Skocz do zawartości

Deb rozprawia o deskach...


Gabrik

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Gabrik napisał:

Ten wątek Lobo jest ok. Jednak bardziej tyczył dopasowania, aspekt zapinania także był sprowadzony raczej tylko do kolejności klamer

Cześć Pawełku

O tym pisałem we wcześniejszym poście, niepotrzebne zmóżdżanie się nad wszystkim. Co chcesz wiedzieć. Ja mam buty dopasowane - rzekłbym idealnie. Siadam i zapinam buty. Zapinam rzep i tyle. Czasami coś nie pasuje na mikroregulacji bo się samoistnie w torbie przekręci, to poprawiam. Jak są za mocno to popuszczam. Za słabo to podkręcam (w moim przypadku za słabo to tylko wtedy jak klamra nie zrobi klika i nie trzyma). But trzyma nogę, nie mam luzów, nic mnie nie gniecie, krew dobrze płynie i jest mi ciepło. Zakładanie i zapinanie butów to nie montaż głowicy w samochodzie - gdzie trzeba zachować odpowiednią kolejność oraz dokręcać kluczem dynamometrycznym i ze 2 x powtórzyć ten cykl. No nie przesadzajmy. Przecież masz to na nodze - to wiesz czy jest dobrze czy nie. Jak masz spięte i masz luzy - to masz złe buty, a nie źle zapiąłeś klamry.

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcos73 napisał:

Cześć Pawełku

O tym pisałem we wcześniejszym poście, niepotrzebne zmóżdżanie się nad wszystkim. Co chcesz wiedzieć. Ja mam buty dopasowane - rzekłbym idealnie. Siadam i zapinam buty. Zapinam rzep i tyle. Czasami coś nie pasuje na mikroregulacji bo się samoistnie w torbie przekręci, to poprawiam. Jak są za mocno to popuszczam. Za słabo to podkręcam (w moim przypadku za słabo to tylko wtedy jak klamra nie zrobi klika i nie trzyma). But trzyma nogę, nie mam luzów, nic mnie nie gniecie, krew dobrze płynie i jest mi ciepło. Zakładanie i zapinanie butów to nie montaż głowicy w samochodzie - gdzie trzeba zachować odpowiednią kolejność oraz dokręcać kluczem dynamometrycznym i ze 2 x powtórzyć ten cykl. No nie przesadzajmy. Przecież masz to na nodze - to wiesz czy jest dobrze czy nie. Jak masz spięte i masz luzy - to masz złe buty, a nie źle zapiąłeś klamry.

pozdrawiam

Marku - jeśli mam diesla z turbo i dopierdzielam do Sant Moritz na limicie, to potem stoję i chłodzę turbo, bo wiem jak trzeba i dlaczego.

Teraz zapięcie buta. Mamy flex czyli sztywność, mamy kąt pochylenia cholewki do przodu, mamy rampę pod botkiem (też można zmieniać kąt) i ponoć mamy pracować w stawie skokowym, kolanowym i obręczy biodrowej.

I w tym kontekście jestem zainteresowany tematem dopinania butów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga. Ale o tym było w poście Lobo a Mitkowym napewno. 

Raz jeden zagapiłem się i buty po dojeździe na Kitz zostały na noc w boksie. Stracone 2 godziny nauczyły mnie pamięci....

Gdzies powinien być też wątek o kantingu. Bardzo przydatne urządzenie lub adaptacja buta. 

 

Edytowane przez mig
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Gabrik napisał:

Marku - jeśli mam diesla z turbo i dopierdzielam do Sant Moritz na limicie, to potem stoję i chłodzę turbo, bo wiem jak trzeba i dlaczego.

Teraz zapięcie buta. Mamy flex czyli sztywność, mamy kąt pochylenia cholewki do przodu, mamy rampę pod botkiem (też można zmieniać kąt) i ponoć mamy pracować w stawie skokowym, kolanowym i obręczy biodrowej.

I w tym kontekście jestem zainteresowany tematem dopinania butów.

 

Pawełku

Jaki wpływ ma zapięcie klamer na flex i wszystkie kąty jakie są w bucie, no zastanów się. Flex jest określony przez producenta i jest to tylko wskazówka - bo jest zmienny i główny wpływ ma na to przede wszystkim temperatura - bo inny jest przy + 10, a inny przy - 25 stopniach C. W niektórych rzekomo można to regulować np. wkręcając śruby. W niektórych można regulować kąt pochylenia cholewki, ale nie ma to nic wspólnego z zapinaniem butów. Ta operacja jest 0-1, są nie zapięte lub zapięte. Nie raz się łapię że po 2-3 zjazdach mam połowę klamer porozpinanych a były zapięte - winą jest praca skorupy po zmianie temperatury otoczenia, zakładam zawsze ciepłe i zazwyczaj w knajpie. Mam dobrze dopasowane i przy niskich temperaturach - gdzie ten but twardnieje nie odczuwam tego - rzep zawsze trzyma. Dbam o buty - zawsze je zapinam po jeździe - więc skorupy mam nieodkształcone. Oczywiście że te wszystkie parametry w jakimś stopniu można modyfikować, ale nie przez sposób zapinania buta. Od tego jest wszelko pojęty tuning czy bootfitting.

pozdrawiam

ps. Sam chłodzę turbo i przede wszystkim olej - choć mam benzynę, turbo to jedno a nagar to drugie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Marcos73 napisał:

Pawełku

Jaki wpływ ma zapięcie klamer na flex i wszystkie kąty jakie są w bucie, no zastanów się. 

 

Marek ewidentnie muszę popracować nad formułowaniem myśli 😀.

Wszystko co napisałeś, to prawda, ale te pierwsze zdanie jest istotą rzeczy.

Typowe dopięcie buta czyli mocne na górnych klamrach, im wyższy  flex tym bardziej betonuje nas w stawie skokowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Gabrik napisał:

Marek ewidentnie muszę popracować nad formułowaniem myśli 😀.

Wszystko co napisałeś, to prawda, ale te pierwsze zdanie jest istotą rzeczy.

Typowe dopięcie buta czyli mocne na górnych klamrach, im wyższy  flex tym bardziej betonuje nas w stawie skokowym...

Pawełku

No bo tak ma być. But jest przekaźnikiem naszych nóg i ciała do nart i odwrotnie. Buty sportowe/zawodnicze mają bardzo wysoki flex inaczej zwany twardością. Konstrukcja oraz wszystkie tam kąty są dopasowane do charakteru buta. Sportowe tworzą u narciarza sylwetkę bardziej agresywną niż inne buty. Noga w bucie pracuje tyle ile pozwala twardość buta, w przypadku zawodników ma być zabetonowana. Każdy impuls z palucha, skręt nóg, pochylenie, wychylenie ma natychmiast trafiać do odbiornika czyli nart. Modyfikują to przez zaawansowany tuning butów, liftery bustery, frezowania z zewnątrz i wewnątrz etc. Staw skokowy pracuje na tyle ile but pozwala - czyli się na ile się ugnie. Zauważ co robią zawodnicy - w przypadku niekorzystnej aury przed startem, stoją czasami w śniegu po kolana - no przecież nie jest im gorąco w nogi, przy dodatnich temp. miękną im buty choć są abstrakcyjnie twarde, czemu odpinają klamry po każdym przejeździe - bo buty są tak spięte na tą minutę czy dwie że nieomal odcinają krew ze stóp, ale nie po to aby poprawić flex - ale po to aby jeszcze bardziej ten układ kierowniczy był czuły, aby każdy impuls, nawet najmniejszy trafiał do nart poprzez buty. Oglądnij sobie PŚ w SL - zobaczysz na czym to polega - tzw. kibelek jest wszech obecny. Bo tam każde przesunięcie sylwetki do przodu daje impuls na dzioby, a każde do tyłu strzał nart spod dupy, co doskonale widać jak któryś z Mistrzów tam startujących zostanie za nartami.

pozdrawiam

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Gabrik napisał:

... Zobacz jednak ile jest boksowania o nartach, o ugięciach w stawach, a w ultra ważnym temacie cisza.

Zostaw sobie  na przyszłość odkrywanie "nowych'" obszarów.  W przyszłości dojdziesz do  własnych wniosków.  Jeździj, jeździj, jeździj, ciesz się jazdą, nie zaprzątaj głowy niepotrzebnym ciężarem myśli.

Cała reszta z czasem sama się ujawni i ułoży.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mlodzio napisał:

Zostaw sobie  na przyszłość odkrywanie "nowych'" obszarów.  W przyszłości dojdziesz do  własnych wniosków.  Jeździj, jeździj, jeździj, ciesz się jazdą, nie zaprzątaj głowy niepotrzebnym ciężarem myśli.

Cała reszta z czasem sama się ujawni i ułoży.

Dobrze godo, dać mu piwa !

pozdrawiam

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...