Skocz do zawartości

Przesiadka z Dynastar D-Stinct


zder

Rekomendowane odpowiedzi

1. M
2. 28
3. 97 kg ale spada 3,5 kg / m-c (dieta)
4. 186
5. 3 sezony
6. 7 (mocne 7)
7. flex 85 (Lange coś tam) :D 
8. Dynastar D-Stinct, dobrane w sklepie jako "pierwsze narty" (takie o: http://chlebek.shope...cebf78c9c3f.jpg). Jak zaczynam się męczyć i muszę zwalniać, to przy małych prędkościach jest problem ze skręcaniem (bardzo ciężko jest się nie slizgać, choć ostrzone przed każdym sezonem), przy duzych prędkościach łopoczą z przodu. Miałem na nich niekontrolowany lot przy prędkości wg GPS 79,4 km/h (z ostrej górki w SFL), podczas to której prędkości narty po prostu stwierdziły, że czas najwyższy stracić kontrolę, choć była ładna trasa i łuki naprawdę łagodne. Zatrzymałem się po 60 metrach, skończyło się na śniegu w kasku, kontuzji barku i tramadolu przez następne 2 dni jazdy.
9. Najtrudniejsze pytanie. Lubię jeździć 40-50 km/h ze zdecydowanie łagodnymi łukami jeśli trasa nie jest stroma. Jeżeli jest mocniej nachylony spad (powiedzmy - nie da się za Chiny jechać "pługiem" z racji przyspieszenia), wtedy raczej jeżdżę wolniej, ale łuki są nadal długie. A pytanie jest trudne, bo nie jeździłem na innych nartach i nie wiem czy pomykanie szybkimi skrętami byłoby fajniejsze czy nie.
10. Czerwone, wymagające, chciałbym polubić muldy. Niebieskie są spoko tylko jeśli jest niebieski odcinek po wylocie z czerwonego i da się tam pośmigać trochę szybciej. Podobały mi się czarne w SFL, choć niektóre z nich wymagały żebym się na chwilę zatrzymał. Podobała mi się główna najdłuższa czerwona trasa na Chopoku, jest tam jeden bardziej nachylony spad, który stawiał trochę wyzwania dla nóg, ale chciałbym kiedyś wpadać na taki stok bez zawahania. 
11. Jeżdżę turystycznie, chcę jeździć po prostu trochę szybciej. Mam problemy z trzymaniem nart równolegle, jest mi znacznie wygodniej obciążać tylko jedną nogę i np brać zakręty z rozstawem nart 80-100 cm od siebie, szczególnie na stromych zboczach. Próbowałem trzymać narty blisko siebie, to sobie podcinałem jedną o drugą. Jednak daleki rozstaw nart nie przeszkadza mi w prędkości.
12. Na stoku mało, tj 6 dni jazdy rocznie, ale po oporach. Cały rok dojeżdżam do pracy rowerem, biegam 2 razy w tygodniu, nie mam problemów z kondycją, wręcz chętnie uderzam na wymagające trasy czerwone (niektóre czarne są dla mnie zbyt ekstremalne, jestem takim noobem :/ ).
13. Nie więcej jak 2500 z wiązaniami.

 

Nie bardzo chciałbym zmieniać buty, bo są wygodne jak kapcie, chciałbym pozostać przy flexie 85. Rozumiem, że twardszy flex da więcej, ale podobno też twardy flex nie wybacza błędów, które popełniam i będę popełniał jeżdżąc 6 dni rocznie. Jeśli jednak będzie trzeba przesiąść się na flex 105-110, to o tym pomyślę za 2-3 lata najwcześniej.

 

Myślałem o Fisherach Progressorach, sporo osób na nich jeździ, niestety kompletnie nie znam się na modelach. Chciałbym narty All-Round, choć ktoś mi już mówił, że do prędkości dobre byłyby Race. Patrząc na moje Dynastary to każda narta byłaby lepsza... :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że musisz zweryfikować podany poziom umiejętności. Generalnie po 3 krótkich sezonach ciężko wskoczyć na poziom 7. ;) To jest, jak już było na forum przytaczane, poziom pomocnika instruktora.

 

"Jak zaczynam się męczyć i muszę zwalniać, to przy małych prędkościach jest problem ze skręcaniem" - stąd właśnie wynika, że może brakować umiejętności.

 

Musisz również wiedzieć, że na początku nie będziesz czuł dużej różnicy w przesiadce na lepsze narty i satysfakcja z jazdy to głównie umiejętności.

 

Narty Race to tylko niepotrzebny wydatek i ewentualnie problemy na stoku spowodowane sztywnością narty.

 

Jeżeli chcesz kupić nowe narty, to grupa all-round jest dla Ciebie odpowiednia. Co do długości: około 180, chociaż na początku może być trudno.

 

W zasadzie najważniejsza jest długość Twoich nart.

 

Jakiej długości są te Dynastary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom umiejętności mym skromnym zdaniem zdecydowanie do weryfikacji... Ja po 12 sezonach (10-20 dni/sezon), w tym jeden obóz 5 dni po 5h z instruktorami, jestem w stanie z w miarę czystym sumieniem dać sobie siódemkę, a tutaj po 3 sezonach po 6 dni jazdy MOCNA 7? Ekhm, ekhm...

 

Pytanie jakiej długości te narty, które posiadasz? To dość istotna cecha. Jeśli budżet to 2500zł, to część tej kwoty proponuję przeznaczyć na instruktora - to PO PIERWSZE. Nart jeśli już szukać, to jak już w grupie allround, 175-180cm, promień 16-18m, chociaż... proponowałbym najpierw podszkolić się ostro z instruktorem i dopiero potem brać sie za kupno desek. A może akurat zmienią się preferencje po podniesieniu umiejętności? Może przyjdzie ochota na slalomki, może refleksja dotycząca all mountain, albo może w ogóle się zainteresujesz freeridem i dechami >90mm pod butem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty mają 170 cm.

 

Co do skali:

 

6. Zyskujesz coraz więcej pewności siebie i cieszysz się prędkością oraz wrażeniami z jazdy. Na tym etapie doskonalisz równoległe prowadzenie nart na łagodnych czerwonych trasach. Może zacząłeś nawet jazdę na czarnych trasach, pokrytych muldami lub zapuszczasz się na nie przygotowane tereny poza trasami.

7. Bez problemów łączysz serie skrętów prowadząc narty równolegle i większość czarnych tras nie sprawia Ci żadnego problemu. Bardziej strome i pokryte lodem stoki sprawiają, że tracisz trochę ze swojego stylu, ale potrafisz dotrzeć na dół w jednym kawałku.

 

No dobra, nie mocne 7, bez rówlogległego prowadzenia nart, ale przepaść między 6 i 7 jest zbyt duża.

 

Ok, może faktycznie najpierw ogarnę instruktora. Ktoś się orientuje czy takiego gościa można opłacić na miejscu (Austria) i jakie to są koszty +/- ? Jeśli faktycznie warto tak jak mówicie, to bardzo chętnie nauczę się jeździć na to chrzanione 7 :D

 

Dzięki, kubeł zimnej wody na łeb też był mi potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Dzięki, kubeł zimnej wody na łeb też był mi potrzebny.

Nie kubeł, ale przynajmniej dwa kubły! :D :D To ja ten drugi wyleję... Bardzo zawsze lubiłem śmigus...

Nie widziałem Cię jak jeździsz, ale podobnie jak koledzy wiem jak można jeździć po 18 dniach na stoku. No i dużo można wyczytać między wierszami z Twojego tekstu. Czyli do 6 brakuje Ci bardzo dużo. Stawiam ma 4. (Mocne 4) :D :D . Może 5. (słabe 5) ;)

Nie gniewaj się. Świadomość pracy jaka jest przed Tobą będzie, mam nadzieję, motywująca.

A zawyżanie oceny, to nie jest jakaś Twoja wina. Ona wynika z braku wiedzy, której nie możesz jeszcze mieć. Za mało byłeś na nartach.

 

Co do nart

Z racji wzrostu i wagi, tak jak już koledzy pisali, około 180 cm dowolny AR, ale z górnej półki (powiedzmy 2 model od góry). Czyli dość twarde narty dla dobrzej jeżdżących. Będziesz przecież robił szybkie postępy (instruktor) i nie możesz mieć nart, dla 4-5, bo szybko z nich wyrośniesz. Gdybyś był lekki, nie miało by to aż takiego znaczenia.

Pozdrawiam.

Tadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki.

 

1. Przepraszam, jeśli kogoś uraziło moje "mocne 7" :)

2. Zacznę od instruktora, zweryfikuję się na poważnie. Może kiedyś nauczę się trzemać te narty blisko i równolegle :)

3. Jak przyjdą umiejętności, to zacznę od butów.

4. Będą buty, założę nowy temat.

 

Zdravim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa zapomniałbym:

 

Narty mozesz wypozyczac

 

Ktoś mi kiedyś mówił, że można się pokusić o wypożyczanie nart codziennie innych, żeby sprawdzić na których się najlepiej jeździ.

 

Czy to jest mądre? Finansowo na pewno głupie, ale czy taki zabieg ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki.

 

1. Przepraszam, jeśli kogoś uraziło moje "mocne 7" :)

2. Zacznę od instruktora, zweryfikuję się na poważnie. Może kiedyś nauczę się trzemać te narty blisko i równolegle :)

3. Jak przyjdą umiejętności, to zacznę od butów.

4. Będą buty, założę nowy temat.

 

Zdravim!

Spoko - nikogo nie uraziło...  Najwyżej rozweseliło, co Ci się liczy na duży plus ;) :D

 

Tylko ten temat o butach załóż zanim buty kupisz. A wybór nart to mały pikuś przy wyborze butów!

Możesz poczytać z ciekawości:

http://www.skiforum....porady-i-uwagi/

Od biedy nie musisz całości przeczytać, ale pierwszych kilkanaście postów na pewno.

A pierwszych kilka wyryć na pamięć! ;)

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że musisz zweryfikować podany poziom umiejętności. Generalnie po 3 krótkich sezonach ciężko wskoczyć na poziom 7. ;) To jest, jak już było na forum przytaczane, poziom pomocnika instruktora.

 

"Jak zaczynam się męczyć i muszę zwalniać, to przy małych prędkościach jest problem ze skręcaniem" - stąd właśnie wynika, że może brakować umiejętności.

 

Musisz również wiedzieć, że na początku nie będziesz czuł dużej różnicy w przesiadce na lepsze narty i satysfakcja z jazdy to głównie umiejętności.

 

Narty Race to tylko niepotrzebny wydatek i ewentualnie problemy na stoku spowodowane sztywnością narty.

 

Jeżeli chcesz kupić nowe narty, to grupa all-round jest dla Ciebie odpowiednia. Co do długości: około 180, chociaż na początku może być trudno.

 

W zasadzie najważniejsza jest długość Twoich nart.

 

Jakiej długości są te Dynastary?

Narty Race to tylko niepotrzebny wydatek i ewentualnie problemy na stoku spowodowane sztywnością narty.

 

Hej . Na pewno ? ostatnio na Pitztalu spodobała mi się stroma ścianka po za trasą , a pod butem slr volkla ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. M2. 283. 97 kg ale spada 3,5 kg / m-c (dieta)4. 1865. 3 sezony6. 7 (mocne 7)7. flex 85 (Lange coś tam) :D 8. Dynastar D-Stinct, dobrane w sklepie jako "pierwsze narty" (takie o: http://chlebek.shope...cebf78c9c3f.jpg). Jak zaczynam się męczyć i muszę zwalniać, to przy małych prędkościach jest problem ze skręcaniem (bardzo ciężko jest się nie slizgać, choć ostrzone przed każdym sezonem), przy duzych prędkościach łopoczą z przodu. Miałem na nich niekontrolowany lot przy prędkości wg GPS 79,4 km/h (z ostrej górki w SFL), podczas to której prędkości narty po prostu stwierdziły, że czas najwyższy stracić kontrolę, choć była ładna trasa i łuki naprawdę łagodne. Zatrzymałem się po 60 metrach, skończyło się na śniegu w kasku, kontuzji barku i tramadolu przez następne 2 dni jazdy.9. Najtrudniejsze pytanie. Lubię jeździć 40-50 km/h ze zdecydowanie łagodnymi łukami jeśli trasa nie jest stroma. Jeżeli jest mocniej nachylony spad (powiedzmy - nie da się za Chiny jechać "pługiem" z racji przyspieszenia), wtedy raczej jeżdżę wolniej, ale łuki są nadal długie. A pytanie jest trudne, bo nie jeździłem na innych nartach i nie wiem czy pomykanie szybkimi skrętami byłoby fajniejsze czy nie.10. Czerwone, wymagające, chciałbym polubić muldy. Niebieskie są spoko tylko jeśli jest niebieski odcinek po wylocie z czerwonego i da się tam pośmigać trochę szybciej. Podobały mi się czarne w SFL, choć niektóre z nich wymagały żebym się na chwilę zatrzymał. Podobała mi się główna najdłuższa czerwona trasa na Chopoku, jest tam jeden bardziej nachylony spad, który stawiał trochę wyzwania dla nóg, ale chciałbym kiedyś wpadać na taki stok bez zawahania. 11. Jeżdżę turystycznie, chcę jeździć po prostu trochę szybciej. Mam problemy z trzymaniem nart równolegle, jest mi znacznie wygodniej obciążać tylko jedną nogę i np brać zakręty z rozstawem nart 80-100 cm od siebie, szczególnie na stromych zboczach. Próbowałem trzymać narty blisko siebie, to sobie podcinałem jedną o drugą. Jednak daleki rozstaw nart nie przeszkadza mi w prędkości.12. Na stoku mało, tj 6 dni jazdy rocznie, ale po oporach. Cały rok dojeżdżam do pracy rowerem, biegam 2 razy w tygodniu, nie mam problemów z kondycją, wręcz chętnie uderzam na wymagające trasy czerwone (niektóre czarne są dla mnie zbyt ekstremalne, jestem takim noobem :/ ).13. Nie więcej jak 2500 z wiązaniami.
 
Nie bardzo chciałbym zmieniać buty, bo są wygodne jak kapcie, chciałbym pozostać przy flexie 85. Rozumiem, że twardszy flex da więcej, ale podobno też twardy flex nie wybacza błędów, które popełniam i będę popełniał jeżdżąc 6 dni rocznie. Jeśli jednak będzie trzeba przesiąść się na flex 105-110, to o tym pomyślę za 2-3 lata najwcześniej.
 
Myślałem o Fisherach Progressorach, sporo osób na nich jeździ, niestety kompletnie nie znam się na modelach. Chciałbym narty All-Round, choć ktoś mi już mówił, że do prędkości dobre byłyby Race. Patrząc na moje Dynastary to każda narta byłaby lepsza... :)
 
Pozdrowienia


Zder do poziomu 7 dluuuga droga przed Tobą , szkolenie , szkolenie i jeszcze raz szkolenie . Poważnie to za dużo sie naczytales , a za mało jazdy . Pozdrawiam i udanych postępów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej . Na pewno ? ostatnio na Pitztalu spodobała mi się stroma ścianka po za trasą , a pod butem slr volkla ? 

Cześć

I to wielki błąd! Po to są produkowane różne narty aby je dobierać do warunków. Taka decyzja jest dowodem lekceważenia nie tylko ogólnie znanych zasad ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Jeżeli nie miałeś odpowiedniej narty w samochodzie na dole to trzeba było szybko wypożyczyć lub w ostateczności kupić.

Czy zdajesz sobie poza tym sprawę jakiego obciachu zadałeś poruszając się na slalomkach poza trasą?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitku czy możesz mi wytłumaczyć o co kaman. jakiś czas temu w/g ciebie posiadanie kilku nart było gadżeciarstwem a dziś jazda na jednej po wszystkim obciachem? :)

To nie zaczepka, rzadko tu zaglądam i może coś przegapiłem, od kiedy SL jest tylko na tyczki,

bo do niedawna można było na niej pojechać wszędzie i po "wszystkim", podobnie na gigantce :)

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

I to wielki błąd! Po to są produkowane różne narty aby je dobierać do warunków. Taka decyzja jest dowodem lekceważenia nie tylko ogólnie znanych zasad ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Jeżeli nie miałeś odpowiedniej narty w samochodzie na dole to trzeba było szybko wypożyczyć lub w ostateczności kupić.

Czy zdajesz sobie poza tym sprawę jakiego obciachu zadałeś poruszając się na slalomkach poza trasą?

Pozdrowienia

Mitek , albo Ty se robisz jaja ? , jak nie 

 

Czy zdajesz sobie poza tym sprawę jakiego obciachu zadałeś poruszając się na slalomkach poza trasą?

 

 

Tadziowi Powiedz że robi obciach jadąc na slalomce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty Race to tylko niepotrzebny wydatek i ewentualnie problemy na stoku spowodowane sztywnością narty.

 

Oczywiście napisałem tak w odniesieniu do umiejętności użytkownika Zder

 

Hej . Na pewno ? ostatnio na Pitztalu spodobała mi się stroma ścianka po za trasą , a pod butem slr volkla ? 

 

I nie kwestionuje przydatności nart z wyższej półki w innych sytuacjach :)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitek , albo Ty se robisz jaja ? , jak nie 

 

 

Tadziowi Powiedz że robi obciach jadąc na slalomce 

Cześć

Do narciarstwa podchodzę zawsze poważnie i z pokorą. Niedostosowanie sprzętu do warunków śniegowych to jeden z podstawowych błędów narciarza wpływających na jego prestiż. Każdy szanujący się adept pięknej sztuki jazdy na nartach powinien być wyposażony w wystarczająca ilość nart o określonej szerokości pod butem (minimum trzy pary o różnej szerokości, Minimum!) oraz w przynajmniej cztery pary nart specjalistycznych (druga slalomka, komórkowa slalomka, gigantka, komórkowa gigantka) i umieć je dobierać do warunków i techniki, którą chce się pojechać. Bez tego ani rusz nie można uprawiać nowoczesnego narciarstwa nie mówiąc o budowaniu swojej pozycji wśród narciarskich ekspertów.

Zawsze miałem wielki szacunek dla Tadusza S ale tymi przejazdami pokazuje staroświecką, niemodną i nieprestiżową drogę na skróty, której wierne mogą być tylko niereformowalne dziadygi. Ten typ nieprofesjonalnego i lekceważącego podejścia do narciarstwa pozbawiony wyższej ideologii opiera się na idiotycznym w dzisiejszych czasach założeniu, że na nartach wystarczy po prostu  nauczyć się w miarę porządnie skręcać.

Swoja drogą Tadeusz to niezły cwaniak. ;)

Pozdrow


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...