Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Pierwsze skitury


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
93 odpowiedzi w tym temacie

#21 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2067 postów
  • Na forum od: 11.2007
1292
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 11:23

A co do lżejszych raceowych wiązań to Trofeo, SLR czy Revolution to podobne wiązania.
Pierwsze dwa są (z segmentu speed touring) to praktycznie to samo (oba w kompletach) i to byłby mój naturalny wybór.
Kupiłem ostatnie (raceowe) bo nie było innych w sprzedaży (to jest miara popularności ATK) a wymieniałem
swój set pod kątem tury w Alpach Berneńskich. Ostatnie są najlżejsze ale kosztem jednej wysokości podchodzenia -
o dziwo całkiem się to sprawdziło. Miałem myśl aby odsprzedać (za atrakcyjną cenę) Revolution i wymienić na SLR
ale nie wiem czy to konieczne. Przy zakresie ruchu nogi do przodu w TLT7 praktycznie dolnego stopnia nie brakuje.
Tak czy tak wśród bardzo lekkich wiązań ATK oferuje 7 wzorów.
 
Pozdro
Wiesiek


Kupiłeś Revolution ze względu na jakieś tam ograniczenia logistyczno-fakturowe.
Jeśli ktoś jest otwarty na rynek internetowy, to różne wiązania raceowe są cały czas dostępne w sprzedaży.
Wybór jest duży, ale ja bym rozważał tylko SLR / Trofeo.
Poza tym nikt początkujący nie kupi za naszą namową tego typu wiązań. Do tego dochodzi się latami własnych doświadczeń i własnych błędów :-)
  • Wujot podziękował za tę wiadomość

>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#22 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2067 postów
  • Na forum od: 11.2007
1292
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 11:25

Ja poleciłbym Ci pod uwagę TLT7 - wydają się nieznacznie miększe od Atomiców ale nie musisz tam ściągać języków.


A jak z rakami na TLT7?
Ostatnio podawałeś że były problemy.

>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#23 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 444 postów
  • Na forum od: 03.2015
204
  • Umiejętności: 1

Napisano 02 styczeń 2019 - 11:40

A jak z rakami na TLT7?
Ostatnio podawałeś że były problemy.

 

Jak są problemy  automatami to bierzesz koszyki



#24 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2997 postów
  • Na forum od: 11.2008
3728
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 11:47

A jak z rakami na TLT7?
Ostatnio podawałeś że były problemy.

 

To jest pewien problem. Najprościej jest dodać adapter ale chciałem używać do obu par te same raki koszykowe. Przy elastycznym łączniku z dyneemy mam problem z dopasowaniem jego długości. W każdym razie na podejściu na Finsteraarhorn jeden rak mi się przekrzywiał i było to irytujące. Myślę, że problem zniknie jak wymienię tył na automat co teoretycznie Petzl oferuje. Tyle tylko, że nigdzie nie mogę znaleźć samego tyłu...

 

Być może jednak się złamię i kupię ten dynafitowski adapter. Przed Kazbekiem czy Elbrusem trzeba będzie definitywnie rozwiązać sprawę, na Czarnohorę tego nie potrzebujemy.

 

@AndRand

 

Mam Leopardy z koszykami i mam z nimi problem, ten łącznik trzeba zrobić bardzo dopasowany - trudno się zakłada a i tak pojawia się luz. Tak to czasem jest z minimalistycznymi rozwiązaniami.

 

Pozdro

Wiesiek


  • MarioJ podziękował za tę wiadomość

Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#25 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2997 postów
  • Na forum od: 11.2008
3728
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 12:22

Kup sobie podstawowy set do skitouringu w decathlonie za niecałe 2k.

 

Przyjrzałem się temu zestawowi ale znalazłem za 2300 zł. Narty są ciężkie jak na standardy skiturowe (razem z wiązaniem - 4070 g) i trochę zbyt taliowane. Powstaje pytanie czy są dostatecznie elastyczne bo to wygląda dosłownie na zaadaptowaną slalomkę. Wielką niewiadomą jest foka i nie oczekiwałbym tutaj nawet przeciętnego modelu. Od pewnego czasu używam fok zawodniczych i to są dramatyczne różnice. Kompletując samemu wiesz co masz. W praktyce niezłe narty to 1000-1400 zł, wiązania, te co tam są, za 900 zł super foki za 500 zł. Czyli od 2400 masz wiadomy zestaw. A tu kot w worku ale na pewno ciężki - pewnie 2x od mojego.

 

To kwestia filozofii czy warto kupić coś byle jakiego i po dwóch latach wymieniać na dobry czy może od razu podjąć wysiłek zbudowania bardzo dobrego zestawu. Ja poszedłem pierwszą drogą (może nie byle jakie ale zbyt ciężkie) a Mariusz drugą (bo słuchał kolegów i czytał). Ale jak po dwóch latach zestaw wyląduje w kącie bo się znudziło to lepiej kupić tanio.

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#26 kskuski

kskuski

    Nowy użytkownik

  • 15 postów
  • Na forum od: 10.2012
9

Napisano 02 styczeń 2019 - 12:47

To zupełnie (jak napisał kolega) różne buty. Nieporównywalne. Zarówno Kamil jak i Mariusz mają Backlandy - na oko podobne do tych co podałeś. Pewnie mogą coś napisać po latach ich używania (Mariusz). Koniec końców nie obejdzie się bez przymierzania bo nie wszystko wszystkim pasuje. Ja poleciłbym Ci pod uwagę TLT7 - wydają się nieznacznie miększe od Atomiców ale nie musisz tam ściągać języków. Niby drobiazg ale po kilku latach używania TLT 5 była to największa wada tego buta. W dodatku 7-ki mają olbrzymi zakres ruchu do przodu (wykrok). W każdym razie zakup butów i ich dopasowanie to najtrudniejsza i najważniejsza sprawa. 

 

Na tym powinieneś się skoncentrować, Później wiązanie (co wychodzi z koncepcji używania zestawu) , narta jest bezproblemową sprawą i łatwą do wymiany. Choć ponieważ trzeba dorobić foki to też nie warto błędów popełniać.

 

Ogólnie materia jest zdecydowanie bardziej skomplikowana niż się wydaje.

 

W

Daj link do tych ATOMIC Backland Dark bo to chyba nie jest nazwa katalogowa. Ja z wersji carbon jestem bardzo zadowolony. Języki faktycznie kłopotliwe. Rozważałem też tlt7 ale brak tego rantu z przodu (nie ze względu na raki) mi je zdyskwalifikował.



#27 peelee

peelee

    Nowy użytkownik

  • 6 postów
  • Na forum od: 01.2019
0

Napisano 02 styczeń 2019 - 13:08

Link do ATOMIC Backland Dark
https://sport2002.pl...range-2019/5844
pytanie w jakim celu jest zdejmowany język z tych butów do podchodzenia ?



#28 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2067 postów
  • Na forum od: 11.2007
1292
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 13:36

Link do ATOMIC Backland Dark
https://sport2002.pl...range-2019/5844
pytanie w jakim celu jest zdejmowany język z tych butów do podchodzenia ?


bez jezyka jest większa ruchomość nogi, lepsza jest też oddychanie stopy,
czujesz się jak w butach trekkingowych,
jak szkoda Ci kasy na wersje carbon, to ten dark też może być,

dark to pewnie jakaś nowa nazwa podstawowej wersji Backland
  • kskuski podziękował za tę wiadomość

>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#29 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2067 postów
  • Na forum od: 11.2007
1292
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 13:51

Polemizował bym z tym porównaniem Dynafita i ATK. Niedawno przesiadłem się z pierwszego (verticale) na drugi (freerider) i jestem lekko rozczarowany. Fakt ATK są nieco lżejsze przy tej samej funkcjonalności ale wygoda użytkowania zdecydowanie na korzyść dynafita. W ATK wypinanie przodu i obsługa skistopera niewygodne. Podkładki do regulacji piętki same przeskakują wielokrotnie częściej niż mi się piętka w verticalach obróciła. Generalnie powiedział bym że ATK przereklamowane i niewarte ceny. Może cresty będą rozsądniejsze.


jesteś jednym z niewielu użytkowników, którzy narzekają na ATK Raider,
a trzeba było konkretnie zapytać przed kupnem, posprawdzać,
Ty Kamil masz własne podejście, co nie znaczy że złe :-)
akurat Tobie ten ATK to nie odpowiada

W ATK nie ma wogóle plastiku w newralgicznych elementach i za to się płaci,
i za wagę, to jest inżynieryjny majstersztyk,
Dynafit ma porównywalne wiązanie, to Speedfit, ale jest tam więcej plastiku i to taki drobny

>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#30 kskuski

kskuski

    Nowy użytkownik

  • 15 postów
  • Na forum od: 10.2012
9

Napisano 02 styczeń 2019 - 14:29

jesteś jednym z niewielu użytkowników, którzy narzekają na ATK Raider,
a trzeba było konkretnie zapytać przed kupnem, posprawdzać,
Ty Kamil masz własne podejście, co nie znaczy że złe :-)
akurat Tobie ten ATK to nie odpowiada

W ATK nie ma wogóle plastiku w newralgicznych elementach i za to się płaci,
i za wagę, to jest inżynieryjny majstersztyk,
Dynafit ma porównywalne wiązanie, to Speedfit, ale jest tam więcej plastiku i to taki drobny

Wymieniłem dla mnie istotne wady względem dynafita których się nie spodziewałem. Czytałem różne fora i pytałem ale o tym nikt nie wspominał. Reszta w tym waga i zalety zjazdowe jest OK.



#31 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2997 postów
  • Na forum od: 11.2008
3728
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 16:06

Ty Kamil masz własne podejście, co nie znaczy że złe :-)
akurat Tobie ten ATK to nie odpowiada
 

 

I to jest klucz - mimo, że razem chodzimy, podglądamy, porównujemy to część rozwiązań jest różna a nawet "autorska". Na to nakłada się jeszcze bardzo szybki postęp w branży, co i rusz wchodzi coś nowego (ostatnio np kaski narciarsko-wspinaczkowe, czy te nowe uprzęże Petzla). Czasem coś się kupi a za rok jest o wiele lepiej dopasowany produkt. Zmienia się też stan świadomości (o tym też napisał Mariusz) - jak przypomnę sobie szynówki na których chodziłem na początku a teraz to samo robię bez stresu w tych raceowych wiązaniach...

 

Nawet takie kije mogą być elementem przemyślenia   https://www.skionlin...&comment=288219i też pojawiają się tam nowe pomysły. 

Czasem się zastanawiam czy ta nadbudowa sprzętowa nie jest zbyt duża, ale gdy idzie się na tydzień lub dłużej w góry to każdy aspekt powinien być dogłębnie przemyślany. Miałem na ostatnim trawersie taką sytuację gdy koledzy z niedowierzaniem podnieśli mój plecak bo nawet z liną był lżejszy sporo od ich worów. Na zakończenie padło:

- będę musiał zgłosić się do ciebie po lekcje (bo okazało się, że wszystko co trzeba miałem). 

 

Ta uwaga nie dotyczy założyciela wątku bo wygląda mi to na kogoś z segmentu fit skiturującego właśnie w ON. W Austrii to jest bardzo zauważalne zjawisko. "Normalny" skiturowiec traktuje ON jako zło konieczne!

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#32 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2067 postów
  • Na forum od: 11.2007
1292
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 18:08

Moje opinie o backland znajdziesz tu
http://www.skitury.f...buty,19089.html
Oraz na skionline (Search)

Niestety, złapałem uszkodzenie które powinno dać się naprawić.
Można polecić kupno nowych Carbon, ale w jakiejś niskiej cenie <=1000zł.
Buty się rozwalają po dwóch latach i to jest kicha.

Przymierzalem ostatnio hawx 130 na piny pod kątem free. Przez te cztery klamry niewygodne jak cholera. Niby ważą 1500g ale w stosunku do moich to ciężkie kloce.

>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#33 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2867 postów
  • Na forum od: 05.2006
1949
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 02 styczeń 2019 - 18:29

 

Te buty do skitour to trochę ciężkie, za bardzo się nie nadają

 

 

Tecnica Zero G Tour Pro Ski Touring Boots Men
Features:
• C.A.S.: Shell
• Shell: Grilamid
• Cuff: Carbon Fiber, co-injected
• Footprint: ISO 9523 with low tech VIBRAM full rubber
• Mobility Cuff: Self Adjusting System with Double Blocking
• Liner: Ultralight-Light Fit with laces
• Buckles: 4 Light Magnesium
• Ratchets: With Hiking Position Hook
• Powerstrap: Light Lock Powerstrap
• Forward Lean Adjustment: 12-13°
• Weight: 1320g

 

Zwróćcie uwagę jaki postęp się dokonał i to nie tylko w samej technice ale i w myśleniu. Te buty 4 klamrowe ważą mniej więcej tyle co pierwsze Scarpy F1, jeszcze niedawno uchodzące za superlekkie i zdaniem niektórych, za lekkie do zjazdów ;)

 

 

 

 

Co myślicie o zestawie Atomic Backland 85 + ATK Crest + Atomic Backland Carbon? Cena całości to ok. 4,5 koła.

 

Te nowe wiązania ATK mają jakieś wady względem ATK Raider? Bo na pierwszy rzut oka są lepsze (skistoper z tyłu), lżejsze i tańsze.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#34 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2997 postów
  • Na forum od: 11.2008
3728
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 18:57

Zwróćcie uwagę jaki postęp się dokonał i to nie tylko w samej technice ale i w myśleniu. Te buty 4 klamrowe ważą mniej więcej tyle co pierwsze Scarpy F1, jeszcze niedawno uchodzące za superlekkie i zdaniem niektórych, za lekkie do zjazdów ;)

 

 

 

 

Co myślicie o zestawie Atomic Backland 85 + ATK Crest + Atomic Backland Carbon? Cena całości to ok. 4,5 koła.

 

Te nowe wiązania ATK mają jakieś wady względem ATK Raider? Bo na pierwszy rzut oka są lepsze (skistoper z tyłu), lżejsze i tańsze.

 

Ta waga jest chyba troszkę zaniżona, ale problemem jest nie tyle waga ile wygoda chodzenia. To jest bardzo duża różnica. Firmy podają w tych freetourowych butach, że to jest 60-70 stopni ruchomości ale między bajki to włożyć. Może jak się uprzesz to po nacisku z całej siły to wyjdzie. W praktyce czy Backlandy czy TLT to buty do chodzenia a w tych - da się chodzić.

 

Cresty są nowe więc jeszcze mało poznane, wydaje się, że waga, zapinanie skistopa (nie chodzi o przód czy tył tylko o wygodę użytkowania) czy cena za nimi przemawiają. Chyba jednak nie z przypadku freeraidery dedykowane są pod freeride/freetour - zakładam, że są trochę solidniejsze. Nie mniej jednak Crestom wróżę sukces bo w 290 g skistopy to jest mała rewolucja.

 

OT. Oddzielną sprawą jest całościowe patrzenie na koszty. Wydaje się, że 500 zł różnicy to sporo (choć tylko sama podkładka wypinająca kosztuje połowę tego) a za sporo mniej mamy tylko trochę gorzej. Ale gdy popatrzeć, że każdy wyjazd to jest parę tysi a jednak tańszy sprzęt przeważnie coś tam urywa to człowiek zdaje sobie sprawę, że z tych oszczędności nawet jednego wyjazdu nie uzbiera. Jak się to wszystko pozbiera do kupy to szukanie optimum na zasadzie proporcjonalnej (czyli sprzęt1 vs sprzęt2) nie koniecznie ma sens. Oczywiście pod warunkiem, że mamy więcej niż do pierwszego. 

 

Zestaw który zaproponowałeś jest sensowny upierałbym się jednak nad dołożeniem podkładki (sam zaplanowałem sobie to w revolution). Bardzo podnosi to jakość jazdy na krawędziach. 

 

Pozdro

Wiesiek


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#35 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2067 postów
  • Na forum od: 11.2007
1292
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 02 styczeń 2019 - 20:46

Zwróćcie uwagę jaki postęp się dokonał i to nie tylko w samej technice ale i w myśleniu. Te buty 4 klamrowe ważą mniej więcej tyle co pierwsze Scarpy F1, jeszcze niedawno uchodzące za superlekkie i zdaniem niektórych, za lekkie do zjazdów ;)

 

 

 

oczywiście postęp jest, poprzedni rocznik ważył chyba jeszcze 1500g,

te 1320g to rewelacja jak na 4 klamry,

nie podają jeszcze ile stopni ruchomości


>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride <<<
>>> SPRZĘT skiturowy <<<


#36 peelee

peelee

    Nowy użytkownik

  • 6 postów
  • Na forum od: 01.2019
0

Napisano 02 styczeń 2019 - 23:06

oczywiście postęp jest, poprzedni rocznik ważył chyba jeszcze 1500g,

te 1320g to rewelacja jak na 4 klamry,

nie podają jeszcze ile stopni ruchomości

1320g ważą w rozmiarze 26.5
rozmiar 27.5 to 1570g
a rozmiar 28.5 to 1720g



#37 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2867 postów
  • Na forum od: 05.2006
1949
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 02 styczeń 2019 - 23:37

 

Ta waga jest chyba troszkę zaniżona, ale problemem jest nie tyle waga ile wygoda chodzenia. To jest bardzo duża różnica. Firmy podają w tych freetourowych butach, że to jest 60-70 stopni ruchomości ale między bajki to włożyć. Może jak się uprzesz to po nacisku z całej siły to wyjdzie. W praktyce czy Backlandy czy TLT to buty do chodzenia a w tych - da się chodzić.

 


Zgadzam się z tym co napisałeś. Pamiętam jak w starych butach turowych (Lowa Structura Light, Scarpa Matrix) przeszkadzała mi właśnie za duża sztywność przy chodzeniu.

 

 

Cresty są nowe więc jeszcze mało poznane, wydaje się, że waga, zapinanie skistopa (nie chodzi o przód czy tył tylko o wygodę użytkowania)

 

Skistoper z tyłu prawdopodobnie skuteczniej hamuje nartę ale chodziło mi o bezpieczeństwo. Jak jest schowany pod butem to nie ma ryzyka że w czasie zjazdu się otworzy. Niektórzy przedstawiali taką możliwość dla wiązań szynowych a zaczep był z tyłu. Tutaj jest z przodu i ja się tego rozwiązania obawiam.

Jakim cudem zrobili je jeszcze lżejsze i tańsze to nie wiem.

 

 

Zestaw który zaproponowałeś jest sensowny upierałbym się jednak nad dołożeniem podkładki (sam zaplanowałem sobie to w revolution). Bardzo podnosi to jakość jazdy na krawędziach.

 

Co to za podkładka?

 

 

OT. Oddzielną sprawą jest całościowe patrzenie na koszty. Wydaje się, że 500 zł różnicy to sporo (choć tylko sama podkładka wypinająca kosztuje połowę tego) a za sporo mniej mamy tylko trochę gorzej. Ale gdy popatrzeć, że każdy wyjazd to jest parę tysi a jednak tańszy sprzęt przeważnie coś tam urywa to człowiek zdaje sobie sprawę, że z tych oszczędności nawet jednego wyjazdu nie uzbiera. Jak się to wszystko pozbiera do kupy to szukanie optimum na zasadzie proporcjonalnej (czyli sprzęt1 vs sprzęt2) nie koniecznie ma sens. Oczywiście pod warunkiem, że mamy więcej niż do pierwszego.

 

To zależy też od użytkownika. Ty jedziesz w Alpy za 2 tys. zł /jeden wyjazd. Ktoś inny mieszka blisko gór i jednodniowa wycieczka kosztuje go 20zł na paliwo.  Sam jestem zwolennikiem topowych rozwiązań. Z drugiej strony nie można tego co roku zmieniać bo człowiek zbankrutuje.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#38 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1421 postów
  • Na forum od: 02.2009
848
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 02 styczeń 2019 - 23:47

 

Z drugiej strony nie można tego co roku zmieniać bo człowiek zbankrutuje.

 

 

Albo oszaleje ; ) A na końcu stwierdzi, że to stare było lepsze - vide rocker przy SL-kach : D



#39 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 444 postów
  • Na forum od: 03.2015
204
  • Umiejętności: 1

Napisano 03 styczeń 2019 - 00:07

Mam Leopardy z koszykami i mam z nimi problem, ten łącznik trzeba zrobić bardzo dopasowany - trudno się zakłada a i tak pojawia się luz. Tak to czasem jest z minimalistycznymi rozwiązaniami.

 
Grivele z koszykami zakładałem już do butów trekkingowych, narciarskich i skiturowych (w sumie race'owych). Nie miałem problemu ze złym zamocowaniem.
 
 

Ta uwaga nie dotyczy założyciela wątku bo wygląda mi to na kogoś z segmentu fit skiturującego właśnie w ON. W Austrii to jest bardzo zauważalne zjawisko. "Normalny" skiturowiec traktuje ON jako zło konieczne!
 
Pozdro
Wiesiek

 
Co znaczy ON?  :mellow:



#40 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 444 postów
  • Na forum od: 03.2015
204
  • Umiejętności: 1

Napisano 03 styczeń 2019 - 00:13

 

Zgadzam się z tym co napisałeś. Pamiętam jak w starych butach turowych (Lowa Structura Light, Scarpa Matrix) przeszkadzała mi właśnie za duża sztywność przy chodzeniu.

 

Wtedy konieczne jest wielostopniowe ustawianie wysokości pięty w chodzeniu.

Jak podeszwa jest zawsze poziomo to jest w miarę ok.





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych