Jump to content

Ski_Retry

Members
  • Posts

    92
  • Joined

  • Last visited

Ski_Retry's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Reputation

  1. Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Rady oczywiście wezmę sobie do serca. Ferrari, filmik z początku tematu jest z zeszłego roku, a ten, co wrzuciłem dzisiaj został zrobiony po jednym dniu ćwiczeń. I co do ilości śniegu, owszem, mega mało, a krzesełka „dwójki” dalej są i rzeczywiście jest to tam najlepsza trasa. Do ćwiczeń idealna!
  2. Ponownie witam wszystkich, Chciałem zrobić mały update tematu. Pierwsza sprawa, buty się spisały znakomicie. Miałem, zresztą jak wiecie, dosyć spore obawy, ale okazało się, że niesłuszne, bo mimo tego, że rzeczywiście są turbo małe i jak nie jestem na językach, to czuje palce dosyć mocno, to jeździ się w nich znakomicie. Druga sprawa, to kwestia poprawy mojej jazdy. Porobiłem trochę ćwiczeń, które były tutaj polecane i poczułem dosyć sporą różnicę. Szczerze mówiąc, to sama zmiana butów i pamiętanie o niektórych aspektach technicznych dały bardzo dużo. Mam wrażenie, że moja jazda się trochę poprawiła, czuje się dużo pewniej i wewnętrzna narta przestała mi przeszkadzać i w końcu widzę światełko w tunelu. W końcu udało mi się "nawet" dotknąć ręką śniegu przy skręcie (zdaje sobie sprawę, że nie jest to żaden wyznacznik, ale dało mi to bardzo dużo fun'u). Szczególnie zadowolony jestem ze skrętu w 13 sekundzie, chciałbym żeby każdy tak wyglądał. Jak widać teren dość płaski, ale mimo to udało się kilka fajnych skrętów wyciąć. Link do filmiku:     Co myślicie?   Pozdrawiam serdecznie, Paweł
  3. Dzięki za "krzepiące" odpowiedzi Coś czuję, że będę przeklinał ten wybór nie raz, nie dwa.
  4. Dzięki za odpowiedź! Ja "na szczęście" nie lubię ani skakać ani jeździć poza trasą, więc problemy związane z tymi aktywnościami mi odpadają. Póki co chcę mieć dobre buty na stok, które pomogą mi poprawić technikę jazdy i będę miał pewność, że nie są za szerokie i za duże. Chcę jednak móc przejeździć w nich cały dzień i mam nadzieje, że uda się osiągnąć taki efekt.     Dlatego też mam jeszcze swoje stare buty i mam zamiar je zabrać na wyjazd.  
  5. Procesu adaptacji się nie boję, tzn. oczywiście nie chcę żeby bolało, ale jestem przygotowany, że będzie trzeba się do nich przyzwyczaić. Bardziej się boje, że te buty będą po prostu źle dopasowane i nie będę mógł w nich nigdy jeździć i wyrzucę kasę do kosza. W cenie butów mam też wkładki Sidas zrobione na moją stopę i w ogóle obsługa wygląda na profesjonalną, ale boję takich praktyk, jak branie za małych butów. Mam nadzieje, że u mnie nie będzie tak, jak u Twojego syna i będę mógł w tych butach pojeździć bez jakiegoś bardzo dużego dyskomfortu. Obecnie moja noga czuje się tak, jak poniżej na zdjęciu: Załączone miniatury
  6. Na szczęście but nie jest tak szeroki w łydce i nawet bez tego paska było całkiem okey. Ten Booster serio fajnie dociska i wygląda na to, że robi robotę. Bardziej obawiam się o cały proces tzw. "bootfitingu"
  7. Witam wszystkich ponownie, Chciałem wprowadzić aktualizację do tematu. Wczoraj kupiłem nowe buty. Wybór padł na Lange RS 130 (97 mm szerokości do 26,5). Jako, że mam wąską łydkę, to brałem pod uwagę, czy buty mają "powerstrapa", czyli nie taki standardowy rzep, ale taki pasek z klamrą (coś jak Booster do kupienia osobno). U mnie dużym problemem w doborze butów jest to, że mam dwie różne stopy i to dość znacząco. Jedna ma 28 cm, a druga około 28,5. Nie wiem, czy słusznie, ale zostałem namówiony na wzięcie butów o rozmiar mniejszych (27, 27.5) i dopasowanie ich do moich stóp. Jak mierzyłem buty, to o dziwo nie było tak źle. Dotykałem palcami do końca dość mocno w lewej nodze, w prawej było prawie okey, ale ogólnie czułem się nieźle. Po przymiarce koleś oznaczył punkty, które będzie korygować i dzisiaj jadę na drugą przymiarkę. Mam gwarancję, że mogę do niego przychodzić ile chce i będziemy tak długo modyfikować skorupę aż but będzie idealny. Trochę się boję, że dałem się naciągnąć, bo zawsze myślałem, że but to but i po prostu się kupuje go na rozmiar stopy i do widzenia, a tu takie czary. Co o tym myślicie? (Już się boje odpowiedzi). W piątek jadę do doliny Zillertal i mam zamiar cały wyjazd poświęcić tylko na ćwiczenie techniki. Drugi wyjazd mam w lutym do Południowego Tyrolu i tam też mam zamiar ćwiczyć.   Pozdrawiam serdecznie, Paweł
  8. Cześć wszystkim, Pozwolicie, proszę, że wrócę do oryginalnego tematu tego wątku. Wczoraj byłem u specjalisty z moimi butami. Dlaczego? Z kilku powodów. Po pierwsze, wydaje mi się, że mam za twarde buty. Są to już dziesięcioletnie Tecnica Dragon'y, flex 120. Myślę o zejściu z flexem do około 100. Ważę tylko 77 kg przy wzroście 187 i nie mam aż takiej pary w nogach. Myślę, że ten flex dodatkowo mógł mnie ograniczać, możliwe że nie doginałem tego buta wystarczająco mocno. Druga sprawa, mam dość wąską stopę, bo 98 mm i jeżdżąc w tych butach, często miałem wrażenie, że noga w bucie mi lata. Uprzedzam pytania, rozmiar jest dobrany prawidłowo, po prostu są za szerokie. Nie ważne jak mocno je dopnę, zawsze czuję luz. Dodatkowo, co według mnie ważniejsze, dowiedziałem się, że moje buty miały ustawiony canting tak, że jak patrzy się na nie z od tyłu, to cholewki obu butów są bardzo widocznie skierowane do zewnątrz. Po wykonaniu testu co do moich kolan i postawy wyszło, że mam wszystko normalnie i canting był ustawiony kompletnie nie pode mnie. Teraz pytanie, czy to może mieć AŻ taki wpływ na to, jak jeżdżę? Zawsze czułem, że coś jest nie tak, ale nie wiem, czy to może być główna przyczyna, albo jedną z głównych. Teraz tak, mam zamiar albo ustawić dobrze canting i włożyć wkładkę do moich obecnych żeby noga w środku mi nie latała, albo kupić nowe buty, które będą węższe oraz bardziej miękkie. Co o tym wszystkim myślicie?   Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie, Paweł
  9. Cześć! Czy wie ktoś, czy mogę gdzieś znaleźć, dobrego, polskiego instruktora w dolinie Zillertal w podanym przeze mnie terminie? W zasadzie może też być jakaś szkółka austriacka, jeśli ktoś, jakąś może zarekomendować. Orientuje się ktoś jakie to są mniej, więcej ceny prywatnych lekcji?   Pozdrawiam serdecznie, Paweł
  10. A tam, zaraz ominął Mam nadzieje aktualizować temat, plus chciałbym żeby w miarę możliwości ktoś odniósł się do moich wątpliwości odnośnie mojego sprzętu, głównie nart   FerrariEnzo, może na ten temat też byłbyś w stanie udzielić jakiejś rady?   Pozdrawiam.
  11.   Ponownie dziękuje za odpowiedź, Rady oczywiście biorę sobie do serca i poświęcę kilka wyjazdów na trenowanie wcześniej wymienionych ćwiczeń. Chciałbym teraz odnieść się do sprzętu. Jako, że zdaje sobie już sprawę ze swoich niedoskonałości w technice jazdy wypadałoby może zastanowić się nad jego zmianą. Obecnie jeżdżę na leciwych Volklach P70 178 cm. i nie wiem, czy właśnie długość i twardość tych nart nie będzie dla mnie problemem. Jeśli chodzi o buty, to tak, jak wcześniej wspomniałeś mam zamiar wybrać się do specjalisty w celu doboru odpowiednich butów. Obecnie mam wrażenie, że moja noga nie jest wystarczająco dobrze trzymana oraz, tak jak wspomniałeś, chciałbym żeby ktoś spojrzał na canting.   Bardzo dziękuje za tak wyczerpujące odpowiedzi, mam nadzieje, że uda mi się poprawić swoją technikę, bo wszyscy w okół mówią, że jeżdżę bardzo ładnie itd. ale ja czuje i wiem swoje, co jest bardzo frustrujące.   Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę udanego sezonu!
  12.   Bardzo dziękuje za odpowiedź i tak wnikliwą analizę! Ćwiczenia w następnym sezonie będę wykonywał w celu poprawy swojej jazdy, to na pewno Mam tylko jedno pytanie. Napisałeś, że obciążam nartę wewnętrzną, co jest kompletną nieprawdą. Już śpieszę z wytłumaczeniem. W innym temacie na tym forum pisałem co robić właśnie z nartą wewnętrzną. Nie jestem w stanie się na niej oprzeć praktycznie wcale, ponieważ od razu tracę równowagę. Cały swój ciężar w skręcie mam na nodze zewnętrznej, a ta górna noga tylko sobie tak jedzie i nie mam z niej żadnych korzyści. Czuję, że powinienem jeździć inaczej, ale nie jestem w stanie nic zrobić. Nie wiem, czy nie jest to wina butów i złego cantingu, bo naprawdę, można powiedzieć, "czuje narty" i mam ogólną kontrolę na wysokim poziomie, ale w momencie, gdy chcę w najmniejszym stopniu położyć jakikolwiek ciężar na wewnętrznej nodze, to od razu lecę w stronę stoku. Zastanawiam się również, czy w dobry sposób kładę nacisk na przody butów, ale to już chyba pytanie do instruktora, który będzie oglądać moją jazdę z boku. Wiem, że jest lato, ale ja już myślę o sezonie i szykuję się do wyjazdu! Mam nadzieje, że może ktoś na tym forum mimo wszystko o tej porze roku jest i powie mi dwa słowa co i jak w takim przypadku.   EDIT. Widzę, że FerraEnzo odpowiedziałeś mi nawet w tamtym temacie i generalnie wywołała się niezła burza. Łącząc te dwa tematy masz już ogólny pogląd na to, jak jeżdżę i jaki mam problem. Link: http://www.skiforum....tu/#entry573379   Pozdrawiam serdecznie!
  13. Völkl P70 Race Carver, 178 cm.
  14. Cześć wszystkim Prosiłbym o konstruktywną opinie mojej jazdy na nartach. Wiem, że filmik nagrywany z tylu i to w jeździe, ale może ktoś z wnikliwym okiem wyłapie jakieś niedoskonałości. Niestety jest to jedyny filmik jaki posiadam, może za rok uda nagrać się coś lepszego. Pozdrawiam serdecznie! https://youtu.be/VkLn-clwHuE
  15. Dziękuje za odpowiedź. Czy mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym skibusie? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Znalazłem fajną ofertę, za 195 euro jest hotel Genziana, który jest już u góry, z wyżywieniem all-inclusive za dwie noce + skipass. Chyba nie jest to najgorsza oferta
×
×
  • Create New...