Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

29-ER VS 27,5 VS 26-ER


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
154 odpowiedzi w tym temacie

#21 pieve

pieve

    Użytkownik

  • PipPip
  • 106 postów
  • Na forum od: 01.2013
61
  • Umiejętności: 7
  • Kraków/Milano

Napisano 09 sierpień 2014 - 09:49

W sumie sprawdziłem sobie szerokość tych obręczy i w zależności od modelu trochę się różnią szerokością, ale generalnie w normie i dziwne, żeby opony 2.25 pływały poniżej 3.5 bara  ;) Rozumiem, że każdy może mieć inne odczucia, ale naprawdę polecam Ci spróbować jakichś mocniejszych, bardziej agresywnych modeli na niższych ciśnieniach - a nuż odkryjesz nową jakość jazdy. Przy 3.5-4 bara nie ma opcji, żeby opona w ogóle wykorzystywała swoją przyczepność - raczej odbija się od przeszkód. Jak się jest przyzwyczajonym to pewnie da się przeżyć, ale naprawdę fajnie jest jak rower się klei do ziemi.


  • jaro323 podziękował za tę wiadomość

#22 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2282 postów
  • Na forum od: 02.2011
1484
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 09 sierpień 2014 - 11:21

W sumie sprawdziłem sobie szerokość tych obręczy i w zależności od modelu trochę się różnią szerokością, ale generalnie w normie i dziwne, żeby opony 2.25 pływały poniżej 3.5 bara  ;) Rozumiem, że każdy może mieć inne odczucia, ale naprawdę polecam Ci spróbować jakichś mocniejszych, bardziej agresywnych modeli na niższych ciśnieniach - a nuż odkryjesz nową jakość jazdy. Przy 3.5-4 bara nie ma opcji, żeby opona w ogóle wykorzystywała swoją przyczepność - raczej odbija się od przeszkód. Jak się jest przyzwyczajonym to pewnie da się przeżyć, ale naprawdę fajnie jest jak rower się klei do ziemi.

Nic dodac nic ująć - ostatnio na singlach w Koutach właśnie podczas jazdy wydawało mi sie że za mało powietrza mam - dołożyłem cztery małe pompki do przedniego koła ale dosłownie 300 mtr dalej na korzeniach już spuszczałem odrobinę - koło zamiast kleić się to sie odbijało i obslizgiwało. Jechałem tą trasą czwarty raz pod rząd tak więc miałem bezpośrednie porównanie. Oczywiście polecam jazdę na niskim ciśnieniu w połączeniu z mlekiem - z dętką jest większa szansa na złapanie snejka gdy powietrza w kole jest mało.



#23 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 09 sierpień 2014 - 15:44

Nic dodac nic ująć - ostatnio na singlach w Koutach właśnie podczas jazdy wydawało mi sie że za mało powietrza mam - dołożyłem cztery małe pompki do przedniego koła ale dosłownie 300 mtr dalej na korzeniach już spuszczałem odrobinę - koło zamiast kleić się to sie odbijało i obslizgiwało. Jechałem tą trasą czwarty raz pod rząd tak więc miałem bezpośrednie porównanie. Oczywiście polecam jazdę na niskim ciśnieniu w połączeniu z mlekiem - z dętką jest większa szansa na złapanie snejka gdy powietrza w kole jest mało.

tego tez nie lubie - mleka, jak Ty to nazywasz.

 

raz przytrzasnalem opone i  wtedy sie zaczelo - cale rece mialem upaprane w tym g….e

 

wtedy zmienilem ponownie na tubes… i sie na tubeless nie dam namowic...

 

jak widac, jestem niereformowalny…….

mozliwe, ze  sprobuje "nowej jakosci"  jazdy, a nuz  bedzie  inaczej

 

dotychczas mialem zalozenie, ze  dobre shocks powinny  wykonywac prace

w samochodzie tez pompuje nieco wiecej niz podaja…….

 

a juz spuszczanie powietrza przed wjazdem w glebokie piachy uwazam za kompletna bzdure…..

 

 

Mozliwe , ze p-ty 3 i 4 sa najwazniejsze - ja jezdze duso po  kamlotach, glazach i innych przeszkodach, w maire szybko….

 

zaraz sprawdze, co jest napisane na moich opponach...

 

OK - oto moje opony

Kona hei hei 

29x2.10 obie oppony

NAJNIZSZE zalecane cisnienie 35 PSI czyli  2,4 Bar

najwyzsze 65 = 4,48

 

Giant talon

27,5 x 2,10

 

maxxis Crosmark

 

35-65 PSI

 

Specialized Stumpjumper (hard tail)

opny - specialized storm (czyli typowe DH)

 

26x2,3

 

zalecane cisnienie  25-50

czyli  1,72-3,44

 

troche egzotyczna opona

tioga terrafirma

 

26x2,10 

zalecane cisn  35-65  PSI

 

czyli najnizsze zalecane to 1,7 dla typowo "grubej" typowo DH-owej opony

 

bardziej universalne to co najmniej 2,4 bar

 

 

czy takie cisnienia stosujecie (tzn dolne dopuszczalne) czy jezdzicie ponizej??

 

 

 

 

 


1362462303468-1fnektt6bp04s-115-80.jpg1362462303468-1fonn4gfwaqe1-115-80.jpg1362462303474-12h6jo1ho53c2-115-80.jpg1362462303480-1cksid3wdwd3v-115-80.jpg1362462706183-reux0isfm9z4-115-80.jpg

Question: I’m relatively new to mountain biking, so forgive me if this seems silly, but how important is it to follow the recommended tire pressure guidelines? They seem much higher than I feel I should be running.

Answer: Tire pressure is a critical component in getting the most out of your mountain bike. There are a number of variables that go into figuring out the ideal pressure range for a bicycle tire. Many of those are completely out of the control of the manufacturer, causing them to err on the side of caution. “It’s a lawyer thing, for sure,” said Schwalbe's North American OE sales manager Henry Horrocks.

A tire’s maximum pressure is not the pressure at which it will burst like a balloon; more often than not it’s the rim that can’t withstand the pressure. Not all bicycle rims are created equal; some can withstand much higher pressures than others. Companies have no way of knowing which rims you, the consumer, will be pairing with their tires. Consequently, their maximum recommended pressures tend to be conservative.

For mountain bikers, the maximum pressure rating generally isn't the issue, as most riders run well below this number. Many – myself included – often run pressures well below the minimum rating, especially with tubeless setups.

Why go lower? Well, it can allow your tires to roll faster and absorb more trail irregularities, and can increase traction as well as comfort. There are numerous studies that offer supporting evidence (though most focus exclusively on road performance). When it comes to mountain biking, finding one's ideal tire pressure is a qualitative pursuit.

While the maximum pressure rating is a hedge against rim strength, the minimum recommended pressure is a hedge against you, the rider. If the pressure is too low the tire can squirm, roll off the rim, or burp air as you corner. Riding under inflated tires can also cause the casing to flex excessively, leading to premature wear. At best, minimum recommended ratings are educated guesses as to what will work for most people most of the time.

 

 
1362462303468-1fonn4gfwaqe1-960-540.jpg

 

The pressure ranges printed on the sides of your tires are educated guesses 

The variables that impact tire performance can be broken down into six categories, and while companies might not be able to account for all of them, you can.

Six things to consider when finding your perfect tire pressure

1 Rider weight: How a tire performs at a given pressure is relative to the rider’s weight. For example, a 145lb (66kg) rider might find that 35psi in a 26x2.25in tire feels too hard and lacks traction. Conversely, a 250lb (113kg) rider could find that pressure too low, resulting in tire squirm or even pinch flats.

2 Tire volume: Tire volume and pressure go hand in hand. A tire’s volume will determine how a given pressure 'feels'. For example, 35psi in a 700x25mm tire will feel almost flat, while 35psi in a 26x3.8in model will feel rock solid to the touch – the wheel will bounce off, rather than absorb, a trail's irregularities.

3 Terain: What are your local trails like? Fast and flowy? Or a series of chunky rock gardens? If the latter, consider bumping up your pressure to combat pinch flats and sidewall damage.

 

 
1362462303480-1cksid3wdwd3v-960-540.jpg

 

Got rocks? Consider upping your air pressure

4 Riding style: How you ride is as important as where you ride. The more aggressive your style, the more likely it is that you'll need to run a bit more pressure. Or are you a finesse type – do you ride 'light; on the bike? Do you try to pick the cleanest line through a rock garden, or do you prefer to charge ahead with reckless abandon? Do you keep your wheels on the ground, or do you enjoy hucking off jumps and drops?

5 Rim width: This plays a critical role in determining how low you can go without sacrificing performance. A wide rim does a better job of supporting a tire than a narrow one. For a given tire size, a wider rim will allow you to run a lower pressure without the tire squirming and folding underneath you.

6 Tire construction: The way a tire's casing is made will impact how it feels at a given pressure in much the same way as your weight does. Tires with high TPI (threads per inch) casings are generally more supple than those with low TPI counts. 

You might find that you need to increase your tire pressure when swapping from a low TPI tire to one with a higher TPI count, and vice versa. Also, models that feature stiffer, reinforced sidewalls as well as tubeless/UST tires might need to be run at lower pressures to achieve the same level of performance as those with thinner, more supple casings.

 

 

 


  • bakkz podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#24 pieve

pieve

    Użytkownik

  • PipPip
  • 106 postów
  • Na forum od: 01.2013
61
  • Umiejętności: 7
  • Kraków/Milano

Napisano 09 sierpień 2014 - 22:25

 

dotychczas mialem zalozenie, ze  dobre shocks powinny  wykonywac prace

 

 

Tak, bo ideą niskiego ciśnienia w oponach nie jest amortyzacja (choć też się sprawdza jeśli o to chodzi, zwłaszcza w rowerach z mniejszym skokiem) tylko przyczepność, dzięki dostosowywania się gumy do podłoża a nie odbijania od niego jak kauczukowa piłka. Szczerze mówiąc to opony, które wymieniłeś (oprócz specialized) nie są przeznaczone do szczególnie agresywnej jazdy w ciężkim terenie stąd takie, a nie inne zalecenia. Niskie ciśnienia dobrze sprawdzają się w mocnych oponach we wzmacnianych wersjach (snakeskin u Schwalbe, protection w Continentalu itd).

 

Swoją drogą to byłem dziś na Szczeblu, górze niedaleko Krakowa, z której prowadzi jeden z najtrudniejszych legalnych zjazdów w Polsce (czarnym szlakiem do Mszany Dolnej). Nie robiłem zdjęć, ale bez problemu są do znalezienia w internecie. Po pierwszej przystępnej części następuje kulminacja w postaci rynny o mocno nieprzyjemnym nachyleniu, gdzie każdy najmniejszy błąd to pewny lot, w najgorszym wypadku mogący skończyć się poważnym kalectwem  :( Najgorsze, że nawet o ile dałoby się tam jechać, to psychika siada gdy wiesz, że nie ma gdzie się zatrzymać, a stromizna nie ma końca. I tu niestety kwestie wielkości koła i innych niuansów tracą znaczenie. Jedyne co może pomóc to dobra geometria i dobra przyczepność - choć i tak na palcach jednej ręki można zliczyć osoby w PL, które zjechały ten fragment.

 

PS. w sumie przejrzałem zdjęcia w internecie - żadne nawet w 10% nie oddaje nachylenia rynny  :P



#25 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2282 postów
  • Na forum od: 02.2011
1484
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 09 sierpień 2014 - 22:37

Janie na moich maxxisach jest tez 35 psi ale ładuję koło 2 bar - z tym że jeżdze obecnie na mleku. Maxxisy i nobby które mam sa w wersji wzmacnianej - mają mocniejsze scianki boczne i przez te przy małych ciśnieniach fajnie się zachowują w terenie. Porównując ardenta exo z nobbym snake skin jednak ardent przy niskim ciśnieniu lepiej pracuje - chyba przez ściankę które pomimo tego że w obu oponach jest grubsza to jest w maxxisie jest odrobinę solidniejsza. Przedtem miałem nobby nic 2.25 w wersji evo (lżejszej) -używałem ich z dętkami i  ładowałem ponad 3 bary. Różnica w budowie jest spora jak się bierze obie opony do ręki chociaż nawet te w wersji evo były dosyć solidne porównując z rocket ronami czy race kingami. Generalnie jestem bardzo zadowolony po przejściu na oponę ze wzmacnianymi bokami i zalaniu ich mlekiem. Łączyło się to również z powiekszeniem objętości/szerokości opon ale to akurat przeszkadza tylko na twardym podłozu  typu asflat itd. Opory toczenia tam mocno wzrosły. Jednak w terenie jest wszystko na plus. Fajną oponka jest równiez używana przez brunera schwalbe fat albert - ważą koło 650 gram, mają wzmocnione scianki i super się spisują w terenie. Generalnie oponę trzeba dobierac do terenu gdzie się jezdzi - jeżeli preferuje sie zwykłe XC bez zapuszczania w dziury i knieje to takie cięzsze opony chyba nie mają sensu - jeżeli zaś moje trasy byłyby najeżone takimi kamerdolami jak z tych zdjęć powyżej na pewno zagościła by u mnie solidniejsza oponka napompowana mniejszym ciśnieniem. Przy 3-4 barach jazda po takich kamerdolcach raczej nie należy do przyjemności.



#26 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 10 sierpień 2014 - 18:51

Janie na moich maxxisach jest tez 35 psi ale ładuję koło 2 bar - z tym że jeżdze obecnie na mleku. Maxxisy i nobby które mam sa w wersji wzmacnianej - mają mocniejsze scianki boczne i przez te przy małych ciśnieniach fajnie się zachowują w terenie. Porównując ardenta exo z nobbym snake skin jednak ardent przy niskim ciśnieniu lepiej pracuje - chyba przez ściankę które pomimo tego że w obu oponach jest grubsza to jest w maxxisie jest odrobinę solidniejsza. Przedtem miałem nobby nic 2.25 w wersji evo (lżejszej) -używałem ich z dętkami i  ładowałem ponad 3 bary. Różnica w budowie jest spora jak się bierze obie opony do ręki chociaż nawet te w wersji evo były dosyć solidne porównując z rocket ronami czy race kingami. Generalnie jestem bardzo zadowolony po przejściu na oponę ze wzmacnianymi bokami i zalaniu ich mlekiem. Łączyło się to również z powiekszeniem objętości/szerokości opon ale to akurat przeszkadza tylko na twardym podłozu  typu asflat itd. Opory toczenia tam mocno wzrosły. Jednak w terenie jest wszystko na plus. Fajną oponka jest równiez używana przez brunera schwalbe fat albert - ważą koło 650 gram, mają wzmocnione scianki i super się spisują w terenie. Generalnie oponę trzeba dobierac do terenu gdzie się jezdzi - jeżeli preferuje sie zwykłe XC bez zapuszczania w dziury i knieje to takie cięzsze opony chyba nie mają sensu - jeżeli zaś moje trasy byłyby najeżone takimi kamerdolami jak z tych zdjęć powyżej na pewno zagościła by u mnie solidniejsza oponka napompowana mniejszym ciśnieniem. Przy 3-4 barach jazda po takich kamerdolcach raczej nie należy do przyjemności.

jak masz czas, to wejdz na mtbproject.com

 i wpisz w wyszukiwaniu the best of laurel  (boswell,pa)

 

wlasnie tam bylem wczoraj - sprobuj po takich niekonczacych sie kamolach,glazach,korzeniach i kamerdelach jechac z niskim cisnieniem. miliony  plaskich glazow sterczacych pionowo , z ostrymi grzbietami, czesto dwa duze kamole/skaly, przez ktore "gora" sie nie przejedzie, a dolinka miedzy nimi jest stworzona do zakleszczenia sie opony....................

przez 4h mialem moze  lacznie 400m bez kamoli....

musze sie przyznac, ze wracalem na parking droga......... szutrowa i pierwszy raz bylem zadowolony, ze takowa istnieje...awiesz, "lubie" szutry i asfalty podobnie jak "lubie" ubite nartostrady z manicure ....

 

DH, powiem szczerze, dawno mi juz przeszedl, obecnie to, co robie, mozna by okreslic mianem enduro/big mtn/ z domieszka XC.

jestem w tej szczesliwej sytuacji, ze te rzeczy mam "pod nosem" w roznym stopniu trudnosci....


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#27 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • Na forum od: 11.2007
1281
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 10 sierpień 2014 - 22:03

jak masz czas, to wejdz na mtbproject.com

 i wpisz w wyszukiwaniu the best of laurel  (boswell,pa)

 

wlasnie tam bylem wczoraj - sprobuj po takich niekonczacych sie kamolach,glazach,korzeniach i kamerdelach jechac z niskim cisnieniem. miliony  plaskich glazow sterczacych pionowo , z ostrymi grzbietami, czesto dwa duze kamole/skaly, przez ktore "gora" sie nie przejedzie, a dolinka miedzy nimi jest stworzona do zakleszczenia sie opony....................

przez 4h mialem moze  lacznie 400m bez kamoli....

 

zajrzałem tak ciekawości, ale tam dają tylko kilka zdjęć, mało co widać,

może jakieś wideo byś zapodał ?



#28 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2282 postów
  • Na forum od: 02.2011
1484
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 10 sierpień 2014 - 23:02

jak masz czas, to wejdz na mtbproject.com

 i wpisz w wyszukiwaniu the best of laurel  (boswell,pa)

 

wlasnie tam bylem wczoraj - sprobuj po takich niekonczacych sie kamolach,glazach,korzeniach i kamerdelach jechac z niskim cisnieniem. miliony  plaskich glazow sterczacych pionowo , z ostrymi grzbietami, czesto dwa duze kamole/skaly, przez ktore "gora" sie nie przejedzie, a dolinka miedzy nimi jest stworzona do zakleszczenia sie opony....................

przez 4h mialem moze  lacznie 400m bez kamoli....

musze sie przyznac, ze wracalem na parking droga......... szutrowa i pierwszy raz bylem zadowolony, ze takowa istnieje...awiesz, "lubie" szutry i asfalty podobnie jak "lubie" ubite nartostrady z manicure ....

 

DH, powiem szczerze, dawno mi juz przeszedl, obecnie to, co robie, mozna by okreslic mianem enduro/big mtn/ z domieszka XC.

jestem w tej szczesliwej sytuacji, ze te rzeczy mam "pod nosem" w roznym stopniu trudnosci....

Janie szczerze zazdraszczam takiej okolicy koło domku i cieszę sie że nie mieszkam w Poznaniu lub Łodzi bo tam to już wogle jest dramat z pagórkami - w naszym Trojmiejskim parku jest od biedy gdzie pojeździć i jakieś fajne miejscówki można odwiedzić.Niestety po prawdziwe kamerdolce trzeba jeździć w prawdziwe góry :)

Najlepiej jak sam obejrzysz i dotkniesz jakąś mocniejszą oponę to zauważysz różnice - w terenie o którym  piszesz zdecydowanie zdałyby egzamin jakieś cięższe opony na niskim ciśnieniu - na takich papierzakach to strach tam jechać bo można momentalnie oponę rozedrzeć- dętke zmienisz w terenie ale zapasowych opon to raczej sie nie wozi.

Mam w domu dwa takie rarytaski oponiarskie - schwalbe big betty 2.4 freeride i na tył schwalbe wicked will 2.35 - obie w mieszance trailstar. Mają mega grube ścianki i ważą ok 950 gram. Zostały mi po jednym rowerze który sprzedałem na jakiś zwykłych papierówkach. Pojeździłem na nich na próbę ale to już za ciężki kaliber na moje okolice i czekają na jakieś prawdziwsze góry żeby je przetestować. Gość który je przedtem używał mieszkał w Monachium i z tego co widziałem u niego na fejsie preferował właśnie jazdę typu big mountain..

Oprócz tego poważniejsze  opony mają również różne składy mieszanek - trailstar jest miększa i bardziej przyczepna, pace star twardsza i wytrzymalsza - ta  przeważnie ląduje na tylnym kole.

Specialized podobno robi też fajne opony i do takich zadań typowo bigm i kamerdolców mają różne modele w wersji sg albo sx .

W zeszłym roku jak byliśmy w prawdziwych górach w Ischgl moi kompani lubujący wagę lekką opon i dętek złapali łacznie 14 kapci przez 4 dni :) - zapasowe dętki skończyły się po drugim dniu i później jak już swoje dwie oddałem to kleiliśmy łatki w plenerze. Ja na ciężkich (czyli takich najzwyklejszych i najtańszych ) dętkach w połączeniu z nobby nic-ami na szczęście nie miałem żadnej przygody z ogumieniem chociaż kilka razy stawałem i oglądałem oponę po zahaczeniu o kamień czy nie jest rozdarta na pół :)

Najlepiej Janie pomacaj oponki w sklepie, poczytaj na jakimś forum w na czym u Was tam jeżdżą  w takim ciężkim terenie sam  i popróbuj. Z tego co kojarzę to u nas na takie kamienne rąbanki polecali coś z Maxxisa - Minion, Highroller tylko tych opon znowu jest też kilka typów, mieszanek i twardości.



#29 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 11 sierpień 2014 - 02:31

Janie szczerze zazdraszczam takiej okolicy koło domku i cieszę sie że nie mieszkam w Poznaniu lub Łodzi bo tam to już wogle jest dramat z pagórkami - w naszym Trojmiejskim parku jest od biedy gdzie pojeździć i jakieś fajne miejscówki można odwiedzić.Niestety po prawdziwe kamerdolce trzeba jeździć w prawdziwe góry :)

Najlepiej jak sam obejrzysz i dotkniesz jakąś mocniejszą oponę to zauważysz różnice - w terenie o którym  piszesz zdecydowanie zdałyby egzamin jakieś cięższe opony na niskim ciśnieniu - na takich papierzakach to strach tam jechać bo można momentalnie oponę rozedrzeć- dętke zmienisz w terenie ale zapasowych opon to raczej sie nie wozi.

Mam w domu dwa takie rarytaski oponiarskie - schwalbe big betty 2.4 freeride i na tył schwalbe wicked will 2.35 - obie w mieszance trailstar. Mają mega grube ścianki i ważą ok 950 gram. Zostały mi po jednym rowerze który sprzedałem na jakiś zwykłych papierówkach. Pojeździłem na nich na próbę ale to już za ciężki kaliber na moje okolice i czekają na jakieś prawdziwsze góry żeby je przetestować. Gość który je przedtem używał mieszkał w Monachium i z tego co widziałem u niego na fejsie preferował właśnie jazdę typu big mountain..

Oprócz tego poważniejsze  opony mają również różne składy mieszanek - trailstar jest miększa i bardziej przyczepna, pace star twardsza i wytrzymalsza - ta  przeważnie ląduje na tylnym kole.

Specialized podobno robi też fajne opony i do takich zadań typowo bigm i kamerdolców mają różne modele w wersji sg albo sx .

W zeszłym roku jak byliśmy w prawdziwych górach w Ischgl moi kompani lubujący wagę lekką opon i dętek złapali łacznie 14 kapci przez 4 dni :) - zapasowe dętki skończyły się po drugim dniu i później jak już swoje dwie oddałem to kleiliśmy łatki w plenerze. Ja na ciężkich (czyli takich najzwyklejszych i najtańszych ) dętkach w połączeniu z nobby nic-ami na szczęście nie miałem żadnej przygody z ogumieniem chociaż kilka razy stawałem i oglądałem oponę po zahaczeniu o kamień czy nie jest rozdarta na pół :)

Najlepiej Janie pomacaj oponki w sklepie, poczytaj na jakimś forum w na czym u Was tam jeżdżą  w takim ciężkim terenie sam  i popróbuj. Z tego co kojarzę to u nas na takie kamienne rąbanki polecali coś z Maxxisa - Minion, Highroller tylko tych opon znowu jest też kilka typów, mieszanek i twardości.

Mario - idz do opisu tras "read more"

 

cholera, jakie to forum bylo by znakomite, gdyby wlasnie tak pisano jak Mario I Jaro pisza - prawdziwa uczta!!!!

 

Jaro - prawdopobnie dotychczas malo uwagi poswiecalem oponom - nastepne beda jak radzisz

 

DZIEKUJE  za wszelkie sugestie -  chociaz przyznam sie, ze na mysl o niskim cisnieniu moje cisnienie sie podwyzsza...


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#30 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • Na forum od: 11.2007
1281
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 11 sierpień 2014 - 07:53

Mario - idz do opisu tras "read more"

 

cholera, jakie to forum bylo by znakomite, gdyby wlasnie tak pisano jak Mario I Jaro pisza - prawdziwa uczta!!!!

 

Jaro - prawdopobnie dotychczas malo uwagi poswiecalem oponom - nastepne beda jak radzisz

 

DZIEKUJE  za wszelkie sugestie -  chociaz przyznam sie, ze na mysl o niskim cisnieniu moje cisnienie sie podwyzsza...

 

Ja się głównie edukuje z tych Waszych postów. Moje obecne zainteresowania to głównie XC i asfalt.

Zaintrygowało mnie trochę to co się dzieję w MTB i jakie to ma podkategorie.

 

Są takie singletracki jak w Sudetach, bez znaczących przeszkód typu kamienie

 

Jest taki ekstremalny freeride jak tu

 

Rozumiem że to co jeździsz obecnie to żadne z powyższych.

Ok, ze zdjęć coś widać, ale fajnie bybyło zobaczyć 2km przejazdu na takiej trasie,

nagraj coś następnym razem  :D



#31 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 11 sierpień 2014 - 11:17

Ja się głównie edukuje z tych Waszych postów. Moje obecne zainteresowania to głównie XC i asfalt.

Zaintrygowało mnie trochę to co się dzieję w MTB i jakie to ma podkategorie.

 

Są takie singletracki jak w Sudetach, bez znaczących przeszkód typu kamienie

 

Jest taki ekstremalny freeride jak tu

 

Rozumiem że to co jeździsz obecnie to żadne z powyższych.

Ok, ze zdjęć coś widać, ale fajnie bybyło zobaczyć 2km przejazdu na takiej trasie,

nagraj coś następnym razem  :D

 

 

taki klasyczny singletrack, bez  wiekszych przeszkod, masz tutaj

 

http://forums.mtbr.c...deo-627853.html

 

allegripis to jedno z mich ulubionych miejsc na singletrack. sa tam niezle zjazdy, czasami po tzw "rollers" jest to ciag muld na singletrack - jak  jedziesz szybko i  na garbach plecak chce Ci przeleciec przez glowe, to znaczy, ze za chwile moze byc  juz.......za szybko

 

piekne miejsce.....


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#32 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2282 postów
  • Na forum od: 02.2011
1484
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 11 sierpień 2014 - 21:51

W singielkach się zakochałem od jakiegoś czasu - są naprawdę super. Jak mi sie uda znaleźć chwilę to zrobię jakieś zdjęcia opon - co prawda rower jeszcze jest brudny po Rychlebach i Koutach ale coś tam będzie widać.



#33 kefas123

kefas123

    Użytkownik

  • PipPip
  • 284 postów
  • Na forum od: 09.2008
71
  • Warszawa

Napisano 12 sierpień 2014 - 09:25

NIE WIEM - NIE ZA BARDZO rozumiem te wywody o oponach - troche chyba robienie wody z mozgu...

jezdzilem na roznych oponach, roznych rowerach i zawsze pompuje do  50-60 PSI...

 

nie było mnie chwile, ale widzę ze koledzy pomogli wytłumaczyć dlaczego wypominam o oponach.

Rozmowa o różnicach w zwrotności rożnych rozmiarów kół przy nieprawidłowo pracującej oponie jest trochę bezsensu, bo test jest wypaczony.

 

Linki zamieściłem również po to aby zwrócić uwagę że aktualnie uważa się, że na zwrotność wpływa poza ciśnieniem i szerokością opony również szerokość obręczy.


 



#34 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 12 sierpień 2014 - 13:15

nie było mnie chwile, ale widzę ze koledzy pomogli wytłumaczyć dlaczego wypominam o oponach.

Rozmowa o różnicach w zwrotności rożnych rozmiarów kół przy nieprawidłowo pracującej oponie jest trochę bezsensu, bo test jest wypaczony.

 

Linki zamieściłem również po to aby zwrócić uwagę że aktualnie uważa się, że na zwrotność wpływa poza ciśnieniem i szerokością opony również szerokość obręczy.

 

 

 WIESZ, WLASNIE TAKIE DYSKUCJE SA POTRZEBNE

dotychczas na opony nie zwracalem uwagi. na terenn, w ktorym jezdze, zakladalem takie, zeby byly w miare szybkie i  wytrzymale. te opowiadania o wzmocnionej sciance itp pozwole sobie wlozyc w BS.

jezeli lapie  pane  w moich oponach, to zwykle sa to  kolce krzakow a nie  kamienie, czy przyszczypanie opony - wlasnie dlatego jezdze n na wysokim cisnieniu, bo  ogromna czesc jazdy jest na kamolach i to czesto ostrych. i jakos te "delikatne" opony sie nie  rozwalaja.

pewne rozwazania nt szerszych rims sa zastanawiajace, ale nie widze sensu wywalac ponad 100$$ na jedna  obrecz a pozniej drugie tyle na szerokie opony... prawdopodobnie, w nast rowerze, takie wlasnie wybiore, bo ma to sens - oczywiscie do pewnej granicy. zamierzam  poleciec na dlugi weekend we wrzesniu  w rockies - jezeli bede mial okazje wypozyczyc rower  z takowymi oponami, to to zrobie i sprobuje...

 

w terenie, w ktorym lubie jezdzic, przecietna szybkosc jest bardzo smieszna - ok 5-12 km/h - spowodowane trudnoscia techniczna tras. jak wspomnialem. Z tego powodu szybkosc przejazdu  danej opony przez dane przeszkody nie jest za bardzo istotna dla mnie - po prostu w tym terenie szybko  sie nie da jechac.

  DH mnie nie  ciagnie za bardzo, chociaz od czasu do czasu lubie walnac singletrack na dluzszym odcinku (tak jak np w  Allegripis)


  • pytek23 podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#35 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2282 postów
  • Na forum od: 02.2011
1484
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 12 sierpień 2014 - 15:45

Polecane obręcze wtb i25 kupisz u nas za około 200 pln, flow ex szerokość tez coś koło 25 mm to już wydatek około 400 pln, Ryde trance enduro (szerokość 29 mm ) około 370 pln.

Wszystkie z nich mają specjalny rancik pomagający uszczelnić oponę  w wersji tubelles.

Nie miałem okazji jeździć na szerszych obręczach ale ludziska na forum endurotrophy bardzo chwalą takie zmiany. Moje obręcze mają 19 mm i na razie nie przewiduję zmian. Odnośnie ciśnień to doczytałem że jeżdżą na 1.5 bara nawet :)

We wzmacniane ścianki uwierzysz jak weźmiesz obie opony do ręki i porównasz - naprawdę jest spora różnica. Do tego opona z mocną ścianką całkowicie inaczej się zachowuje na niskim ciśnieniu - nie przeszkadza to w jeździe a wręcz pomaga. Big betty która mam stoi sama oparta o ścianę chociaż jest oponą zwijaną - bez drutu. Zwykły nobby nic w wersji evo leży pozwijany jak rolka papieru toaletowego - i tak dokładnie wyglądają jego ścianki - jak papier.

Oprócz tego są jeszcze opony 2 ply - ale do końca nie wiem o co z nimi chodzi - podejrzewam że boki opony są zbudowane z dwóch osobnych warstw wzmocnionych dodatkowo jakąś tkaniną. Z tym że to już są kowadła ważące ponad kilogram do bardzo ostrych jazd. W najbliższych pięciu latach nie wydaje mi się żebym takie potrzebował.



#36 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 13 sierpień 2014 - 17:38

NA RAZIE nie odczuwam potrzeby zmian - to co mam, wystarcza. nie  mowie, ze nie wkupie sie w ten trend po sprawdzeniu...

 

 

dzis zwracalem uwage na to podksakiwanie opony mocno nadmuchanej - cos w tym jest. problem tez  w w tym, ze czesto przejezdza krawedzie skal ostre jak brzytwa - wiec na razie nie zamienie "niepodskakiwania" na pane..


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#37 jark

jark

    Instruktor SkiForum.pl

  • 7891 postów
  • Na forum od: 04.2006
2778
  • Umiejętności: 1
  • Ojczyzna

Napisano 14 sierpień 2014 - 09:34

wracając do pytania tematu ...

pojeździłem tu http://singletrack.pl/

i jak dla mnie 26

żaden ze mnie tester ... masa subiektywizmu

za to faktycznie opona i to ile wiaterku w niej , ma znaczenie 

... w takiej jeździe nabieram doświadczenia

a że, dookoła mam masa doświadczonych kumpli

niejedzących na różnym sprzęcie , to mi łatwiej 

:)

 taki trening to część przygotowań .... zostało 8 dni

 

jarek :)


cisza potrafi krzyczeć .... posłuchaj


#38 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 14 sierpień 2014 - 12:46

Jaro (To do Jark)

od dzis nazywam Cie  "RM"  (Rowerowy Mitek) :)  :)  :)  :)  :)


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#39 jark

jark

    Instruktor SkiForum.pl

  • 7891 postów
  • Na forum od: 04.2006
2778
  • Umiejętności: 1
  • Ojczyzna

Napisano 15 sierpień 2014 - 06:00

dzięki za komplement ... :)


cisza potrafi krzyczeć .... posłuchaj


#40 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9412 postów
  • Na forum od: 09.2006
3664
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 05 wrzesień 2014 - 15:46

Nic dodac nic ująć - ostatnio na singlach w Koutach właśnie podczas jazdy wydawało mi sie że za mało powietrza mam - dołożyłem cztery małe pompki do przedniego koła ale dosłownie 300 mtr dalej na korzeniach już spuszczałem odrobinę - koło zamiast kleić się to sie odbijało i obslizgiwało. Jechałem tą trasą czwarty raz pod rząd tak więc miałem bezpośrednie porównanie. Oczywiście polecam jazdę na niskim ciśnieniu w połączeniu z mlekiem - z dętką jest większa szansa na złapanie snejka gdy powietrza w kole jest mało.

walsnie wczoraj przyczepil sie do nas gosc - ok 120kg na 26 Jamis, full susp.

opony downhill MTW na oko 2,4, przekladnia 1x11, XTR hamulce....

jezdzi na 20 PSI

w drodze powrotnej puscilem go przodem - to  co pokazuje opona - jak pracuje, jest straszne przy takim cisnieniu...........znosi w bok, plywa...............  nie moglem na to patrzec.......................... po sladzie widac, ze zrywa przyczepnosc - depniecie na pedaly w skrecie = zerwanie przyczepnosci..............

 

nastepny element, ktory tutaj rzuca sie w oczy to  fat tyres............... te po 4inch +

 

widzialem je pierwszy raz na alasce i to rozumiem. rozumiem tez do jazdy w sniegu czy piasku

ale  te fat boys widzi sie coraz czesciej.... po co??? szpan chyba......


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack




Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych