Skocz do zawartości

FISCHER PROGRESSOR F 18


clip1

Rekomendowane odpowiedzi

Beech i poplar - tak jest w f18

w jego następcy znaczy rc one 74 już tylko poplar, ma być lekko, łatwo i przyjemnie;-)

z kolei w f18 i rc one 74 w porównaniu do f19 brak http://www.carvers.it/titanal/

stąd sugestia f19 lub rc one 73 jak już te wybrane nówki fischera muszą być i gościu się zapiera nogami i rękoma przeciw takim cackom:

https://www.skiforum...4cm/?hl=nordica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nawet nie chodzi dokładnie o grupę nart bo nie wszystko można zaszufladkować ,wystarczy popatrzeć na budowę ,wziąć do ręki i już wiele wiadomo .W zakresie ich budowy wiele się zmienia ,także z powodu warunków w jakich przychodzi im działać.Kto pamięta świeży śnieg na trasach ,który byłby powszechnym zjawiskiem w ilości wystarczającej do utrzymywania tras.Obecnie dominuje twardy zmrożony firm z bryłami lodu i naniesionym na niego cukrem a pod tym wszystkim jest lód .Współczesne narty chcąc być skutecznymi muszą mieć inną ,bardziej zaawansowaną technicznie budowę ,jaką ? to zostawmy inżynierom .Nie wiem czemu czytając o zaletach Fischera Progresora ciśnie mi się na usta wyścig kosiarek ,kiedy to jeden z uczestników takich zawodów przechwalał się że jego kosiarka teraz to na pewno prześcignie popularny samochód osobowy ..co nie zmienia faktu ,że i tak pozostanie kosiarką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi dokładnie o grupę nart bo nie wszystko można zaszufladkować ,wystarczy popatrzeć na budowę ,wziąć do ręki i już wiele wiadomo .W zakresie ich budowy wiele się zmienia ,także z powodu warunków w jakich przychodzi im działać.Kto pamięta świeży śnieg na trasach ,który byłby powszechnym zjawiskiem w ilości wystarczającej do utrzymywania tras.Obecnie dominuje twardy zmrożony firm z bryłami lodu i naniesionym na niego cukrem a pod tym wszystkim jest lód .Współczesne narty chcąc być skutecznymi muszą mieć inną ,bardziej zaawansowaną technicznie budowę ,jaką ? to zostawmy inżynierom .Nie wiem czemu czytając o zaletach Fischera Progresora ciśnie mi się na usta wyścig kosiarek ,kiedy to jeden z uczestników takich zawodów przechwalał się że jego kosiarka teraz to na pewno prześcignie popularny samochód osobowy ..co nie zmienia faktu ,że i tak pozostanie kosiarką.

Eee tam osobowy... Ferrari
http://moto.pl/MotoP...i-szybciej.html
PS> tu dużo racji gdyby to wyglądało jak w zeszłym sezonie to bardziej miękka narta nieźle na świeżym mogła by się sprawdzić; spacja po przecinkami, nie przed, please:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dziękuję za rzeczową dyskusję.

 

Rozumiem różnicę pomiedzy RC74 a RC 73 i odpowienio między Progressor F18 i F19. 

 

Główna obawę jaką mam to czy moje kolana wytrzymają te 6 godzin na nowych nartach. 

Generalnie wolę jazdę cały dzień na pół gwizdka niż pełny ogień od 8:30 do 12:00 i do domu.

 

Dzisiaj mam takie coś https://www.skionlin...kl,ac,3922.html

Do tego 163cm, więc na cokolwiek wymienię będzie o niebo lepiej

 

To co mnie jeszcze nurtuje to czy te kategorie ze skionline można jednoznacznie przełożyć na umiejętnosci w skali z tego forum?

No bo mi wyszło 5/6 a jak patrzę na F19 to on ma 7-10 a RC One 73 ma 6-9. Patrzycie na te noty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dziękuję za rzeczową dyskusję.

 

Rozumiem różnicę pomiedzy RC74 a RC 73 i odpowienio między Progressor F18 i F19. 

 

Główna obawę jaką mam to czy moje kolana wytrzymają te 6 godzin na nowych nartach. 

Generalnie wolę jazdę cały dzień na pół gwizdka niż pełny ogień od 8:30 do 12:00 i do domu.

 

Dzisiaj mam takie coś https://www.skionlin...kl,ac,3922.html

Do tego 163cm, więc na cokolwiek wymienię będzie o niebo lepiej

 

To co mnie jeszcze nurtuje to czy te kategorie ze skionline można jednoznacznie przełożyć na umiejętnosci w skali z tego forum?

No bo mi wyszło 5/6 a jak patrzę na F19 to on ma 7-10 a RC One 73 ma 6-9. Patrzycie na te noty?

Na lepszych nartach nie musisz jeździć na pełny ogień. Na umiejętności oraz skalę patrzymy z przymrużeniem jednego, ew. obydwu oczu. Więcej mówi to co kto pisze. Choć i to można brać w nawias. Trzeba by pojeździć razem. Nie bój się tych F19 i RC ONE 73, tyle mogę napisać. Podobnie jak odpowiednio dobranej długości. Nie będzie Pan żałował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jako ciekawostka, byłem w innym sklepie i tam powiedzieli że RC One 73 nie jest najlepszą całodzienną nartą i żebym brał Head Super Shape iMagnum ;)

https://www.skionlin...gnum,12174.html

 

Dodatkowo żeby to wszystko bardziej skomplikować to napiszę że Progressor F18 mimo "gorszego" składu ma lepsze noty na world ski test od RC One 73 

 

także wyszło jak zwykle większość modeli zostało już zarówno pochwalonych jak i skrytykowanych i pozostaje wybrać ładny kolor albo niższą cenę  :D

 

A jak nie trafię to za miesiąc będą w zakładce sprzedam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jako ciekawostka, byłem w innym sklepie i tam powiedzieli że RC One 73 nie jest najlepszą całodzienną nartą i żebym brał Head Super Shape iMagnum ;)

...

Te magnum to moje narty i fakt - są bardzo uniwersalne - i szybko i gęsto i po słabszym śniegu (ale nie na głęboki śnieg) - szukam dla siebie nowych i zeszłoroczny model jest dość tanio na ski24. Jak wybierałem kilka lat temu, to właśnie progressor był kontrpropozycją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te magnum to moje narty i fakt - są bardzo uniwersalne - i szybko i gęsto i po słabszym śniegu (ale nie na głęboki śnieg) - szukam dla siebie nowych i zeszłoroczny model jest dość tanio na ski24. Jak wybierałem kilka lat temu, to właśnie progressor był kontrpropozycją. 

 

F18 czy F19?

 

Tegoroczne magnumy 1990, zeszłoroczne 1900 w narty warszawa (przy stegnach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o wersji lekko poszerzonej?

Zainspirowałem się ciekawą recenzją Kurdziela w necie.

Szybko nie jeżdzę i wydaje mi się że więcej zyskam na zrytych stokach niż stracę na sztruksie.

 

https://www.fischers...8-gt-1314?c=442

 

Zostały ostatnie sztuki i 178 nie widzę. Czy 171cm dadzą radę przy moich 93kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbije temat bo trzeba to zamknąć i coś kupić.

 

Umiejętności 5, cel poprawa techniki

Buty Flex 120

Waga 93kg (cel 85)

Wzrost 184

 

Na ostatniej prostej zostały:

 

Progressor F18 - 184cm (wiem że to zwykłe przeciętniaki i to akceptuje)

 

Fisher RC One 78 GT - 171cm (nie ma już dostępnych 178cm) https://www.fischers...8-gt-1314?c=442

 

Z jednej strony 3cm to żadna różnica,

z drugiej RC są co do zasady dłuższe: Progressor 160/167/174 a RC One GT to 164/171/178

Czyli wychodzi że te 171 które są jeszcze dostępne to odpowiednik 167 z progressora.

 

Podsumowujac:

RC One szersze z mniejszym taliowaniem ale i krótsze o te 3cm. W środku drewno + titanal

Progressor: dłuższe bardziej taliowane, węższe pod butem no i drewno bez aluminium. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie progresssor f19? Znajdziesz odpowoednio dlugie

 

F19: Poziom narciarza (1-10): 7, 8, 9, 10

 

a ja mam 5 ;)

 

Podobno f19 będą po prostu szybsze od F18 na co nie mam jakiegoś szczególnego cisnienia.

 

GT mnie kuszą szerokością i lepszą jazdą na zrytym popołudnowym stoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F19: Poziom narciarza (1-10): 7, 8, 9, 10

 

a ja mam 5 ;)

 

I co ? Narty wykryją Twój skill i automatycznie wypną Ci buty?  :D Co do szybkości - i F18, i RC One kłapią dziobami przy dociśnięciu - zrobili nową serie, a "błędy" skopiowali z poprzedniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym się sugerowałem: https://www.ntn.pl/f...r-rc-one-78-gt/

plus na youtubie jest film z bardzo podobną recenzją

Uważasz że to sponsorowany bełkot?
Bo nie bardzo rozumiem gdzie ta dyskusja zmierza?

Uparles sie na rc one i szukasz potwierdzenia na forum? Jak Ci sie podobaja to kup. Widac nie sluchasz rad innych. Zadne narty nie pojada magicznie po odsypach. O muldach nie wspominajac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nic się nie uparłem, po prostu czytam różne recenzje i akurat Kurdziel wydał mi się sensowny

 

Zakładam jednak że może to być kwestia pisania pod producenta dlatego też pytam tutaj bo macie dużo większe doświadczenie. Przy okazji może ktoś jeździł na tych GT w jakimś centrum testowym?

 

A jeżeli z jednej strony mam dosyć obszerny test a z drugiej stwierdzenie "pianka" to chciałbym też zrozumieć o co chodzi, tak już mam lubie swiadomie podejmować decyzje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nic się nie uparłem, po prostu czytam różne recenzje i akurat Kurdziel wydał mi się sensowny

Zakładam jednak że może to być kwestia pisania pod producenta dlatego też pytam tutaj bo macie dużo większe doświadczenie. Przy okazji może ktoś jeździł na tych GT w jakimś centrum testowym?

https://youtu.be/ybc157gBVxY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym się sugerowałem: https://www.ntn.pl/f...r-rc-one-78-gt/

 

plus na youtubie jest film z bardzo podobną recenzją

 

Uważasz że to sponsorowany bełkot?

Bo nie bardzo rozumiem gdzie ta dyskusja zmierza?

Cześć

Dyskusja zmierza do tego, że jak chcesz robić postępy - sam to pisałeś - to kup sobie porządne narty. Porządne to znaczy najlepsze na jakie Cię stać i się ucz. Nie teoretyzuj, że szersze będą same jeździć po nierównym -  bo nie będą, to załatwia odpowiednio miękka jazda, ani, że dane narty są dla Ciebie za dobre. Teraz może i są za dobre, ale wierz mi nart za trudnych - dla osób chcących robić postępy - nie ma.

Te dziesiątki modeli są po to aby klient mógł sobie poczytać, dowartościować się, wybierając itd. Sensowna narta to narta sportowa, ewentualnie do sportowej zbliżona. Reszta to badziewie.

Pozdrowienia serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nic się nie uparłem, po prostu czytam różne recenzje i akurat Kurdziel wydał mi się sensowny

 

Zakładam jednak że może to być kwestia pisania pod producenta dlatego też pytam tutaj bo macie dużo większe doświadczenie. Przy okazji może ktoś jeździł na tych GT w jakimś centrum testowym?

 

A jeżeli z jednej strony mam dosyć obszerny test a z drugiej stwierdzenie "pianka" to chciałbym też zrozumieć o co chodzi, tak już mam lubie swiadomie podejmować decyzje ;)

Jacek Ciszak jezdzi na narcie RC ONE GT tyle że troszkę szerszej i bardzo ją chwali . Gość ma objechane nie jedne narty także wie co dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...