Skocz do zawartości

Przebieg


star

Rekomendowane odpowiedzi

A innych zanieczyszczeń ?

Nikt się nie czaruje - takie są fakty. Stąd CNG. Nawiasem - realna różnica to 9 LPG vs 6 ON

Dziwne masz podejście z jednej strony proponujesz zaślepić EGR a teraz widzę czystej krwi ekolog................ :)  :lol:

 

Hm różnica 3l? to raczej różnica w relacji benzyna/ON w wypadku LPG raz większe spalanie LPG względem benzyny ponadto dodatkowo i tak musisz tankować

benzyne więc realnie stosunek spalania benzyny i LPG względem ON będzie jak pisałem 10l do 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 978
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodane grafiki

Ależ oczywiście, dlaczego nie ? 

Taksówkarze to robią i w Toyotach i w Ioniqach. 

 

 

Czytaj uważnie - ekologia.

 

A cena jest bardzo istotna. Dla Ciebie auto jest czymś bardzo emocjonalnym - na jego posiadaniu, wiedzy o nim budujesz swoją wartość - to pobrzmiewa w egzaltowanych postach. Są jednak ludzie którzy do zagadnienia podchodzą racjonalnie a do wyboru paliwa tak jak do wyboru ułożenia bębna w pralce - bez większych emocji :D

Cześć

Zakładasz, że gaz jest czysty jak rozumiem...

Dla mnie samochód jest czymś emocjonalnym... skąd to wytrzasnąłeś???

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszę o regulacjach europejskich tylko o ekologii :D Zobacz sobie kolor oleju po 20 tkm auta na gaz i auta na benzynę. Albo poczytaj do czego się spala jedno i drugie. 

LPG  ( propan-butan) powstaje jako produkt uboczny rafinacji ropy czy wydobyciu metanu. Wymogi ekologii i ekonomii decydują, że trzeba go jakoś zużyć. Można napędzać nim silniki samochodowe lub ugotować obiad. Ekologiczny LPG ( mniej zanieczyszczeń w procesie spalania) powstaje przy produkcji nieekologicznej jak piszesz, benzyny. Nie możemy mówić, że używanie LPG jest ekologiczne a używanie benzyny nie. Można by pomyśleć o ekologiczności samochodu napędzanego metanem ( gazem ziemnym, ale trzeba go jakoś sprężyć a to też są koszty), jeżeli przyjmiemy, że wydobycie gazu ziemnego jest ekologiczne a wydobycie ropy nie.

Nie wiem jak wygląda olej po 20 kkm, zmieniam wcześniej, zgodnie z zaleceniami producenta silnika. Olej w silnikach Hondy, ostatnio silniki R20, zawsze wyglądał dobrze i nie było potrzeby dolewania oleju.

Ekologię rozumiem jako szanowanie dostępnych nam źródeł energii. Jeżdżę dostępnym mi samochodem ekologicznie. To Honda Accord 2.0  benzyna,  z automatyczną skrzynia biegów. Średnie spalanie na dystansie 4600 km. Jazda na trasie, jazda na tempomacie, autostrady niemieckie( zakorkowane), francuskie, trochę dróg lokalnych. Nie jechałem szybciej niż 130 km/h, w Niemczech nie dało się, we Francji nie wolno.

Nieekologiczne są SUV-y mają dużą powierzchnię czołową i dużo palą. Mam porównanie Accord/CRV, ten sam silnik i skrzynia. Ten sam kierowca.

Załączone miniatury

  • Honda spalanie.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Zakładasz, że gaz jest czysty jak rozumiem...

Dla mnie samochód jest czymś emocjonalnym... skąd to wytrzasnąłeś???

Pozdrowienia

 

Gaz spalając się na pewno daje czystsze produkty niż benzyna. To oczywiste.

Z twojego słownictwa - jest bardzo charakterystyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz spalając się na pewno daje czystsze produkty niż benzyna. To oczywiste.

Z twojego słownictwa - jest bardzo charakterystyczne.

Cześć

Nie myślałem o spalinach tylko o czystości samego gazu. Pogadam ze specjalistami od paliw jak będę miał okazje bo temat ciekawy a w sieci same niewiarygodne artykuły.

Twoja interpretacja jest całkowicie błędna w tym wypadku. Samochód ma być sprawny dlatego przy nim nic nie robię, nie grzebię, nie modyfikuję bo się na tym nie znam podobnie jak wy, koledzy. Obecny samochód kupiłem nawet nim nie jeżdżąc - wszystkie jeżdżą podobnie, kwestia adaptacji techniki jazdy.

Doczytałem dokładnie posty - jeżeli chciałeś mnie obrazić to wyjątkowo Ci się udało. Brawo, bo niełatwo mnie dotknąć.

 

Bardzo proszę, nie myl ekologii z ochrona środowiska. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe skąd azot w C3H8 i C4H10 :D To jedno z najczystszych paliw.

Zanieczyszczenia to głównie woda i siarka w śladowych ilościach używana do "zasmradzania" LPG ze względów bezpieczeństwa. 

 

Siadaj, trzy na szynach :D

 

 

 

 A o azocie w powietrzu Ty słyszał? :lol:

owszem benzyna i ON mają jeszcze swój własny, dlatego przyjmuje się, że emisja tlenków azotu jest większa z tych ostatnich

 

Ps.

Badania emisji  NO są  laboratoryjne, tego co  zmajstruje gazownik w instalacji LPG w konkretnym samochodzie nikt nie bada, a zmajstruje tak, żeby

się dobrze i ekonomicznie jeździło mając tlenki azotu w głębokim poważaniu.

To właśnie działający EGR ma spowolnić spalanie  jednocześnie obniżyć temp. spalania przez to obniżyć ilość tlenków azotu w spalinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe skąd azot w C3H8 i C4H10 :D To jedno z najczystszych paliw. Zanieczyszczenia to głównie woda i siarka w śladowych ilościach używana do "zasmradzania" LPG ze względów bezpieczeństwa. Siadaj, trzy na szynach :D

Przeważnie z powietrza. Siadaj dwoja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tut postow wynika,. ze mimo, ze LPG jest "bezpieczne" to nie mozna wjechac  takim samochodem do parking zamknietego….. czy tez dlatego, ze "bezpieczne"? I, jak sie domyslam miedzy wierszami, nie powinno sie LPG parkowac w garazu przydomowym - czy to tez dlatego, ze te samochody sa "bezpieczne"?....

 

skoro takie samochody maja same zalety, to chyba producenci aut sa idiotami, bo gdyby nimi nie byli , to przeciez traca pieniadze lezace na ulicy :

 

Z czytej zasady handlowania I robienia pieniedzy wynika bowiem to , ze powinni produkowac GLOWNIE LPG a nie benzyne czy Diesel'a

 

A wiec wyloze pytanie lopatol;ogicznie: jakie sa MINUSY  takiej instalacji???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było takie autko Daihatsu Charade - litrowy diesel - chyba nawet produkowało paliwo :D

Sprawdzałaś przy dystrybutorze ? Mi regularnie komputer zaniża o 0,5 L : )

Niezależnie - 4,2 to świetny wynik !

a dajże Ty spokój. Podjeżdżam, sprawdzam, czy odpowiedni szlauch biorę i wlewam. :D Po zatankowaniu "pisze", że do następnego tankowania np 1050km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zatankowaniu "pisze", że do następnego tankowania np 1050km

 

I faktycznie tyle przejeżdżasz?

Bo u mnie tez napisane jest do następnego tankowania około 1000 km, ale przejeżdżam w porywach 700-750 no maks 800 km. Stąd uważam, że najpewniejszym sposobem policzenia ile pali samochód jest zatankowanie pod korek, wyzerowanie przebiegu tymczasowego, wyjeżdżenie zbiornika, znowu zatankowanie pod korek i po spisaniu ile weszło litrów i ile km przejechaliśmy policzenie ile spalił na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd uważam, że najpewniejszym sposobem policzenia ile pali samochód .....

 

Jeżeli komuś chce się bawić :D

 

Ja kiedyś wpisywałem tankowania w spritmonitor.de. Swoją drogą warto sobie zobaczyć przed zakupem ile auta palą - tam ludzie wpisują każde tankowanie. Mi się już odechciało. 

Ale jeden ciekawy wniosek z tego wypłynął - na "lepszym" paliwie typu Verva oba auta - a nawpisywałem się tego z 300 000 km paliły zawsze więcej. Na pewno nie jest to błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś chce się bawić :D

 

Ja kiedyś wpisywałem tankowania w spritmonitor.de. Swoją drogą warto sobie zobaczyć przed zakupem ile auta palą - tam ludzie wpisują każde tankowanie. Mi się już odechciało. 

Ale jeden ciekawy wniosek z tego wypłynął - na "lepszym" paliwie typu Verva oba auta - a nawpisywałem się tego z 300 000 km paliły zawsze więcej. Na pewno nie jest to błąd. 

 

Cmon :-)

Pisałem to w kontekście, aby maks kilka razy tak sprawdzić, a nie za każdym razem się upewniać ile samochód pali.

Choć dla mnie to i tak niewielki problem, bo praktycznie zawsze tankuje pod korek i kasuję licznik dystansu - ot tak z przyzwyczajenia:-)

Ale nie chce mi się już liczyć, bo różnice mam na poziomie 0,5l-1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to sprawdzam właściwie z takiej inżynierskiej ciekawości. 

 

Z innych ciekawostek - po zatkaniu EGR-a przestał mi się przepalać DPF. To znaczy może i nie przestał ale o ile przedtem przepalał mi się regularnie co kilkaset km, to teraz od dawna już nie mogę wychwycić tego momentu. Pewnie znacznie rzadziej i krócej. Niech mi ktoś powie o ekologicznym działaniu EGR-a :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to sprawdzam właściwie z takiej inżynierskiej ciekawości. 

 

Z innych ciekawostek - po zatkaniu EGR-a przestał mi się przepalać DPF. To znaczy może i nie przestał ale o ile przedtem przepalał mi się regularnie co kilkaset km, to teraz od dawna już nie mogę wychwycić tego momentu. Pewnie znacznie rzadziej i krócej. Niech mi ktoś powie o ekologicznym działaniu EGR-a :D

To normalne wyższa temperatura spalania zmniejsza emisje sadzy , która zapycha dpf przy okazji powstaje więcej dużo bardziej toksycznych tlenków azotu, którym trujesz otoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. 

Dopływ tlenu (ograniczony zawsze zawodnym EGR-em) powoduje lepsze spalanie ON.

No a co ja napisałem, tak lepiej się spala i sadzy mniej bo jest wyższa temperatura spalania, problem w tym, że przy wyższej temperaturze spalania powstaje więcej tlenków azotu.

 

Nie promuj tutaj zatykania EGR-ów  bo to jest tak bzdurne, że nawet pisać mi się nie chce, masz radość z zatkanego EGR ok. już to wiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...