Skocz do zawartości

Gerius

Members
  • Liczba zawartości

    944
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Gerius's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

0

Reputacja

  1.   Piszę o prawidlowej mechanice zaczęcia skrętu. Nie ma roznicy, czy zaczynasz jazdę smigiem zeslizgiem, czy chcesz jechac na krawędziach. Mitek w poscie 43 bardzo dokladnie rozlorzyl Twoje biedy... Radzilbym choc na parę godzin instruktora, na pewno od razu zobaczysz roznicę w swej jezdzie.
  2.   Jazda jak na lyzwach. Nie prawidlowo zaczynasz skręt z gornej narty. Nie dokręcasz nart w poprzeg stoku.Brak zerowej fazy skrętu, inaczej mowiąc przejscia w następny skręt. Musisz nauczyc się zacząc skręt skręcając na dolnej narcie. Gorną nartę dociąza się, gdy juz nosek dolnej narty zaczyna się wgryzac do sniegu.Zacznij jazdę z nartami pastawionymi  w dol stoku, gdy nabierzesz szybkosc, pochyl sie w skronę skrętu. Sprubuj skręcac na dolnej narcie(90%), a gorną tylko lapac rownowagę(10%).
  3. Unas w Vilniuse jest + 2C ale sniegu na trasie jest: www.liepkalnis.lt Po jutrze juz będę smigal we Francji...tam juz jest 1m sniegu poza trasami...
  4. Nauczyc się takiej jazdy mozna, nie koniecznie zaczynac od dziecka. Na plaskim stoku bez odpowiedniej minimalnej prędkosci nie da się bardzo mocno wyrzucic ekstremalnie daleko w bok nog. Przy odpowiedniej prędkosci, gdy postawimy ostro narty w poprzeg stoku, zadziala sila odsrodkowa, ( trzeba ją poczuc na dolnej narcie), wtedy mozna juz będzie wyrzucac biodra w prawo i w lewo... Myslę, ze przyjdzie na to czas...
  5. Gigantka da ci większą szybkosc  w srednim i dlugim skręcie na krawędziach. Jesli umiesz się kopnoc na slalomce, to myslę ze i na dlugiej gigantce tez to potrafisz. . Co do jazdy poza trasą, w puchu, to na pewno przy odpowiedniej technice jazdy narta szersza pod butem będzie lepsza. Chociaz tez dawalem radę w puchu na slalomce.
  6. Jesli spędzasz więcej czasu na trasie, a poza tylko się wybierasz, zerknij na Dynastar Powertrack 89 Fluid X, dlugosci 186cm.
  7. Ubieram bieliznę, warstwę drugą (cienszą albo grubszą w zaleznosci od temperatury) i kurtkę z membraną.  
  8. Rzadko, ale bywa, na przyklad,gdy się odczepi narta. Jeden raz na Hintertuxie, gdy byla zamiec i bylo wszędzie bialo, to przy zatrzymaniu się nie zrozumialem, gdzie dol, gdzie gora i siądlem na du...ę.  
  9. Jazdę w Alpach zaczynalem w Jochtal, Plose, Gitshberg, Kronplatz (Wlochy). A jazdę w gorach zaczynalem w Tatrach ukrainskich, pozniej byl Kaukaz, Slovacja.
  10. Luz w paluszkach nie przeszkadza. Myslę, ze trafilas na wlasciwe buty. Nie zaciągaj na maksa klamer, zacznij zaciągiwac je stopniowo sprawdzając, czy się klamra się nie rusza. Jesli mozesz ją poruszyc, to przy pomocy mikroregulacji ją daciągnij, albo przelącz na następny ząbek. To moze tez byc jedną z przyczyn drętwienia w stopach.
  11. Ten sezon slabiutki, dwa razy w Druskininkai w lodowce i 6dni na Chopoku z synem i žoną. Wnuczka jeszcze rosnie, myslę, ze za parę lat będę ją uczyl jazdy na nartach.
  12. Na Litwie tez nie ma sniegu, ale dobze, ze choc mozna w lodowce (Druskieninkai) pojezdzic. Co do narciažy-polamancow, to myslę ze nie trudniejsze warunki są winne, a nie prawidlowe nastawienia wypięcia wiązadel nart w zaleznosci od masy, wzrostu, skorupy butow, umiejętnosci, wieku narciaža. Tutaj jest przyczyna.
  13. Po przerwie i przesiadce na slalomkę, tez się zdziwilem, ze o niebo dužo latwiej i wygodniej się skręca, nawet trochę poszalalem funcarwingiem... Myslę, ze ci "klasycy", ktorzy zaczynają skręt z przodow nart, a nie z pięt nijakiego ryzyka nie mają. Na początki polecam instruktora, aby zerknąl na jazdę z boku.
  14. Jesli lubisz smig i krotki skręt, to wypožycz narty rowne wzroztu albo mogą byc 5-10sm krotsze o charakterystyce slalomowej R10-12m. Nie zwracając uwagę na to, ze myslisz, ze nie umiesz jechac karwingowo, spruboj jechac smigiem. Myslę, ze dasz radę, tylko pozwol narton jechac, zobaszysz, ze jest dužo latwiej, niž myslalas. Na przyklad mogą byc takie dlugosci 155 albo165cm: http://www.skionline...rsize,4680.html
  15. Jezdziilem na Magnum dlugosci 170cm R-13,5m 121/71/107cm (moje gabaryty 174/85) 1. Myslę, ze praktycznie nowy model (128/72/106 R-13,1m, 170cm da więcej komforu i možliwosci do jazdy obok trasy. Promien skrętu jest trochę mniejszy (na 0,4m), myslę ze roznicy większej w jezdzie nie poczujesz. 2. Jesli jezdzisz więcej bardziej ciasnym skrętem, to dlugosc 170cm będzie OK. Po zrownaniu ze slalomką, to moze wolniejsza jest zmiana krawędzi, a tak to latwo wchodzi na krawędz, jak ją odpuscicz, to bardzo ladnie tnie sredni i dlugi skręt. Na popoludniowy rozbity stok, kaszę, lod, jazdę obok trasy w glębszym sniegu -jako jedna narta jest dobrą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...