcze jak przymierze tigardy 😉
  5. No i właśnie teraz mam pytanie do tej wypowiedzi - ale bez napinki, czepiania się itd. Powiedz mi proszę, na czym opierasz swoją tezę, że st czy fr nie nadają się do zjeżdżania? Skoro ewidentnie są wymyślone, zaprojektowane, testowane i produkowane do tego aby podchodzić i zjeżdżać. Ba, te wszystkie które omawialiśmy w zasadzie są robione z przewaga na zjeżdżanie a nie podchodzenie. Zastanawia mnie skąd ta zero/jedynkowa pewność bez cienia zwatpienia, że tylko zjazdowy but jest do zjazdow i koniec? Reszta to shit do wyrzucenia, albo tylko podchodzenia ? Z tego co zrozumiałem, nie miałeś nawet takich butow na nogach na stoku ? Bo mam wrażenie, że to tak jakby bronić tezy że po torze wyscigowym to tylko autami torowymi bez homologacji można jeździć, no bo to przecież tor, a audi rs6 to rodzinne auto na drogę nie na tor... albo że porsche to stworzone jest do jazdy ponad 200kmh, po mieście tym nie można jeździć bo to przecież sportowy samochód...nie nadaje się, będzie gasł? 😉 Dla mnie osobiście, taka opinia ortodoskyjna jest jednak mało wiarygodna i jednobiegunowa, bo w ogóle nie otwiera się na różne możliwości, tak jakby mieć klapki na oczach i trzymać się jednej jedynej prawdy, nie zważając na wszystko dookoła. Juz poza powyzszym zagadnieniem, od siebie moge dodać że wczoraj spędziłem godzine w dynafix 130 hoji i jestem w szoku jak ten but jest sztywny i trzyma nogę. Oczywiście, wszystko wyjdzie dopiero na stoku niemniej twardość, sztywność i trzymanie stopy jest o niebo lepsze niż w moich starych atomicach hawx sprzed 10 czy 12 lat. Myślę że byłbym w stanie się zalozyc że pod tymi aspektami te buty naprawdę niewiele (jeśli w ogole) ustępują mocnym butom zjazdowym.. no ale póki co to zakład w ciemno, nie jeździłem na nich wiec trudno ferować wyroki.
  6. Tak, też się zastanawiam nad sztywnością, bo jednak swoje ważę. Ale dziś wsadziłem nogę w te dynafix hoji 130 (na razie tylko na klminute, wieczorem planuje dłuższą przymiarke) i po zapięciu wszystkiego wrażenie mialem ze świetnie trzymają, ale to tylko oierwsze odczucie. Biorąc pod uwagę że te trigard są wyższe i 4-ro klamrowe mam nadzieje, ze beda mocne 💪 Mierzyłem też te scarpy- wydaje się się również mogłyby być bardzo fajne, niestety dla mnie rozmiar zdecydowanie za mały, musialbym wziac mjn 1 wiekszy niż w innych zeby palce się wyprostowały, ale wtedy będę miał wg mnie za duży luz w skorupie. Nartki dokladnie - atomic x9 wb - bardzo zadowolony jestem, to wideo body w moim przypadku super się sprawdza.
  7. Powiem szczerze, że 90% z tego co napisałeś to moje przemyślenia na temat tych butów i te same punkty w nich wychwyciłem. Jakbym miał wybierać na papierze to te na razie są moim faworytem, niemniej bez założenia na nogę to ja sobie mogę .. 🙂 szerokość 102 - dla mnie atut, 98mm jest dla mnie mega ciasne, jeżdżę w 100mm i też uważam że to jest na styk dla mnie - jednak swoje ważę i nie mam smukłej stopy. I tu z kolei ta waga samych butów w moim przypadku (110kg +/-2kg masy własnej ciała) nie ma znaczenia, czy to będzie 3kg w tą czy w tamta w kontekście siły docisku itd. natomiast w kontekście choćby wspomnianego jodłowania, już działa na plus.. zobaczymy, dziś mierzę te drugie dynafit i scarpy, bo są już w paczkomacie 🙂
  8. I taki jest plan - bede mial jutro/w poniedzialek 5 różnych skorup w domu, postaram się dobrac ta która mi lezy najlepiej ale jestem umówiony juz na bootfiting wlasnie z wkładką sidas (jeśli okaże się taka potrzeba i z pełnym dopasowaniem buta. Zabieram wszystkie ze sobą bo może osoba która będzie przy nich działała wskaże mi coś czego nie wiem i lepszy okaze się inny but... no ale dzialac bedziemy na jednych, resztę zwrócę 😉 Akurat jeszcze bootfiter w Trójmieście dobry się ostał, więc to mogę zrobić profesjonalnie na miejscu. Co do tego że koledzy maja swoje racje - ani przez chwilę nie miałem wątpliwościze tak jest. Ze sa duzo bardziej doswiadczeni - tez jest to dla mnie jasne. Ale czasem sama perspektywa potrafi zmienic wszystko do góry nogami, ale nie zawsze potrafimy albo pamietamy aby postawialc sie z tej drugiej strony, spojrzec na cos od tylu. Ja się tylko odezwałem/odgryzłem na kilka zdań, które były zupełnie pozbawione merytoryki i byly zwyczajnie zlosliwe, niepotrzebne. Albo wydzwiek byl tak ortodoksyjny i nieznoszący sprzeciwu co do tego jak i na czym trzeba zjeżdżać, że dla mnje taka postawa byla nie do przyjęcia, stąd moja odezwa 🙂 zupełnie nie złośliwie, raczej w formie defensywy swoich racji. Mniejsza z tym, no har feelings 🙂 ogólnie wlasnie te wszystkie różne zdania, perspektywy, opinie pozwoliły mi się utwierdzili, że w kontekście moich potrzeb szukam w dobra stronę. Każda dyskusja, a zwłaszcza taka gdzie strony maja swoje argumenty na odmienne zdania, jest bardzo pouczajaca i poszerzająca perspektywę, dlatego juz wczesniej za wszystkie wypowiedzi dziękowałem:)
  9. o, o, o ! ten mój post sprzed minuty o ograniczeniach i braku horyzontów - to przede wszystkim do Ciebie :DDDDD
  10. Znalazłem fajny artykuł, recenzja tych Dynafit Tigard: https://outdoormagazyn.pl/2023/10/test-hybrydowych-butow-narciarskich-dynafit-tigard-130/ pomijając już sam model, bardzo fajnie opisano i zobrazowano ten typ butów, którego poszukuje. I jak się okazuje nie jestem odosobniony, a buty te (hybrydowe) faktycznie zostały już dopracowane do tego stopnia, że dla mnie jako amatora spełnią swoją rolę w 105% jako typowo zjazdowe - nie ustępując typowym, dobrym butom zjazdowym. Tym bardziej dziwią mnie te wszystkie ortodoksyjne opinie które tu padły od kilku przynajmniej osób - że TYLKO but zjazdowy nadaje się do zjazdów, w każdym innym przypadku to będzie ZŁO ... no ale zwalam to na brak wiedzy lub/i brak chęci poznawania/poszerzania horyzontów - ale to już mnie zupełnie nie interesuje, jak kto jest tam na "swoje i tylko swoje" racje zamknięty... 😉
  11. Zarówno Scarpy i Dynafity które Ty wskazałeś - już zamówione do przymiarki, jutro mają przyjść 😉 na Tigardy też mnie namówiłeś, więc również je sprawdzę !
  12. Scarpe widziałem, zastanawiałem się nawet nad tym butem. Może faktycznie zamiast tej tecnici spróbuję ten przymierzyć. Dynafit - tu nie ukrywam że trochę wystraszyłem się 3-ech klamer i przez to mniejszej sztywności/trzymania buta? Bo on podobny konstrukcyjnie jest chyba do dalbello lupo? aczkolwiek jak pisałem wcześniej - mój znajomy akurat lupo baardzo sobie chwali do zjazdów... są jeszcze takie z 4-ema klamrami: BUTY TIGARD 130-CAPULET - ale nie wiem czy to nie jest już zupełnie inny but.. Te ostatnie - to już na następny krok, jak przetestuje mniej innowatorskie rozwiązania do zjazdów 😉 wizualnie - dla mnie petarda, ale to znowu lanser ze mnie wychodzi 😉
  13. Jak już dobiorę (pisałem w pierwszym poście - w Trójmieście brak stacjonarnego sklepu z prawdziwym wyborem, więc zostaje zamawiam/odsyłam) to na pewno dam znać co zostało, a później zdam krótką relację z tygodniowego wyjazdu w lutym 🙂 Pomarańczowe, to mógł mieć właśnie te TECNICA COCHISE 130 HV DYN GW
  14. Jan, dzięki ! Wczoraj wieczorem właśnie je wypatrzyłem, ale jeszcze nie zdążyłem zaznajomić się z ich opisami, popatrzę. Dość sztywny wydaje się też model TECNICA COCHISE 130 HV DYN GW - myślę że sprawdzę oba.
×
×
  • Create New...