Skocz do zawartości

Alpe Cimbra 2023


Gabrik

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Gabrik napisał:

Fitebird to deska dla takich jak Adam, solidna, bardzo stabilna i ogarnięty człek może na nich pięknie popylać.

Ja miałem na niej sporo frajdy niedawno na Kronplatz, nieco dłuższa, bo 180 cm, ale fakt, dało się. Ograniczenia co do popylania miałem raczej w głowie, nawet na pustej trasie, ale trzymanie, skrętność na dobrym poziomie w skręcie ciętym dłuższym, w szuranku (też mieszanym) też bardzo fajne. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Marcos73 napisał:

Cze

Pawełku, jakieś podsumowanie jak możesz, bardzo mnie ten ośrodek zaintrygował. Trasy, spanie, która część ośrodka wg. Ciebie najlepsza i jako rodzinny godny polecenia. 
pozdrawiam

I filmy. Domagam się filmów. Ktoś powiedział że jeden obraz to tysiąc informacji.... Teraz mamy odwrotnie z Tobą. Jedno słowo to tysiąc obrazów 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KrzysiekK napisał:

I filmy. Domagam się filmów. Ktoś powiedział że jeden obraz to tysiąc informacji.... Teraz mamy odwrotnie z Tobą. Jedno słowo to tysiąc obrazów 🤣

Ale zdjęcia też mogą być.

Co się podobało, a co nie.

pozdrawiam

ps. Filmiki z jazdą wrzuć do analizy do odpowiedniego podforum 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpe Cimbra (Folgaria/Lavarone) - podsumowanie.

Dojazd do ośrodka poprzez Czechy/Austrię. Wersja 1 - Wien, Salzburg, Brennero. Wersja 2 - Wien, Graz, Villach, Udine.

W wersji 1 - autostrada we Włoszech 11E+11E Brenner+winiety Austria 10E, Czechy 310CZK

W wersji 2 - autostrada we Włoszech 25E+winiety Austria 10E, Czechy 310 CZK

Paliwo przy autostradzie 2.20E (Austria), w Velden (niedaleko Villach, minimalny zjazd z autostrady) 1.70E, we Włoszech 1.89E w miasteczku, 2.4E autostrada.

Noclegi - my spaliśmy w Serradzie (300 metrów od krzesła). Standard bardzo ok, jedynie Chorwaci mocno balowali, z reguły do 12-1 w nocy. (Dostali opieprz i kończyli raczej potem 23-0). Sklep 150 metrów, pizzeria 50m, bar i kiosk z fajkami 50m.

Teraz narciarsko/trasowo - Folgaria podaje 70km, Lavarone 30 km

Obecnie nieczynne trasy to: Folgaria 6 od połowy do dołu. Lavarone 16 cała, 10 środkowy odcinek, 13.

Trasy Folgaria:

14a, 14b, 9 górna i dolna od drugiej połowy, 9b, 1b, 1c, niebieski odcinek przy połowie czerwonej 16, to łączniki średnio szerokości na samochód osobowy. UWAGA - na dużej części brak zabezpieczenia siatkami, wśród początkujących budzi to respekt i obawy, bo można "pójść" w stromy las.

 

1 niebieska - łagodna trasa dla początkujących i z obawami.

5 niebieska - początek łagodny i szeroki, środkowa część ciut stromiej i stromiej, ostatni odcinek czerwona ścianeczka.

12 niebieska - po środku po krzesłem płasko, a tak typowo z dwiema krótkimi i jedną dłuższą (pod koniec trasy) niebieskimi ściankami.

25b początek łącznik, potem trasa.

Lavarone:

22 niebieska - początek ścianka czerwona potem falowania się wypłaszczają

19/17 niebieska - przez lasek, z zakrętami i zmianami nachylenia, 14 to już dojazdówka wąska do krzesła.

6 niebieska - łagodna, z chyba 2 czy 3 mini ściankami niebieskimi.

Wszystkie czerwone trasy to petardy. Naprawdę każdy tu znajdzie coś dal siebie. Są takie typu równe, acz solidne nachylenie, jak i z wypłaszczeniami, zakrętami, garbami.  Zalecam jedynie pierwszy przejazd zawsze ostrożniejszy, gdyż czasami ścianki są zaskakujące i strome na czarno, pędząc bez rozpoznania i nieodpowiedzialnie, można spokojnie się połamać, a nawet zabić.

Czarna Agonistica - lotnisko. Zawsze przedzielona na pół (a i tak dalej szeroko). Tutaj zawodnicy tłuką na jednej połowie zawsze slalom lub giganta i to w trzech rzędach jednocześnie.

Czerwona 28 - wspominałem wcześniej. Trasa dla wszystkich. Równo nachylona, szeroka, długa, w lesie. Jej wada to bardzo wolne krzesło (czteroosobowe).

Oczywiście kilka poletek dla maluchów i zupełnie stawiających pierwsze kroki.

Podsumowując trasy - wbrew ocenie po samym kolorze na mapie, zdecydowanie więcej czerwonych.

Ośrodek (mam bardzo nikłe doświadczenie) bardzo dobry jeśli ktoś nie musi mieć grzanych i krytych kanap lub gondoli.

 

 

łacznik folgaria.jpg

Edytowane przez Gabrik
zdjęcie
  • Like 5
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Gabrik napisał:

Alpe Cimbra (Folgaria/Lavarone) - podsumowanie.

Dojazd do ośrodka poprzez Czechy/Austrię. Wersja 1 - Wien, Salzburg, Brennero. Wersja 2 - Wien, Graz, Villach, Udine.

W wersji 1 - autostrada we Włoszech 11E+11E Brenner+winiety Austria 10E, Czechy 310CZK

W wersji 2 - autostrada we Włoszech 25E+winiety Austria 10E, Czechy 310 CZK

Paliwo przy autostradzie 2.20E (Austria), w Velden (niedaleko Villach, minimalny zjazd z autostrady) 1.70E, we Włoszech 1.89E w miasteczku, 2.4E autostrada.

Noclegi - my spaliśmy w Serradzie (300 metrów od krzesła). Standard bardzo ok, jedynie Chorwaci mocno balowali, z reguły do 12-1 w nocy. (Dostali opieprz i kończyli raczej potem 23-0). Sklep 150 metrów, pizzeria 50m, bar i kiosk z fajkami 50m.

Mnie kosztowało w trilo 5 około 1300 zł ze skipasem.

Teraz narciarsko/trasowo - Folgaria podaje 70km, Lavarone 30 km

Obecnie nieczynne trasy to: Folgaria 6 od połowy do dołu. Lavarone 16 cała, 10 środkowy odcinek, 13.

Trasy Folgaria:

14a, 14b, 9 górna i dolna od drugiej połowy, 9b, 1b, 1c, niebieski odcinek przy połowie czerwonej 16, to łączniki średnio szerokości na samochód osobowy. UWAGA - na dużej części brak zabezpieczenia siatkami, wśród początkujących budzi to respekt i obawy, bo można "pójść" w stromy las.

1 niebieska - łagodna trasa dla początkujących i z obawami.

5 niebieska - początek łagodny i szeroki, środkowa część ciut stromiej i stromiej, ostatni odcinek czerwona ścianeczka.

12 niebieska - po środku po krzesłem płasko, a tak typowo z dwiema krótkimi i jedną dłuższą (pod koniec trasy) niebieskimi ściankami.

25b początek łącznik, potem trasa.

Lavarone:

22 niebieska - początek ścianka czerwona potem falowania się wypłaszczają

19/17 niebieska - przez lasek, z zakrętami i zmianami nachylenia, 14 to już dojazdówka wąska do krzesła.

6 niebieska - łagodna, z chyba 2 czy 3 mini ściankami niebieskimi.

Wszystkie czerwone trasy to petardy. Naprawdę każdy tu znajdzie coś dal siebie. Są takie typu równe, acz solidne nachylenie, jak i z wypłaszczeniami, zakrętami, garbami.  Zalecam jedynie pierwszy przejazd zawsze ostrożniejszy, gdyż czasami ścianki są zaskakujące i strome na czarno, pędząc bez rozpoznania i nieodpowiedzialnie, można spokojnie się połamać, a nawet zabić.

Czarna Agonistica - lotnisko. Zawsze przedzielona na pół (a i tak dalej szeroko). Tutaj zawodnicy tłuką na jednej połowie zawsze slalom lub giganta i to w trzech rzędach jednocześnie.

Czerwona 28 - wspominałem wcześniej. Trasa dla wszystkich. Równo nachylona, szeroka, długa, w lesie. Jej wada to bardzo wolne krzesło (czteroosobowe).

Oczywiście kilka poletek dla maluchów i zupełnie stawiających pierwsze kroki.

Podsumowując trasy - wbrew ocenie po samym kolorze na mapie, zdecydowanie więcej czerwonych.

Ośrodek (mam bardzo nikłe doświadczenie) bardzo dobry jeśli ktoś nie musi mieć grzanych i krytych kanap lub gondoli.

 

 

A jeszcze podpytam

Wyjazd organizowany, czy we własnym zakresie (dojazd to wiem, ale spanie ????)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...