Skocz do zawartości

Czy będziemy szybciej dojeżdżać do stoków ??


Kaem

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Prosze przemyslec taka sytuacje:

Ciezarowka wyprzedzajac wytwarza za soba sznur samochodow na lewym pasie. Nikt nie kwapi sie jechac prawym bo: itd.

Ja zjezdzam na prawy pas i majac go wolny dojezdzam do wyprzedzanego auta. Kiedy manewr wyprzedzania przez ciezarowke sie zakonczyl

wystawiam kierunkowska z zamiarem wyprzedzania. Zdarzaja sie kierowcy co nie umozliwiaja mi wyprzedzenie (zostawilem kilka aut za soba) ale to sa tylko najbardzeij wkurzeni co sami sie zrobili w balona.

W Polsce jezdze raczej malo. Na tz. zachodzie prosze to przecwiczyc, zapewniam, ze funkcjonuje.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy ciężarówek, a szczególnie z jednej firmy i tak pojadą równolegle dwoma pasami bo w ich rozumieniu porządkują ruch i nie pozwalają "cwaniakom" na "cwaniactwo". Ten typ tak ma, zadziwiające jest tylko to że jeżdżą po całej Europie, doskonale wiedzą jak to funkcjonuje za granicą. Domyślam się że za naszą zachodnią granicą nie robią za społeczników.

Wlasnie o to chodzi, zeby pojechali do konca dwoma pasami bez odstepu do aut z przodu i zjechali na suwak.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem ci inaczej. Wyobraź sobie że lecisz na dwupasmówce "dwie paki". Wiem że w Polsce tak nie wolno (dla tych którzy zaraz zaczną mi wytykać piractwo drogowe, umówmy się że to tylko obrazowy przykład), ale jadąc z taką szybkością jest niewielkie prawdopodobieństwo, że jeszcze ktoś jedzie ci na zderzaku. Zbliżasz się bardzo szybko do kolumny ciężarówek. Ciężarówki jadą z prędkością w okolicach 100 km/h. W momencie gdy do nich dojeżdżasz jedna z nich zaczyna manewr wyprzedzania. Jedzie raptem 5 km szybciej niż pozostałe i manewr wyprzedzania trwa kilka kilometrów. A wystarczyło tylko spojrzeć w lusterko i pozwolić się wyprzedzić i gość miałby czystą drogę. A tak ty na odcinku kilkudziesięciu metrów musisz zbić prędkość o 100 km, co może skończyć się nieciekawie. Niestety jest to dość nagminne. Po prostu duży może więcej. Co mnie najbardziej zadziwia to to, że ci sami kierowcy za granicami Polski jeżdżą zgodnie z panującą tam kulturą drogową. W kraju jak za dotknięciem niewidzialnej różdżki, ta kultura gdzieś znika.



Odpowiem tak: czy za granica - z wylaczeniem Niemiec- polecisz dwie paki ? Nie to ze jestem taki strasznie przepisowy, ale jesli lecisz tyle u nas, to musisz miec tzw. swiadomosc sytuacyjna, ze kierowca widzac Cie w lusterkach ma pelne prawo oczekiwac ze jedziesz przepisowo i na podstawie tych przepisow i odleglosci w ktorej sie znajdujesz moze okreslac czas jaki ma na wyprzedzanie. A jesli jedziesz dwa razy tyle, to pretensje musisz miec rowniez do siebie :-) Te 20zl to chodzi o przyjecie korzysci majatkowej jako takiej czy tez ze ta korzysc jest smiesznie niska ? :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze: jazda na suwak skraca dlugosc korka ale wytlumaczcie mi prosze, w jaki to cudowny sposob jazda suwakiem skraca czas przejazdu zwezenia drogi ??? Bo gosc ktory na filmie tak przeklina i gardluje za suwakiem albo tego nie rozumie, albo ma szybsza fure, jemu "sie spieszy" i chce sie wciac lewym pasem. Tak mi sie zdaje :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze: jazda na suwak skraca dlugosc korka ale wytlumaczcie mi prosze, w jaki to cudowny sposob jazda suwakiem skraca czas przejazdu zwezenia drogi ??? Bo gosc ktory na filmie tak przeklina i gardluje za suwakiem albo tego nie rozumie, albo ma szybsza fure, jemu "sie spieszy" i chce sie wciac lewym pasem. Tak mi sie zdaje :-)

Uzywajac terminu "chce sie wcinac lewym pasem" sugerujesz,

ze bedziesz wydluzal korek a tym samym spowalnial jazde (utrudnione wjazdy i zjazdy z autostrady). Zostan jeszcze na jakis czas na drogach krajowych.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostan jeszcze na jakis czas na drogach krajowych.

 

Pan mówi sługa słucha. Albo i nie słucha. Ale zanim postawisz szlaban na granicy, żebym nie mógł przez nią przejechać, to załóż okulary i obejrzyj jeszcze raz ten film z TIRami. Za nimi jest przecież piękny suwaczek. Jedyny błąd popełniają kierowcy przed TIRami, bo mogliby się ustawić na obu pasach i trochę skrócić korek. Co do tego awanturującego się klienta z filmu: tak, znając mentalność naszych kierowców, na podstawie jego emocjonalnego zaangażowania  uważam że owszem, głównym mottem tej awantury jest to, żeby przełamać opór mobila i żeby lewy pas poszedł do przodu ten kilometr czy dwa a nie to, że gdzieś tam dwa kilometry z tyłu jest zjazd z autostrady i ktoś mógłby szybciej z niej zjechać

 

 

 

 W sytuacji takiej jak na filmie, gdzie korek sięga kilku kilometrów i przyjmijmy że za zwężeniem nie ma kolejnego, ograniczonego co chwilę światłami rzeczywiście ma to niewielkie znaczenie. Jednak gdy zwężenia następują po sobie i jeszcze rozdzielone są skrzyżowaniami ze światłami taka jazda powoduje, że więcej aut mogło by przejechać za światła, a nie mogą bo wszyscy stoją na całej długości od skrzyżowania do skrzyżowania na prawym pasie, lewy jest wolny. Ty masz jeszcze zielone światło, a stoisz przed skrzyżowaniem, które można by przejechać z tą zmianą świateł.

 

 

 

 

1. Wytłumacz mi to w jakiś przystępny sposób, w jaki sposób jeśli mamy dwa zwężenia i między nimi znowu dwa pasy, w jaki sposób jazda między przewężeniami na suwak przyspieszy zjazdy ze skrzyżowania które jest między przewężeniami a przewężenia mają taką samą przepustowość ?

 

2. Sypiesz filmami jak z rękawa, ale pokaż mi taki, w którym TIRy tak blokują pasy w mieście, gdzie jest dużo skrzyżowań ?

 

3. Dajesz hm, hipotetyczny przykład o jeździe dwie paki i zajeżdżaniu drogi a kiedy piszę: jeźdź przepisowo a unikniesz awaryjnych hamowań, to piszesz o właściwej ocenie prędkości zbliżającego się pojazdu. Jeśli, hm, zdarzyłoby mi się lecieć dwie paki, to zapewniam że w przypadku zajechania drogi byłbym zły na mobila który pewnie dobrze widział z jaką prędkością jadę, ale równie a może więcej pretensji miałbym do siebie bo to jednak ja złamałem warunki umowy o wspólnym ruchu na drodze. Bo czym różni się polska autostrada od niemieckiej ? Jedynie tym, że na polskiej kierowcy mają mentalną świadomość o ograniczeniu prędkości i na tym opierają ocenę prędkości nadjeżdżającego pojazdu. Tyle że awaryjne hamowanie z 200 zwykłym samochodem, w zwykłym ruchu to nie jest całkiem bezpieczne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli, hm, zdarzyłoby mi się lecieć dwie paki, to zapewniam że w przypadku zajechania drogi byłbym zły na mobila który pewnie dobrze widział z jaką prędkością jadę, ale równie a może więcej pretensji miałbym do siebie bo to jednak ja złamałem warunki umowy o wspólnym ruchu na drodze. 

Piszmy o konkretnych sytuacjach, krotko, jak najkrocej. Przyklad wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklanka w połowie pusta albo w połowie pełna 

 

 

Dla mnie pierwszy film pokazuje, że kierowcy TIRów, poza policją są jedyną siłą mogącą jakoś zorganizować naszych kierowców 

 

Film ostatni pokazuje, jak wykorzystując lewy, wolny pas, szybciej przejechać przez zwężenia. A tylko przy okazji, że jazda sznureczkiem niepotrzebnie blokuje skrzyżowania. Jazda na obu pasach między zwężeniami w żaden sposób nie przyspieszy czasu przejazdu, wręcz przeciwnie, może go minimalnie wydłużyć z racji konieczności ponownego organizowania się z dwóch w jeden pas. Natomiast bezsprzecznie odciąża skrzyżowania z tyłu, szczególnie wtedy, gdy za jednym i drugim zwężeniem są światła.

 

Żeby suwak działał naprawdę sprawnie, to tak jak pisze Fredowski: organizowanie w jeden pas musi następować trochę przed końcem pasa. I tak się w tych naszych realiach dzieje, że zawsze znajdzie się jakiś - jeśli "cwaniak" jest passe, to może "zaradny" kierowca który i tak podjedzie do końca pasa i na siłę będzie próbował się wpychać i zdezorganizować wjazd w szykanę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hihihih  no nie,  nie da sie pisac. Fajnie jest.

Warszawa stoi z prostej przyczyny: auta jezdza za szybko.

Gdyby w Berlinie jezdzono tak szybko to auta w tym miescie staly by do 2082 r.

Dla przykladu: gdy jakies skrzyzowanie blokuje sie czesto to przychodza ludzie z krzeselkami, siedza tak przez tydzien, notuja, rysuja itd

a za pare dni przejezdzasz z zamknietymi oczami to i wszystkie inne skrzyzowania w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby suwak działał naprawdę sprawnie, to tak jak pisze Fredowski: organizowanie w jeden pas musi następować trochę przed końcem pasa.

hm....... Tak ze 20 m zupełnie wystarczy. Kazdy zostawia przed sobą kilka, max 10m wolnego i nie trzeba zwalniac w czasie 'zamykania zamka'.

 

I tak się w tych naszych realiach dzieje, że zawsze znajdzie się jakiś - jeśli "cwaniak" jest passe, to może "zaradny" kierowca który i tak podjedzie do końca pasa i na siłę będzie próbował się wpychać i zdezorganizować wjazd w szykanę

 

Własnie jazda do końca pasa (obu) uniemozliwia to -  jak widać tak bolesne dla niektórych- 'cwaniactwo'..... 

 

trochę smieszne, że trzeba to tłumaczyc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm....... Tak ze 20 m zupełnie wystarczy. Kazdy zostawia przed sobą kilka, max 10m wolnego i nie trzeba zwalniac w czasie 'zamykania zamka'.
 

Własnie jazda do końca pasa (obu) uniemozliwia to -  jak widać tak bolesne dla niektórych- 'cwaniactwo'..... 
 
trochę smieszne, że trzeba to tłumaczyc....



Tak, 20m w zupełności wystarczy i o tym pisałem. Nie trzeba tłumaczyć.

 

 

Przykłady cwaniactwa ?

 

1. o czym pisałem: 20m przed końcem pasa lewy TIR zjeżdża na prawy, z nim 1-2 samochody z lewego ładnie wjeżdżają suwakiem i nagle kolejny daje ostro gazu, przejeżdża te 20m, zatrzymuje się 2m przed końcem pasa i próbuje wbić się na prawy jeszcze przed TIR-em. Co mu to da poza zamieszaniem ? przecież zwężenie przejadą z tą samą prędkością a za zwężeniem bez problemu wyprzedzi TIRa

 

2. wieszanie się na sępa za pojazdem uprzywilejowanym w akcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...